Cyklady - pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Shogman
Posty: 165
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:56
Lokalizacja: L-wa

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Shogman »

timon104 pisze:Witam, mam parę pytanek dotyczących rozgrywki.
1. Gdy przeciwnik zajmuje jakąś moją wyspę i są na niej rogi obfitości, to czy rogi zostają na tej przejętej wyspie i dają przeciwnikowi profit?
2. Kiedy za pomocą Sfinksa sprzedam swoją jedyną jednostkę na wyspie, to tracę tą wyspę?
3. W swojej turze ile można kupić Stworów? Mogę kupić np. 2 albo wszystkie 3 jeżeli mnie na to stać?
4. Ile działają "figurkowe" stwory (oprócz Krakena)? W instrukcji jest napisane, że "do Twojej następnej tury". Czyli do mojego wykonywania akcji w następnym cyklu?
1. Dokładnie tak
2. Nie tracisz. Ustawiasz tam znacznik swojego koloru, żeby było wiadome że jest twoja. Jeżeli któryś z przeciwników postanowi na nią wejść to automatycznie jest jego, bo nie ma się z kim o nią bić.
3. Możesz kupić wszystkie
4. Działają do POCZĄTKU Twojej kolejnej tury. Czyli tak, w następnym cyklu przed Twoją turą znikną.
piotrek_szczecin
Posty: 39
Rejestracja: 26 paź 2010, 21:16

Re: Cyklady: Tytani

Post autor: piotrek_szczecin »

Witam. Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Co do pytania 2, to sam znalazłem odpowiedź w instrukcji pod jakimś obrazkiem. Jak się okazuje samo przejście przez teren umożliwia zostawienie tam znacznika ze swoim kolorem. Tak więc możemy się jeden raz przespacerować po planszy i już mamy sporo złota. Oczywiście im mniej graczy tym więcej "wolnych" pól.

Ostatnio grałem na 3 graczy. I rzeczywiście sprawdziły się opinie innych- gra nie funkcjonuje poprawnie na 3.
chantelle
Posty: 84
Rejestracja: 27 wrz 2014, 22:55

Re: Cyklady: Tytani

Post autor: chantelle »

IMO: Gra się fajnie sprawdza w trybie drużynowym - najlepiej 6 osób.
Bez trybu drużynowego - podpowiadamy sobie i nawiązujemy sojusze nad planszą - tak by zgnębić tego kto jest bliżej zwycięstwa :D
Czasem rzeczywiście można dosyć szybko zagrać - najkrótsza rozgrywka 30 minut. Najdłuższa 4 h ale gracze byli bardzo zacięci.
Wszystko zależy od graczy i ich strategicznego myślenia i na co są nastawieni. Mi się gra podoba bo nawet najbardziej zgnębiony rozgrywką gracz może się odrodzić i wygrać.
Matti_C
Posty: 347
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Cyklady: Tytani

Post autor: Matti_C »

Jeśli komuś za mało złota to niech namówi graczy na mapę wyspiarską - tam jest bardziej bogato ;)
Apollo w zerowej turze to dość agresywna taktyka i czesto sie sprawdza. Aresem można potem wziąć masę pól. Aretefakt podwajający przychód z rożków można położyć na dowolnym WŁASNYM polu - i to jedyne ograniczenie. W naszych grach do wyspy z 3rogami przeważnie dostawia się flota kilku graczy wiec jej wzięcie to dylemat - pilnować i zostać czy ruszać na podbój kontynentu ryzykując jej utratę. Teraz gracz zniszczony ma trudniej sie odrodzić - a jak już straci i armię i terytoria a na morzach ma nie za bogato to prawie zawsze czeka aż ktoś na nim (w dróżynówce) zrobi zwycięstwo militarne.
Jeśli wejdzie się na terytorium Aresem/Tytanem i idzie sie dalej to prawie zawsze kładzie się własny znacznik i wyspa daje dochód zdobywcy puki ktoś jej nie przejmie swoim atakiem. Jedyna opcja żeby nie kłaść znacznika to przejście z hełmem niewidzialności i zadeklarowanie że nie chce zdobywać tego terenu (może sie to przydać ale w sporadycznych przypadkach)
Zwiększenie ilości wymaganych metropoli nawet o jedną może przedłużyć grę o bardzo długo bo gotowe metropolie będzie trzeba utrzymywać dłużej i pewnie często będą zmieniać właścicieli.
Początkowe rozstawienie może dać od 0JZ przychodu (to pewnie bardzo trudne i nie mam pojęcia jak jakikolwiek z budynków i jakiekolwiek rozstawienie mogło by skłonić gracza do tak dziwnego ruchu - raczej niewiedza nowicjusza) 1JZ przychodu to też mało ale to można wytłumaczyć już np zajeciem terenów przez współgraczy , ustawieniem okrętów na podbój bogatych wysp a nie na szlakach handlowych. 2JZ to najwyższy dochód jaki można wylicytować i większość moich współgraczy tak sie stara rozstawić. 3JZ może mieć tylko ktoś kto w zerowej rundzie pójdzie do Apolla.
Hellraiser
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2015, 13:15

