Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

Neoptolemos pisze:No nie wiem. Ja wygrałem (w wariancie solo) dopiero za 6 razem, wcześniej kompletnie mi nie podchodziły ani karty wydarzeń, ani rzuty kością. Nie grając cieślą, przeważnie nie mogłem dorobić się schronienia z dachem, bo co zdobyłem drewno, to deszcz niszczył... Teraz koniecznie muszę zagrać z innymi :)
Uwierz, jest prosty. Podnosisz co turę morale? Determinacja działa cuda (odgania chmury, produkuje jedzenie lub drewno, leczy). Schronienie powinieneś już mieć w max. 3 turze i przynajmniej jeden poziom dachu przed pierwszym deszczem. Jeśli deszcz Ci "wejdzie" to faktycznie robi się problem. Zabezpieczając się przed pogodą, zdobywając jak najszybciej siekierę i maszt scenariusz to bułka z masłem.
- jak rozstrzygnąć kartę wydarzenia "Kłótnia" w wariancie solo? Bo Piętaszek nie jest - jak rozumiem - Postacią, więc ta karta nie działa i nie da się jej odrzucić...
Rozpatrujesz kartę z Piętaszkiem.
- Piętaszek z psem eksplorują kafelek obok obozu (czyli z automatycznym sukcesem), ale na polu eksploracji znajduje się zielony żeton przygody. Czy Piętaszek dostaje ranę i zdejmuję żeton, czy nie?
Tak. Otrzymuje ranę i zdejmuje żeton. Pies nie może "przyjąć" żetonu na siebie, ponieważ pion psa jest pionem dodatkowym.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Neoptolemos »

Podnoszę morale, tyle dobrego. Ale już dwukrotnie spadał mi deszcz przed wybudowaniem schronienia (z karty wydarzenia), przez co traciłem drewno, więc nie budowałem schronienia przed 4 turą, a wtedy już powoli robił się sajgon... tak samo np. już trzy razy na 6 partii dostałem pożywne larwy wtedy, kiedy mi były niepotrzebne i nie miałem co z nimi zrobić, albo też dwukrotnie wydarzenie blokowało mi zdolności specjalne (a to chyba najgorsze w grze solo). Fakt, że pierwszych dwóch partiach pewnie nie wszystko robiłem z sensem, ale potem naprawdę wszystko chciało, żebym przegrał ;)

Dzięki za podpowiedzi do kart :)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 330
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 52 times
Been thanked: 16 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: niwgnip »

Neoptolemos pisze:ale potem naprawdę wszystko chciało, żebym przegrał ;)
To jest wyspa. Tu się ginie :D
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Kal-El83 »

Ja gralem pierwszy scenariusz 3 razy. Za kazdym razem z zona :)

1 gra - porazka - smierc w 8 kolejce w fazie pogody (2x deszc + 2x snieg) i sie nie obudzilismy :)

2 gra - porazka - na 1 hp (z wynalezionym ogniem i drewnem w zapasie na ulozenie stosu) w fazie wydarzen zalatwil mnie bolacy lokiec ;)

3 gra - wygrana - tym razem juz wiedzac czego sie spodziewac i ogarnawszy reguly i cele gry udalo sie lajtowo w 10 kolejce. Skoro swit zabral nas statek do cywilizacji.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ixi24 »

Mam dwa pytanka, które powstały po scenariuszu drugim:

1. Rozpatruje kartę "Silny wiatr" i mam kartę przedmiotu przestawić na stronę pomysłu to potem mogę go jeszcze raz zbudować? Przykład: tracę tamę, która daje od razu suchary to te suchary mogę zrobić jeszcze raz? Dodatkowo czy te suchary muszę odrzucić z moich zasobów jeżeli na tej karcie (silny wiatr) jest napisane, że trzeba usunąć dodatkowy efekt z karty ktróą przestawiamy na stronę pomysłu, jeżeli tak, a takowych sucharów nie mam to co wtedy?

