Patchistory

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Patchistory

Post autor: cezner »

Na razie nie grałem, tylko czytam instrukcję.

1. Akcja Reclamation(rekultywacja)
W akcji Reclamation (rekultywacja) kładę płytkę budowy stroną nieużytki na dowolnym sektorze o rozmiarze 1x1.
Po co?
Po to aby w kolejnej akcji Building (Budowa) można było zabudować tą płytkę jakimś budynkiem?
Czy dobrze rozumiem, że Reclamation jest sens używać tylko na wodzie? Bo na innym terenie można przecież budować.
Jest jakieś inne zastosowanie rekultywacji?

2. Ruch na głównym szlaku handlowym
Rozumiem, że ruch jest tylko w jednym kierunku od pola start w kierunku pola War?
Robotników z pola REST (odpoczynek) przesuwamy na kartę kraju? Czyli jeśli musimy robotników przesunąć ze szlaku na pole REST, to oznacza to że robotnicy nam wypadają z tego szlaku?
W instrukcji jest też takie dziwne zdanie:
"Wszystkie ruchy wykonywane są poza terytorium Królestwa" Jak to rozumieć?

3. Ruch na szlaku handlowym sojuszu.
Ruch jest w jednym kierunku od mojego pola start aż do pola start przeciwnika? Tak samo jak na głównym szlaku?
Pytanie stąd, że w polskiej instrukcji pojawia się takie dziwne zdanie:
"Robotnicy mogą zatrzymać się na dowolnym polu szlaku, niezależnie od pozycji wielbłądów znajdujących się na tych polach."
Tolis
Posty: 1079
Rejestracja: 05 maja 2010, 09:02
Been thanked: 6 times

Re: Patchistory

Post autor: Tolis »

Ad 1) jest punktacja za nie użytki - więc nie mając wody można zabudować inny teren
ad 2) Ruch na szlaku handlowym - jak masz ruchu 0, lub chcesz ściągnąć kolesia do kraju - dajesz go na pole REST, dopiero w następnej turze trafi on do kraju (terrain tiles)
ad 3) prawdopodobnie chodzi o to, że na szlaku sojuszu - mogą dwie strony sojuszu się posuwać ( są jakoś strzałki narysowane: od lewej do środka - strzałki w lewą stronę, od prawej do środka w prawą stronę) - ja grałem tak, że poruszać było się można tylko w jedną stronę no i o max pól na ile sobie mogłem pozwolić (punkty ruchu)
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Re: Patchistory

Post autor: cezner »

Ad1.
Ale tylko po to te nieużytki układamy, dla punktów tylko? Nic z nimi więcej nie można zrobić?
Czy można je potem zabudować?
Awatar użytkownika
Majek10
Posty: 782
Rejestracja: 15 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Patchistory

Post autor: Majek10 »

Według mnie można tam budować.
Tolis
Posty: 1079
Rejestracja: 05 maja 2010, 09:02
Been thanked: 6 times

Re: Patchistory

Post autor: Tolis »

Uszczegółowię odpowiedz na 1 punkt- akcja Reclamation(rekultywacja):
a) zasłania się wodę - aby np. później nałożyć na te pole inny teren (z licytacji)
b) zasłania się wodę - aby później budować na tym polu inne budynki (tez 1x1)
c) zasłania się wodę aby zostawić nieużytek - do punktacji
d) zasłania się inny budynek też do punktacji (gdy np. nie mamy wody)
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Re: Patchistory

Post autor: cezner »

Dzieki. To wyczerpuje temat :)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: Patchistory

Post autor: Ink »

Pytanie do licytacji w pierwszej rundzie pierwszej ery. Według instrukcji (wersja StuntKite) jest tak:

1. Place one Terrain Tile on the table. The Start Player may bid on it or pass.
2. Place a second Terrain Tile on the table. The second player may bid on either Terrain Tile or pass.
3. Place a third Terrain Tile on the table. The third player may bid on any of the three tiles or pass. (If it is a 3-player game, skip this step)
4. The final player must bid on one of the Terrain Tiles and then the Auction continues as normal.


I teraz taka zagwozdka. Staram się zinterpretować ten tekst jakoś tak, żeby nie wyszło, że jeden z graczy nie dostaje kafla terenu, ale nie umiem. Co więcej, jeśli tak właśnie jest (czyli kafli w pierwszej licytacji jest o jeden mniej niż graczy), to warunek stopu licytacji jest wątpliwy (wymaga, żeby wszyscy wypstrykali się z kasy do zera poza tym, który nic nie weźmie).