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Hellraiser »

Cześć wszystkim :) Jestem nowy zarówno na forum jak i w planszówkach :D Mam następujący problem : nie do końca rozumiem pewien aspekt licytacji, mianowicie jeżeli jest to gra np. na 4 graczy jeden z bogów na początku każdego cyklu jest niedostępny. Oznacza to, że gdy jeden z graczy przegra licytację wszystkich "głównych" bogów musi odpuścić turę na rzecz Apolla? Chodzi mi o sytuację gdzie gracze przebijają się wzajemnie na torach 3 dostępnych bogów do momentu aż jeden z nich nie będzie w stanie przebić licytacji nikogo innego gdyż nie ma wystarczająco dużo złota. Wydaje mi się, że taka sytuacja musi nastąpić skoro na 4 graczy jest dostępnych 3 "głównych" bogów. Mam nadzieję, że opisałem mój problem wystarczająco zrozumiale. Nie znalazłem takiego pytania wcześniej w tym wątku, jeżeli jednak się pojawiło a ja je jakimś cudem przegapiłem, proszę o wybaczenie :D
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Wassago »

Hellraiser pisze:Cześć wszystkim :) Jestem nowy zarówno na forum jak i w planszówkach :D Mam następujący problem : nie do końca rozumiem pewien aspekt licytacji, mianowicie jeżeli jest to gra np. na 4 graczy jeden z bogów na początku każdego cyklu jest niedostępny. Oznacza to, że gdy jeden z graczy przegra licytację wszystkich "głównych" bogów musi odpuścić turę na rzecz Apolla? Chodzi mi o sytuację gdzie gracze przebijają się wzajemnie na torach 3 dostępnych bogów do momentu aż jeden z nich nie będzie w stanie przebić licytacji nikogo innego gdyż nie ma wystarczająco dużo złota. Wydaje mi się, że taka sytuacja musi nastąpić skoro na 4 graczy jest dostępnych 3 "głównych" bogów. Mam nadzieję, że opisałem mój problem wystarczająco zrozumiale. Nie znalazłem takiego pytania wcześniej w tym wątku, jeżeli jednak się pojawiło a ja je jakimś cudem przegapiłem, proszę o wybaczenie :D
W skrócie: tak


Dlatego właśnie "głównych bogów" jest mniej niż graczy i minimum 1 gracz musi wybrać Apollo.
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3415
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Lothrain »

Oczywiście nie musi tego robić na samym końcu, kiedy nie może już nikogo przelicytować. Może po prostu chcieć wybrać Apolla - ma z tego dodatkowe bonusy, badź co bądź. Zwłaszcza przy jednej wyspie.
Hellraiser
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2015, 13:15

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Hellraiser »

Dzięki :) Wydawało mi się to sensowne, niestety instrukcja jest dla mnie trochę zbyt mało szczegółowa.
Hellraiser
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2015, 13:15

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Hellraiser »

