Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zbiór)
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Szczerze zamiast się do egzaminów uczyć bawię się tutaj ze scenariuszem To jak już masz Dinozaury to w wolnej chwil je zedytuj ja dokończę swój i się wrzuci tutaj. Myślę, że jak Lewiatana na BGG też wrzucimy nikt się nie obrazi
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Edytowałem pierwszy post i dodałem spolszczenie do Lewiatana. Myślę, że nie wyszło tak źle, tylko początkowa czcionka trochę blado wyszło. Jeżeli ktoś chce mogę udostępnić plik w gimpie, aby tą czcionkę jeszcze upiększyć, bo ja wzorowałem się na oryginale i próbowałem dostosować kolory jak najbliższe pierwowzorowi
Dodatkowo każde kolejne spolszczenie(także kolejne scenariusze) będziemy dodać w pierwszym poście, aby zachować porządek
Dodatkowo każde kolejne spolszczenie(także kolejne scenariusze) będziemy dodać w pierwszym poście, aby zachować porządek
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Łap tłumaczenie "Przez Dżunglę".
Tytuł:
Przez dżunglę (może lepiej: Katastrofa w Dżungli)
Fabuła:
To miał być piękny lot, ale nie wszystko poszło zgodnie z planem. Wasz balon z hukiem rozbił się na wyspie. Na horyzoncie widzicie wioskę, ale między nią a Wami jest mnóstwo przeszkód. Czy zdołacie pokonać wyspę i dostać się do cywilizacji?
Pole Pogody:
*tylko odpowiedni żeton, nie kość Pogody
Przygotowanie do gry:
Umieść znacznik 6 oraz kafelek plaży jak pokazano na mapce obok.
Tratwa i Pasy muszą znaleźć się wśród dostępnych kart Pomysłu.
Zaczynacie z wytworzoną Liną (odwróć kartę Pomysłu „Lina” na stronę Przedmiotu).
Zasady specjalne:
Przenoszenie Obozu jest specjalną Akcją opisaną poniżej.
Jeśli karta nakazuje przenieść Obóz, obniż poziom Dachu o 1 oraz obniż poziom Palisady o 1.
Efekt totemu:
Bujna roślinność:
Połóż znacznik „-1pionek” na kafelku z totemem. Dotyczy on wszystkich Akcji podejmowanych na tym kafelku (również Akcji Przenoszenia Obozu).
Efekt księgi:
Morale w dół.
Cel scenariusza:
Przenieście Obóz na pole ze znacznikiem <6>.
Żetony Odkryć:
Wydeptana ścieżka – jednorazowego użytku <zielony pionek>.
Pochodnia – jednorazowego użytku <brązowy pionek>.
Maczeta – jednorazowego użytku <czerwony pionek>. Tymczasowo +1broni.
Powalone drzewo – jednorazowego użytku <szary pionek>.
Przenoszenie Obozu:
Aby przenieść Obóz wykonaj specjalną Akcję Eksploracji na kafelku z Obozem. Skutek wykonania Akcji zależy od typu terenu na kafelku z Obozem. Po wykonaniu Akcji przenieś Obóz oraz obniż poziom Dachu o 1 oraz obniż poziom Palisady o 1.
Równiny:
Odrzuć jedno <jedzenie> lub dwa <żetony determinacji> za każdego Gracza.
Góry:
Wymagania: Lina i Pasy.
Po wykonaniu Akcji, odwróć Linę na stronę Pomysłu.
Plaża: <minus jeden morale> za każdego Gracza.
Rzeka: Odwróć Tratwę na stronę pomysłu.
Wzgórza: Odrzuć jedno <drewno> lub jedną <skórę> za każdego Gracza.
Jeśli chcesz, to wrzucę kolekcję obrazków z robinsona - symbol morali, drewna, itp. Wydaje mi się jednak, że najłatwiej będzie Ci edytować wrzucony przeze mnie wcześniej plik w GIMP.
Tak sobie przejrzałem inne scenariusze i niektóre by wypadało graficznie też poprawić, albo chociaż raz zagrać
A Lewiatan wyszedł świetny!
