warran pisze:Pytanie o kartę wydarzeń "Niespokojna noc" (albo podobnie, nie mam egzemplarza pod ręką :/ )
Karta każe nam wziąć kartę z talii bestii i położyć ją zakrytą na wierzch talii wydarzeń. Na rozpoczęcie kolejnego dnia "walczycie z bestią".
I to "walczycie" mnie zastanawia. Bo kto walczy? Pierwszy gracz? Wszyscy? Jeśli wszyscy, to kto zbiera baty za zbyt niski poziom broni? Czy ktoś może się "rzucić na ratunek"?
Przykładowo z karty wylazł nam Aligator (siła 6), a nasz poziom broni: bida z nyndzą (2). Pierwszy gracz jest 4 punkty od śmierci, drugi 7. Przegrywamy czy nie?
Przeczytaj na stronie 25 instrukcji -
Walka z Bestią - walkę rozpatruje Pierwszy Gracz i tylko on dostaje rany.
Jeszcze z BGG
http://boardgamegeek.com/thread/1023675 ... l-decrease :
1. Whenever Unfulfilled Demand happens during the Action Phase, only the acting character will suffer the consequences. This, too, is true if weapon levels, roof or palisade levels are missing.
2. If during the Event phase there is a fight, the Start player has to fight, and his character will suffer all the consequences. Every other Unfulfilled Demand during the Event phase is suffered by all characters.
3. Any Unfulfilled demand in other phases will hit all characters equally. Exception being the Morale track - if it is at its lowest, and has to be lowered again, nothing happens.
...czyli mamy tu do czynienia z sytuacją z punktu 2. - pierwszy gracz otrzymuje rany z walki z bestią, która jest na karcie w fazie Wydarzeń (czy po prostu kartą bestii w tej fazie wydarzeń, bo istotna jest sama faza, a nie typ karty, który się w niej pojawił), ale jeśli jednocześnie na karcie widnieją wymagania obniżenia poziomu broni czy czegoś innego (poza tabelką bestii) to wtedy rany dostają wszyscy gracze. Warto zapamiętać te trzy punkty powyżej, żeby wiedzieć kiedy obniżanie poziomu broni, dachu i palisady itd. rani wszystkich graczy, a kiedy nie.
Z innej beczki, na problem poruszany tu przeze mnie kilka dni temu, ale również dotyczący niespełnionych wymagań - wyjaśnienie już jest w tych 3 punktach powyżej oraz rozjaśnienie reszty problemu z tego FAQ
http://boardgamegeek.com/filepage/10596 ... and-errata:
Blugkolf pisze:Co się stanie w takiej sytuacji? - posiadam tylko dwa pomysły na przedmioty, na obu mam przydzielone pionki do ich zbudowania, rozstrzygam pierwszą akcję budowania i wypada zdarzenie, którego karta mówi, że mam odrzucić 3 karty pomysłów na przedmioty.
a.) Odrzucam pomysł, na którym leży pionek, którego akcję budowania miałem rozstrzygać jako następną, pionek wraca bez wykonania żadnej akcji w tej turze na kartę postaci, która go przydzieliła, w rezultacie nie spełniam 2 wymagań z karty,
b.) Rozstrzygam drugą akcję budowania zanim odrzucę jakiekolwiek pomysły, nie spełniam 3 wymagań tej karty
i dalej, karta ta nie mówi "jeśli to możliwe", a więc trzeba ponieść konsekwencje niespełnionych wymagań, w tym wypadku 2 lub 3 rany. Mam problem z ustaleniem kto w przypadku pomysłów na przedmioty powinien otrzymać te rany:
- wszystkie rany otrzymuje gracz, który rozstrzygał akcję,
- wszyscy gracze po 2-3 rany,
- a może wszyscy gracze rozdzielając 2-3 rany pomiędzy siebie.
Kolejna sytuacja ze scenariusza, który zabrania mi podejmowania dalszej akcji eksploracji, póki nie wykonam udanej akcji budowy czegoś co wymaga scenariusz. Skoro akcje budowy rozstrzyga się przed eksploracją to czy można w jednej turze przydzielić pionki na obie akcje i rozpatrywać eksploracje tylko w zależności od tego czy budowa była udana, czy trzeba czekać z planowaniem akcji eksploracji do kolejnej tury - co często oznacza przegraną w scenariuszu?
When are effects that happen during the Action phase applied?
Usually, effects do not influence the Action phase itself, but only
subsequent phases (this includes “-1 pawn” tokens, terrain types being
covered while being a requirement for Inventions being Built, etc.). The
only exceptions are:
S. R. (
http://boardgamegeek.com/article/15124140#15124140)
Roof, Palisade and Weapons (they are adjusted immediately, and any
further actions have to use the level these have right then).
Determination, and Resources are discarded immediately (if they are
available and not used in any actions already).
Health is adjusted immediately, also.
Także nie odrzucamy pomysłów przed rozpatrzeniem zaplanowanej już akcji budowy, podobnie jak nie odrzucamy determinacji i surowców, które mają być wykorzystane w zaplanowanych już akcjach oraz nie anulujemy akcji ze względu na pojawiający się negatywny efekt, taki jak żeton na polu budowy wymagający użycia dodatkowego pionka. Wszystko to należy rozstrzygnąć na koniec fazy.