Spadła mi niestety liczba graczy i w związku z tym potrzebuję odpowiedzi na pytanie tyczące się tego samego, mianowicie: jeżeli w grze na 2 graczy każdy z nich musi licytować 2 bogów to jak to wygląda? Jeżeli np. gracz 1 wygra licytację Ateny i Posejdona to czy może wykonać akcje od obu bogów? I jeżeli gracz 2 wygrał licytację Aresa i został zmuszony/zdecydował się wybrać Apolla to czy może wykonać akcje od Aresa nie czerpiąc bonusów od Apolla czy też "traci" turę na rzecz profitów tak jakby zalicytował samego Apolla? Dzięki Wam za pomoc :)
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Dexterus »

Zgodnie z podstawową zasadą przydatną od świata informatyki po domowe porządki - keep it simple ;)

Tak jak mówi instrukcja - gracie jak we czterech graczy, tylko po prostu każdy ma po dwie "kolumienki", ergo po opłaceniu licytacji wykonuje akcje dwóch bogów. Kolejność, akcje itp. pozostają bez zmian. Czyli, w układzie np.
Ares / 1
Posejdon / 2
Zeus / 2
Apollo / 1
gracz pierwszy wykona akcje Aresa, odłoży kolumienkę na poz. 4; gracz drugi wykona akcje Posejdona, potem akcje Zeusa; a na koniec pierwszy dostanie bonus od Apollona, kolumienkę na 1 i wio, kolejna tura.

Czasem, jak płytki się dobrze ułożą, można niezłego kombosa wykręcić, gdy np. zagra się Posejdona i Aresa pod rząd :>

Acha, bardzo ważne jest, aby trzymać się kolejności, zwłaszcza w przypadku Apolla. Grając na więcej osób czasem się zdarza (przynajmniej w naszym gronie ^^), że delikwent, który "poszedł na żebry" od razu bierze sobie ten denarek oraz rożek, i idzie do kibelka albo na faję. Nie jest to poprawne, ale nieoficjalna reguła głosi, że jak będzie na tym stratny (bo np. ktoś mu rzuci Gryfa), to jego wina, trza było się nie śpieszyć :D W grze 1vs1 ten pojedynczy (albo i 4!) denar wzięty poza kolejnością może naprawdę wypaczyć grę, więc bezwarunkowo można go pobrać dopiero wtedy, gdy przyjdzie kolej na Apolla.
sikuss88
Posty: 1
Rejestracja: 09 mar 2015, 08:28

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: sikuss88 »

Witam!

Czy Polifem odpycha wszystkie floty od wyspy łącznie ze statkami gracza zagrywającego Polifema?
Matti_C
Posty: 347
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Matti_C »

sikuss88 pisze: Czy Polifem odpycha wszystkie floty od wyspy łącznie ze statkami gracza zagrywającego Polifema?
Odpowiedź "TAK" na to pytanie była już na 5 stronie tego tematu. Polecam lekturę całości przed następnym pytaniem.

Może to być korzystne bo odepchnięty statek może zająć szlak handlowy, utworzyć nowe przejście między wyspami, odciąć drogę ucieczki od głazów Polifema dla innego gracza, dopłynąć do wyspy z własnym portem i przez to skuteczniej się bronić.
Awatar użytkownika
jules
Posty: 163
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:01
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: jules »

Mam pytanie odnośnie licytacji w grze na dwie osoby (choć podejrzewam, że na więcej osób także jest zasadne).

Wylosowaliśmy bogów np.: Ares, Zeus, Atena.

Pierwszy gracz licytuje Aresa za 3.
Drugi gracz lictyruje Zeusa za 2
Pierwszy gracz lictyuje Atene

Ostatni ruch należy do drugiego gracza, który w tym momencie przebija Aresa na 5.
Gracz drugi bierze swój pionek z Aresa i przebija swojego Zeusa na 3, następnie przebity swój własny pionek, kładzie na...
i teraz pytanie, czy w takim ciągu, może on ponownie przebić Aresa od którego przebicia zostały rozpoczęte przebicia?
Czy Bóg, który zostaje przebity a nastepnie każdy inny przelicytowany, staje się automatycznie do końca licytacji "nietykalny".