Tytuł:
Przez dżunglę (może lepiej: Katastrofa w Dżungli)
Fabuła:
To miał być piękny lot, ale nie wszystko poszło zgodnie z planem. Wasz balon z hukiem rozbił się na wyspie. Na horyzoncie widzicie wioskę, ale między nią a Wami jest mnóstwo przeszkód. Czy zdołacie pokonać wyspę i dostać się do cywilizacji?
Pole Pogody:
*tylko odpowiedni żeton, nie kość Pogody
Przygotowanie do gry:
Umieść znacznik 6 oraz kafelek plaży jak pokazano na mapce obok.
Tratwa i Pasy muszą znaleźć się wśród dostępnych kart Pomysłu.
Zaczynacie z wytworzoną Liną (odwróć kartę Pomysłu „Lina” na stronę Przedmiotu).
Zasady specjalne:
Przenoszenie Obozu jest specjalną Akcją opisaną poniżej.
Jeśli karta nakazuje przenieść Obóz, obniż poziom Dachu o 1 oraz obniż poziom Palisady o 1.
Efekt totemu:
Bujna roślinność:
Połóż znacznik „-1pionek” na kafelku z totemem. Dotyczy on wszystkich Akcji podejmowanych na tym kafelku (również Akcji Przenoszenia Obozu).
Efekt księgi:
Morale w dół.
Cel scenariusza:
Przenieście Obóz na pole ze znacznikiem <6>.
Żetony Odkryć:
Wydeptana ścieżka – jednorazowego użytku <zielony pionek>.
Pochodnia – jednorazowego użytku <brązowy pionek>.
Maczeta – jednorazowego użytku <czerwony pionek>. Tymczasowo +1broni.
Powalone drzewo – jednorazowego użytku <szary pionek>.
Przenoszenie Obozu:
Aby przenieść Obóz wykonaj specjalną Akcję Eksploracji na kafelku z Obozem. Skutek wykonania Akcji zależy od typu terenu na kafelku z Obozem. Po wykonaniu Akcji przenieś Obóz oraz obniż poziom Dachu o 1 oraz obniż poziom Palisady o 1.
Równiny:
Odrzuć jedno <jedzenie> lub dwa <żetony determinacji> za każdego Gracza.
Góry:
Wymagania: Lina i Pasy.
Po wykonaniu Akcji, odwróć Linę na stronę Pomysłu.
Plaża: <minus jeden morale> za każdego Gracza.
Rzeka: Odwróć Tratwę na stronę pomysłu.
Wzgórza: Odrzuć jedno <drewno> lub jedną <skórę> za każdego Gracza.
Jeśli chcesz, to wrzucę kolekcję obrazków z robinsona - symbol morali, drewna, itp. Wydaje mi się jednak, że najłatwiej będzie Ci edytować wrzucony przeze mnie wcześniej plik w GIMP.
Tak sobie przejrzałem inne scenariusze i niektóre by wypadało graficznie też poprawić, albo chociaż raz zagrać
A Lewiatan wyszedł świetny!
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Dzięki!
Dodałem Przez dżunglę do scenariuszy w produkcji, jest też link do opisu scenariusza. Fajnie jak byś zawarte tam FAQ też przetłumaczył. Może być potrzebne
Jak chcesz możesz grafiki podesłać, a nóż coś się przyda. Jak niektórych scenariuszy nie jesteś pewien zagraj w oryginalną wersję (albo ktoś inny w wolnej chwili), aby tłumaczenie nie poszło na marne
Dodałem Przez dżunglę do scenariuszy w produkcji, jest też link do opisu scenariusza. Fajnie jak byś zawarte tam FAQ też przetłumaczył. Może być potrzebne
Jak chcesz możesz grafiki podesłać, a nóż coś się przyda. Jak niektórych scenariuszy nie jesteś pewien zagraj w oryginalną wersję (albo ktoś inny w wolnej chwili), aby tłumaczenie nie poszło na marne
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 16:05 przez ixi24, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Na BGG utworzyłem nowy temat na forum do Robinsona i wrzuciłem tam Lewiatana. Teraz wchodzę patrzę i jestem w głębokim szoku :O Ignacy Trzewiczek mi odpisał i dodatkowo wrzucił link do scenariusza na PortalGames Niesamowite
Super sprawa, że tak szybko zauważyli naszą pracę
Przez Dżunglę do jutro powinienem dokończyć;)
Temat na BGG: https://boardgamegeek.com/thread/131765 ... kie-wersje
Temat na portalgames: http://portalgames.pl/pl/powrot-lewiatana-do-robinsona/
Super sprawa, że tak szybko zauważyli naszą pracę
Przez Dżunglę do jutro powinienem dokończyć;)
Temat na BGG: https://boardgamegeek.com/thread/131765 ... kie-wersje
Temat na portalgames: http://portalgames.pl/pl/powrot-lewiatana-do-robinsona/
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Wiesz mi tam wszystko jedno, ważne żeby było to już ograne scenariusze w pierwszej kolejności, a gdy są do nich jakieś pomoce czy FAQ, to najlepiej to też przetłumaczyć, aby całość była dla każdego zrozumiała
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Eksperyment na wyspie dinozaurów zrobiony na podstawie tłumaczenia warran'a (dzięki).
