Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje (J. Kemppainen, C. Konieczka, J. Ying)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Trolliszcze »

No cóż, to chyba nieuniknione, że największe badassy będą sprzedawane osobno... Inaczej niewielu zainteresowałoby się małymi dodatkami. A że wszyscy kochają Bobę Fetta, to dobra sprzedaż murowana :D
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

zawartość zapewne pokrywać się będzie z descentowymi dodatkami czyli ok 10 figurek itp itp...
chyba oczywiste że nie będzie C3PO fety R2 skoro są dodatki z nimi... po co by byly osobno?
podstawka chyba dokladnie już pokazała jak to ma wyglądac? kampania + figsy + żetony i osobno figsy zamiast zetonow z podstawki
Awatar użytkownika
psyho
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2004, 23:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: psyho »

Na razie wygląda na to, że w pudełku będzie 6-7 figurek (dwoje bohaterów, 2 * heavy trooper i 2-3 Tuscen Raider).
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

jako że nie ma dodatku z nimi myślę że raczej dadzą stormów minimum 4 aby można wystawić w kampanii więcej niż 1 skład. inaczej trochę słabe byłyby te siły imperium na tatooine, ale nie ma co gdybać poczekamy zobaczymy
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Schemat w dodatkach jest analogiczny do Descenta. Boba Fett, Kayn Somos, R2D2 i C3PO jako villain / ally packi to odpowiednik lieutenant packów czyli są jako żetony, ale figurki + dodatkowe karty trzeba dokupić, czyli tak samo jak minidodatki do podstawki.

Zawartość dodatku również jak w Descencie:
10 figurek
12 płytek terenu
60+ kart

Wszystko jest w opisie produktu: https://fantasyflightgames.com/en/produ ... n-shadows/

Nihil novi, portfele w dłoń i do sklepu! ;)
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Wolf pisze: Nihil novi, portfele w dłoń i do sklepu! ;)
Niby tak i ja to wiem, ale... jednak szkoda, że dodatki mają cenę przewyższającą podstawkę. Mimo, że ich nie trzeba, to jednak to jest obiektywne zastrzeżenie... heh...
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Hiu »

zerknijcie na prezentacje FFG :)

wzrost o 60% w usa i 30% na swiecie :) a teraz pod skrzydlami nowego wlasciciela ... no zobaczmy co tam osiagna w EU :) nastepne finansowe zeznanie FFG zlozy na GenCon'ie... za niecale pol roku.

Pudelko od dodatku wyglada na kieszonkowe. Jest cienkie (takie jak mini dodatki od descenta) ale z jakiegos nieodgadnionego powodu podstawe ma wielkosci podstawki :) ciekawostka dropsa :) IA bedzie chyba pierwsza gra, gdzie zatrzymam pudelka od dodatkow ;)
Awatar użytkownika
Cyberpuncur
Posty: 309
Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
Lokalizacja: Sopot

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Cyberpuncur »

Ten afro-tatooinianin jest trochę przesadnie oblepiony symbolami rebelianckich szumowin i wygląda jakby miał elementy pancerza szturmowca. Do tego arafatka i blaster jak z TOR'a.
Już mogliby mu zrobić irokeza i dać złoty łańcuch i byłby Biv Barracus, mściwy goryl.
Awatar użytkownika
Don_Silvarro
Posty: 131
Rejestracja: 28 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Don_Silvarro »

Jak dla mnie to on jest raczej śniady/spalony słońcem, niż genetycznie uwarunkowany do życia w Afryce*. Ale pewnie zależy, kto ma jaki monitor.

[nerd]A armatkę to ma raczej z serii Jedi Knight, niż z TORa:
http://starwars.wikia.com/wiki/Imperial_Heavy_Repeater [/nerd]

Ogółem bardzo podoba mi się ta postać, w podstawce brakowało mi właśnie takiego archetypu Arnolda z wielką rozpylarką :)

Druga postać też jest fajna, z opisu wnioskuję, że będzie operować rozdawaniem żetonów wspierających towarzyszy, podobnie jak wiele klas z Descent 2.

