Keyflower (Sebastian Bleasdale, Richard Breese)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Keyflower
Ktoś wie, gdzie można dorwać kafelki Trader, Stroyteller, BeeKeeper, Emporium i Monument ? na BGG store tylko Key Celeste
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Keyflower
raczej nie dostaniesz - na tym polega idea promosów...michalldz90 pisze:Ktoś wie, gdzie można dorwać kafelki Trader, Stroyteller, BeeKeeper, Emporium i Monument ? na BGG store tylko Key Celeste
ja dostałem jakiś przy zakupach premierowych po Essen, Key Celesta kupiłem na BGG
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Keyflower
A tak przy okazji moglbys mi powiedziec jak korzystasz z tego ducha? Rozumiem ze on "płoszy" meple wygrywajace dana licytacje. Czy dziala to w obie strony ze mpge zagrac je przeciwko swoim meplom i przeciwnika? Co z tymi melplami ktore przegrywaja licytacje przed wystawieniem ducha? Czy automatycznie one wygrywaja dany kafelek czy juz nikt nie moze go wygrac??
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Keyflower
duchem zastępujesz wygrywający bid innego gracza i zabierasz wystraszone meeple za swoją zasłonkę...michalldz90 pisze:A tak przy okazji moglbys mi powiedziec jak korzystasz z tego ducha? Rozumiem ze on "płoszy" meple wygrywajace dana licytacje. Czy dziala to w obie strony ze mpge zagrac je przeciwko swoim meplom i przeciwnika? Co z tymi melplami ktore przegrywaja licytacje przed wystawieniem ducha? Czy automatycznie one wygrywaja dany kafelek czy juz nikt nie moze go wygrac??
kafel trafi do niego mimo wszystko...
swoich nie można straszyć i zastąpić...
meeple na kaflu wędrują tradycyjnie z kaflem...
po zagraniu ducha kafel już nie pracuje i nie można ducha przebić...
przegrywające meeple przed wystawieniem ducha można po jego zagraniu przenieść jak zwykle albo zabrać po pasowaniu...
-
- Posty: 3950
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Keyflower
w zupełności. na kaflach są tylko nazwy budynków.okon pisze:jak tu wypada zależność językowa czy na elementach gry pojawia się jakiś tekst w języku angielskim ?
Czy instrukcja pl z bgg wystarczy do zabawy i pełnego zrozumienia gry ?
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Keyflower
tak - ale nie wiem czy są instrukcje do dodatków Farmers i Merchants a one kilka opcji/ zmian wprowadzają no i działanie samych kafli wymaga często konsultacji z instrukcją bo szczególnie te bardziej złożone ( np łodzie) intuicyjne do końca nie są...
ale gra i tak jest jedną z lepszych i na pewno w moim top 10 by się obecnie znalazła...
ale gra i tak jest jedną z lepszych i na pewno w moim top 10 by się obecnie znalazła...
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Keyflower
eee szkoda, bo najpierw zamawiam The Merchants. W moim odczuciu wydaje się lepszym dodatkiem. ( co nie znaczy, że Farmers jest słaby)
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Keyflower
a ja wolę farmers - merchants to kilka mini silniczków, mniej i bardziej fajnych (rozwinięcia, kontrakty, dodatkowe akcje "domek")- natomiast farmers jest dość spójną całością, na dodatek wykorzystującą dzięki mechanice łąk wszystkie kafle w grze i dodatkach.michalldz90 pisze:eee szkoda, bo najpierw zamawiam The Merchants. W moim odczuciu wydaje się lepszym dodatkiem. ( co nie znaczy, że Farmers jest słaby)
na pewno w merchants nowe "podstawowe" łodzie (keyflower2 i seabreez2) są bardzo fajne
oba są oczywiście bardzo dobre, i właściwie nie ma co za bardzo wybierać, tylko trzeba brać wszystko.
po ograniu wrzucamy do wora wszystko i wtedy się naprawdę jazda z kombosami i ryzykiem zaczyna ( czy brać owce gdy nie mam gwarancji co się pojawi w kolejnych porach itp).
oczywiście można też robić własne miksy tak aby mieć pewność że np zwierzątka, lub kontrakty będą dobrze reprezentowane...