Nie podobał mi się oryginalny układ graficzny scenariusza więc zaproponowałem własny - mam nadzieję, że Wam się spodoba:
Jestem otwarty na uwagi - jeśli zauważycie coś do poprawy - piszcie.
PS. Apostrof użyty z premedytacją - żeby płaczu znowu nie było ;P
EDIT: Dorzucona karta wydarzenia i drobne poprawki w scenariuszu.
Nie podobał mi się oryginalny układ graficzny scenariusza więc zaproponowałem własny - mam nadzieję, że Wam się spodoba:
Spoiler:
Spoiler:
PS. Apostrof użyty z premedytacją - żeby płaczu znowu nie było ;P
EDIT: Dorzucona karta wydarzenia i drobne poprawki w scenariuszu.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 10:02 przez dustptb, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Świetna robota !
Teraz pytanko czy mogę scenariusz wrzucić do oryginalnego tematu na BGG i do mojego tematu z wszystkimi fanowskimi spolszczeniami? Oczywiście z dopiskiem, że to w całości twoja praca. Chyba, że sam chcesz wrzucić
Teraz pytanko czy mogę scenariusz wrzucić do oryginalnego tematu na BGG i do mojego tematu z wszystkimi fanowskimi spolszczeniami? Oczywiście z dopiskiem, że to w całości twoja praca. Chyba, że sam chcesz wrzucić
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Dzięki.ixi24 pisze:Świetna robota !
Czekam jeszcze czy warran nie będzie miał jakichś uwag co do tłumaczenia i potem sam wrzucę.ixi24 pisze:Teraz pytanko czy mogę scenariusz wrzucić do oryginalnego tematu na BGG i do mojego tematu z wszystkimi fanowskimi spolszczeniami? Oczywiście z dopiskiem, że to w całości twoja praca. Chyba, że sam chcesz wrzucić
Bez problemu (tym bardziej, że dostałem pliki źródłowe od autra ) ale to w wolnej chwili.Peter128 pisze:a może skoro tak dobrze ogarniasz grafikę dasz radę poprawić jeszcze tytuł do Lewiatana?
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
*odgłosy zadowolonego mlaskania*
może być bez apotrofu
jutro powinienem mieć trochę czasu, to się zabiorę za zombiaki
może być bez apotrofu
jutro powinienem mieć trochę czasu, to się zabiorę za zombiaki
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Ok ok wrzucajdustptb pisze: Czekam jeszcze czy warran nie będzie miał jakichś uwag co do tłumaczenia i potem sam wrzucę.
Ale jak możesz to dorzuć do tego mojego tematu ze spolszczeniami, zrobimy jedną wspólną bazę
A co do Lewiatana dobry pomysł z polskim tytułem. Będziesz miał chwilę to przerabiaj jak ci wygodnie
Dodałem Dinozaury jako ukończony projekt, dodatkowo dodałem autorów tekstów i grafiki do obydwóch ukończonych scenariuszy
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
ixi24, jak będziesz ogarniał "Przez Dżunglę" albo przyszłe scenariusze, to też możesz spróbować używać symboli z gry (Dach, Palisada, Lina, itp) to zawsze lepiej wyglada tu macie link do bazy https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 21:31 przez ixi24, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Ucięło na dole "Odwróćcie Linę na stronę... " brakuje słowa "Pomysłu". Masz ochotę robić dalej, bo ja właśnie tłumaczę Wyspę Zagubionych Dusz ?