2. Gdy mam skrót i chce przenieść obóz kafelek dalej to co się dzieje ze skrótem, który teraz byłby dwa kafelki od mojego obozu. Przechodzi on na kafelek obok mojego obozu, tracę go czy jeszcze coś innego ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: AiS »

ixi24 pisze:Mam dwa pytanka, które powstały po scenariuszu drugim:

1. Rozpatruje kartę "Silny wiatr" i mam kartę przedmiotu przestawić na stronę pomysłu to potem mogę go jeszcze raz zbudować? Przykład: tracę tamę, która daje od razu suchary to te suchary mogę zrobić jeszcze raz? Dodatkowo czy te suchary muszę odrzucić z moich zasobów jeżeli na tej karcie (silny wiatr) jest napisane, że trzeba usunąć dodatkowy efekt z karty ktróą przestawiamy na stronę pomysłu, jeżeli tak, a takowych sucharów nie mam to co wtedy?

2. Gdy mam skrót i chce przenieść obóz kafelek dalej to co się dzieje ze skrótem, który teraz byłby dwa kafelki od mojego obozu. Przechodzi on na kafelek obok mojego obozu, tracę go czy jeszcze coś innego ?
Ad.1
Musisz odwrócić kartę z powrotem na stronę pomysłu i możesz go później wybudować ponownie.
Suchary - jeżeli nadal masz w zasobach niepsujące się pożywienie to musisz je odrzucić, jeżeli nie - nic się nie dzieje.

Ad.2
Tracisz skrót - odkładasz żeton do pudełka, a jego kartę odwracasz na stronę pomysłu. Możesz go zbudować ponownie później.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ixi24 »

Dzięki ;) Po kolejnej partii w drugi scenariusz jeszcze jeden dylemat. Jeżeli mam zbudowany krzyż i muszę na tym kafelku położyć żeton mgły to ten krzyż zostaje ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: AiS »

ixi24 pisze:Dzięki ;) Po kolejnej partii w drugi scenariusz jeszcze jeden dylemat. Jeżeli mam zbudowany krzyż i muszę na tym kafelku położyć żeton mgły to ten krzyż zostaje ?
Krzyż zostaje, ale typ terenu na kafelku z mgłą uznaje się za nieodkryty, a akcje na tym kafelku kosztują jednego piona więcej.
Dopiero gdy np. wydarzenie nakazywałoby odwrócenie kafelka - tracisz krzyż.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Neoptolemos »

Drugi scenariusz i kolejne pytanie :/

Czy mgłę da się usunąć jakkolwiek inaczej, niż przedmiotem "Święty dzwon" lub żetonem specjalnym "Ozdobny dzwon"? Zawsze gdy odsłaniam kafelek ze wzgórzami (niezbędny do zbudowania Świętego dzwonu), muszę na nim położyć żeton mgły (bo trzeci lub inny totem, a jak nie, to wydarzenie z księgą...). Czy da się przerwać to zaklęte koło?

Drugie pytanie - czy w każdym scenariuszu, w którym nie ma nic o ustawieniu początkowym (jak np. w Wyspie Ognia), zaczynamy z kaflem nr 8 (Plaża) po lewej stronie?
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Z tego co pamiętam nie da się jej usunąć inaczej. Pamiętasz, że Mgłę możesz kłaść także na nieodkrytych polach?

Tak, jeśli nie zaznaczono inaczej zawsze wg setupu z instrukcji - Plaża po lewej stronie.+
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Neoptolemos »

Pamiętasz, że Mgłę możesz kłaść także na nieodkrytych polach?
A no właśnie nie, tu faktycznie popełniłem błąd, założyłem, że musi być na położonych kafelkach. To wiele zmienia :)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

Neoptolemos pisze:Drugie pytanie - czy w każdym scenariuszu, w którym nie ma nic o ustawieniu początkowym (jak np. w Wyspie Ognia), zaczynamy z kaflem nr 8 (Plaża) po lewej stronie?
Na Wyspie Ognia nie trafisz na plażę, ponieważ znajduje się ona po drugiej stronie kafelka z wulkanem ;)

W pozostałych scenariuszach tak, zawsze zaczynasz z kaflem plaży po lewej stronie wyspy.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ixi24 »

Gdy w drugim scenariuszu zrobię 5 krzyży to od razu automatycznie wygrywamy czy trzeba jeszcze przetrwać wszystkie dni, czy ten jeden ostatni ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: AiS »

ixi24 pisze:Gdy w drugim scenariuszu zrobię 5 krzyży to od razu automatycznie wygrywamy czy trzeba jeszcze przetrwać wszystkie dni, czy ten jeden ostatni ?
Wygrywacie od razu po zbudowaniu 5. krzyża.
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: warran »