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Keyflower
zastanawia mnie tylko... bierność polskich wydawców w kwestii wydania tego w Polsce. Nawet recenzji w 'polskim' internecie nie ma za wiele, jakby ta gra została w ogóle niezauważona. Przecież ta gra jest perfekcyjna w każdym calu a ze wszystkim dodatkami tworzy dla mnie grę wszech czasów. No dobra może przesadzam, bo mam ją od niedawna i teraz za dużo sobie wyobrażam.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Keyflower
michalldz90 pisze:zastanawia mnie tylko... bierność polskich wydawców w kwestii wydania tego w Polsce. Nawet recenzji w 'polskim' internecie nie ma za wiele, jakby ta gra została w ogóle niezauważona. Przecież ta gra jest perfekcyjna w każdym calu a ze wszystkim dodatkami tworzy dla mnie grę wszech czasów. No dobra może przesadzam, bo mam ją od niedawna i teraz za dużo sobie wyobrażam.
no cóż - dobra gra nie potrzebuje promocji …
ja jak poznawałem KF to pomyślałem że to taki "ultimate euro engine" - który w każdej grze objawia swoje nowe oblicze… raz to gra licytacyjna, raz tile laying innym znów razem P2P delivery, worker placement oczywiście itp itd. W różnych rozdaniach waga tych elementów jest różna, więc za każdym razem gramy w inną grę - nie tylko pod względem nowego silniczka ale i dominującej mechaniki. To oczywiście może być wyzwanie bo trudno wypracować stałą strategię - ale taktycznie gra jest genialna, jak już wiele razy pisałem…jedna z moich ulubionych.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Keyflower
tak w ogóle, bo nie zagłębiałem się szczególnie w instrukcje Farmers. Czy złoto można traktować jako jakiegoś zwierzaka ?? Troche glupie pytanie w sumie, ale na koniec gry może być kluczowe. To samo tyczy się fioletowego mepla.
Kurcze teraz mam dość duży dylemat, który dodatek zamówić
Kurcze teraz mam dość duży dylemat, który dodatek zamówić
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Keyflower
Zloto nie moze byc zwierzakiem . Fioletowy ludek chyba tez nie bo może byc surowcem albo meeplem...
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Keyflower
Umieściłem na BGG instrukcję, w której zamieściłem wszystkie zasady do gry. Te z podstawki jaki i z dodatków. Jakby ktoś potrzebował https://boardgamegeek.com/filepage/1157 ... ent5374463
Fioletowy ludek może być zwierzakiem.
Fioletowy ludek może być zwierzakiem.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
- 7koliberek9
- Posty: 283
- Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
Re: Keyflower
Super, bardzo dziękujęmiszcz pisze:Umieściłem na BGG instrukcję, w której zamieściłem wszystkie zasady do gry. Te z podstawki jaki i z dodatków. Jakby ktoś potrzebował https://boardgamegeek.com/filepage/1157 ... ent5374463
Re: Keyflower
miszcz pisze:Umieściłem na BGG instrukcję, w której zamieściłem wszystkie zasady do gry. Te z podstawki jaki i z dodatków. Jakby ktoś potrzebował https://boardgamegeek.com/filepage/1157 ... ent5374463
Fioletowy ludek może być zwierzakiem.
dopiero co dostałem gre i mówie sobie nie ma tłumaczen dodatków to nie kupuję taki plus ze zoszczedze ...
a ty tak mi robisz minus kolejne 160 zł
ale dzięki wielkie doceniam pracę i wkład
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Keyflower
Parę mam pytań na szybko :
Akcje transportu mają zasięg na całej naszej wiosce . Liczba określająca transport określa nam tylko ile towarów możemy przewieść płacąc za aktywacje tej akcji nie o ile ? Budynek oferujący transport nie musi być po sąsiedzku z miejscem z którego towar chcemy wywieść . Przykłady z instrukcji są lekko mylące .