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Poprawię wieczorem Oczywiście, że mam ochotę, a jeśli ja bym nie dał rady to jest nas tutaj wielu do pomocy
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Pomogę z oprawą graficzną, daj znać w razie potrzeby
Ciekawy świata.. planszówkowego ;)
Nie odmówię rozgrywki w dobrym towarzystwie, daj znać na fb: https://www.facebook.com/DawidSzatkowski
Nie odmówię rozgrywki w dobrym towarzystwie, daj znać na fb: https://www.facebook.com/DawidSzatkowski
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Prośba.
W zeszłym roku napisałem i opublikowałem pierwszy scenariusz do mojej autorskiej kampanii do robinsona - Księga utraconych dusz. Po długiej przerwie (zdrowie siadło) wracam do kontynuowania tej kampanii i z końcem lutego dam dwa następne scenariusze. Nie mam niestety cienia umiejętności i wiedzy graficznej. Czy znajdzie się grupa ludzi która by to umiała jakoś złożyć i przelać na te karty, albo wpadła by na pomysł zrobienia nowej (może dwustronnej) karty, np. z jednej strony część fabularna z drugiej mechanika scenariusza. Ludki pytają czy zrobię wersję do druku i mówiąc wprost nie umiem.
Tu link do scenariusza:
http://wpajeczejsieci.blogspot.com/2014 ... -dusz.html
P.S. jeśli ktoś ma czas, siły i chęci to można pomyśleć o zrobieniu tłumaczenia na angielski
W zeszłym roku napisałem i opublikowałem pierwszy scenariusz do mojej autorskiej kampanii do robinsona - Księga utraconych dusz. Po długiej przerwie (zdrowie siadło) wracam do kontynuowania tej kampanii i z końcem lutego dam dwa następne scenariusze. Nie mam niestety cienia umiejętności i wiedzy graficznej. Czy znajdzie się grupa ludzi która by to umiała jakoś złożyć i przelać na te karty, albo wpadła by na pomysł zrobienia nowej (może dwustronnej) karty, np. z jednej strony część fabularna z drugiej mechanika scenariusza. Ludki pytają czy zrobię wersję do druku i mówiąc wprost nie umiem.
Tu link do scenariusza:
http://wpajeczejsieci.blogspot.com/2014 ... -dusz.html
P.S. jeśli ktoś ma czas, siły i chęci to można pomyśleć o zrobieniu tłumaczenia na angielski
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Vermin tak jak wyzej pisałem - w wolych chwilach pomogę (najlepiej na fb się odezwij)
Ciekawy świata.. planszówkowego ;)
Nie odmówię rozgrywki w dobrym towarzystwie, daj znać na fb: https://www.facebook.com/DawidSzatkowski
Nie odmówię rozgrywki w dobrym towarzystwie, daj znać na fb: https://www.facebook.com/DawidSzatkowski
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Mam już gotowe tłumaczenie Island of Lost Souls, ale czekam na wyjaśnienie odnośnie zasad od autora, także jak on odpisze, to tu wrzucę. Poproszę go też o plik w GIMPie.
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Dodatkowa postac do Lewiatana - z watku na BGG
Szaman
Zdolnosci:
Broń z kości:
Padlina to przecież nie tylko sierść. Kości to świetna broń.
Odrzuć <O> i <skóra> żeby zyskać +1 <broń>
Dziecko voodoo:
Odmienne stany świadomości <tutaj odnoszę się do idiomatycznego znaczenia "electric ladyland">
Odrzuć dwa <O> i użyj zdolności specjalnej dowolnej postaci (także Piętaszka) po raz drugi w tej rundzie
Taniec deszczu:
Niech przejdą mnie dreszcze i odejdą deszcze (w oryginale była rymowanka - starałem się oddać klimat)
Podczas fazy pogody odrzuć 4 <O> żeby odrzucić i zignorować efekty <chmura deszczowa LUB śniegowa LUB sztorm, etc>
W zawieszeniu:
Jeszcze tu wrócę
Użyj w momencie gdy znacznik życia miałby spaść na <czaszka>. Odrzuć 5 <O> i przesuń znacznik na <zdrowie>
"Pomysł" Szamana - tarcza.
