Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Blugkolf »

Pynio pisze:Jest o tym mocno w instrukcji. Nie możesz nic planować co wcześniej podczas tury nie zostało wykonane, zatem: nie możesz budować dachu i palisady, jeśli w tej samej turze planujesz w ogóle postawić schronienie. Nie możesz budować dzidy, nie mając turę wcześniej wybudowanego noża (nie wiem czy to dobry przykład, bo z pamięci strzelam).
Ok, część graczy wykłóca się, że przecież w tym samym czasie ich ludek pracował nad swoim konceptem i przygoda innego gracza nic ich nie obchodzi. Rozumiem, że kolejność akcji budowy rozpatruje się kolejno poczynając od pierwszego gracza.

Co do ran za utratę pomysłów wiele osób na BGG twierdzi, że jest to kontrowersyjne - bo część twierdzi, że karę za niespełnienie wymagań należy rozpatrywać dla pociągniętej przygody, a w innych przypadkach to zawsze indywidualna sprawa, a więc rany dostaje ta jedna osoba, jednakże jeżeli odrzucam pomysł na którym stoi ktoś inny to już tak nie jest. Pomysły są też oczywiście wspólne, a więc podpierają się tym przy rozstrzyganiu kiedy gracz może odrzucić pomysły - kiedy następuje koniec całej akcji dla wszystkich, po tym jak wszyscy rozegrają swoje indywidualne przygody.

Z tego co widzę, część osób na BGG gra też tak, że za niespełnienie wymogu z odrzuceniem pomysłów nie ma ran, bo jest to dla nich głupie, że cały obóz dostaje rany "ponieważ stracili koncept jak zrobić łopatę" i cała sytuacja wygląda im na przeoczenie twórcy gry, choć zgodne ze ścisłym rozumieniem zasad rany są - chciałem zatem wiedzieć jakie zdanie prezentują osoby, które udzielają się w tym temacie.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Blugkolf »

DarkSide pisze:Instrukcja str. 21 DODATKOWE ZASADY (Niespełnione wymagania)
Jeśli spełnienie wymogu dotyczy tylko konkretnego gracza, np: wykonującego akcję, to tylko on otrzymuje Rany.
Jeśli wymóg jest ogólny (np.: efekty Wydarzeń) lub dotyczy wszystkich graczy (np.: pogoda), to wszyscy gracze otrzymują Rany.


Wg. mnie jeżeli wymóg odrzucenia Karty Pomysłu to efekt Karty Przygody, to ranę dostanie osoba rozpatrująca tę kartę (gdyby było napisane coś o otrzymywaniu żetonów determinacji to dostałby tylko gracz to rozpatrujący). Jeśli wymóg odrzucenia Karty Pomysłu to efekt Karty Wydarzeń, to wszyscy gracze skasują ranę jeśli kart pomysłów by zabrakło.
Ok, czyli zadaję graczowi rany indywidualnie, bo była to karta przygody, ale odrzucam pomysły, jakby nie było, wspólne i szczególnie w tej sytuacji, które były wykonywane w ramach trwania tej samej fazy budowy przez innego gracza? Dla mnie jest tu jakaś niekonsekwencja w zasadach, chyba że przyjmiemy opcję obicia gęby za sabotaż. :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: sirafin »

Kojarzę dwie karty z odrzucaniem pomysłów i fabularnie nie polegają one na obijaniu gęby tylko na perswazji\defetyzmie z cyklu - To się nie uda, nawet nie ma sensu próbować. Jeśli pesymista nie podważy dostatecznej liczby pomysłów, to z rozpaczy idzie się ciąć suchą bułką (im więcej pomysłów nie mógł odrzucić, tym więcej bułki bierze) ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Swoją drogą, jak można mieć tylko 2 pomysły? Zaczyna się z 14, plus 2 scenariusza, plus 1-4 postaci. Czyli 17-20 Pomysłów, a Wam zostają dwa? Tzn. oczywiście jest to możliwe, ale musi to być raczej rzadkość.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Blugkolf »