Pytanie o kartę wydarzeń "Niespokojna noc" (albo podobnie, nie mam egzemplarza pod ręką :/ )

Karta każe nam wziąć kartę z talii bestii i położyć ją zakrytą na wierzch talii wydarzeń. Na rozpoczęcie kolejnego dnia "walczycie z bestią".
I to "walczycie" mnie zastanawia. Bo kto walczy? Pierwszy gracz? Wszyscy? Jeśli wszyscy, to kto zbiera baty za zbyt niski poziom broni? Czy ktoś może się "rzucić na ratunek"? ;)

Przykładowo z karty wylazł nam Aligator (siła 6), a nasz poziom broni: bida z nyndzą (2). Pierwszy gracz jest 4 punkty od śmierci, drugi 7. Przegrywamy czy nie? ;)
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

warran pisze:Pytanie o kartę wydarzeń "Niespokojna noc" (albo podobnie, nie mam egzemplarza pod ręką :/ )

Karta każe nam wziąć kartę z talii bestii i położyć ją zakrytą na wierzch talii wydarzeń. Na rozpoczęcie kolejnego dnia "walczycie z bestią".
I to "walczycie" mnie zastanawia. Bo kto walczy? Pierwszy gracz? Wszyscy? Jeśli wszyscy, to kto zbiera baty za zbyt niski poziom broni? Czy ktoś może się "rzucić na ratunek"? ;)

Przykładowo z karty wylazł nam Aligator (siła 6), a nasz poziom broni: bida z nyndzą (2). Pierwszy gracz jest 4 punkty od śmierci, drugi 7. Przegrywamy czy nie? ;)
EDIT: oczywiście, opierając się na drugiej edycji inst. rany dostaje tylko pierwszy gracz.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2015, 12:29 przez YuZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Blugkolf »

warran pisze:Pytanie o kartę wydarzeń "Niespokojna noc" (albo podobnie, nie mam egzemplarza pod ręką :/ )

Karta każe nam wziąć kartę z talii bestii i położyć ją zakrytą na wierzch talii wydarzeń. Na rozpoczęcie kolejnego dnia "walczycie z bestią".
I to "walczycie" mnie zastanawia. Bo kto walczy? Pierwszy gracz? Wszyscy? Jeśli wszyscy, to kto zbiera baty za zbyt niski poziom broni? Czy ktoś może się "rzucić na ratunek"? ;)

Przykładowo z karty wylazł nam Aligator (siła 6), a nasz poziom broni: bida z nyndzą (2). Pierwszy gracz jest 4 punkty od śmierci, drugi 7. Przegrywamy czy nie? ;)
Przeczytaj na stronie 25 instrukcji - Walka z Bestią - walkę rozpatruje Pierwszy Gracz i tylko on dostaje rany.

Jeszcze z BGG http://boardgamegeek.com/thread/1023675 ... l-decrease :

1. Whenever Unfulfilled Demand happens during the Action Phase, only the acting character will suffer the consequences. This, too, is true if weapon levels, roof or palisade levels are missing.

2. If during the Event phase there is a fight, the Start player has to fight, and his character will suffer all the consequences. Every other Unfulfilled Demand during the Event phase is suffered by all characters.

3. Any Unfulfilled demand in other phases will hit all characters equally. Exception being the Morale track - if it is at its lowest, and has to be lowered again, nothing happens.


...czyli mamy tu do czynienia z sytuacją z punktu 2. - pierwszy gracz otrzymuje rany z walki z bestią, która jest na karcie w fazie Wydarzeń (czy po prostu kartą bestii w tej fazie wydarzeń, bo istotna jest sama faza, a nie typ karty, który się w niej pojawił), ale jeśli jednocześnie na karcie widnieją wymagania obniżenia poziomu broni czy czegoś innego (poza tabelką bestii) to wtedy rany dostają wszyscy gracze. Warto zapamiętać te trzy punkty powyżej, żeby wiedzieć kiedy obniżanie poziomu broni, dachu i palisady itd. rani wszystkich graczy, a kiedy nie.