Szaman
Zdolnosci:
Broń z kości:
Padlina to przecież nie tylko sierść. Kości to świetna broń.
Odrzuć <O> i <skóra> żeby zyskać +1 <broń>
Dziecko voodoo:
Odmienne stany świadomości <tutaj odnoszę się do idiomatycznego znaczenia "electric ladyland">
Odrzuć dwa <O> i użyj zdolności specjalnej dowolnej postaci (także Piętaszka) po raz drugi w tej rundzie
Taniec deszczu:
Niech przejdą mnie dreszcze i odejdą deszcze (w oryginale była rymowanka - starałem się oddać klimat)
Podczas fazy pogody odrzuć 4 <O> żeby odrzucić i zignorować efekty <chmura deszczowa LUB śniegowa LUB sztorm, etc>
W zawieszeniu:
Jeszcze tu wrócę
Użyj w momencie gdy znacznik życia miałby spaść na <czaszka>. Odrzuć 5 <O> i przesuń znacznik na <zdrowie>
"Pomysł" Szamana - tarcza.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, 15:35 przez Pixa, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
Komplet do Wyspy Zagubionych Dusz!
Plik GIMP: https://drive.google.com/file/d/0B5JEPA ... sp=sharing
Tekst: Fabuła:
Minęły już dwa tygodnie od katastrofy waszego statku. Ten czas przetrwaliście tylko dzięki pomocy tajemniczych tubylców. Niedawno odkryliście, że pewien znany biolog, od kilku lat uważany za zaginionego robił na tej wyspie mrożące krew w żyłach eksperymenty genetyczne z dzikimi zwierzętami. Kilka dni temu zwierzęta się zbuntowały i zabiły wszystkich rdzennych mieszkańców wyspy. Musicie odnaleźć łódź i uciec, zanim wściekłe bestie zabiją resztę. Potrzebujecie dowodu na okropieństwa jakie dokonują się na wyspie. Niemniej jednak, kogoś z Was zapewne nęci pokusa zostania nowym królem Wyspy Zagubionych Dusz…
Zmiany w przygotowaniu gry:
Karty Lojalności:
Stwórzcie talię lojalności. Weźcie tyle kart „Dobry” ilu jest graczy i dodaj do nich kartę „Zdrajca”. Potasujcie je i rozdajcie każdemu graczowi po jednej karcie. Gracze nie mogą ujawniać swojej tożsamości.
Inne zmiany:
Zaczynacie grę z wytworzonym Schronieniem (bez <dach> i bez <palisada>).
Pistolet musi być jednym z Przedmiotów Startowych, drugi dobierzcie losowo.
Cel scenariusza:
Gracze Dobrzy:
Odnajdźcie mapę wyspy i schwytajcie tyle dzikich zwierząt ilu jest graczy.
Zdrajca:
Musisz powstrzymać resztę graczy przed wypełnieniem ich celu. Wygrywasz, jeśli inni gracze przegrają w którejś z ostatnich 3 tur.
Śmierć postaci:
Jeśli postać umiera, gracz odkrywa kartę tożsamości. Jeśli zginął Zdrajca, gracze mają JEDNĄ turę, aby ukończyć scenariusz.
Końcowe głosowanie:
Jeśli gracze spełnili cel scenariusza, odbywa się głosowanie na tego, kogo chcecie wypędzić czyli podejrzanego o bycie Zdrajcą. Głosujecie jednocześnie wskazując palcem gracza, którego chcecie wypędzić. Jeśli większość zagłosowała za wyrzuceniem gracza, gracz ten zostaje wypędzony. W przypadku remisu, jeśli każdy z wybranych graczy ma jeden głos, nikt nie zostaje wypędzony. Jeśli wystapi remis 2 do 2, obaj gracze zostają wypędzeni. Można także zadeklarować, że nie głosuje się na nikogo przez wskazanie palcem sufitu.