Typowa wpadka kiedy designer rozwija grę i projektuje coś czego nie było w oryginalnych playtestach - sytuacja zdarza się dość często w scenariuszu w Poszukiwaniu Dr Livingstone'a - zaczynasz tylko z 3 pomysłami na planszy (bez pomysłów na karcie scenariusza i bez pomysłów przypisanych do postaci) i karta wydarzenia z talii budowy gdzie trzeba odrzucić 3 pomysły, kiedy jest ich za mało, w tym scenariuszu pojawiła się u mnie w dwóch iteracjach na pięć - zawsze w pierwszych 2-4 turach, bo później łatwiej jest mieć zapasowe pomysły.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pynio »

Blukgolf - gdzie jest napisane w instrukcji, że działania wykonywane są w kolejności od Kapitana? Kapitan przyjmuje inne role (sprawa rozliczenia morale, rozwiązywanie problemów).

Wiele osób na BGG... oczywiście możesz w dowolny sposób przerabiać oficjalne zasady, jeśli "ludzie narzekają", staramy się tutaj jednak pracować na oficjalnych zasadach. Nie będę wypowiadał swojego zdania czy to mi się podoba czy nie - najwyżej przerobię zasady i jeśli zadziałają ok to w osobnym dziale przedestawię propozycję.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Blugkolf »

Pynio pisze:Blukgolf - gdzie jest napisane w instrukcji, że działania wykonywane są w kolejności od Kapitana? Kapitan przyjmuje inne role (sprawa rozliczenia morale, rozwiązywanie problemów).

Wiele osób na BGG... oczywiście możesz w dowolny sposób przerabiać oficjalne zasady, jeśli "ludzie narzekają", staramy się tutaj jednak pracować na oficjalnych zasadach. Nie będę wypowiadał swojego zdania czy to mi się podoba czy nie - najwyżej przerobię zasady i jeśli zadziałają ok to w osobnym dziale przedestawię propozycję.
Zgadza się, pierwszy gracz rozstrzyga spory i dostaje determinację z morale. Powiedzmy, że grają ze sobą ludzie dla których naturalnie jest przyjęcie, że w grach rozstrzyga się kolejność akcji zgodnie z ruchem wskazówek zegara poczynając od pierwszego gracza i wszystko masz już zgodnie z zasadami - tak jak napisano. :) Dla zainteresowanych dłuższą dyskusją na ten temat: http://boardgamegeek.com/thread/891533/ ... on-markers
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Blugkolf »

Pynio pisze:
Blugkolf pisze:Co się stanie w takiej sytuacji? - posiadam tylko dwa pomysły na przedmioty, na obu mam przydzielone pionki do ich zbudowania, rozstrzygam pierwszą akcję budowania i wypada zdarzenie, którego karta mówi, że mam odrzucić 3 karty pomysłów na przedmioty.

a.) Odrzucam pomysł, na którym leży pionek, którego akcję budowania miałem rozstrzygać jako następną, pionek wraca bez wykonania żadnej akcji w tej turze na kartę postaci, która go przydzieliła, w rezultacie nie spełniam 2 wymagań z karty,
b.) Rozstrzygam drugą akcję budowania zanim odrzucę jakiekolwiek pomysły, nie spełniam 3 wymagań tej karty

i dalej, karta ta nie mówi "jeśli to możliwe", a więc trzeba ponieść konsekwencje niespełnionych wymagań, w tym wypadku 2 lub 3 rany. Mam problem z ustaleniem kto w przypadku pomysłów na przedmioty powinien otrzymać te rany:
- wszystkie rany otrzymuje gracz, który rozstrzygał akcję,
- wszyscy gracze po 2-3 rany,
- a może wszyscy gracze rozdzielając 2-3 rany pomiędzy siebie.
(pisane później, dlatego to "znowu")
Dla mnie prosta sprawa, znowu - po co kombinować - Wpada zdarzenie - ODRZUĆ 3 karty - zatem co robisz? Odrzucasz, nie wieczorem, nie potem, nie rano, nie jutro - teraz :) Zdejmujesz zatem planowane akcje budowy i odrzucasz pomysły. Kto ma rany? Na pewno nie rozdzielasz, ja obstawiam, że cała drużyna.
Z FAQ:
W trakcie rozpatrywania pierwszej akcji Budowania karta Przygody nakazuje położyć żeton „-1
pionek” na polu akcji Budowanie. Inny gracz także położył pionek na tej akcji budowania. Jest tam
tylko jeden jego pionek, ale teraz na polu znajduje się dodatkowy żeton „-1 pionek”. Czy jeden pionek
wystarczy do budowania? Czy druga akcja budowania musi zostać anulowana?

