Eldritch Horror - zasady
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Eldritch Horror
Z braćmi ignorujemy zasadę że bonusy od broni i towarzyszy się nie sumują (tj. od bicza i dubeltówki nie sumujemy, ale od osiłka, bicza i ochroniarza już tak). Wynik: 1 gra na bodajże 10 zakończyła się zwycięstwem
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Też się nad tym zastanawiałem. Gra nawet z tym ułatwieniem jest pewnie pieruńsko trudna.Adalbertus123 pisze:Z braćmi ignorujemy zasadę że bonusy od broni i towarzyszy się nie sumują (tj. od bicza i dubeltówki nie sumujemy, ale od osiłka, bicza i ochroniarza już tak). Wynik: 1 gra na bodajże 10 zakończyła się zwycięstwem
Drugą modyfikacją, którą można wprowadzić, są żetony umożliwiające przerzucenie kości (zmiana wprowadzona w drugim dodatku) zdobywane przez zużycie punktu akcji.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Eldritch Horror
Ale wiecie o tym, że bonusy ze sprzymierzeńców normalnie się sumują z broniami i to nie jest żaden wariant, tylko normalne zasady?
Re: Eldritch Horror
Kurczę, czytam ten wątek, o Robinsonie i widzę, że obie gry są pieruńsko trudne, większość lub przynajmniej duża część gier kończy się porażką graczy... Aż z wrażenia przeczytałem zasady i faq do obu gier, bo na koncie mam zdecydowanie więcej zwycięstw:-) Gram najczęściej z żoną i ona też się zastanawia nad tym fenomenalnym pioruńsko wysokim stopniem trudności Eldritcha i Robinsona
Re: Eldritch Horror
Jak dla mnie to eldritch nie jest trudny tylko wyjątkowo losowy. Robinson to gra poświęceń, wyrzeczeń i kolejnych nieudanych prób. A przez presję czasu dodatkowo bardzo stresująca. Do EH potrzeba też więcej graczy żeby się nie zanudzić. W robinsonie odwrotnie, im mniej osób tym mniej gęb do karmienia.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
W almanachu jest info w rozdziale testy, że można użyć wielu kart, ale ich efekty nie mogą zwiększać tej samej umiejętności (np. siły). Walki też są zaliczane jako testy więc według oficjalnych zasad można łączyć sprzymierzeńca z bronią jedynie na specyficznych zasadach (nie można kilkukrotnie zwiększać jednej umiejętności).Epyon pisze:Ale wiecie o tym, że bonusy ze sprzymierzeńców normalnie się sumują z broniami i to nie jest żaden wariant, tylko normalne zasady?
@Maxxx76 Obydwie gry są trudne (w końcu to walka o przetrwanie na wyspie lub starcie z potężnymi Przedwiecznymi! . Eldritch moim zdaniem jest lekko trudniejszy, bo ma więcej losowości (w RC możemy sobie zagwarantować trochę pewnych sukcesów). Jednak właśnie przez tę trudność jest większy fun z gry. Dostajemy n-ty raz wpierdziel i już planujemy, co zmienimy w następnej rozgrywce, aby wygrać.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Eldritch Horror
O kurczę, właśnie przetrzepałem polski i angielski almanach... i masz rację. Kajam się!Bary pisze:W almanachu jest info w rozdziale testy, że można użyć wielu kart, ale ich efekty nie mogą zwiększać tej samej umiejętności (np. siły). Walki też są zaliczane jako testy więc według oficjalnych zasad można łączyć sprzymierzeńca z bronią jedynie na specyficznych zasadach (nie można kilkukrotnie zwiększać jednej umiejętności).Epyon pisze:Ale wiecie o tym, że bonusy ze sprzymierzeńców normalnie się sumują z broniami i to nie jest żaden wariant, tylko normalne zasady?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
No, ósma partia w końcu zakończona powodzeniem. Niby poziom easy, ale i tak wygrana smakuje w tej grze wyśmienicie.