Po głosowaniu, każdy z graczy odkrywa swoją kartę Lojalności. Głos oddany przez Zdrajcę nie liczy się do określania większości głosów (traktujcie ten głos, jakby go nie było).
Wszyscy gracze przegrywają (łącznie ze Zdrajcą), jeśli Zdrajca jest wśród rozbitków mających opuścić wyspę. Wszyscy gracze przegrywają także, jeśli wypedzą Dobrego gracza.
W grze 2-osobowej gracze przegrywają, jeśli Dobry gracz zostanie wypędzony przez innego gracza lub gracze wypędzą siebie nawzajem.
Zasady specjalne:
Chwytanie Bestii
Gracze mają do dyspozycji nową akcję – Chwytanie Bestii. Tylko Pierwszy Gracz może podjąć tę akcję. Gracz w celu wykonania Akcji musi przeznaczyć 2 pionki, jeden swój, drugi od innego gracza (nazywanego Kompanem). Pionki są kładzione na polu Akcji Polowania. Jeśli Pierwszy Gracz nie ufa nikomu, może podjąć tę akcję z Piętaszkiem bądź z Psem, ale w tym przypadku <morale w dół> (jest to możliwe tylko w grze 2- lub 3-osobowej). Oczywiście każdy z graczy może polecać siebie do bycia Kompanem.
Rozpatrywanie Akcji
Pierwszy Gracz tasuje wszystkie karty Sukcesu/Porażki. Nie patrząc, kładzie jedną zakrytą kartę na stół, a jedną losową kartę podaje Kompanowi. Z pozostałych kart wybiera jedną i kładzie na stół, a resztę oddaje Kompanowi. Kompan spośród posiadanych kart wybiera jedną i kładzie na stół. Potasujcie karty leżące na stole i sprawdźcie ich wartości. Jeśli pośród nich jest karta „Porażka”, bestia ucieka i nie udaje się jej schwytać ani zabić.
Poziom Broni
Aby schwytać Bestię <poziom Broni> musi być przynajmniej o 2 wyższy od siły Bestii. W takim przypadku Bestia jest schwytana, umieśćcie kartę Bestii wśród surowców, wprowadźcie efekty dodatkowe (uszkodzenie Broni, trucizna, etc.). Nie otrzymujecie jedzenia ani skór. Jeśli poziom Broni jest niewystarczający, rozpatrzcie Akcję jako Akcję Polowania.
Totemy:
#1 Totem: Bestie polują
To jasne, jak na dłoni widzicie kilka zmodyfikowanych genetycznie potworów. Dodaj 2 karty Bestii do talii Polowania.
#2 Totem: Ślad
Dzikie zwierzęta podążają za Wami. Umieść jedną kartę z talii Bestii na polu Akcji Eksploracji. Przy najbliższej Akcji Eksploracji, gracz ją wykonujący walczy z Bestią.
#3 Totem: Legowisko
Znaleźliście miejsce przebywania dzikich zwierząt. Dodaj 3 karty Bestii do talii Polowania.
#4 Totem: Zwierzęta są blisko!
Zwierzęta już zwietrzyły zapach Waszego obozu. Umieść jedną kartę z talii Bestii na polu Akcji Budowy, Zbierania Surowców oraz Eksploracji. Przy najbliższej akcji danego typu, gracz ją wykonujący walczy z Bestią.
#5 Totem: W końcu!
Znaleźliście mapę, teraz wiecie gdzie jest łódź, którą możecie uciec z tej przeklętej wyspy!
Księga:
Zwierzęta robię coraz groźniejsze! Jeśli to możliwe, dodaj <żeton +1 siły bestii> do talii Polowania.
Żetony odkryć:
Zestaw pierwszej pomocy <3 serduszka>
Stara strzelba <+3 do broni> tymczasowo
Zardzewiały nóż <+1 do broni>
Luneta Obejrzyj 2 górne karty z talii Polowania, odłóż je w dowolnej kolejności.
Punkty zwycięstwa:
Dobrzy gracze:
1 PZ za każdy punkt siły schwytanych Bestii.
5 PZ jeśli znaleźliście mapę.
10 PZ jeśli wypędziliście Zdrajcę.
- 15 PZ jeśli Zdrajca jest wśród uciekinierów
1 PZ za każde zaoszczędzone <serduszko>.
Zdrajca:
-15 PZ jeśli zostałeś wykryty.
