Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

DarkSide pisze:
TusiaMara pisze: W BGG widziałem sugestię (również nieautoryzowaną) żeby pierwszy wybierał gracz który wywoływał bitwę. Co nie brzmi źle (ale niewele daje bez decyzji Autora), choć nie rozwiązuje problemu w ostatniej bitwie...
Tu by wystarczyło, że pierwszy jest ten kto wywołał ostatnią bitwę = wyciągnął swój ostatni żeton :roll:

to jest pomysł :) . Nie mając rozwiązania oficjalnego nie mam lepszego...
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

DarkSide pisze:
TusiaMara pisze: W BGG widziałem sugestię (również nieautoryzowaną) żeby pierwszy wybierał gracz który wywoływał bitwę. Co nie brzmi źle (ale niewele daje bez decyzji Autora), choć nie rozwiązuje problemu w ostatniej bitwie...
Tu by wystarczyło, że pierwszy jest ten kto wywołał ostatnią bitwę = wyciągnął swój ostatni żeton :roll:
Czy nie lepiej byłoby, aby pierwszy wybierał ten gracz, który nie wywołał bitwy? Przecież moment wywołania bitwy jest zagrywką taktyczną i największe profity powinien mieć ten, kto na bitwę się zdecyduje. Niestety powyższa opcja może się skomplikować przy partii na 3-4 graczy, choć jest to zapewne problem czysto teoretyczny.

Zaś przy ostatniej bitwie decydować powinien ten, kto do zakończenia gry doprowadził.
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

tomb pisze:
DarkSide pisze:
TusiaMara pisze: W BGG widziałem sugestię (również nieautoryzowaną) żeby pierwszy wybierał gracz który wywoływał bitwę. Co nie brzmi źle (ale niewele daje bez decyzji Autora), choć nie rozwiązuje problemu w ostatniej bitwie...
Tu by wystarczyło, że pierwszy jest ten kto wywołał ostatnią bitwę = wyciągnął swój ostatni żeton :roll:
Czy nie lepiej byłoby, aby pierwszy wybierał ten gracz, który nie wywołał bitwy? Przecież moment wywołania bitwy jest zagrywką taktyczną i największe profity powinien mieć ten, kto na bitwę się zdecyduje. Niestety powyższa opcja może się skomplikować przy partii na 3-4 graczy, choć jest to zapewne problem czysto teoretyczny.

Zaś przy ostatniej bitwie decydować powinien ten, kto do zakończenia gry doprowadził.
Jak najbardziej jest to opcja, na 2 graczy nie ma problemu a uzasadnienie słuszne. Acz jest to opcja nieco mniej intuicyjna.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: DarkSide »

TusiaMara pisze:
tomb pisze:
DarkSide pisze: Tu by wystarczyło, że pierwszy jest ten kto wywołał ostatnią bitwę = wyciągnął swój ostatni żeton :roll:
Czy nie lepiej byłoby, aby pierwszy wybierał ten gracz, który nie wywołał bitwy? Przecież moment wywołania bitwy jest zagrywką taktyczną i największe profity powinien mieć ten, kto na bitwę się zdecyduje. Niestety powyższa opcja może się skomplikować przy partii na 3-4 graczy, choć jest to zapewne problem czysto teoretyczny.

Zaś przy ostatniej bitwie decydować powinien ten, kto do zakończenia gry doprowadził.
Jak najbardziej jest to opcja, na 2 graczy nie ma problemu a uzasadnienie słuszne. Acz jest to opcja nieco mniej intuicyjna.
No właśnie dla większego balansu uważam, że właśnie pierwszym który się ma zadeklarować powinien być gracz wywołujący bitwę. Można to umotywować następująco: "Skoro decyduję się na bitwę to znaczy, że dokładnie wiem, jaki cel chcę osiągnąc poprzez ten atak. Dokładnie wiem, jaki rodzaj ataku ma przeprowadzić każda deklarowana jednostka"
Osoba broniąca się w wyniku wywołanej bitwy (jak każdy obrońca w takiej sytuacji) reaguje "z lekkim spóznieniem" odpowiadając na atak. :)
No a poza wszystkim rozwiązuje to kwestię partii 3-4 osobowych ;)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