Pojawiła mi się jednak ciekawa sytuacja. Podczas rozgrywki jeden z badaczy kipnął i zgodnie z zasadami dobrałem nowego. Jednak nie mogłem mu przydzielić ekwipunku, gdyż ten był już w posiadaniu innego aktywnego gracza. Co w tym wypadku? Przyjąłem zasadę, że nie ma możliwości przydziału ekwipunku, ale nie kojarzę, żeby taka sytuacja była opisana w faq czy na forum.
Pojawiła mi się jednak ciekawa sytuacja. Podczas rozgrywki jeden z badaczy kipnął i zgodnie z zasadami dobrałem nowego. Jednak nie mogłem mu przydzielić ekwipunku, gdyż ten był już w posiadaniu innego aktywnego gracza. Co w tym wypadku? Przyjąłem zasadę, że nie ma możliwości przydziału ekwipunku, ale nie kojarzę, żeby taka sytuacja była opisana w faq czy na forum.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Eldritch Horror
Jest opisana
ALMANACH str. 4 pisze:Badacz może otrzymać kartę lub żeton wyłącznie, jeśli jest on dostępny.
• Karta jest dostępna, jeżeli znajduje się w talii, stosie kart odrzuconych albo w rezerwach.
• Karty i żetony na arkuszach pokonanych badaczy są niedostępne.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
No tak, myślałem, że początkowy setup jest przypadkiem szczególnym. Niemniej jednak potwierdza się moje przypuszczenie. Dzięki wielkie!sirafin pisze:Jest opisanaALMANACH str. 4 pisze:Badacz może otrzymać kartę lub żeton wyłącznie, jeśli jest on dostępny.
• Karta jest dostępna, jeżeli znajduje się w talii, stosie kart odrzuconych albo w rezerwach.
• Karty i żetony na arkuszach pokonanych badaczy są niedostępne.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Eldritch Horror
Przeglądałem karty z dodatku " Zaginiona Wiedza" i są tam karty specjalnych spotkań Yig'a. Jednak na karcie tego Przedwiecznego nie ma żadnej wzmianki kiedy się te spotkania odbywa. W instrukcji również nic nie znalazłem. Kiedy się je odbywa?
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Eldritch Horror
Są powiązane z jedną z kart Tajemnic Yiga (przecież podobnie było w podstawce z kartami Cthulhu )
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 11:51 przez sirafin, łącznie zmieniany 1 raz.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Eldritch Horror
A racja, dzięki Trochę się "marnują" w pudełku, skoro jest tylko 0.6 szansy, że wyjdzie karta pozwalająca na ciągnięcie ich.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 11:56 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Eldritch Horror
Heh w międzyczasie poprawiłem
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Eldritch Horror
Sam się prosisz się o kłopoty, im bardziej drążysz temat tym bardziej wizja wizyty w zakopanym mieście staje się niepokojąco realna
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Ostatnio skusiłem się na grę solo czterema badaczami i okazało się, że rozgrywka jest o niebo prostsza niż przy wykorzystaniu dwóch (jedynym istotnym utrudnieniem jest potrzeba większej ilości żetonów plugastwa na kartach tajemnic). Nie trzeba już jednak latać po planszy jak kot z pęcherzem. Miałem wręcz sytuację, że pozamykałem wszystkie bramy i czekałem z utęsknieniem na kolejną, bo wymagana była do zrealizowania karty tajemnicy. Moim zdaniem, przy graniu dwoma bohaterami poziom easy jest równoważny poziomowi normal dla czterech. Powinno być jakieś dodatkowe ułatwienie przy grze na dwóch badaczy, które zrównoważyłoby potrzebę ciągłego rajdu po mapie (jakiś ruch o dwa pola zamiast o jedno, w fazie akcji, czy coś takiego). Z chęcią zrezygnowałbym w ogóle z wariantu dwóch postaci, jednakże granie czterema wymaga dodatkowej godziny, półtorej rozgrywki.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Eldritch Horror
Mieliśmy wczoraj rozgrywkę po dłuższej przerwie i trochę się zamieszaliśmy. Graliśmy przeciwko Yigowi i sytuacja wyglądała następująco - rozwiązaliśmy jedną tajemnicę przez całą grę i Yig się przebudził. 10 postępów jednak to bardzo szybka rozgrywka. Czy dobrze rozumiem, że wciąż trzeba rozwiązać jeszcze dwie 'standardowe' tajemnice zanim przejdziemy do możliwości starcia z Ygiem i rozwiązania ostatecznej tajemnicy? Nie możemy od razu pójść na pole, gdzie pojawił się Yig (o ile pamiętam pole 6) i zabić go? W instrukcji wyraźnie jest napisane, że należy rozwiązać dodatkowo ostateczną tajemnicę żeby pokonać przedwiecznego ale widzę tu pewną nieścisłość. Byliśmy w połowie rozwiązywania drugiej tajemnicy i Yig się budzi (na polu 6) wraz ze swoimi kultystami. Jeżeli ktoś przez przypadek trafi na pole 6 to musi zmierzyć się ze wszystkimi potworami na tym polu wg. zasad i co jeżeli zabije Yiga? Czy ktoś łopatologicznie może mi to rozpisać:>?