Z innej beczki, na problem poruszany tu przeze mnie kilka dni temu, ale również dotyczący niespełnionych wymagań - wyjaśnienie już jest w tych 3 punktach powyżej oraz rozjaśnienie reszty problemu z tego FAQ http://boardgamegeek.com/filepage/10596 ... and-errata:
Blugkolf pisze:Co się stanie w takiej sytuacji? - posiadam tylko dwa pomysły na przedmioty, na obu mam przydzielone pionki do ich zbudowania, rozstrzygam pierwszą akcję budowania i wypada zdarzenie, którego karta mówi, że mam odrzucić 3 karty pomysłów na przedmioty.

a.) Odrzucam pomysł, na którym leży pionek, którego akcję budowania miałem rozstrzygać jako następną, pionek wraca bez wykonania żadnej akcji w tej turze na kartę postaci, która go przydzieliła, w rezultacie nie spełniam 2 wymagań z karty,
b.) Rozstrzygam drugą akcję budowania zanim odrzucę jakiekolwiek pomysły, nie spełniam 3 wymagań tej karty

i dalej, karta ta nie mówi "jeśli to możliwe", a więc trzeba ponieść konsekwencje niespełnionych wymagań, w tym wypadku 2 lub 3 rany. Mam problem z ustaleniem kto w przypadku pomysłów na przedmioty powinien otrzymać te rany:
- wszystkie rany otrzymuje gracz, który rozstrzygał akcję,
- wszyscy gracze po 2-3 rany,
- a może wszyscy gracze rozdzielając 2-3 rany pomiędzy siebie.


Kolejna sytuacja ze scenariusza, który zabrania mi podejmowania dalszej akcji eksploracji, póki nie wykonam udanej akcji budowy czegoś co wymaga scenariusz. Skoro akcje budowy rozstrzyga się przed eksploracją to czy można w jednej turze przydzielić pionki na obie akcje i rozpatrywać eksploracje tylko w zależności od tego czy budowa była udana, czy trzeba czekać z planowaniem akcji eksploracji do kolejnej tury - co często oznacza przegraną w scenariuszu?
When are effects that happen during the Action phase applied?
Usually, effects do not influence the Action phase itself, but only
subsequent phases (this includes “-1 pawn” tokens, terrain types being
covered while being a requirement for Inventions being Built, etc.). The
only exceptions are:
S. R. (http://boardgamegeek.com/article/15124140#15124140)
Roof, Palisade and Weapons (they are adjusted immediately, and any
further actions have to use the level these have right then).
Determination, and Resources are discarded immediately (if they are
available and not used in any actions already).
Health is adjusted immediately, also.

Także nie odrzucamy pomysłów przed rozpatrzeniem zaplanowanej już akcji budowy, podobnie jak nie odrzucamy determinacji i surowców, które mają być wykorzystane w zaplanowanych już akcjach oraz nie anulujemy akcji ze względu na pojawiający się negatywny efekt, taki jak żeton na polu budowy wymagający użycia dodatkowego pionka. Wszystko to należy rozstrzygnąć na koniec fazy.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bary »

Hejka,
Kilka ciekawych kwestii pojawiło się u mnie przy okazji rozgrywania scenariusza kanibale. Jak wiadomo, przy walki z wioską, posługujemy się kartami polowania.
Jeżeli rozumie, bierzemy te karty prosto z talii a nie z planszy (poprawcie mnie, jeśli się mylę). I teraz:
1. Czy dostajemy także pożywienie/skóry przy wygranym pojedynku i czy bierzemy pod uwagę specjalne dodatkowe akcje na karcie (nie sadze, bo to by oznaczało, że jemy tubylców, ale wolę dopytać)?
2. Czy możemy użyć karty skarbu, która dodaje nam + życia po zakończeniu akcji polowania?
3. Czy działają w tym przypadku żetony polowania, które dodają +1 do siły zwierzaka (także nie sadze, jeśli bierzemy karty z talii, a nie z planszy)?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Albo ja się nie dobudziłem, ale z tego co pamiętam nie dociąga się tam żadnych kart.
Aby spalić Wioskę czy Miasto Kanibali, gracz musi wykonać Akcję Polowania na odpowiednim kafelku wyspy i rozpatrzyć zgodnie ze standardowymi regułami Walki z Bestią (tzn. porównać poziom Broni z siłą Wioski/Miasta i otrzymuje rany za każdy brakujący poziom). Akcję należy przeżyć.
Nie widzę tu dociągania kart. Odnośnie leczenia, to leczenie jest w nocy, chyba, że ze zdolności Kucharza lub Akcji Odpoczynku.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bary »

