Wolałbym fabularne "drzewka" (kilka takich zestawów do wylosowania) z zadaniami o rosnącej trudności, które układałoby się w fabułę. Coś podobnego do questów postaci w Androidzie, albo questów we Władcy Pierścieni LCG. Chyba trzeba zabrać się za fanowską modyfikację.
(...)
Nie chodzi o mechanikę, chodzi o logiczny ciąg wydarzeń.
W Androida nie grałem, ale we Władcy Pierścieni z tego co pamiętam ciąg wydarzeń był
liniowy. Opisanie jednej, dwóch, czy nawet trzech ścieżek fabularnych to prosta sprawa. W Eldritch Tajemnice pojawiają się w sposób
nieliniowy i jest to ważny element mechaniki. Przy takiej mechanice w samej podstawce, gdzie losujemy trzy Tajemnice z czterech mamy... 24 możliwe ścieżki fabularne. Jako że Przedwiecznych jest czterech, to gdybyśmy chcieli graczom podać gotowe opisy logicznych ciągów do wszystkich kombinacji, wymagałoby to rozpisania niemal SETKI ścieżek fabularnych (każda wymagająca dwóch wstawek fabularnych spajających Tajemnice zależnie od kolejności pojawienia się). Jeśli dorzucimy kolejne karty Tajemnic z dodatków, ta liczba znacznie wzrośnie.
Tak więc nawet jeśli chodzi o aspekt fabularny, to nie sposób uciec przy nim od mechaniki
Stworzenie logicznych ciągów z Tajemnic, wiązałoby się albo z wprowadzeniem liniowości do rozgrywki, albo z ogromną liczbą opisów, uwzględniających wszystkie nieliniowe kombinacje. Jednak to gra przygodowa, a fani takowych raczej lubią bawić się fabułą i połączą wątki samodzielnie, więc chyba nie mamy się co spodziewać rozszerzenia, w którym dostaniemy kilkaset kart z opisami wyjaśniającymi co się stało między Tajemnicą 1 i 2