5 PZ jeśli dobry gracz został wypędzony
3 PZ jeśli wygrałeś w rundzie 8
5 PZ jeśli wygrałeś w rundzie 9
10 PZ jeśli wygrałeś w rundzie 10
1 PZ za każdą ranę u gracza Dobrego
Przedmiot:
Pułapka
Tymczasowo <+3 do broni>
Może być budowana wielokrotnie (po użyciu pułapki jest ona niszczona).
Graficy, do boju!
Plik GIMP: https://drive.google.com/file/d/0B5JEPA ... sp=sharing
Tekst: Fabuła:
Minęły już dwa tygodnie od katastrofy waszego statku. Ten czas przetrwaliście tylko dzięki pomocy tajemniczych tubylców. Niedawno odkryliście, że pewien znany biolog, od kilku lat uważany za zaginionego robił na tej wyspie mrożące krew w żyłach eksperymenty genetyczne z dzikimi zwierzętami. Kilka dni temu zwierzęta się zbuntowały i zabiły wszystkich rdzennych mieszkańców wyspy. Musicie odnaleźć łódź i uciec, zanim wściekłe bestie zabiją resztę. Potrzebujecie dowodu na okropieństwa jakie dokonują się na wyspie. Niemniej jednak, kogoś z Was zapewne nęci pokusa zostania nowym królem Wyspy Zagubionych Dusz…
Zmiany w przygotowaniu gry:
Karty Lojalności:
Stwórzcie talię lojalności. Weźcie tyle kart „Dobry” ilu jest graczy i dodaj do nich kartę „Zdrajca”. Potasujcie je i rozdajcie każdemu graczowi po jednej karcie. Gracze nie mogą ujawniać swojej tożsamości.
Inne zmiany:
Zaczynacie grę z wytworzonym Schronieniem (bez <dach> i bez <palisada>).
Pistolet musi być jednym z Przedmiotów Startowych, drugi dobierzcie losowo.
Cel scenariusza:
Gracze Dobrzy:
Odnajdźcie mapę wyspy i schwytajcie tyle dzikich zwierząt ilu jest graczy.
Zdrajca:
Musisz powstrzymać resztę graczy przed wypełnieniem ich celu. Wygrywasz, jeśli inni gracze przegrają w którejś z ostatnich 3 tur.
Śmierć postaci:
Jeśli postać umiera, gracz odkrywa kartę tożsamości. Jeśli zginął Zdrajca, gracze mają JEDNĄ turę, aby ukończyć scenariusz.
Końcowe głosowanie:
Jeśli gracze spełnili cel scenariusza, odbywa się głosowanie na tego, kogo chcecie wypędzić czyli podejrzanego o bycie Zdrajcą. Głosujecie jednocześnie wskazując palcem gracza, którego chcecie wypędzić. Jeśli większość zagłosowała za wyrzuceniem gracza, gracz ten zostaje wypędzony. W przypadku remisu, jeśli każdy z wybranych graczy ma jeden głos, nikt nie zostaje wypędzony. Jeśli wystapi remis 2 do 2, obaj gracze zostają wypędzeni. Można także zadeklarować, że nie głosuje się na nikogo przez wskazanie palcem sufitu.
Po głosowaniu, każdy z graczy odkrywa swoją kartę Lojalności. Głos oddany przez Zdrajcę nie liczy się do określania większości głosów (traktujcie ten głos, jakby go nie było).
Wszyscy gracze przegrywają (łącznie ze Zdrajcą), jeśli Zdrajca jest wśród rozbitków mających opuścić wyspę. Wszyscy gracze przegrywają także, jeśli wypedzą Dobrego gracza.
W grze 2-osobowej gracze przegrywają, jeśli Dobry gracz zostanie wypędzony przez innego gracza lub gracze wypędzą siebie nawzajem.
