Zombicide - pytania i wątpliwości
Re: Zombicide
Mam pytanie odnośnie drugiego scenariusza z podstawki (Strefa-Y): Ma on oznaczenie trudności "średni" ale nie widzę w nim żadnego wyzwania. Na początku wychodzą zombie powoli (wszyscy mają poziom niebieski) i idą dość wolno. Można dość łatwo im uciec i po prostu nie przejmować się walką wbiec na Exit. Czy ja coś przegapiłem? Nie ma konieczności zdobywania leków, nie trzeba otwierać drzwi do budynków, a droga ulicą nie jest jakoś bardzo długa. W 4 tury zdaje się można spokojnie dojść prawie do końca zabijając zombie przed sobą i w 5-6 turze skończyć. Dłużej rozkładaliśmy ten scenariusz niż go graliśmy...
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zombicide
no niby tak to ma byc w pierwotnej wersji byl jeszcze łatwiejszy bo tylko jeden mial sie uratować, teraz zmienili ze wszyscy.
Podobne rozterki mieli tez inni:
http://boardgamegeek.com/thread/856987/ ... whats-deal
Podobne rozterki mieli tez inni:
http://boardgamegeek.com/thread/856987/ ... whats-deal
Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?
Za niedługo kupie sobie gre zombicide sezon 1, martwi mnie to że bie moge znaleść ile broni jest w tej grze gdyż lubie gry z dużym eq do zdobycia. Za wszelką pomoc dzięki
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?
Nie liczą ulubionych przez wszystkich patelni w grze są:
-Piła łańcuchowa x2
-Łom x2
-Półautomat x2
-Maczeta x4
-Katana x2
-Pistolet x2
-Kij baseballowy x2
-Śrutówka x2
-Obrzyn x4
-Karabin x2
-Siekiera x2
Do tego w odpicowanej bryce znajdziesz
-Giwera mamuśki
-Złe bliźniaczki
No i jak połączysz benzynę i szklane butelki to powstaje Mołotow
-Piła łańcuchowa x2
-Łom x2
-Półautomat x2
-Maczeta x4
-Katana x2
-Pistolet x2
-Kij baseballowy x2
-Śrutówka x2
-Obrzyn x4
-Karabin x2
-Siekiera x2
Do tego w odpicowanej bryce znajdziesz
-Giwera mamuśki
-Złe bliźniaczki
No i jak połączysz benzynę i szklane butelki to powstaje Mołotow
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?
Podziel cenę przez ilość broni i sam określ
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Ile łącznie jest broni w zombicide sezon 1 ?
No to wychodzi około 10 PLN za broń. Ja wiem czy się opłaca?
A serio- widzę, że się wahasz, piszesz dwa wątki o tym samym. Popytaj w okolicy czy ktoś ma tę grę, umów się na granie i wtedy decyduj. W ciemno ryzykujesz bo to specyficzna gra a wydatek spory. Mi się Zombicide bardzo podoba i nie żałuję zakupu ale akurat ilość broni ma z tym niewiele wspólnego.
A serio- widzę, że się wahasz, piszesz dwa wątki o tym samym. Popytaj w okolicy czy ktoś ma tę grę, umów się na granie i wtedy decyduj. W ciemno ryzykujesz bo to specyficzna gra a wydatek spory. Mi się Zombicide bardzo podoba i nie żałuję zakupu ale akurat ilość broni ma z tym niewiele wspólnego.
Re: Zombicide
Zastanawia mnie następująca rzecz.
Faza namnażania. Zabrakło np. Szwędaczy. Znaczy to, że wszystkie Szwędacze plus 1 ruch. Ale w trakcie tego + 1 ruchu okazuje się, że jakiś Szwędacz powinien się rozdzielić. Czyli teoretycznie powinienem dokończyć ów +1 ruch i rozegrać drugi +1 ruch (z powodu braku Szwędacza do rozdzielenia). Czyli w sumie +2 ruchy. A w przypadku, gdy na planszy roi się od Szwędaczy, bardzo łatwo o przypadek, gdy będą musiały się rozdzielać nawet kilka razy, a nie ma czego dokładać. I tak w kółko. I w zasadzie po grze, bo bohaterowie zeżarci.
Zastanawiam się, czy takie czasem niekończące się plusowanie ruchów to poprawna zasada, toż to pewna śmierć graczy. Czy też może po pierwszym +1 do ruchu (np. w przypadku braku do dołożenia) kolejne braki zombie (w obrębie jednej, tej samej kolejki oczywiście) nie powodują już efektu kuli śnieżnej.