Nie. Taki żeton należy sprawdzać tylko przed przypisaniem pionków do poszczególnych akcji, w czasie
planowania, a nie w chwili ich rozpatrywania. Po położeniu żetonu „-1 pionek”, jako efektu na karcie
Przygody, będzie on miał wpływ na akcje planowane w kolejnych rundach.
A więc na zasadzie analogii - skoro to jest oficjalne stanowisko w takiej sytuacji to dlaczego odrzucać pomysły od razu i anulować innym graczom akcje?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 16:27 przez Blugkolf, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: sqb1978 »

Warto pamiętać, że jak to w grze - zasady są uproszczone w stosunku do świata realnego. Ja wiem, że w Robinsonie ciężko z tym dostosowaniem się, ze względu na klimat gry oraz nasz instynkt przetrwania, który każe wszystko brać na logikę :)

Jeśli napisano, że odrzucamy pomysł to odrzucamy Pomysł czyli kartę
Jeśli napisano, że w przypadku niemożności spełnienia warunków dostajemy rany to dostajemy.
Jeśli napisano, że wymóg dotyczy konkretnego gracza (np. wykonującego akcję) to tylko on dostaje rany.

Co do rozpatrywania akcji w grze to czy na pewno obowiązuje kolejność graczy? nie znalazłem w instrukcji nic na ten temat, ale jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

U nas gracze mogą wykonywać swoje akcje budowania w dowolnej kolejności, więc najpierw robi się "pewniaki" a na koniec zostawiamy czynności bardziej ryzykowne.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 13:34 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ramar »

Jeśli mnie pamięć nie myli, to wszystkie akcje (w tym przypadku akcje budowy) są wykonywane niejako równocześnie (ja buduję toporek, a ty budujesz piec, a wieczorem spotkamy się i napijemy rumu bo mamy jeszcze dwie flaszki od początku gry). Więc wracając do sytuacji spornej: co za problem przeprowadzić akcję budowy i ewentualnie po jej niepowodzeniu odrzucić tę kartę pomysłu? (czyli niejako odroczyć wykonanie kary)
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ixi24 »

Mam małe pytanka:
1. Czy w rozgrywce dla dwóch osób Piętaszek również otrzymuje rany za ujemny poziom marale w fazie morale ?
2. Gdy za pomocą siekiery i umiejętności specjalnej cieśli zbuduje wnyki i mam +1 drewna i +1 jedzenia to jak przeniosę obóz/schronienie na kolejny kafelek to obydwa dodatkowe surowce przechodzą razem ze mną ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pynio »

Trochę masakra co dzieje się w tym temacie. 95% informacji jest w instrukcji, pozostałe 5% jest wałkowane w tym temacie co 5 stron. Do rzeczy zatem ponownie:

Blugkolf: Gdzie masz napisane, że wykonuje się operacje (graczy) zgodnie (lub nie) ze wskazówkami zegara? :) Nigdzie. Wykonujesz ("etapy gry") od strony lewej do prawej czyli najpierw wydarzenie, potem walka, potem eksploracja, budowa itd (wszystko w instrukcji). Natomiast jeśli chodzi o zakres prac np. w fazie eksploracji możesz wykonywać je w dowolnej kolejności - od razu wyprzedzę Twoje pytanie i kolejny odnośnik do.... Przydaje się to w przypadku kiedy na stosie kart leży pytajnik, a masz np. dwie budowy, z których jedna jest bardziej ważna od drugiej. Możesz zadecydować, że ryzyko przygody bierzesz na łatwiejszą budowę, i liczytsz na to, że trudniejsza budowa pójdzie na czysto... To tak doprecyzowując.