Odnośnie leczenia zaznaczyłem, że mam specjalną kartę skarbu, która umożliwia leczenie jednego życia po walce z bestią.
Przez odkładanie kart bestii na planszy rozumiem akcję wzięcia jednej karty z talii i położenia jej na odpowiednim polu planszy po trafieniu kafelka z ikoną bestii.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ramar »

Akcja polowania to jedynie walka z bestią na drugim polu akcji od lewej (rozpatrywana odrazu po akcjach zagrożenia, a przed akcją budowania), stąd jeżeli masz kartę, która pozwala Ci się leczyć po walce z bestią, to możesz jąwykonać jedynie po wykonaniu tej akcji polowania o której mówię.
Jeszcze pytanie jaki to przedmiot konkretnie, bo być może logika pozwalała by użyć go po walce z kanibalami;) Ja np na potrzeby tego scenarisuza, trochę inaczej rozpatruję niektóre karty: np skarb który jest bodajże szablą - z opisu można używać go przy walce z bestią, ale na potrzeby tego scenarisuza używam go również do walki z kanibalami, bo fabularnie i logicznie, czemu by nie używać szabli gdy napadasz np na wioskę kanibali? <- nie jest to raczej żadne oficjalne stanowisko.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bary »

Nie zacytuję karty bo nie mam jej teraz, ale jest tam napisane, że po akcji polowania można dodać jedno życie. Jak dla mnie, podobnie jak żeton wzmocnienia siły bestii i zbieranie żarcia po zatłuczeniu bestii nie działa to w przypadku walki z wioską. Czyli, reasumując, walcząc z wioską bierzemy jedną kartę bestii z talii, walczymy z nią i jak wygramy, nie bierzemy żarcia i skory a także nie rozpatrujemy dodatkowego efektu na karcie, jeśli takowy występuje.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: ramar »

Bary pisze:Nie zacytuję karty bo nie mam jej teraz, ale jest tam napisane, że po akcji polowania można dodać jedno życie. Jak dla mnie, podobnie jak żeton wzmocnienia siły bestii i zbieranie żarcia po zatłuczeniu bestii nie działa to w przypadku walki z wioską. Czyli, reasumując, walcząc z wioską bierzemy jedną kartę bestii z talii, walczymy z nią i jak wygramy, nie bierzemy żarcia i skory a także nie rozpatrujemy dodatkowego efektu na karcie, jeśli takowy występuje.
walcząc z wioską nie bierzemy kart bestii. siła wioski jest zależna od czynników określonych na karcie scenariusza: -ilość spalonych wiosek
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Bary »

ramar pisze:
Bary pisze:Nie zacytuję karty bo nie mam jej teraz, ale jest tam napisane, że po akcji polowania można dodać jedno życie. Jak dla mnie, podobnie jak żeton wzmocnienia siły bestii i zbieranie żarcia po zatłuczeniu bestii nie działa to w przypadku walki z wioską. Czyli, reasumując, walcząc z wioską bierzemy jedną kartę bestii z talii, walczymy z nią i jak wygramy, nie bierzemy żarcia i skory a także nie rozpatrujemy dodatkowego efektu na karcie, jeśli takowy występuje.
walcząc z wioską nie bierzemy kart bestii. siła wioski jest zależna od czynników określonych na karcie scenariusza: -ilość spalonych wiosek
Faktycznie, na dole scenariusza jest info o sile wioski. No to mój błąd, dzięki. Zasugerowałem się jedynie opisem "Wojna". Pozostaje jednak pytanie, co z żetonem dodatkowej siły bestii (taka czerwona czaszka z + na ikonie polowania), działa także na wioskę?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 »

Właśnie to próbowałem przekazać, że się nie bierze karty :)

Nie działa, bo ten żeton wzmacnia siłę bestii.
ODPOWIEDZ