Re: Eldritch Horror
Ostateczna tajemnica pisze:Po rozwiązaniu trzeciej Tajemnicy, znajdujecie
kryjówkę Yiga w Ameryce Środkowej;
przemieść na pole 7 wszystkich znajdujących
się na planszy Kultystów, a następnie rozmnóż
Potężnego Potwora Yiga na tym polu.
Re: Eldritch Horror
Czyli podsumowując - efekty z drugiej strony przedwiecznego wchodzą w życie ale on sam się jeszcze nie pojawia i wciąż musimy rozwiązać zwykłe tajemnice. Kultyści są silniejsi ale nie pojawiają się na miejscu ekspedycji tylko na polach,gdzie znajduje się żeton Tajemnicy, żeton Plugastwa i Potężny Potwór. Po rozwiązaniu trzeciej tajemnicy pojawia się Yig ze swoimi kultystami i wtedy dopiero możemy go zabić. Mam nadzieję, że dobrze to ogarnęliśmy. To 3. pytania dodatkowe :
1. Karta Yiga mówi "przemieść na pole 7 wszystkich znajdujących się na planszy Kultystów, a następnie rozmnóż Potężnego Potwora Yiga na tym polu. Przecież na planszy niekoniecznie muszą znajdować się wszyscy kultyści, część może być jeszcze nie wylosowana, co wtedy?
2. Brakuje kultystów do pojawienia się (wszyscy są już na planszy) - jak rozumiem zastępuję żeton kultysty dowolnym elementem (monetą, itp)?
3. W walce wybieram kolejność potworów, z którymi walczę i jeżeli dobrze rozumiem wystarczy, że jako pierwszego wybiorę Yiga i go pokonam to nie będę musiał walczyć z kultystami?
1. Karta Yiga mówi "przemieść na pole 7 wszystkich znajdujących się na planszy Kultystów, a następnie rozmnóż Potężnego Potwora Yiga na tym polu. Przecież na planszy niekoniecznie muszą znajdować się wszyscy kultyści, część może być jeszcze nie wylosowana, co wtedy?
2. Brakuje kultystów do pojawienia się (wszyscy są już na planszy) - jak rozumiem zastępuję żeton kultysty dowolnym elementem (monetą, itp)?
3. W walce wybieram kolejność potworów, z którymi walczę i jeżeli dobrze rozumiem wystarczy, że jako pierwszego wybiorę Yiga i go pokonam to nie będę musiał walczyć z kultystami?
Re: Eldritch Horror
Aleście to pokomplikowali
Tak.mafiafb pisze:Czyli podsumowując - efekty z drugiej strony przedwiecznego wchodzą w życie ale on sam się jeszcze nie pojawia i wciąż musimy rozwiązać zwykłe tajemnice.
Przy rozrachunku, na jednym z pól spełniającym podane warunki, pojawia się Kultysta.mafiafb pisze:Kultyści są silniejsi ale nie pojawiają się na miejscu ekspedycji tylko na polach,gdzie znajduje się żeton Tajemnicy, żeton Plugastwa i Potężny Potwór.
Wszyscy Kultyści, którzy są w tym momencie na planszy, przesuwają się na pole 7. Następnie na polu 7 pojawia się sam Yig.mafiafb pisze:Po rozwiązaniu trzeciej tajemnicy pojawia się Yig ze swoimi kultystami i wtedy dopiero możemy go zabić.