Ramar: oczywiście są wykonywane jednocześnie, ale odnosi się to do sytuacji, która mówi o jednoczesnym stawianiu np. pieca i od razu w tym piecu wypalaniu cegieł. Blukgolf o tym chyba wspominał, że na bgg burzą. Oczywiście można i tak: w jednej turze wybudować piec, i od razu palić cegłę, która podczas wypalania natychmiast posłuży do budowy (strzelam) piwnicy, gdzie natychmiast wrzuci się żarcie... Brzmi "rewolucyjnie". W ten sposób możesz wszystko odraczać, to co jest napisane w wydarzeniu wykonuje się natychmiast.

ixi24: Jeszcze raz proponuję powrót do instrukcji, akurat te dwa tematy są poruszone wręcz w osobnych podpunktach....
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ixi24 »

No właśnie wiem. Tylko o moralach piętaszka nigdzie nie znalazłem, a co do drugiego chciałem się upewnić czy na pewno dobrze robię jak te dwa znaczniki zostawiam wraz z przeniesionym obozem, bo pierwszy scenariusz padł za drugim podejściem ;)
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: adman »

ixi24 pisze:Mam małe pytanka:
1. Czy w rozgrywce dla dwóch osób Piętaszek również otrzymuje rany za ujemny poziom marale w fazie morale ?
instrukcja str. 7
FAZA MORALE - rozpatruje ją tylko Pierwszy gracz, który odrzuca lub otrzymuje żetony Determinacji zgodnie ze wskazaniem na torze Morale.

instrukcja str.23
"Piętaszek nie jest graczem zatem nie może być Pierwszym Graczem"

Wniosek: Nie, piętaszek mie otrzymuje ran za ujemny poziom morale w fazie morale.
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ixi24 »

Dzięki ;) A obóz dobrze przenoszę z tymi dwoma znacznikami ?

Dodatkowo wie ktoś skąd pobrać jakieś szablony do kart, bo widziałem w niektórych recenzjach, że ktoś takie pudełka wykonał więc może są gdzieś do tego szablony ;)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2015, 11:50 przez ixi24, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: sqb1978 »

ixi24 pisze:Dzięki ;) A obóz dobrze przenoszę z tymi dwoma znacznikami ?
Polecam przeczytać ponownie instrukcję :)
Zadajesz pytania o zasady, które są wręcz wyróżnione w ramkach: str. 20 instrukcji "Przenoszenie obozu".
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: adman »

instrukcja strona 20:
ramka PRZENOSZENIE OBOZU
"jeśli na kafelku, gdzie znajdował się Obóz znajdowały się żetony + 1 surowiec (jedzenie/drewno), to można przenieść je razem z Obozem, ale należy pamiętać o zasadzie Tylko jednego żetonu."
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Neoptolemos »

Pogubiłem się, a kolejne strony tego wątku już mi się plączą w oczach :P czy ktoś może mi podpowiedzieć:

Jeżeli muszę odrzucić kartę wydarzenia - na przykład - Katastrofa/Łata, gdzie na dole mam informację, że w przypadku odrzucenia tracę połowę palisady/dachu (zaokrągloną w dół), a nie mam ani palisady ani dachu (bo nawet jeszcze nie mam schronienia), to czy coś tracę? Jak liczyć w takim wypadku niespełnione wymagania?
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pynio »

Neoptolemos pisze:Pogubiłem się, a kolejne strony tego wątku już mi się plączą w oczach :P czy ktoś może mi podpowiedzieć:

Jeżeli muszę odrzucić kartę wydarzenia - na przykład - Katastrofa/Łata, gdzie na dole mam informację, że w przypadku odrzucenia tracę połowę palisady/dachu (zaokrągloną w dół), a nie mam ani palisady ani dachu (bo nawet jeszcze nie mam schronienia), to czy coś tracę? Jak liczyć w takim wypadku niespełnione wymagania?
Nic nie tracisz nic nie liczysz. Niespełnione wymagania byłyby w przypadku: strać 3 dachy. Masz 1? Tracisz 1 + 2 rany dla każdego.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Neoptolemos »