*moja nauczycielka biologii obstawała, że jest to jedyne całkowicie apolityczne określenie na ludzi rasy czarnej :P
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: schizofretka »

No niestety, czarny, biały, żółty, zielony, czerwony i kolory tęczy nie są już politycznie neutralne. Jeśli nie chcesz nikogo obrazić, zostaje chyba tylko ubierać się na łososiowo...


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Rocy7 »

Jak wrazenia w kwestii balansu? Ja po 4 misji mam wrazenie, ze rebelia ma za malo czasu na realizacje misji. Z 4 misji wygralismy tylko tutorial. Zdaje sobie sprawe, ze gramy z kims, kto prowadzi 3 kampanie ma duze doswiadczenie, ale w zadnym scenariuszu nawet nie czulem ze mamy szanse wygrac. Moze ekipa snajper, general, jedi i Fenn ma za mala sile przebicia, albo cos zle gramy z zasadami, ale ciagle brakuje nam tur. Na dodatek wszystkie wredne efekty sa uciazliwe tylko dla bohaterow, po co mi bron ze stun jesli droid jedna akcja zdjemnie stuna a druga i tak zaatakuje?

Najgorszy zas jest bleed strasznie duzo jednostek imperium moze go nakladac, a jest on dosc uciazliwy.
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: zbajszek »

Jeśli chodzi o balans to myślę że jest jak najbardziej zachowany. Do tej pory prawie wszystkie misje kończyły się w ostatniej lub przed ostatniej misji. Kwestia grania, czas jest wyliczony mniej więcej na styk więc rebelia musi trochę kombinować. Owszem zdarzają się momenty gdzie któraś strona wygra szybciej i zdawałoby się że łatwiej, ale generalnie wszystko wychodzi mniej więcej po równo. Gram zarówno jako bohater jak i jako imperator i nie odczułem żeby gra miała problem z balansem :).
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Rocy7 pisze: Na dodatek wszystkie wredne efekty sa uciazliwe tylko dla bohaterow, po co mi bron ze stun jesli droid jedna akcja zdjemnie stuna a druga i tak zaatakuje?

Najgorszy zas jest bleed strasznie duzo jednostek imperium moze go nakladac, a jest on dosc uciazliwy.
Jeżeli wrzucisz stun na E-Weba, to nie wpakuje w ciebie 1 całkiem mocnego ataku, stun na Probe Droida, którego pechowo nie udało się dobić, może sprawić że nie ustawi się korzystniej żeby nie wybuchnąć, a ze Stunem na zwykłe jednostki trzeba (nie mówię, że zawsze się udaje) najpierw go wrzucić jeżeli nie udało się zabić danego Troopera, a dopiero potem się ruszyć tak żeby nie miał do nas pola widzenia itd. :) Uważam, że stun to dodatek, jeżeli nie wszedł nam najmocniejszy atak, albo nie mamy możliwości/czasu dobicia jednostki, bo trzeba przeć do przodu i wykonać zadanie. Z mojego nikłego doświadczenia wynika, że czas kończy się, jeżeli rebelianci nadmiernie stoją w miejscu żeby wszystkie akcje wpakować w ataki, a same misje rozwiązują się właśnie na końcu starć :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Rocy7 »

kudlacz135 pisze: Z mojego nikłego doświadczenia wynika, że czas kończy się, jeżeli rebelianci nadmiernie stoją w miejscu żeby wszystkie akcje wpakować w ataki, a same misje rozwiązują się właśnie na końcu starć :)
tylko, czy takie parcie do przodu nie spowoduje, ze imperium wygra przez K.O. ?
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: zbajszek »