Zupełnie nie rozumiem, co ma jedno wspólnego z drugim.mafiafb pisze:1. Karta Yiga mówi "przemieść na pole 7 wszystkich znajdujących się na planszy Kultystów, a następnie rozmnóż Potężnego Potwora Yiga na tym polu. Przecież na planszy niekoniecznie muszą znajdować się wszyscy kultyści, część może być jeszcze nie wylosowana, co wtedy?
mafiafb pisze:2. Brakuje kultystów do pojawienia się (wszyscy są już na planszy) - jak rozumiem zastępuję żeton kultysty dowolnym elementem (monetą, itp)?
Potwory są limitowane, nie wolno ich niczym zastępować. Jeśli zabrakło, to nic się nie dzieje. Oczywiście należy pamiętać, że rozmnożenie i atak z zasadzki to kompletnie dwie różne rzeczy (do ataku z zasadzki żeton nie jest wykładany, sprawdzamy na nim tylko jakie atrybuty ma potwór, więc atak z zasadzki nigdy nie zostanie pomięty).ALMANACH - str.4 pisze:Limit elementów
> Jeśli pula Potworów jest pusta, nie można rozmnażać Potworów
z puli. Potworów odłożonych na bok nie można rozmnażać,
jeżeli wszystkie Potwory o danej nazwie znajdują się już na planszy.
mafiafb pisze:3. W walce wybieram kolejność potworów, z którymi walczę i jeżeli dobrze rozumiem wystarczy, że jako pierwszego wybiorę Yiga i go pokonam to nie będę musiał walczyć z kultystami?
INSTRUKCJA ZAGINIONEJ WIEDZY - str. 2 pisze:Spotkania Walki
W Fazie Spotkań badacz musi rozpatrzyć wszystkie spotkania
ze zwykłymi Potworami na swoim polu, zanim będzie mógł
rozpatrzyć spotkanie ze znajdującym się na nim Potężnym
Potworem.
Re: Eldritch Horror
Proszę o pomoc:
1. Jacqeline Fine: "raz na rundę, kiedy inny badacz otrzymuje Stan bez cechy Zwykły, może podejrzeć rewers tamtej karty i otrzymać 1 wskazówkę"
Czy dobrze rozumiem, że chodzi o napis zwykły/zwykła pod rysunkiem na karcie, gdzie określony jest rodzaj stanu (uraz/umowa/udręka/ograniczenie/szaleństwo/choroba/łaska...)?
Jeśli dobrze kumam, to wychodzi na to, że akcja pani medium nie działa tylko przy długach...
2. Jeśli w efekcie jakiegoś spotkania mogę otrzymać artefakt, to czy mogę zrezygnować z niego (w sensie nie brać)?
3. "Prawdziwe imię" (tajemnica Azatotha). "Badacz na polu z żetonem Plugastwa może podjąć spotkanie, by odszukać informacje na temat prawdziwego imienia Azatotha: może poświęcić 2 wskazówki aby umieścić ten żeton Plugastwa na tej karcie".
Wystarczy stanąć na polu z Plugastwem i poświęcić dwie wskazówki? Czy może trzeba jeszcze rozegrać jakieś spotkanie?
1. Jacqeline Fine: "raz na rundę, kiedy inny badacz otrzymuje Stan bez cechy Zwykły, może podejrzeć rewers tamtej karty i otrzymać 1 wskazówkę"
Czy dobrze rozumiem, że chodzi o napis zwykły/zwykła pod rysunkiem na karcie, gdzie określony jest rodzaj stanu (uraz/umowa/udręka/ograniczenie/szaleństwo/choroba/łaska...)?
Jeśli dobrze kumam, to wychodzi na to, że akcja pani medium nie działa tylko przy długach...
2. Jeśli w efekcie jakiegoś spotkania mogę otrzymać artefakt, to czy mogę zrezygnować z niego (w sensie nie brać)?
3. "Prawdziwe imię" (tajemnica Azatotha). "Badacz na polu z żetonem Plugastwa może podjąć spotkanie, by odszukać informacje na temat prawdziwego imienia Azatotha: może poświęcić 2 wskazówki aby umieścić ten żeton Plugastwa na tej karcie".