Bo oczywistym jest, że gracz przebity z pozycji dajmy na to Aresa, musi wybrać innego niż Ares boga, ale co w sytuacji, gdy powstaje dłuższy ciąg? Czy gracz przebity z Aresa, przebija innego gracza np. Zeusa i czy teraz ten przebity gracz z Zeusa choć nie może przebić Zeusa bo z niego został wyrzycony, to czy z powrotem może przebić Aresa?

Brzmi to może zawile ale to niezwykle paląca mnie kwestia - Na razie graliśmy ostrożnie i nie przebijaliśmy w dłuższych łańcuchac bogów od kórych łańcuch licytacji się zaczynał i tych, którzy później byli do niego wlączani - czyli ostatenczie gracz lądował na polu Apolla niejako z przymusu (niekoniecznie z braku funduszy).

będe wdzięczny za pomoc.
Polska Kronika Gier - recenzja wideo Race for the Galaxy
http://youtu.be/287bIu5JI-I
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: misioooo »

Tak. Swój znacznik licytacji po przebiciu go przez inny znacznik musisz przesunąć/przebić innego boga. Niezależnie czy już był w tej licytacji przebijany czy też nie.
Możesz spokojnie swoimi dwoma znacznikami nawzajem się przebijać.
Nie możesz tylko wziąć znacznika z boga i postawić go na tym samym bóstwie. To jedyne ograniczenie. Przebijać możesz o dowolną kwotę.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
jules
Posty: 163
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:01
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: jules »

Dzięki za wyjaśnienie.
Polska Kronika Gier - recenzja wideo Race for the Galaxy
http://youtu.be/287bIu5JI-I
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Neoptolemos »

Hej, dwa pytania nasunęły mi się po ostatniej rozgrywce:

1. Sytuacja jest taka: gracz żółty ma kilka wysp połączonych flotami i jednocześnie połączenie z wyspą gracza czerwonego. Na każdej z wysp w tym "ciągu" ma 1 lub 2 jednostki. Czy jeżeli wylicytował Aresa i zapłacił monetę, może poruszyć z jednej wyspy żołnierzy, "zgarnąć" innych po drodze i zaatakować czerwonego gracza (czyli analogicznie, jak przy ruchu statkami)?

2. Ostatnią grę wygrałem w taki sposób: miałem już metropolię i świątynię, fortecę oraz uniwersytet (brakowało mi tylko portu). Graliśmy w trzech graczy, na pierwszym miejscu licytowany był Zeus, na drugim Posejdon, dostępnymi potworami były Chiron, Gryf i Sfinks. Zagrałem w ten sposób: wygrałem licytację o Zeusa, kupiłem Gryfa i ukradłem kasę innemu graczowi, a następnie kupiłem Sfinksa. Za pomocą Sfinksa sprzedałem absolutnie wszystko, co miałem - 5 jednostek piechoty, 2 floty, 3 kapłanów i 2 filozofów, za co dostałem aż 24 PZ. Sytuacja wyglądała teraz tak: ostatnim dostępnym potworem był Chiron, ja miałem mnóstwo kasy i Zeusa, a brakowało mi tylko portu i nikt mi nie mógł zagrozić, bo następni gracze mieli Posejdona i Apolla. Wtedy zacząłem mocą Zeusa wymieniać Chirona na kolejne potwory, aż przyszedł Cyklop, wybudowałem świątynię i za pomocą mocy Cyklopa zmieniłem ją w port.