DarkSide pisze: No właśnie dla większego balansu uważam, że właśnie pierwszym który się ma zadeklarować powinien być gracz wywołujący bitwę. Można to umotywować następująco: "Skoro decyduję się na bitwę to znaczy, że dokładnie wiem, jaki cel chcę osiągnąc poprzez ten atak. Dokładnie wiem, jaki rodzaj ataku ma przeprowadzić każda deklarowana jednostka"
Osoba broniąca się w wyniku wywołanej bitwy (jak każdy obrońca w takiej sytuacji) reaguje "z lekkim spóznieniem" odpowiadając na atak. :)
No a poza wszystkim rozwiązuje to kwestię partii 3-4 osobowych ;)
Też ma swoje plusy. Ale - obie opcje mają... no i nie są jedyne możliwe, nadają się tylko jako "reguły domowe". Jakiś PM do Autora by się przydał...
EDYCJA: PM wysłałem, ale nie wiem czy Autor zauważy. Ja w FB takie rzeczy zauważałem i po kilku miesiącach...
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

a przy okazji: czy Dziura (Sharrash) może wciągnąć zsieciowaną jednostkę? W instrukcji nic o tym nie ma, a przy innych zdolnościach wymuszających/dających ruch jest wyrażnie napisane że nie działają na zsieciowane jednostki...
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dyso »

Nic nie pisze, ponieważ Sharrash nie posiada sieci więc w 1vs1 taka sytuacja jest niemożliwa. Przy większej ilości osób według mnie zasada sieci jest ponad zasadą dziury, ale mogę się mylić.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

Dyso pisze:Nic nie pisze, ponieważ Sharrash nie posiada sieci więc w 1vs1 taka sytuacja jest niemożliwa.
Słusznie, jakoś mi umknął ten detal :)
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

to jeszcze jedna wątpliwość... Wyszło w dzisiejszej potyczce domowej :)

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 669&type=1

Inicjatywa 5 i 4: Pancerz wspomagany atakuje
Inicjatywa 3: Sieciarz ginie, jeden ze Zwiadowców (+1 Inicjatywy dla Pancerza) ginie. Pancerz wspomagany w tym segmencie nie dysponuje trzecim atakiem.
Inicjatywa 2: Pancerz wspomagany ma ataki 4/3 (oba już wykonane jako 5/4) /2 (ze zdolności Sztabu), więc atakuje... Czy tak?
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dexterus »

Uff, te Hexowe zagwozdki potrafią przyprawić o zawrót głowy ^^

Anyway, ad rem: moim zdaniem nie. Widzę oczywiście logikę w Twoim rozumowaniu, ale tak bym zinterpretował opis działania sztabu:
Instrukcja (czy raczej karta pomocy) pisze:Jeżeli jednostka sama z siebie wykonuje dwa ataki, wtedy dodatkowy trzeci atak nastąpi w trzecim, kolejnym segmencie. [podkreślenie własne]
Skoro Pancerz atakował w 5 i 4 Inicjatywie, to interpretując instrukcję dosłownie, kolejny atak przysługiwałby mu w kolejnym, czyli 3 segmencie. Skoro wtedy Sztab był zasieciowany, to sorry... Moim zdaniem ta zdolność nie działa retroaktywnie, więc pomimo ubicia Zwiadowcy, Pancerz już swoją szansę stracił.
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

Dexterus pisze:Uff, te Hexowe zagwozdki potrafią przyprawić o zawrót głowy ^^

Anyway, ad rem: moim zdaniem nie. Widzę oczywiście logikę w Twoim rozumowaniu, ale tak bym zinterpretował opis działania sztabu:
Instrukcja (czy raczej karta pomocy) pisze:Jeżeli jednostka sama z siebie wykonuje dwa ataki, wtedy dodatkowy trzeci atak nastąpi w trzecim, kolejnym segmencie. [podkreślenie własne]
Skoro Pancerz atakował w 5 i 4 Inicjatywie, to interpretując instrukcję dosłownie, kolejny atak przysługiwałby mu w kolejnym, czyli 3 segmencie. Skoro wtedy Sztab był zasieciowany, to sorry... Moim zdaniem ta zdolność nie działa retroaktywnie, więc pomimo ubicia Zwiadowcy, Pancerz już swoją szansę stracił.
hmm... Nie zgodzę się. Pancerz ma Inicjatywę 4/3 (w momencie o którym mówimy), kolejny segment to 2. I w dwójce atakuje... Nie widzę tu retroaktywności.

Wg mnie słowo "kolejny" dotyczy inicjatywy bieżącej, nie widze powodu aby "fiksować" kolejnośc na momencie rzeczywistego wykonania pierwszego ataku.