Usprawnienie i transport działają równocześnie nie wymagają osobnych aktywacji ??
Rozumiem ze produkcję transport i licytację gra się równorzędnie .
Na koniec osobna faza z dokładaniem kafli w której nie można juz nic wyprodukować .
I branie zasobów z łodzi ??
Niczego nie pomyliłem ?? Jutro pierwsza rozgrywka nie chce dac ciała
Akcje transportu mają zasięg na całej naszej wiosce . Liczba określająca transport określa nam tylko ile towarów możemy przewieść płacąc za aktywacje tej akcji nie o ile ? Budynek oferujący transport nie musi być po sąsiedzku z miejscem z którego towar chcemy wywieść . Przykłady z instrukcji są lekko mylące .
Usprawnienie i transport działają równocześnie nie wymagają osobnych aktywacji ??
Rozumiem ze produkcję transport i licytację gra się równorzędnie .
Na koniec osobna faza z dokładaniem kafli w której nie można juz nic wyprodukować .
I branie zasobów z łodzi ??
Niczego nie pomyliłem ?? Jutro pierwsza rozgrywka nie chce dac ciała
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Keyflower
Nie... Liczba oznacza o ile możesz przesunąć towar. Np. jeśli na kafelku masz "siłę" 2 to możesz przesunąć jeden towar o dwa pola lub dwa towary o jedno pole. Pamiętaj, że kafle pomiędzy którymi transportujesz muszą być połączone drogami.okon pisze:Parę mam pytań na szybko :
Akcje transportu mają zasięg na całej naszej wiosce . Liczba określająca transport określa nam tylko ile towarów możemy przewieść płacąc za aktywacje tej akcji nie o ile ? Budynek oferujący transport nie musi być po sąsiedzku z miejscem z którego towar chcemy wywieść . Przykłady z instrukcji są lekko mylące .
Tak.okon pisze: Usprawnienie i transport działają równocześnie nie wymagają osobnych aktywacji ??
Wszystko się zgadza.okon pisze: Rozumiem ze produkcję transport i licytację gra się równorzędnie.
Na koniec osobna faza z dokładaniem kafli w której nie można juz nic wyprodukować .
I branie zasobów z łodzi ??
Będzie dobrze.okon pisze: Niczego nie pomyliłem ?? Jutro pierwsza rozgrywka nie chce dac ciała
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Keyflower
1. Liczba transportu oznacza ile masz jednostek ruchu surowcem wiec jezeli jest 2 mozesz rozdzielic ją na dwa surowce przemieszczajac je o jeden kafel albo poruszyć jednym o dwa kafle. Twoja decyzja.
2. Tak, jeśli aktywujesz transport to jednocześnie mozesz usprawnić kafel jesli masz na nim wymagane surowce lub jesli posiadasz za parawanem znacznik umiejętności.
3. Zawsze masz wybor co chcesz z danym meplem/meplami zrobic: albo angazujesz je w licytacje albo aktywujesz dany kafel. Transport to tylko jedna z opcji aktywacji.
4. Zima wygla jak kazda inna pora roku z ta roznica ze gracze wykladaja kafle ktore wybrali na poczatku gry w tajemnict wedle wlasnego uznania i potem znowu licytujecie i aktywujecie rozne kafle. Nie ma juz tylko brania mepli z lodzi bo lodzie dołączają do licytacji.
2. Tak, jeśli aktywujesz transport to jednocześnie mozesz usprawnić kafel jesli masz na nim wymagane surowce lub jesli posiadasz za parawanem znacznik umiejętności.
3. Zawsze masz wybor co chcesz z danym meplem/meplami zrobic: albo angazujesz je w licytacje albo aktywujesz dany kafel. Transport to tylko jedna z opcji aktywacji.
4. Zima wygla jak kazda inna pora roku z ta roznica ze gracze wykladaja kafle ktore wybrali na poczatku gry w tajemnict wedle wlasnego uznania i potem znowu licytujecie i aktywujecie rozne kafle. Nie ma juz tylko brania mepli z lodzi bo lodzie dołączają do licytacji.