Trochę jak w Pandemii - gdy w następstwie jednej karty epidemii, po reakcji łańcuchowej - taka reakcja może uderzyć tylko raz w dane miasto.
_________________________
I jeszcze jedna rzecz. Wanda może poruszać się o 2 pola. Zdobywa umiejętność: Nieuchwytna.
Rozumiem, że w związku z powyższym może przejeżdżać przez strefy z zombiakami bez konieczności zatrzymywania się w każdej strefie z zombie, zgadza się?
Faza namnażania. Zabrakło np. Szwędaczy. Znaczy to, że wszystkie Szwędacze plus 1 ruch. Ale w trakcie tego + 1 ruchu okazuje się, że jakiś Szwędacz powinien się rozdzielić. Czyli teoretycznie powinienem dokończyć ów +1 ruch i rozegrać drugi +1 ruch (z powodu braku Szwędacza do rozdzielenia). Czyli w sumie +2 ruchy. A w przypadku, gdy na planszy roi się od Szwędaczy, bardzo łatwo o przypadek, gdy będą musiały się rozdzielać nawet kilka razy, a nie ma czego dokładać. I tak w kółko. I w zasadzie po grze, bo bohaterowie zeżarci.
Zastanawiam się, czy takie czasem niekończące się plusowanie ruchów to poprawna zasada, toż to pewna śmierć graczy. Czy też może po pierwszym +1 do ruchu (np. w przypadku braku do dołożenia) kolejne braki zombie (w obrębie jednej, tej samej kolejki oczywiście) nie powodują już efektu kuli śnieżnej.
Trochę jak w Pandemii - gdy w następstwie jednej karty epidemii, po reakcji łańcuchowej - taka reakcja może uderzyć tylko raz w dane miasto.
_________________________
I jeszcze jedna rzecz. Wanda może poruszać się o 2 pola. Zdobywa umiejętność: Nieuchwytna.
Rozumiem, że w związku z powyższym może przejeżdżać przez strefy z zombiakami bez konieczności zatrzymywania się w każdej strefie z zombie, zgadza się?
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
- Lokalizacja: Festung Breslau
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Zombicide
Tak , po rozdzieleniu się ,jak brakuje figurek to zombie dostają dodatkowy ruch. Wiem ,że ciężko ,ale producent chce sprzedać ,jak najwięcej figurek. Jest opisane w FAQ 1. http://zombicide.com/dl/zomb_faq_1.0_EN.pdf str.1 , tak w połowie strony.
What happens if I need to add a Zombie due to splitting, but there are no more miniatures available of its type?
Like any time when you need to place a Zombie but none are available, all Zombies on the board of the requested type immediately get an extra activation.
2. Tak może się poruszać o dwa pola zajęte przez zombie z skillem nieuchwytna , jest to pisane w FAQ 1.
http://zombicide.com/dl/zomb_faq_1.0_EN.pdf str. 3 tak na początku strony.
Can Wanda use her 2 Zones per Move Action Skill to Move right through a zombie-occupied Zone with a single Action?
No. Unless you have the Slippery Skill, entering a Zombie-occupied Zone interrupts your movement. Wanda's Move would end in the Zombie-occupied Zone, and she'd
then have to spend one Action to Move another 2 Zones, plus one Action per Zombie in her current Zone.
What happens if I need to add a Zombie due to splitting, but there are no more miniatures available of its type?
Like any time when you need to place a Zombie but none are available, all Zombies on the board of the requested type immediately get an extra activation.
2. Tak może się poruszać o dwa pola zajęte przez zombie z skillem nieuchwytna , jest to pisane w FAQ 1.
http://zombicide.com/dl/zomb_faq_1.0_EN.pdf str. 3 tak na początku strony.
Can Wanda use her 2 Zones per Move Action Skill to Move right through a zombie-occupied Zone with a single Action?
No. Unless you have the Slippery Skill, entering a Zombie-occupied Zone interrupts your movement. Wanda's Move would end in the Zombie-occupied Zone, and she'd
then have to spend one Action to Move another 2 Zones, plus one Action per Zombie in her current Zone.
Re: Zombicide
Dzięki.
1. Tak, tu sobie zdaję sprawę z przymusu aktywacji zombie w kilku przypadkach. Zastanawiałem się tylko, czy jeśli w obrębie jednej tury (po jednym +1 do ruchu z powodu braku figurek) ma to miejsce ponownie w razie konieczności, i ponownie w razie konieczności itd.