Gdyby zastosować logikę że muszą to być kolejne segmenty wzgldęm pierwszego faktycznie wykonanego ataku (tak interpretuję Twoją wypowiedź) - to co gdyby Zwiadowca i Sieć zginął w segmencie 5?
Moja interpretacja:
segment 5: ataki 5/4, atakuje (pierwszy atak)
segment 4: ataki 4/3/2, ale pierwszy atak już jest wykonany, więc nie atakuje
segment 3: atakuje (4/3/2, drugi atak)
segment 2: atakuje (4/3/2, trzeci atak)

Tak jak interpretuję Twój opis:
segment 5: ataki 5/4, atakuje
segment 4: ataki 4/3/2, 4 jest kolejno po 5, więc atakuje (drugi atak)
segment 3: atakuje (trzeci atak, mimo że ma teraz inicjatywę 4/3/2!)
segment 2: NIE atakuje bo zużył już wszystkie 3 ataki

EDYCJA: dodatkowe wyjasnienie (/zaciemnienie ;) ), używając zmodyfikowanej sytuacji jak wyżej.
ja rozpatruję każdy atak osobno, nie widzę powodu żeby je łączyć.
Czyli: bazowy atak z inicjatywą 3: ze względu na Zwiadowców w segmencie 5 ma wartość 5 i jest wykonywany. Czyli nie zostanie już wykonany ponownie!
bazowy atak z inicjatywą 2: w segmencie 5 ma wartość 4 (czyli nie dotyczy), w segmencie 4 ma wartość 3 (czyli również nie dotyczy!), w segmencie 3 ma wartośc 3 (i jest wykonywany)
dodatkowy atak: w segmencie 5 nie istnieje, w segmencie 4 ma 2, tak samo w 3 i 2 (...i wtedy jest wykonywany).
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Jak dla mnie atakuje w 5,4 i 2 inicjatywie. ;)

Uwazam tak dlatego, ze w 3 segmencie baza zostaje odsieciowana i dopiero wtedy zaczyna dzialac jej zdolnosc. Pancerz ma wowczas inicjatywe 4/3 wiec kolejny atak odbedzie sie w 2 segmencie.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dyso »

Pancerz strzela w inicjatywie 5,4 bonus z bazy zaczyna działać dopiero w 2 inicjatywie, więc pancerz strzelał 2 inicjatywy wyżej. Czytając dosłownie instrukcję bonus z bazy już nie zadziała.

Pancerz w tej bitwie jest liczony jak jednostka, która strzelała w 5 i 4 inicjatywie, pomija się jego opis inicjatywy na żetonie nawet gdy przeciwnik zniszczy moduły.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 11:21 przez Dyso, łącznie zmieniany 1 raz.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Też uważam, że Pancerz nie będzie strzelał w inicjatywie 2, bo bonus z bazy mówi o ataku w inicjatywie o 1 niższej, czyli powinien strzelać w inicjatywie 3.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

No ale przeciez baza byla zasieciowana do konca 3 inicjatywy.
W 2 inicjatywie daje dodatkowy atak dla jednestek z inicjatywa 3 a w tym momecie pancerz ma inicjatywe 4/3 pomiewaz w 3 segmecie zeszla jedna dopalka do inicjatywy.

Pamietajac ze baza byla zasieciowana, czyli jej pasywka nie dzialala to pancerz atakuje dodatkowo w inicjatywie -1 do posiadanej.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

Azazelek pisze:Jak dla mnie atakuje w 5,4 i 2 inicjatywie. ;)
To tak jak ja. A w zmienionym przykładzie (kiedy Zwiadowca i Sieciarz giną w segmencie 5) Pancerz wg mnie atakuje w 5, 3 i 2.

tomb pisze:Też uważam, że Pancerz nie będzie strzelał w inicjatywie 2, bo bonus z bazy mówi o ataku w inicjatywie o 1 niższej, czyli powinien strzelać w inicjatywie 3.
O 1 nizszej od najniższej którą ma sam... Sam ma w tym momencie 4/3, o jeden niżej to wg mnie 2 :P . Nie zastanawiam się nad całą historią bitwy z detalami, interesuje mnie tylko czy oddał już trzeci strzał. Nie oddał, segment inicjatywy jest odpowiedni, więc strzela teraz...

