Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje (J. Kemppainen, C. Konieczka, J. Ying)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
No cóż, to chyba nieuniknione, że największe badassy będą sprzedawane osobno... Inaczej niewielu zainteresowałoby się małymi dodatkami. A że wszyscy kochają Bobę Fetta, to dobra sprzedaż murowana
Re: Star Wars: Imperial Assault
zawartość zapewne pokrywać się będzie z descentowymi dodatkami czyli ok 10 figurek itp itp...
chyba oczywiste że nie będzie C3PO fety R2 skoro są dodatki z nimi... po co by byly osobno?
podstawka chyba dokladnie już pokazała jak to ma wyglądac? kampania + figsy + żetony i osobno figsy zamiast zetonow z podstawki
chyba oczywiste że nie będzie C3PO fety R2 skoro są dodatki z nimi... po co by byly osobno?
podstawka chyba dokladnie już pokazała jak to ma wyglądac? kampania + figsy + żetony i osobno figsy zamiast zetonow z podstawki
Re: Star Wars: Imperial Assault
Na razie wygląda na to, że w pudełku będzie 6-7 figurek (dwoje bohaterów, 2 * heavy trooper i 2-3 Tuscen Raider).
Re: Star Wars: Imperial Assault
jako że nie ma dodatku z nimi myślę że raczej dadzą stormów minimum 4 aby można wystawić w kampanii więcej niż 1 skład. inaczej trochę słabe byłyby te siły imperium na tatooine, ale nie ma co gdybać poczekamy zobaczymy
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Schemat w dodatkach jest analogiczny do Descenta. Boba Fett, Kayn Somos, R2D2 i C3PO jako villain / ally packi to odpowiednik lieutenant packów czyli są jako żetony, ale figurki + dodatkowe karty trzeba dokupić, czyli tak samo jak minidodatki do podstawki.
Zawartość dodatku również jak w Descencie:
10 figurek
12 płytek terenu
60+ kart
Wszystko jest w opisie produktu: https://fantasyflightgames.com/en/produ ... n-shadows/
Nihil novi, portfele w dłoń i do sklepu!
Zawartość dodatku również jak w Descencie:
10 figurek
12 płytek terenu
60+ kart
Wszystko jest w opisie produktu: https://fantasyflightgames.com/en/produ ... n-shadows/
Nihil novi, portfele w dłoń i do sklepu!
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Niby tak i ja to wiem, ale... jednak szkoda, że dodatki mają cenę przewyższającą podstawkę. Mimo, że ich nie trzeba, to jednak to jest obiektywne zastrzeżenie... heh...Wolf pisze: Nihil novi, portfele w dłoń i do sklepu!
Re: Star Wars: Imperial Assault
zerknijcie na prezentacje FFG
wzrost o 60% w usa i 30% na swiecie a teraz pod skrzydlami nowego wlasciciela ... no zobaczmy co tam osiagna w EU nastepne finansowe zeznanie FFG zlozy na GenCon'ie... za niecale pol roku.
Pudelko od dodatku wyglada na kieszonkowe. Jest cienkie (takie jak mini dodatki od descenta) ale z jakiegos nieodgadnionego powodu podstawe ma wielkosci podstawki ciekawostka dropsa IA bedzie chyba pierwsza gra, gdzie zatrzymam pudelka od dodatkow
wzrost o 60% w usa i 30% na swiecie a teraz pod skrzydlami nowego wlasciciela ... no zobaczmy co tam osiagna w EU nastepne finansowe zeznanie FFG zlozy na GenCon'ie... za niecale pol roku.
Pudelko od dodatku wyglada na kieszonkowe. Jest cienkie (takie jak mini dodatki od descenta) ale z jakiegos nieodgadnionego powodu podstawe ma wielkosci podstawki ciekawostka dropsa IA bedzie chyba pierwsza gra, gdzie zatrzymam pudelka od dodatkow
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
Re: Star Wars: Imperial Assault
Ten afro-tatooinianin jest trochę przesadnie oblepiony symbolami rebelianckich szumowin i wygląda jakby miał elementy pancerza szturmowca. Do tego arafatka i blaster jak z TOR'a.
Już mogliby mu zrobić irokeza i dać złoty łańcuch i byłby Biv Barracus, mściwy goryl.
Już mogliby mu zrobić irokeza i dać złoty łańcuch i byłby Biv Barracus, mściwy goryl.
- Don_Silvarro
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Star Wars: Imperial Assault
Jak dla mnie to on jest raczej śniady/spalony słońcem, niż genetycznie uwarunkowany do życia w Afryce*. Ale pewnie zależy, kto ma jaki monitor.