Dzięki! :)

Swoją drogą, to na dobry początek chyba znienawidzę tę grę. Przegrałem dwa pierwsze razy z rzędu, bo nie mogłem odkryć żadnego terenu z górami --> wynaleźć ognia przez 6 tur --> zdążyć zbudować stosu drewna... znowu pierwsze 5 odsłoniętych heksów to łąki i wzgórza :(
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pynio »

Neoptolemos pisze:Dzięki! :)

Swoją drogą, to na dobry początek chyba znienawidzę tę grę. Przegrałem dwa pierwsze razy z rzędu, bo nie mogłem odkryć żadnego terenu z górami --> wynaleźć ognia przez 6 tur --> zdążyć zbudować stosu drewna... znowu pierwsze 5 odsłoniętych heksów to łąki i wzgórza :(
Gra jest GENIALNA. Jak na grę, która sama walczy z graczem to naprawdę się nie nudzi. Kup sobie dodatek - Hms Beagle jak pograsz w podstawkę.
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: AiS »

Neoptolemos pisze:Dzięki! :)

Swoją drogą, to na dobry początek chyba znienawidzę tę grę. Przegrałem dwa pierwsze razy z rzędu, bo nie mogłem odkryć żadnego terenu z górami --> wynaleźć ognia przez 6 tur --> zdążyć zbudować stosu drewna... znowu pierwsze 5 odsłoniętych heksów to łąki i wzgórza :(
Nie musisz odkryć ognia, żeby zacząć budować stos. Ogień potrzebujesz, aby podpalić gotowy stos.
Oznacza to, że jeżeli w 10., 11., lub 12. rundzie żyjecie, macie cały stos i "przedmiot" ogień to wygraliście.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Neoptolemos »

AiS pisze: Nie musisz odkryć ognia, żeby zacząć budować stos. Ogień potrzebujesz, aby podpalić gotowy stos.
Oznacza to, że jeżeli w 10., 11., lub 12. rundzie żyjecie, macie cały stos i "przedmiot" ogień to wygraliście.
Mhm, zasugerowałem się tym, że na karcie scenariusza jest symbol ognia przy stosie. Tak czy siak, nie miałem szans się wyrobić...
Zagrałem jeszcze raz, znowu przegrałem, dość na dziś. Jutro wygram, a w przyszłym tygodniu znajdę partnerów do gry ;)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ixi24 »

Ja nie wiem, ale pierwszy scenariusz jest naprawdę łatwy. Wiadomo burza mózgów i ogólna różnorodność decyzji jest świetna, ale z siostrą wygraliśmy za drugim razem ;). Może wcześniejsze ogranie Kalendarza Majów i Agricoli trochę nam w tym pomogło, nie wiem :P
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Neoptolemos »

No nie wiem. Ja wygrałem (w wariancie solo) dopiero za 6 razem, wcześniej kompletnie mi nie podchodziły ani karty wydarzeń, ani rzuty kością. Nie grając cieślą, przeważnie nie mogłem dorobić się schronienia z dachem, bo co zdobyłem drewno, to deszcz niszczył... Teraz koniecznie muszę zagrać z innymi :)

A co do zasad, jeszcze mam takie pytania:
- jak rozstrzygnąć kartę wydarzenia "Kłótnia" w wariancie solo? Bo Piętaszek nie jest - jak rozumiem - Postacią, więc ta karta nie działa i nie da się jej odrzucić...
- Piętaszek z psem eksplorują kafelek obok obozu (czyli z automatycznym sukcesem), ale na polu eksploracji znajduje się zielony żeton przygody. Czy Piętaszek dostaje ranę i zdejmuję żeton, czy nie?

PS. Wczoraj po nieudanych bojach z Robinsonem zagrałem w Piętaszka Friesego... i pobiłem swój rekord, osiągając 99 punktów - i po raz pierwszy wydał mi się "prostą, niewymagającą rozrywką" :D
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
ODPOWIEDZ