Rocy7 pisze:
kudlacz135 pisze: Z mojego nikłego doświadczenia wynika, że czas kończy się, jeżeli rebelianci nadmiernie stoją w miejscu żeby wszystkie akcje wpakować w ataki, a same misje rozwiązują się właśnie na końcu starć :)
tylko, czy takie parcie do przodu nie spowoduje, ze imperium wygra przez K.O. ?
Musicie sami określić kiedy trzeba kogoś zabić bo robi się za gęsto, albo może się zrobić za gęsto, a kiedy trzeba to olać i spróbować przeć do przodu. Stanie w miejscu nie wygra wam misji, ale i tylko bieg też tego nie zrobi. Musicie sami określić kiedy musicie zabijać a kiedy biec na cel. Czasem już widać że możecie nie zdążyć bo za bardzo skupiliście się na zabijaniu więc wtedy priorytetem powinny być skrzynki (dodatkowe pieniądze na następną misję).
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Rocy7 »

W ile osob gracie? Z tego co widze to kampania na 3 jest bardziej zbalansowana, przynajmniem druga grupa z 3 rebeliantami czesciej wygrywa niz nasza 4.
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: zbajszek »

Najczęściej komplet czyli 4 rebeliantów, zdarzyło się z dwa scenariusze że nie było kogoś to wtedy graliśmy z 3 rebeliantami. Generalnie w 3 osoby może być trochę łatwiej (bo jedna osoba dobiegnie dalej mając dwie aktywacje, ale też jest trochę PZ mniej no i tylko 3 cele dla Imperium do skupienia się więc myślę że to się balansuje).
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: awawa »

mam porównanie grając w 4 i 2 osobowym zespole - prowadzi ta sama osoba ;) Ten drugi team ma zdecydowanie łatwiej (jedi+snajper).. zdaje się, ze nie przegraliśmy tam scenariusza, w czteroosobowym wygraliśmy tylko 1 ;) Imperium ma ten plus ze może ustawiać 'mieso armatnie' i blokować drogę. myślę, ze gdyby zamiast snajpera wybrać np: wookiego to nasze przewaga byłaby jeszcze większa: czasami szturmowcy potrafią go otoczyć. I fakt: bleed'y zarowno w 1 jak i w 2 teamie potrafią nieźle nam dopiec.
Granie na Bemowie
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Uwaga, pytanie spoiler dot. postaci występujących w kampanii, a więc tak na wszelki wypadek:
Spoiler:
Awatar użytkownika
blazej_c
Posty: 127
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Poznan, Poland
Kontakt:

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: blazej_c »

kudlacz135 pisze:Uwaga, pytanie spoiler dot. postaci występujących w kampanii, a więc tak na wszelki wypadek:
Spoiler:
Wszystkie postacie z ally/villain packów mogą występic w kampanii. Również rebelianci, IG-88 i Sabotażyści.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

blazej_c pisze:Wszystkie postacie z ally/villain packów mogą występic w kampanii. Również rebelianci, IG-88 i Sabotażyści.
Przejrzałem jeszcze raz i... Kurde, faktycznie! Teraz to i ja muszę przyłączyć się do narzekania na temat cen Ally/Villain packów!
EDIT▼:
Cyberpuncur pisze:Przecież to FFG, wszystkie dodatki musiały być potrzebne do wszystkiego, inaczej ktoś mógłby jeszcze tego nie kupić!
No wiem! I wcześniej też wiedziałem, co nie zmienia faktu, że ich nienawidzę...! <otwiera portfel>.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 16:01 przez kudlacz135, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Cyberpuncur
Posty: 309
Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
Lokalizacja: Sopot

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Cyberpuncur »

Przecież to FFG, wszystkie dodatki musiały być potrzebne do wszystkiego, inaczej ktoś mógłby jeszcze tego nie kupić!
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

Cyberpuncur pisze:Przecież to FFG, wszystkie dodatki musiały być potrzebne do wszystkiego, inaczej ktoś mógłby jeszcze tego nie kupić!
po prawdie to dla kampanijnego grania potrzeba zuych - bez dobrych można się obyć :)
żli dają karty do kampanii w ilości większej niż dobrzy
w dobrych są tylko misje :P
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Ale w dobrych jest Han i Chewie... Han i Chewie...
Virus88
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2015, 10:34
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Virus88 »

Cześć, wiecie coś na temat wersji PL? Jest taka w planach? Jeśli tak, to mniej więcej na kiedy to przewidują?
ODPOWIEDZ