[nerd]A armatkę to ma raczej z serii Jedi Knight, niż z TORa:
http://starwars.wikia.com/wiki/Imperial_Heavy_Repeater [/nerd]
Ogółem bardzo podoba mi się ta postać, w podstawce brakowało mi właśnie takiego archetypu Arnolda z wielką rozpylarką
Druga postać też jest fajna, z opisu wnioskuję, że będzie operować rozdawaniem żetonów wspierających towarzyszy, podobnie jak wiele klas z Descent 2.
*moja nauczycielka biologii obstawała, że jest to jedyne całkowicie apolityczne określenie na ludzi rasy czarnej
[nerd]A armatkę to ma raczej z serii Jedi Knight, niż z TORa:
http://starwars.wikia.com/wiki/Imperial_Heavy_Repeater [/nerd]
Ogółem bardzo podoba mi się ta postać, w podstawce brakowało mi właśnie takiego archetypu Arnolda z wielką rozpylarką
Druga postać też jest fajna, z opisu wnioskuję, że będzie operować rozdawaniem żetonów wspierających towarzyszy, podobnie jak wiele klas z Descent 2.
*moja nauczycielka biologii obstawała, że jest to jedyne całkowicie apolityczne określenie na ludzi rasy czarnej
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
No niestety, czarny, biały, żółty, zielony, czerwony i kolory tęczy nie są już politycznie neutralne. Jeśli nie chcesz nikogo obrazić, zostaje chyba tylko ubierać się na łososiowo...
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Jak wrazenia w kwestii balansu? Ja po 4 misji mam wrazenie, ze rebelia ma za malo czasu na realizacje misji. Z 4 misji wygralismy tylko tutorial. Zdaje sobie sprawe, ze gramy z kims, kto prowadzi 3 kampanie ma duze doswiadczenie, ale w zadnym scenariuszu nawet nie czulem ze mamy szanse wygrac. Moze ekipa snajper, general, jedi i Fenn ma za mala sile przebicia, albo cos zle gramy z zasadami, ale ciagle brakuje nam tur. Na dodatek wszystkie wredne efekty sa uciazliwe tylko dla bohaterow, po co mi bron ze stun jesli droid jedna akcja zdjemnie stuna a druga i tak zaatakuje?
Najgorszy zas jest bleed strasznie duzo jednostek imperium moze go nakladac, a jest on dosc uciazliwy.
Najgorszy zas jest bleed strasznie duzo jednostek imperium moze go nakladac, a jest on dosc uciazliwy.
- zbajszek
- Posty: 530
- Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 17 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Jeśli chodzi o balans to myślę że jest jak najbardziej zachowany. Do tej pory prawie wszystkie misje kończyły się w ostatniej lub przed ostatniej misji. Kwestia grania, czas jest wyliczony mniej więcej na styk więc rebelia musi trochę kombinować. Owszem zdarzają się momenty gdzie któraś strona wygra szybciej i zdawałoby się że łatwiej, ale generalnie wszystko wychodzi mniej więcej po równo. Gram zarówno jako bohater jak i jako imperator i nie odczułem żeby gra miała problem z balansem .
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Jeżeli wrzucisz stun na E-Weba, to nie wpakuje w ciebie 1 całkiem mocnego ataku, stun na Probe Droida, którego pechowo nie udało się dobić, może sprawić że nie ustawi się korzystniej żeby nie wybuchnąć, a ze Stunem na zwykłe jednostki trzeba (nie mówię, że zawsze się udaje) najpierw go wrzucić jeżeli nie udało się zabić danego Troopera, a dopiero potem się ruszyć tak żeby nie miał do nas pola widzenia itd. Uważam, że stun to dodatek, jeżeli nie wszedł nam najmocniejszy atak, albo nie mamy możliwości/czasu dobicia jednostki, bo trzeba przeć do przodu i wykonać zadanie. Z mojego nikłego doświadczenia wynika, że czas kończy się, jeżeli rebelianci nadmiernie stoją w miejscu żeby wszystkie akcje wpakować w ataki, a same misje rozwiązują się właśnie na końcu starćRocy7 pisze: Na dodatek wszystkie wredne efekty sa uciazliwe tylko dla bohaterow, po co mi bron ze stun jesli droid jedna akcja zdjemnie stuna a druga i tak zaatakuje?