Wiem, że sytuacja dosyć zawiła, ale moje pytanie brzmi: czy i w którym momencie popełniłem błąd w zasadach, bo to kombo wydało mi się aż zbyt mocne :)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Dexterus »

1. Nay, Ares pozwala tylko na ruch z wyspy na wyspę. Chcąc wykonać taką serię żabich skoków, musiałbyś opłacić każdy ruch po kolei.
Neoptolemos pisze:2. (...) czy i w którym momencie popełniłem błąd w zasadach, bo to kombo wydało mi się aż zbyt mocne :)
Nigdzie. Jeśli dobrze się rozczytałem, wszystko zrobiłeś w porządku. Możesz tylko pogratulować sobie wykminienia takiego fajnego finishera :D Wszakże Cyklady są trochę właśnie o tym - licytacja swoją drogą, naparzanka figurkami swoją drogą, a i tak głównie chodzi o to, aby dostosować się do leżących na stole opcji. Uwierz mi, z Herosami i Łaskami Pomniejszych Bogów z dodatku robi się jeszcze ciekawiej i bardziej gęsto na stole ^^

Z drugiej strony Twoje zagranie troszkę pokazuje słabość grania w mniej osób - jednak gra niepełnym zestawem bogów toto nie to samo. Łatwo możesz sobie wyobrazić, że grając na osób pięć i mając pod bokiem kogoś w łasce Aresa, nie pozwoliłbyś sobie na taką woltyżerkę ;>
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Neoptolemos »

1. Z wyspy na wyspę, ale czy tylko najbliższą? Czy za 1 monetę armia z wyspy A może wejść na wyspę C po drodze przechodząc przez wyspę B (bez rozdzielania/dołączania żołnierzy)?

2. No właśnie. Z rozgrywki na rozgrywkę coraz bardziej zauważam losowość i "sytuacyjność" gry, co nie znaczy, że mi to przeszkadza ;)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Dexterus »

Neoptolemos pisze:1. Z wyspy na wyspę, ale czy tylko najbliższą? Czy za 1 monetę armia z wyspy A może wejść na wyspę C po drodze przechodząc przez wyspę B (bez rozdzielania/dołączania żołnierzy)?
Ja: "Z wyspy na wyspę", Ty: "Przechodząc przez wyspę B". Sam sobie odpowiedziałeś :>

Zasada jest prosta: 1 monetka, 1 ruch. Ruchem jest przemieszczenie dowolnej ilości wojsk z jednej wyspy na drugą, z nią połączoną (statkami, lub, jeślibyś grał z mini dodatkiem Hecate, tunelem). Odległość nie jest ważna, możesz mieć nawet łańcuszek szczęścia z ośmiu statków pomiędzy dwoma wyspami z końca plansz, jeśli masz takie upodobanie ;) Ale chcąc przesunąć się z wyspy A na wyspę C przez wyspę B, musisz płacić 2 denarki.
Neoptolemos pisze:2. No właśnie. Z rozgrywki na rozgrywkę coraz bardziej zauważam losowość i "sytuacyjność" gry, co nie znaczy, że mi to przeszkadza ;)
Dla mnie to jest właśnie jej główna zaleta, przez którą Cyckady mieszczą się się w moim Top5 :) Tak naprawdę to nie jest losowość per se: raczej nazwałbym to "zmiennymi warunkami gry" ;) Każdy widzi, o co się gra i każdy może się do tego dostosować. Jasne, pewne rozwiązania będą premiować jednych graczy, innych besztać. Ale skoro każdy może to dostrzec, przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by kogoś zblokować :> Nie jest to w moim odczuciu taki ślepy los jak w przypadku indywidualnych zagrań, czyli np. dociągu kart lub pechowej / fuksiarskiej serii rzutów.
Matti_C
Posty: 347
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Matti_C »