Dyso pisze:Pancerz strzela w inicjatywie 5,4 bonus z bazy zaczyna działać dopiero w 2 inicjatywie, więc pancerz strzelał 2 inicjatywy wyżej. Czytając dosłownie instrukcję bonus z bazy już nie zadziała.
W takim razie - czy gdyby obie jednostki (sieciarz/zwiadowca) zginęły w segmencie inicjatywy 5, to wg Ciebie Pancerz powinien strzelać w segmentach 5/4/3? Bo tak mi wskazuje powyższa interpretacja...
A taka sekwencja strzelania jest wg mnie błędna (ponieważ w 4 Pancerz będzie działał w 4/3/2, a więc 4 to jego pierwszy atak - a ten już się odbył w 5...)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

TusiaMara pisze:
tomb pisze:Też uważam, że Pancerz nie będzie strzelał w inicjatywie 2, bo bonus z bazy mówi o ataku w inicjatywie o 1 niższej, czyli powinien strzelać w inicjatywie 3.
O 1 nizszej od najniższej którą ma sam... Sam ma w tym momencie 4/3, o jeden niżej to wg mnie 2 :P .
Przekonaliście mnie - strzela w 2, bo baza była zasieciowana i nie dawała mu w 3 bonusu.
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

tomb pisze:Też uważam, że Pancerz nie będzie strzelał w inicjatywie 2, bo bonus z bazy mówi o ataku w inicjatywie o 1 niższej, czyli powinien strzelać w inicjatywie 3.
Jeszcze jeden przykład, wg mnie pokazujący że interpretacja "o 1 niżej niz faktycznie strzelił" jest błędna.
Przykład:
Strzelec z atakiem z inicjatywą 1, sąsiadujący ze sztabem Posterunku - czyli ataki 1/0.
Wspomagają go 2 Zwiadowcy, _obaj zsieciowani_.
W inicjatywie 1 pada strzał, giną również obie sieci (zwiadowcy zaczynają działać w segmencie 0).
A więc strzelec ma teraz bazową inicjatywę 1+2=3 - co wg mnie daje mu dodatkowy strzał z inicjatywą 2 (która już dawno minęła, więc okazja przepada).
ALE jeśli liczysz moment rzeczywistego oddania strzału (jak w Twoim przykładzie) - to strzelił z inicjatywą 1, więc należy mu się kolejny strzał z inicjatywą 0!
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

Minęliśmy się w powyższym poście ;)
tomb pisze:Przekonaliście mnie - strzela w 2, bo baza była zasieciowana i nie dawała mu w 3 bonusu.
Jakby mu w 3 dawała bonus, to by wtedy strzelił i już :) . A gdyby nie zginął Zwiadowca, to po rozsieciowaniu bazy w dwójce miałby 5/4/3 i okazja by przepadła...

Natomiast nikt nie odpowiedział na moje dodatkowe pytanie: czy wg Was w razie zdjęcia Zwiadowcy w 5, Pancerz zaatakuje w 4? Wg mnie nie (bo 4 to wtedy jego pierwszy atak, który juz jest wykorzystany).
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Problemem w dyskusji był brak zwrócenia uwagi na zasieciowanie bazy :P
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

TusiaMara pisze:
Natomiast nikt nie odpowiedział na moje dodatkowe pytanie: czy wg Was w razie zdjęcia Zwiadowcy w 5, Pancerz zaatakuje w 4? Wg mnie nie (bo 4 to wtedy jego pierwszy atak, który juz jest wykorzystany).
Wydaje mi sie ze bedzie wykonywal drugi atak. Czyli tak jak piszesz, tak i ki sie wydaje ze nastepny bedzie w 3.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

Dziękuję :)
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Nie ma za co :)
Podrzucasz fajne hexogłowki.
Dobrze ze ze zdjeciem, takie suche teksty nie na moja fantazje ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: TusiaMara »

Azazelek pisze:Nie ma za co :)
Podrzucasz fajne hexogłowki.
Dobrze ze ze zdjeciem, takie suche teksty nie na moja fantazje ;)
Prawie samo wyszło, nie było układane specjalnie... (prawie bo w rzeczywistym układzie na wolnym polu był jeszcze Biodroid który niszczył PS w segmencie 3). Ale będę pamiętał żeby podrzucać zdjęcia w przyszłości :)
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Dyso »

Inicjatywy nie rozpatruje się wstecz. Jeśli jakaś jednostka dostanie boosta w inicjatywie i dana inicjatywa została już rozegrana to ruch jednostki przepada.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
ODPOWIEDZ