W zasadzie nic nie znalazłem na temat nierobienia kolejnych aktywacji. Ale póki co taki homerule sobie przyjąłem, bo wydaje mi się, że np. brak Szwędaczy z reguły zamiata grę solidnie - skoro wszystkie figurki są na planszy to raczej nie oczekiwałbym, że żadna się nie podzieli... czyli nie spowoduje kolejnej aktywacji i kolejnej...
2. Słusznie, też to znalazłem.
1. Tak, tu sobie zdaję sprawę z przymusu aktywacji zombie w kilku przypadkach. Zastanawiałem się tylko, czy jeśli w obrębie jednej tury (po jednym +1 do ruchu z powodu braku figurek) ma to miejsce ponownie w razie konieczności, i ponownie w razie konieczności itd.
W zasadzie nic nie znalazłem na temat nierobienia kolejnych aktywacji. Ale póki co taki homerule sobie przyjąłem, bo wydaje mi się, że np. brak Szwędaczy z reguły zamiata grę solidnie - skoro wszystkie figurki są na planszy to raczej nie oczekiwałbym, że żadna się nie podzieli... czyli nie spowoduje kolejnej aktywacji i kolejnej...
2. Słusznie, też to znalazłem.
Re: Zombicide
Jeszcze w kwestii ruchu i podziału zombie.
Ruszają się nie widząc bohatera, a więc kolejność taka:
- idą tam gdzie najgłośniej
...jeśli kilka stref z tą samą ilością hałasu...
-...idą tam, gdzie najkrótsza droga
... ponieważ za instrukcją: "Zombie zawsze wybierają najprostszą i najkrótszą drogę prowadzącą do wyznaczonej Strefy."
Ale niżej jest "Rozdzielają się również, jeśli w różnych Strefach, znajduje się ta sama liczba znaczników Hałasu." - ale chyba pod warunkiem, że drogi do tych stref mają równą długość, prawda?
Najpierw gdzie głośniej, potem gdzie bliżej, a jak to i to równo - dopiero podział, tak to wygląda?
W sytuacji więc, gdy na planszy są 2 żółte znaczniki hałasu, na których akurat jest 5 zombie, 2 znaczniki hałasu gdzieś dalej (np. 2 bohaterów) i kolejne 2 znaczniki hałasu w jeszcze innym miejscu, te wspomniane 5 zombie nie rusza się, czy tak? Oczywiście cały czas mówimy o sytuacji, gdzy zombiaki nie widzą postaci graczy.
Co do podziału jeszcze - stoi sobie Spaślak. Nic nie widzi, ale słyszy. W różnych miejscach są 3 znaczniki Hałasu, każdy z nich w tej samej odległości od Spaślaka. Jak rozumiem więc, jeden zombiak może się dzielić na więcej niż 2 sztuki (w powyższym przypadku mamy więc w sumie 3 Spaślaki), zgadza się?
Ruszają się nie widząc bohatera, a więc kolejność taka:
- idą tam gdzie najgłośniej
...jeśli kilka stref z tą samą ilością hałasu...
-...idą tam, gdzie najkrótsza droga
... ponieważ za instrukcją: "Zombie zawsze wybierają najprostszą i najkrótszą drogę prowadzącą do wyznaczonej Strefy."
Ale niżej jest "Rozdzielają się również, jeśli w różnych Strefach, znajduje się ta sama liczba znaczników Hałasu." - ale chyba pod warunkiem, że drogi do tych stref mają równą długość, prawda?
Najpierw gdzie głośniej, potem gdzie bliżej, a jak to i to równo - dopiero podział, tak to wygląda?
W sytuacji więc, gdy na planszy są 2 żółte znaczniki hałasu, na których akurat jest 5 zombie, 2 znaczniki hałasu gdzieś dalej (np. 2 bohaterów) i kolejne 2 znaczniki hałasu w jeszcze innym miejscu, te wspomniane 5 zombie nie rusza się, czy tak? Oczywiście cały czas mówimy o sytuacji, gdzy zombiaki nie widzą postaci graczy.
Co do podziału jeszcze - stoi sobie Spaślak. Nic nie widzi, ale słyszy. W różnych miejscach są 3 znaczniki Hałasu, każdy z nich w tej samej odległości od Spaślaka. Jak rozumiem więc, jeden zombiak może się dzielić na więcej niż 2 sztuki (w powyższym przypadku mamy więc w sumie 3 Spaślaki), zgadza się?