Neoptolemos pisze: 2. Ostatnią grę wygrałem w taki sposób: miałem już metropolię i świątynię, fortecę oraz uniwersytet (brakowało mi tylko portu). Graliśmy w trzech graczy, na pierwszym miejscu licytowany był Zeus, na drugim Posejdon, dostępnymi potworami były Chiron, Gryf i Sfinks. Zagrałem w ten sposób: wygrałem licytację o Zeusa, kupiłem Gryfa i ukradłem kasę innemu graczowi, a następnie kupiłem Sfinksa. Za pomocą Sfinksa sprzedałem absolutnie wszystko, co miałem - 5 jednostek piechoty, 2 floty, 3 kapłanów i 2 filozofów, za co dostałem aż 24 PZ. Sytuacja wyglądała teraz tak: ostatnim dostępnym potworem był Chiron, ja miałem mnóstwo kasy i Zeusa, a brakowało mi tylko portu i nikt mi nie mógł zagrozić, bo następni gracze mieli Posejdona i Apolla. Wtedy zacząłem mocą Zeusa wymieniać Chirona na kolejne potwory, aż przyszedł Cyklop, wybudowałem świątynię i za pomocą mocy Cyklopa zmieniłem ją w port.
Zagranie ładne mimo że trochę ryzykowne. Jeśli podchodziła by Ci Chimera przed Cyklopem to tylko byś tracił złoto. Z dodatkiem zamiany za pomocą Zeusa kończą się gdy trafisz na bohatera/najemnika/artefakt. Jeśli pozostali nie mieli aż tak dużo kasy by dokopać się do Pegaza a grali byście z dodatkami , pewniejszą opcją dla Ciebie było by wylicytowanie wysoko Posejdona, tak by po przyjęciu na klatę Gryfa lub dwóch zostało Ci 2jz na port. Z tej sytuacji jedyną możliwością powstrzymania Cię było by zepchnięcie Cię w licytacji na Apolla, a w kolejnej turze nie danie Ci Ateny.
Faziee
Posty: 147
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Faziee »

Witam, mam pytanie istotne podczas wykonywania ruchów poszczególnymi bogami (chodzi mi głównie o Hadesa, bo tutaj ma to bardzo istotne znaczenie, ale również jest możliwe przy Aresie czy Posejdonie). I tak, w instrukcji jest napisane, że możemy wykonać tyle razy akcję na ile nas stać i w dowolnej kolejności, ale czy można te akcje mieszać. Tzn. przykład dla Hadesa: najpierw rekrutuje darmową flotę i powiedzmy jednego nieumarłego za 1JZ, za kolejny 1JZ idę dzięki wyrekrutowanej flocie na sąsiednią pustą wyspę, i następnie powiedzmy za 5 JZ rekrutuje kolejną flotę i nieumarłego sąsiadującą już przy nowo zdobytej wyspie. Dzięki temu można robić dość duże skoki na mapie. Czy jest takie działanie dozwolone, czy jednak trzeba najpierw zarekrutować, ruszyć się ewentualnie kilka razy, ale rekrutacji ponownie nie mogę już dokonać? Kłótnia jaka się przy stole rozgorzała, była dość zacięta, więc może ktoś poratuje kto miał rację.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: donmakaron »

Można mieszać. Jest to gdzieś w instrukcji, necie albo faqu. W pracy niestety tego nie znajdę.

Co więcej można nawet darmową akcję później wykonać. Na przykład jak mam Aresa ale również full wojska, to mogę skoczyć na bitwę, stracić wojaka i dopiero wtedy dostać darmowego.
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Dexterus »

donmakaron pisze:Co więcej można nawet darmową akcję później wykonać. Na przykład jak mam Aresa ale również full wojska, to mogę skoczyć na bitwę, stracić wojaka i dopiero wtedy dostać darmowego.
Absolutne veto! Twórcy parokrotnie prostowali tę kwestię, znajduje się ona też w zatwierdzonym FAQ: "The free gain afforded by the Gods must be put in play immediately and before any other action by the player".

Wszystko inne zgoda; rekrutacje, budowanie, akcje specjalne, budowanie potworów, wykorzystywanie Łask Pomniejszych Bogów, odpalanie akcji herosów można w trakcie swojej tury stosować w dowolnej kolejności i naprzemiennie.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: donmakaron »

W takim razie miałem nieaktualne informacje. Wybaczcie! Dość duża zmina, ciekawe co ich skłoniło do mieszania w zasadach.
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Dexterus »

Niekoniecznie to musi być mieszanie. Może po prostu uzupełnienie tego, co oryginalnie już się w zasadach miało znaleźć, tylko...jakoś się nie znalazło ;) Przy całej mojej miłości do Cyckad trzeba przyznać, że co jak co, ale ich instrukcja nie służy raczej jako modelowy przykład jak powinno się planszówkowe manuale pisać :>
ODPOWIEDZ