utworzyłem temat (widocznie jako jakiś niedorajda skoro to pierwszy temat:P) dot. gry Santiago de Cuba. Tak, sprawdzałem opcję szukaj:)
Tak wygląda plansza:
strona 5, akapit 7 - po kazdym koleczku po ktorym statek nei odplynal, zwieksza sie wartosc towarow przekazywanych na stateksarkon pisze:Jak widzicie na planszy jest błękitna kostka ustawiona na numerze 3 (tuż nad statkiem). Czytałem instrukcję ze dwa razy, ale nie mogę się doszukać informacji na podstawie czego generowane jest to czy kostka ma być na dwójce, trójce czy czwórce? Wiem, że jak będzie na znaczku flagi to statek natychmiast odpływa.
taksarkon pisze: Rozumiem, że ruchy wykonujemy na zmianę: ja rozpoczynam, wydaje ileś tam peso, przemieszczam się, biorę towar i używam budynku. Potem drugi gracz przeznacza peso i porusza się dalej i robi to samo: bierze towar, i stawia pionek na budynku.
nie zmienia sieObrazuje sobie to tak (można się śmiać:P): Jadę z drugim graczem jedną taryfą i nie możemy się cofać. Jedziemy po coś, co ja chce, potem jedziemy dalej po coś co chce inny gracz. Czy w przypadku jak dojedziemy do portu, kolejność rozpoczynania się zmienia?
Instrukcja, strona 3: "W swojej turze musisz przemieścić samochód zgodnie z ruchem wskazówek. Możesz przemieścić go o dowolną ilość pól „gwiazd” wzdłuż ulicy. Jednakże tylko pierwszy krok na następne pole jest darmowy. Każdy krok ponad pierwsze pole kosztuje 1 peso."I jeszcze jedna kwestia: Wydaje 2 peso i jadę do jakiegoś kubańczyka. Korzystam z towarów i budynku. Teraz kolej na drugą osobę. Czy ta osoba może nie wydawać peso i skorzystać od razu z tego samego kubańczyka ale innego budynku?
PS. Rozumiem, że ruch samochodu jest darmowy za każdym razem (nawet jak jestem na środku planszy) tylko na pierwszą najbliższą gwiazdkę?
TAK, o 1 pole za darmo, każde nastepne kosztuje +1 pesosarkon pisze:Dzięki za pomoc. Czyli w kwestii ostatniej każdy z nas MUSI przemieścić samochód. Muszę bardziej dosłownie patrzeć na tę instrukcję.
No ja się na tym nie znam, ale serduszko mi podpowiada, że jednak instrukcja nie jest tu nic winna...w innym dziale ;) mulek18 pisze:jak w Santiage de Cuba ustalić kolejność na kolejne rundy? Jeśli dany gracz spowoduje odpłynięcie statku i ustala zapotrzebowanie dla nowego to on zaczyna kolejną rundę czy następna osoba? Instrukcja jakoś pomija ten aspekt.
Co moim zdaniem jasno pokazuje co czynić wypada...Zapotrzebowanie nowego statku ustalane jest przez gracza, który spowodował opuszczenie portu przez poprzedni statek. W zależności od sytuacji, może to być gracz, który:
1. zatrzymał samochód w porcie, czym zapoczątkował rundę załadunku,
2. spowodował przesunięcie znacznika wartości na flagę z szachownicą, ponieważ ominął port jadąc samochodem ALBO wykorzystał Kapitanat portu,
3. zamknął ostatnie zapotrzebowanie wykorzystując Urząd celny,
4. zaspokoił ostatnie zapotrzebowanie wykorzystując Biuro handlowe.
Gracz ten, po zakończeniu swojej rundy, rzuca wszystkie pięć kości. Następnie wybiera cztery z nich i umieszcza, bez zmiany wskazywanych przez nie cyfr, na czterech miejscach narysowanego na planszy statku.
Przypadek specjalny 2: Jeśli jadąc samochodem pominiesz port powodując, że znacznik wartości przesunie się na flagę z szachownicą, wykonaj swój ruch do końca (odwiedź Kubańczyka oraz skorzystaj z budynku).
Dopiero później rzuć kośćmi, aby ustalić zapotrzebowanie nowego statku. Z uwagi na fakt, że w porcie nie będzie statku podczas twojej tury, nie możesz skorzystać z funkcji Urzędu celnego, Biura handlowego oraz Kapitanatu portu.
I o to mi właśnie chodziło. Dziękuję.Veridiana pisze:Nie pamiętam instrukcji, ale graliśmy chyba dobrze, że załadunek w porcie to po prostu tura gracza, więc po załadunku i ustaleniu nowego zapotrzebowania grę kontynuuje następny gracz.
A może i nieważne.mulek18 pisze:Powiedzmy, że chodzi mi o taki przypadek. Nieważne.
Nie trzeba zapamiętywać, można sobie przecież zapisywać. Co za nas właśnie tu robi komputer.splocki pisze: ale przy trzech lub czterech graczach to już nie tak łatwo zapamiętać kto kiedy co pozyskał.
Ktoś wie o co chodzi?
mam wątpliwosci - instrukcja mówi, że:MisterC pisze:Tura składa się z dwóch akcji: pierwsza to wykorzystanie zdolności Kubańczyka lub portu, a druga to wykorzystanie budynku.
Ponieważ jedną z możliwości Alonso jest wzięcie "na własność" dowolnego, nieprzejętego budynku, to jak najbardziej możesz sobie jakiś wziąć (o ile nie masz już trzech).
Teraz czas na drugą akcję, czyli wykorzystanie budynku. Kwiat Alonso ma kolor biały, więc wykorzystujesz jeden z budynków z białym kwiatem, na którym nie ma pionka innego gracza (ani sam na nim nie stałeś).