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zombicide
jesli zombiaki nie widza postaci, są 2 różne źródła halasu (takie same) i w różnej odległosci, to zombiaki sie splituja - odległość nie ma znaczenia
tutaj fajny link do pomocy:
http://zombicide.eren-histarion.fr/wp-c ... EN_1.5.pdf
tutaj fajny link do pomocy:
http://zombicide.eren-histarion.fr/wp-c ... EN_1.5.pdf
Re: Zombicide
O, dzięki.
Nadrzędna jest więc zawsze ilość (hałasu, widzianych postaci), odległość w przypadku kilku celów jest nieistotna. Zbyt dosłownie chyba traktowałem to zdanie o "najkrótszej drodze".
Przy czym, (to już z instrukcji), jeśli zombiak ma w polu widzenia (i nieważna odległość):
a) bohatera + 2 znaczniki hałasu
b) 2 bohaterów
...pójdzie w kierunku "a". Liczba tylko widzianych bohaterów w różnych kierunkach to nie wszystko więc.
Nadrzędna jest więc zawsze ilość (hałasu, widzianych postaci), odległość w przypadku kilku celów jest nieistotna. Zbyt dosłownie chyba traktowałem to zdanie o "najkrótszej drodze".
Przy czym, (to już z instrukcji), jeśli zombiak ma w polu widzenia (i nieważna odległość):
a) bohatera + 2 znaczniki hałasu
b) 2 bohaterów
...pójdzie w kierunku "a". Liczba tylko widzianych bohaterów w różnych kierunkach to nie wszystko więc.
Re: Zombicide
Witam.
Mam takie krótkie pytanko odnośnie Plugastwa Berserkera i tego jak się porusza. A mianowicie porusza się o dwie strefy. Rozumiem, że to nie oznacza tego samego co w przypadku Biegaczy? Co w przypadku, kiedy w odległości jednej strefy od niego stoi gracz? Dojdzie do niego i zada mu ranę, czy dojdzie do niego i się zatrzyma? Graliśmy według wariantu drugiego, ale chciałbym się upewnić.
Mam takie krótkie pytanko odnośnie Plugastwa Berserkera i tego jak się porusza. A mianowicie porusza się o dwie strefy. Rozumiem, że to nie oznacza tego samego co w przypadku Biegaczy? Co w przypadku, kiedy w odległości jednej strefy od niego stoi gracz? Dojdzie do niego i zada mu ranę, czy dojdzie do niego i się zatrzyma? Graliśmy według wariantu drugiego, ale chciałbym się upewnić.
Re: Zombicide
Odkopałem sobie Zombicide po dłuższej przerwie i ponownie powstała wątpliwość, podobną poruszałem posty wyżej. Może tym razem ktoś skrobnie cuś jednoznacznego.
Faza namnażania. Są powiedzmy 4 strefy namnażania. Już na pierwszej strefie skończyły się figurki danego typu. Te dostają zatem dodatkowy ruch. Ciągnę kartę dla drugiej strefy.... i ten sam rodzaj zombiaków jest potrzebny do dołożenia. Tych brak. Kolejny ruch dostają?
Czy zatem w obrębie jednej tury może dojść do kilkukrotnego, dodatkowego ruchu danego rodzaju zombie? Czy też jeśli w jednej turze z powodu braku figurek raz dostały dodatkowy ruch, przy kolejnych dociągach (podkreślam - w tej samej turze) już nie ruszają się po raz kolejny?
Oczywiście to samo dotyczy sytuacji, gdy zamiast dociągu podczas ruchu np runnerzy dzielą się kilkukrotnie. I za każdym razem brakuje ich do dołożenia. Cały czas mowa o jednej, tej samej turze.
======================================
edit:
chyba wszystko jasne, za każdym razem ruch...
Faza namnażania. Są powiedzmy 4 strefy namnażania. Już na pierwszej strefie skończyły się figurki danego typu. Te dostają zatem dodatkowy ruch. Ciągnę kartę dla drugiej strefy.... i ten sam rodzaj zombiaków jest potrzebny do dołożenia. Tych brak. Kolejny ruch dostają?
Czy zatem w obrębie jednej tury może dojść do kilkukrotnego, dodatkowego ruchu danego rodzaju zombie? Czy też jeśli w jednej turze z powodu braku figurek raz dostały dodatkowy ruch, przy kolejnych dociągach (podkreślam - w tej samej turze) już nie ruszają się po raz kolejny?
Oczywiście to samo dotyczy sytuacji, gdy zamiast dociągu podczas ruchu np runnerzy dzielą się kilkukrotnie. I za każdym razem brakuje ich do dołożenia. Cały czas mowa o jednej, tej samej turze.