Wystarczy stanąć na polu z Plugastwem i poświęcić dwie wskazówki? Czy może trzeba jeszcze rozegrać jakieś spotkanie?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
1. Moim zdaniem dobrze interpretujesz, ale niech lepiej jeszcze ktoś potwierdzi.
2. Jeśli jest napisane, że "możesz" to obowiązku nie ma. Jeśli natomiast, "weź/wylosuj", to bierzesz. Ale jaki jest generalnie sens rezygnować z artefaktu?
3. Wykonanie akcji z tej karty jest właśnie podjęciem spotkania, więc tak, wystarczy stanąć na polu i poświęcić wskazówki.
2. Jeśli jest napisane, że "możesz" to obowiązku nie ma. Jeśli natomiast, "weź/wylosuj", to bierzesz. Ale jaki jest generalnie sens rezygnować z artefaktu?
3. Wykonanie akcji z tej karty jest właśnie podjęciem spotkania, więc tak, wystarczy stanąć na polu i poświęcić wskazówki.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Eldritch Horror
ad3. Uściślenie: jeśli gdzieś jest napisane "gracz może podjąć spotkanie..." to znaczy, że to dotyczy fazy spotkań. Czyli gracz ma do wyboru kolejny rodzaj spotkania poza standardowymi w danym miejscu.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Eldritch Horror
Niektóre artefakty mają efekt rozrachunku.
Np. w czasie rozpatrywaniu rozrachunku rzucasz kością i przy wynikach 1-2 otrzymujesz klątwę. Albo przy wyniku 1 zagłada postępuje o 1 (to tylko przykłady, niekoniecznie w 100% zgodne z faktycznym opisem).
W ostatniej grze miałem właśnie otrzymać taki artefakt, który może spowodować postęp zagłady. Śmieszna sytuacja: mam znacznik zagłady na polu 2, prawie na pewno rozwiązaną trzecią tajemnicę i sporo rozrachunków na kartach stanów. I teraz aby Yig się nie przebudził, musimy pozamykać bramy, zabić kultystę na aktywnej ekspedycji i liczyć na to, że rozrachunek nikogo nie zabije. W takim przypadku dodatkowa szansa na postęp zagłady nijak mnie nie ustawia
Ale tak właśnie sądziłem, że wzięcie artefaktu jest obowiązkowe.
@sqb1978
Muszę przyznać, że nie rozumiem. Chodzi mi o ten konkretny przykład z tajemnicą Azatotha. Jeśli plugastwo leży np. w Tungusce to czy stojąc na tym polu po prostu mogę poświęcić 2 wskazówki i położyć plugastwo na tajemnicy? A czy oprócz tego mogę rozegrać spotkanie?
Np. w czasie rozpatrywaniu rozrachunku rzucasz kością i przy wynikach 1-2 otrzymujesz klątwę. Albo przy wyniku 1 zagłada postępuje o 1 (to tylko przykłady, niekoniecznie w 100% zgodne z faktycznym opisem).
W ostatniej grze miałem właśnie otrzymać taki artefakt, który może spowodować postęp zagłady. Śmieszna sytuacja: mam znacznik zagłady na polu 2, prawie na pewno rozwiązaną trzecią tajemnicę i sporo rozrachunków na kartach stanów. I teraz aby Yig się nie przebudził, musimy pozamykać bramy, zabić kultystę na aktywnej ekspedycji i liczyć na to, że rozrachunek nikogo nie zabije. W takim przypadku dodatkowa szansa na postęp zagłady nijak mnie nie ustawia
Ale tak właśnie sądziłem, że wzięcie artefaktu jest obowiązkowe.
@sqb1978
Muszę przyznać, że nie rozumiem. Chodzi mi o ten konkretny przykład z tajemnicą Azatotha. Jeśli plugastwo leży np. w Tungusce to czy stojąc na tym polu po prostu mogę poświęcić 2 wskazówki i położyć plugastwo na tajemnicy? A czy oprócz tego mogę rozegrać spotkanie?