Najgorszy zas jest bleed strasznie duzo jednostek imperium moze go nakladac, a jest on dosc uciazliwy.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
tylko, czy takie parcie do przodu nie spowoduje, ze imperium wygra przez K.O. ?kudlacz135 pisze: Z mojego nikłego doświadczenia wynika, że czas kończy się, jeżeli rebelianci nadmiernie stoją w miejscu żeby wszystkie akcje wpakować w ataki, a same misje rozwiązują się właśnie na końcu starć
- zbajszek
- Posty: 530
- Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 17 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Musicie sami określić kiedy trzeba kogoś zabić bo robi się za gęsto, albo może się zrobić za gęsto, a kiedy trzeba to olać i spróbować przeć do przodu. Stanie w miejscu nie wygra wam misji, ale i tylko bieg też tego nie zrobi. Musicie sami określić kiedy musicie zabijać a kiedy biec na cel. Czasem już widać że możecie nie zdążyć bo za bardzo skupiliście się na zabijaniu więc wtedy priorytetem powinny być skrzynki (dodatkowe pieniądze na następną misję).Rocy7 pisze:tylko, czy takie parcie do przodu nie spowoduje, ze imperium wygra przez K.O. ?kudlacz135 pisze: Z mojego nikłego doświadczenia wynika, że czas kończy się, jeżeli rebelianci nadmiernie stoją w miejscu żeby wszystkie akcje wpakować w ataki, a same misje rozwiązują się właśnie na końcu starć
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
W ile osob gracie? Z tego co widze to kampania na 3 jest bardziej zbalansowana, przynajmniem druga grupa z 3 rebeliantami czesciej wygrywa niz nasza 4.
- zbajszek
- Posty: 530
- Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 17 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Najczęściej komplet czyli 4 rebeliantów, zdarzyło się z dwa scenariusze że nie było kogoś to wtedy graliśmy z 3 rebeliantami. Generalnie w 3 osoby może być trochę łatwiej (bo jedna osoba dobiegnie dalej mając dwie aktywacje, ale też jest trochę PZ mniej no i tylko 3 cele dla Imperium do skupienia się więc myślę że to się balansuje).
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
- awawa
- Posty: 1101
- Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 38 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
mam porównanie grając w 4 i 2 osobowym zespole - prowadzi ta sama osoba Ten drugi team ma zdecydowanie łatwiej (jedi+snajper).. zdaje się, ze nie przegraliśmy tam scenariusza, w czteroosobowym wygraliśmy tylko 1 Imperium ma ten plus ze może ustawiać 'mieso armatnie' i blokować drogę. myślę, ze gdyby zamiast snajpera wybrać np: wookiego to nasze przewaga byłaby jeszcze większa: czasami szturmowcy potrafią go otoczyć. I fakt: bleed'y zarowno w 1 jak i w 2 teamie potrafią nieźle nam dopiec.
Granie na Bemowie
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Uwaga, pytanie spoiler dot. postaci występujących w kampanii, a więc tak na wszelki wypadek:
Spoiler:
Re: Star Wars: Imperial Assault
Wszystkie postacie z ally/villain packów mogą występic w kampanii. Również rebelianci, IG-88 i Sabotażyści.kudlacz135 pisze:Uwaga, pytanie spoiler dot. postaci występujących w kampanii, a więc tak na wszelki wypadek:Spoiler:
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Przejrzałem jeszcze raz i... Kurde, faktycznie! Teraz to i ja muszę przyłączyć się do narzekania na temat cen Ally/Villain packów!blazej_c pisze:Wszystkie postacie z ally/villain packów mogą występic w kampanii. Również rebelianci, IG-88 i Sabotażyści.
EDIT▼:
No wiem! I wcześniej też wiedziałem, co nie zmienia faktu, że ich nienawidzę...! <otwiera portfel>.Cyberpuncur pisze:Przecież to FFG, wszystkie dodatki musiały być potrzebne do wszystkiego, inaczej ktoś mógłby jeszcze tego nie kupić!
Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 16:01 przez kudlacz135, łącznie zmieniany 5 razy.
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
Re: Star Wars: Imperial Assault
Przecież to FFG, wszystkie dodatki musiały być potrzebne do wszystkiego, inaczej ktoś mógłby jeszcze tego nie kupić!
Re: Star Wars: Imperial Assault
po prawdie to dla kampanijnego grania potrzeba zuych - bez dobrych można się obyćCyberpuncur pisze:Przecież to FFG, wszystkie dodatki musiały być potrzebne do wszystkiego, inaczej ktoś mógłby jeszcze tego nie kupić!
żli dają karty do kampanii w ilości większej niż dobrzy
w dobrych są tylko misje
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 lut 2015, 10:34
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Star Wars: Imperial Assault
Cześć, wiecie coś na temat wersji PL? Jest taka w planach? Jeśli tak, to mniej więcej na kiedy to przewidują?