======================================
edit:
chyba wszystko jasne, za każdym razem ruch...
Re: Zombicide
Moim zdaniem tak. Tak jak ktoś napisał wyżej, producentowi zależy, aby sprzedać jak najwięcej figurek. Dlatego aby nie dopuścić do takiej sytuacji masz dwa wyjścia:TV3 pisze:Odkopałem sobie Zombicide po dłuższej przerwie i ponownie powstała wątpliwość, podobną poruszałem posty wyżej. Może tym razem ktoś skrobnie cuś jednoznacznego.
Faza namnażania. Są powiedzmy 4 strefy namnażania. Już na pierwszej strefie skończyły się figurki danego typu. Te dostają zatem dodatkowy ruch. Ciągnę kartę dla drugiej strefy.... i ten sam rodzaj zombiaków jest potrzebny do dołożenia. Tych brak. Kolejny ruch dostają?
Czy zatem w obrębie jednej tury może dojść do kilkukrotnego, dodatkowego ruchu danego rodzaju zombie? Czy też jeśli w jednej turze z powodu braku figurek raz dostały dodatkowy ruch, przy kolejnych dociągach (podkreślam - w tej samej turze) już nie ruszają się po raz kolejny?
Oczywiście to samo dotyczy sytuacji, gdy zamiast dociągu podczas ruchu np runnerzy dzielą się kilkukrotnie. I za każdym razem brakuje ich do dołożenia. Cały czas mowa o jednej, tej samej turze.
- kupić więcej figurek
- kosić zombiaki w ilościach hurtowych.
Re: Zombicide
Właśnie, za każdym razem.
Ja się figurek plastikowych pozbyłem, mam podrukowane kartonowe. Trochę więcej niż regularna ilość, więc bezpieczniej w kontekście braku do dołożenia.
Ja się figurek plastikowych pozbyłem, mam podrukowane kartonowe. Trochę więcej niż regularna ilość, więc bezpieczniej w kontekście braku do dołożenia.
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zombicide
extra aktywacja w przypadku braku figurek jest 'per card' czyli może się zdarzyć kilka razy w rundzie. Jest natomiast zmiana odnośnie dodatkowej aktywacji przy splicie, która to zmiana pojawiła sie w Rue Morgue - tej aktywacji po prostu nie ma jeśli brakuje nam figurek:
"If there aren’t enough Zombie miniatures for a split, the first player decides which Zombie groups get the final reinforcements for an even split, and which direction the uneven split groups go (see Running out of miniatures, page 25)."
and
"Previous Zombicide Seasons owners: You read it right. Splitting doesn’t give way to extra Activations anymore!"
"If there aren’t enough Zombie miniatures for a split, the first player decides which Zombie groups get the final reinforcements for an even split, and which direction the uneven split groups go (see Running out of miniatures, page 25)."
and
"Previous Zombicide Seasons owners: You read it right. Splitting doesn’t give way to extra Activations anymore!"
Re: Zombicide
Zawiesiłem się na jednym drobiazgu. Jedno pole: 2 zombiaków i 2 bohaterów. Akcja zombie - więc 2 razy gryzą. Czy mogę rozdzielić dziabnięcia (po jednym na każdego bohater), czy oba trafiają na jednego (a zatem śmierć delikwenta)?
Zew krwi tego nie wyjaśnia...
Gdy grałem swego czasu, o ile pamiętam, byłem pewny, że opcja druga. Jednak za cholerę nie pamiętam, na jakiej podstawie tak sądziłem...
Zew krwi tego nie wyjaśnia...
Gdy grałem swego czasu, o ile pamiętam, byłem pewny, że opcja druga. Jednak za cholerę nie pamiętam, na jakiej podstawie tak sądziłem...
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zombicide
wybierasz kto dostanie obrażenia
instrukcja, s. 12:
If different Survivors are in the same Zone, the
players share the Wounded cards in any way they prefer.
Cooperation also means sharing the pain and suffering!
instrukcja, s. 12:
If different Survivors are in the same Zone, the
players share the Wounded cards in any way they prefer.
Cooperation also means sharing the pain and suffering!
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Zombicide
Zew krwi raczej polega na tym, że jak masz np bohatera i 10 zombiaków to wszyscy zadają mu ranę mimo, że do zabicia wystarczyłaby dwójka. A zatem pozostałe 8 nie idzie do kolejnego bohatera tylko zostaje w strefie żywienia.