Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Czech Games Edition planuje na tegoroczne targi w Essen przygotować 3 edycję Cywilizacji: Poprzez Wieki.
Prace trwają nad balansem oraz nową oprawą graficzną. Celem autora i całego zespołu jest zbalansowanie grywalności cudów świata oraz liderów, nieznaczne uproszczenie mechaniki i rozliczania oraz stworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii.
Rebel na pewno wyda polską edycję tej gry, staramy się, aby było to równolegle z premierą wersji angielskiej (jeśli to będzie możliwe), albo niedługo po.
Poniżej można zobaczyć kilka ilustracji z prac nad grą. Grafiki na kartach i ikonografia nie są jeszcze finalne.
Idą z duchem czasów: "tworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii" - czyli będzie można sobie stworzyć państwo islamskie a w ramach agresji podrzucić komuś jakiś zamach terrorystyczny i wywalić ze stołu np. Wieżę Eiffla
Pytanie jeszcze o jakość wykonania. Czy będzie to zbliżone do wydania amerykańskiego czy raczej niestety polskiego. Poczekamy, zobaczymy.
Czy bedzie wiecej kart?
Czy bedzie duzo innych kart?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Mnie, prawdę mówiąc, interesuje jedynie, czy zmniejszy się downtime i czas rozgrywki. Innymi słowy czy zniknie mechanizm action point allowance system na korzyść czegoś "nowocześniejszego" (aka streamlined), czegoś, co sprawi, że nie będzie się na swoją turę czekać wiecznie. No i chciałbym również, aby jakiś sensowny wariant gry zamykał się w 2h, no ale to pewnie marzenia.
Patrząc na te zdjęcia, to można wnioskować że wielkiej rewolucji nie będzie. I raczej bym się spodziewał jakiejś niewielkiej korekty niektórych kart, może kilku nowych, może kilka wyrzucą.
Jeśli chcą trochę uprościć, to raczej powinni zmniejszyć ilość kart niż zwiększać bo to zawsze wydłuża rozgrywkę.
Z rozmowy z Petrem wynikało ,że CGE chce wypuścić edycję w którą komfortowo będzie można grać na żywo, a nie tylko online - zmiany może nie są duże ale mam wrażenie, że w zdecydowanie dobrym kierunku.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Wbrew pozorom nowe grafiki budynków nie podniosły czytelności. Odczucie mam jak przy grafikach do budynków w puerto rico w polskiej wersji (po co to zrobili? )
Skrócenie rozgrywki do 2 godz? Byłoby miło
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Na oko v2 wygląda podobnie. Jeśli zmiany skrócą czas gry o połowę i nie spłycą doznań, będę zadziwiony. Niech moc będzie z Chvatilem.
Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. Głośno myślę.
Podbijam pytanie o liczbę kart. Mniej? Więcej? Podobnie?
I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
Wygląda super - znacznie lepiej niż poprzednia edycja. Jakoś nie mam specjalnych obaw o czytelność; w kazdym razie w rozgrywce nie powinno to przeszkadzać.
Natomiast nie za bardzo sobie wyobrażam istotne skrócenie czasu gry. Byłoby to mozliwe albo gdyby zrezygnowano z części elementów (a kastracja tej grze niekoniecznie jest potrzebna) albo zmieniono istotnie mechanikę (a na taką rewolucję sie też raczej nie zanosi). Jeśli zostaną zmienione jakieś drobiazgi, to specjalnie na długość rozgywek nie wpłynie. Więc wygląda mi to raczej na chwyt marketingowy niż realną możliwość.
Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa. Można realizować strategię, rozwijać imperium i czuć satysfakcję z jego rozkwitu. Skrócenie gry wyeliminuje mnóstwo funu.
Tym niemniej reedycja może być dobrym pomysłem (lepsza szata graficzna, re-balans cudów/postaci, może nowe karty - z licznych mini-dodatków, zapowiedziane scenariusze itd). Z pewnością będę się zagrywał w obie wersje. No chyba że kastracja reedycji będzie zbyt znaczna.
A w temacie 'czy kupować': kupić TtA, Nations i Patchistory. 3 wielkie i różne gry. Na dzień dzisiejszy wyczerpują w pełni temat gier cywilizacyjnych.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
-- "We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
jax pisze:Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa.
Rzeczywiście takiego skracania jak tryb dla poczatkujacych (tylko I era) nie ma sesnsu robić.
Ale jak pokazał przykład z tworzenia Roll for the Galaxy grę można czasami skrócić żeby była lepsza.
Wei-Hwa Huang stworzył Rolla i poczatkowej wersji grzcza rozpoczynali z jednym kafelkiem. Tom Lehmann przyjrzał sie tej wersji dokładnie i stwierdził "Ta gra jest za długa... gracze w poczatkowych fazach zawsze rozpoczynaja prawie tak samo. Dla poczatkujacych graczy to jest dobre ale zaawasowani gracze po kilku partiach bedą sie nudzić" i zaproponował żeby zaczynać od 3 kafelków = 1 świat starowy i podwójny kafelek frakcji. I rzeczywiiście taka gra ma przwie idealna długość.
I w TTA tez mam wrażenie że wiek A i początek I to taka rozpędówka - przedłużony setup. Oczywiście odciecie Antyku z TTA nie przyniosłoby wiele oszczednosci jeśli chodzi o czas. Ale to miał być przykład że da się grę poprawić przez jej skrócenie.
Tego pana odpowiedzialnego za grafiki powinni wyrzucic. Przebolalbym,ze karty sa mniej czytelne gdyby tlo bylo ladne, ale ono jest po prostu beznadziejne. Gra ogolnie nadal brzydko wyglada.
Moje chlopaki 7 i 9 lat daliby rade cos lepszego nabazgrolic
Vester pisze:...Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. ...I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
+1
Też zawsze chciałem oglądać upgrady moich technologii tworzące pewną graficzną całość na stole... można by pójść nawet dalej - spróbować wykonać "kontynuujące się" grafiki nie tylko w ramach jednej technologii (w kolumnach), ale i w rzędach - hehe, takie dodatkowe puzzle, które można by aranżować sobie na stole w różnych kofiguracjach w oczekiwaniu na swój ruch
Fakt, gra wygląda jakby była zrobiona w Powerpoincie. Kiedy pierwszy raz ją zobaczyłem, nie mogłem uwierzyć, że można było zrobić coś brzydszego niż Puerto Rico
Dlatego nowy layout cieszy, nawet jeśli na kolana nie powala. Jak napisali nie wszystko jeszcze ma ostateczny wygląd, więc może jeszcze czytelność dopracują.
Strzelam, że 50% sukcesu Osadników Portalu to właśnie przyjemna i kolorowa grafika.