Zasady specjalne:
Chwytanie Bestii
Gracze mają do dyspozycji nową akcję – Chwytanie Bestii. Tylko Pierwszy Gracz może podjąć tę akcję. Gracz w celu wykonania Akcji musi przeznaczyć 2 pionki, jeden swój, drugi od innego gracza (nazywanego Kompanem). Pionki są kładzione na polu Akcji Polowania. Jeśli Pierwszy Gracz nie ufa nikomu, może podjąć tę akcję z Piętaszkiem bądź z Psem, ale w tym przypadku <morale w dół> (jest to możliwe tylko w grze 2- lub 3-osobowej). Oczywiście każdy z graczy może polecać siebie do bycia Kompanem.
Rozpatrywanie Akcji
Pierwszy Gracz tasuje wszystkie karty Sukcesu/Porażki. Nie patrząc, kładzie jedną zakrytą kartę na stół, a jedną losową kartę podaje Kompanowi. Z pozostałych kart wybiera jedną i kładzie na stół, a resztę oddaje Kompanowi. Kompan spośród posiadanych kart wybiera jedną i kładzie na stół. Potasujcie karty leżące na stole i sprawdźcie ich wartości. Jeśli pośród nich jest karta „Porażka”, bestia ucieka i nie udaje się jej schwytać ani zabić.
Poziom Broni
Aby schwytać Bestię <poziom Broni> musi być przynajmniej o 2 wyższy od siły Bestii. W takim przypadku Bestia jest schwytana, umieśćcie kartę Bestii wśród surowców, wprowadźcie efekty dodatkowe (uszkodzenie Broni, trucizna, etc.). Nie otrzymujecie jedzenia ani skór. Jeśli poziom Broni jest niewystarczający, rozpatrzcie Akcję jako Akcję Polowania.
Totemy:
#1 Totem: Bestie polują
To jasne, jak na dłoni widzicie kilka zmodyfikowanych genetycznie potworów. Dodaj 2 karty Bestii do talii Polowania.
#2 Totem: Ślad
Dzikie zwierzęta podążają za Wami. Umieść jedną kartę z talii Bestii na polu Akcji Eksploracji. Przy najbliższej Akcji Eksploracji, gracz ją wykonujący walczy z Bestią.
#3 Totem: Legowisko
Znaleźliście miejsce przebywania dzikich zwierząt. Dodaj 3 karty Bestii do talii Polowania.
#4 Totem: Zwierzęta są blisko!
Zwierzęta już zwietrzyły zapach Waszego obozu. Umieść jedną kartę z talii Bestii na polu Akcji Budowy, Zbierania Surowców oraz Eksploracji. Przy najbliższej akcji danego typu, gracz ją wykonujący walczy z Bestią.
#5 Totem: W końcu!
Znaleźliście mapę, teraz wiecie gdzie jest łódź, którą możecie uciec z tej przeklętej wyspy!
Księga:
Zwierzęta robię coraz groźniejsze! Jeśli to możliwe, dodaj <żeton +1 siły bestii> do talii Polowania.
Żetony odkryć:
Zestaw pierwszej pomocy <3 serduszka>
Stara strzelba <+3 do broni> tymczasowo
Zardzewiały nóż <+1 do broni>
Luneta Obejrzyj 2 górne karty z talii Polowania, odłóż je w dowolnej kolejności.
Punkty zwycięstwa:
Dobrzy gracze:
1 PZ za każdy punkt siły schwytanych Bestii.
5 PZ jeśli znaleźliście mapę.
10 PZ jeśli wypędziliście Zdrajcę.
- 15 PZ jeśli Zdrajca jest wśród uciekinierów
1 PZ za każde zaoszczędzone <serduszko>.
Zdrajca:
-15 PZ jeśli zostałeś wykryty.
5 PZ jeśli dobry gracz został wypędzony
3 PZ jeśli wygrałeś w rundzie 8
5 PZ jeśli wygrałeś w rundzie 9
10 PZ jeśli wygrałeś w rundzie 10
1 PZ za każdą ranę u gracza Dobrego
Przedmiot:
Pułapka
Tymczasowo <+3 do broni>
Może być budowana wielokrotnie (po użyciu pułapki jest ona niszczona).
Graficy, do boju!
Re: Robinson Crusoe - Tłumaczenie fanowskich scenariuszy (zb
W scenariuszu Lewiatan jest literowka - Swiatynia Gwizd zamiast Gwiazd.