Wytłumaczcie mi, że to się da jakoś inaczej zinterpretować.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Re: Patchistory

Post autor: cezner »

Ostatni gracz musi zalicytować jakiś kafel. Nie ma możliwości, że ktoś zostaje bez kafla.
Przy 3 graczach, pierwsze dwie osoby mogą spasować (przy pierwszym ruchu) ale trzeci musi coś zalicytować. Jak trzeci zalicytuje muszą coś zalicytować gracz pierwszy i potem drugi.
I oczywiście kafli pojawia się na stole tyle ile jest graczy. To ostatnie zdanie jest nieprecyzyjne.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: Patchistory

Post autor: Ink »

O to mi właśnie chodzi, że jest explicite napisane: "wyłóż pierwszy", "wyłóż drugi", "wyłóż trzeci", ale już "wyłóż czwarty" nie ma. Ale opcja, że nie ma czwartego brzmi faktycznie mocno niewiarygodnie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Re: Patchistory

Post autor: cezner »

Tak, tej czynności zabrakło.
W tym trzecim zdaniu to sformułowanie w nawiasie (Jeśli jest gra na 3 graczy, zrezygnuj z tego kroku) też można źle zinterpretować. A tak naprawdę wykonujemy punkt 3, czyli wykładamy trzeci kafel i przechodzimy do punktu 4. w którym jest napisane, że ostatni gracz musi zalicytować. A jednocześnie zabrakło informacji, że jeśli jest czterech graczy to musimy jeszcze wyłożyć 4 kafel.
Awatar użytkownika
michacham
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2012, 09:07
Lokalizacja: Łódź

Re: Patchistory

Post autor: michacham »

1. Pytanie do działania kart Heroes, np. Elizabeth I ma tekst: "Gain +2 Military Strenght for every Worker on the Sea". Czy taka zdolność działa tylko raz przy wyłożeniu czy po zmianie sytuacji na planszy trzeba za każdym razem sprawdzać ilu mamy robotników na wodzie (i odpowiednio wtedy dostosować naszą siłę militarną) ?
2. Akcje Diplomacy : możemy wykonywać tylko jeśli mamy połączenie z danym graczem. Czy jak między mną a drugim graczem jest General Trade Route i pole Start jest po stronie przeciwnika, mogę mu oferować pomoc/zastraszać go czy nie?
3. Sytuacja kiedy dwóch graczy ma między sobą dwa General Trade Route i na każdym z nich są robotnicy (na 1-wszym torze robotnik jednego gracza, na drugim - drugiego). Jak jeden z nich dotrze do drugiego wcześniej i obaj w fazie negocjacji zgodzą się na Allied Trade Route, wtedy obaj wywalają swoje zwykłe szlaki i robotnik drugiego również wraca na dowolny obszar w Królestwie ?
4. I co jakby obaj doszli do pola Return/preparation w tym samym czasie? W fazie Negotiation & War negocjują między sobą tylko jeden raz?
Tolis
Posty: 1079
Rejestracja: 05 maja 2010, 09:02
Been thanked: 6 times

Re: Patchistory

Post autor: Tolis »

ad 1) trzeba sprawdzać w każdej chwili
ad 2) zastraszanie można robić tylko wtedy gdy od Twojej strony na szlaku (General Trade) jest start, no i nie może być z tym, graczem szlaku sojuszniczego. Pomoc - musi być dowolny szlak być skierowany od Ciebie do gracza (zwykły lub sojuszniczy) ale dalej jest warunek, że start musi być z Twojej strony.
ad 3) Jeśli w negocjacjach obie strony dwa razy wybiorą pokój (blue side) powstaje sojuszniczy szlak, ale nie ma informacji że stary szlak należy usunąć, jest też tak na video.
Więc w razie sojuszu robotnik schodzi tylko z jednego szlaku. Nie można mieć dwóch wojen z jednym graczem naraz. Dla atakującego lepiej opóźnić o jedną rundę jednego robotnika na szlaku.
ad 4) Zakładam również że jeśli na dwóch szlakach (general route) są robotnicy to jest tylko jedna negocjacja, nawet w przypadku gdy gracze z przeciwnych stron na raz dojdą na szlaku do pola negocjacji.
Awatar użytkownika
michacham
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2012, 09:07
Lokalizacja: Łódź

Re: Patchistory

Post autor: michacham »

Wielkie dzięki, jestem teraz gotów do pierwszej partii :)
Tolis
Posty: 1079
Rejestracja: 05 maja 2010, 09:02
Been thanked: 6 times

Re: Patchistory

Post autor: Tolis »

W Gliwicach we wszystkie gry gramy z jedna ważną modyfikacją: wszystko co zdobyte jawnie jest jawne, więc w Patchistory nie ma parawaników i surowce są jawne - tajne są tylko kafle do budowania.
ODPOWIEDZ