Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Sokoov »

Rozegrałem już kilka gier, zasady w miarę rozumiem, ale mam jedno, trochę pewnie głupie, pytanie :mrgreen: Czy tereny startowe zawsze są takie same, czyli tereny A (B) + kafle nr 1 i 2, czy może stały jest tylko A (B), a reszta już jest losowa?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

Sokoov pisze:Czy tereny startowe zawsze są takie same, czyli tereny A (B) + kafle nr 1 i 2, czy może stały jest tylko A (B), a reszta już jest losowa?
Stały jest tylko kafel z portalem. Reszta losowa.
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: arturpe »

Pierwsze ustawienie sugeruje pierwsze trzy kafle stałe, ale o ile pamiętam dotyczy to scenariusza 1.
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: AiS »

arturpe pisze:Pierwsze ustawienie sugeruje pierwsze trzy kafle stałe, ale o ile pamiętam dotyczy to scenariusza 1.
Dokładnie. Jest to ustawienie sugerowane dla pierwszej rozgrywki - kafle są ułożone kolejno od pierwszego do ostatniego aby po kolei poznawać nowe elementy gry i dokładnie w tej kolejności są opisane w instrukcji.

Kolejne rozgrywki to generalnie początkowy kafel z portalem + 2 odkryte kafle (ale wybrane losowo z puli terenów wiejskich tj. z zielonym rewersem), jeżeli scenariusz nie mówi inaczej.
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Sokoov »

Dzięki za odpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jeśli przeciwnik ma odporność na ogień, to czy w walce z nim mogę wykorzystać kartę zaawansowanej taktyki, która pozwala wykorzystać trzy razy podstawowy efekt karty, a przy użyciu wzmocnionej zdolności podwójny efekt wzmocniony? Jest to karta czerwona, a instrukcja mówi, że walcząc z wrogiem który ma odporność na ogień, ma on również odporność na karty czerwone. Czy w tym wypadku karta nie może być użyta, czy nie jest ona uznawana, ze działa bezpośrednio na niego?
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 233
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: aaxxee »

Witam. Karta o ktorej mowisz jesli wzmacnia sam atak, moim zdaniem skoro jest czerwona nie mozna jej uzyc w walce z wrogiem posiadajacym odpornosc na ogien.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

Sokoov pisze:Czy jeśli przeciwnik ma odporność na ogień, to czy w walce z nim mogę wykorzystać kartę zaawansowanej taktyki, która pozwala wykorzystać trzy razy podstawowy efekt karty, a przy użyciu wzmocnionej zdolności podwójny efekt wzmocniony? Jest to karta czerwona, a instrukcja mówi, że walcząc z wrogiem który ma odporność na ogień, ma on również odporność na karty czerwone. Czy w tym wypadku karta nie może być użyta, czy nie jest ona uznawana, ze działa bezpośrednio na niego?
Możesz używać czerwonych kart w walce z wrogiem odpornym na ogień.

Nie działają jednak efekty inne niż atak i blok z takiej karty. Dodatkowo ataki ogniem zadają połowiczne obrażenia wrogowi odpornemu na ogień.

Jeżeli jednak czerwona karta zadaje obrażenia fizyczne, a wróg jest odporny tylko na ogień (a nie na obrażenia fizyczne), to atak ten działa z pełną siłą. Nie ma znaczenia fakt, że atak pochodzi z czerwonej karty.

Polecam przeczytanie wszystkich postów w tym wątku. Jest tu sporo informacji dotyczących odporności.
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Sokoov »

Rozumiem działanie odporności na ogień, wątpliwości mam tylko tej konkretnej karty. Rorumiem w takim razie, ze nie mogę jej użyć do wzmocnienia ataku? Czyli np. wywołanie czerwonego kryształu moge użyć, bo efekt nie działa na niego?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

Sokoov pisze:Rorumiem w takim razie, ze nie mogę jej użyć do wzmocnienia ataku?
Błędnie zrozumiałem oryginalne pytanie. Myślałem, że pytasz o kartę "Improwizacja". Tymczasem prawdopodobnie chodzi Ci o kartę "Maksymalny efekt".

Celem karty "Maksymalny efekt" nie jest bezpośrednio wróg, więc bez problemów możesz jej użyć w walce z wrogiem odpornym na ogień.

Jeżeli za jej pomocą dwu/trzykrotnie powielasz atak pochodzący np.: z karty niebieskiej, to cały zwielokrotniony atak nadal jest uznawany za pochodzący z karty niebieskiej (a nie z czerwonego "Maksymalnego efektu").

Jedna uwaga dotycząca walki z kilkoma wrogami: cały (złożony) efekt karty "Maksymalny efekt" musisz rozpatrzyć w ramach jednego ataku lub bloku. Oznacza to na przykład, że podwajając wzmocniony efekt karty "Determinacja" otrzymujesz "Blok 10" przeciwko jednemu atakowi. Nie możesz tego użyć jako dwóch "Bloków 5" przeciwko dwóm atakom.
Sokoov pisze:Czyli np. wywołanie czerwonego kryształu moge użyć, bo efekt nie działa na niego?
Nie rozumiem co masz na myśli pisząc "wywołanie czerwonego kryształu".

Ogólnie zasady nie zabraniają używania czerwonych kart czy czerwonej many w czasie walki z wrogiem odpornym na ogień. Jeżeli efekt czerwonej karty nie dotyczy wogóle takiego wroga, to jego odporność nie ma tu nic do rzeczy.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2015, 15:34 przez pinata, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Sokoov »

Ok, rozumiem, dzięki.

Skrót myślowy, chodziło mi o pozyskanie kryształu efektem jakiejś czerwonej karty.
Konioczynka
Posty: 154
Rejestracja: 15 sty 2015, 17:36
Lokalizacja: Warszau

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Konioczynka »

Czy jeśli ktoś ma na ręce powiedzmy trzy rany i jest zmiana z dnia na noc, to w nocy startuje z tymi ranami czy wtasować je należy do talii?
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Sokoov »

Konioczynka pisze:Czy jeśli ktoś ma na ręce powiedzmy trzy rany i jest zmiana z dnia na noc, to w nocy startuje z tymi ranami czy wtasować je należy do talii?
Wtasować. Na koniec każdej rundy zrzucasz wszystkie karty łącznie z ranami i tasujesz je.
Konioczynka
Posty: 154
Rejestracja: 15 sty 2015, 17:36
Lokalizacja: Warszau

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Konioczynka »

Dzięki śliczne.
Mam jeszcze jedno pytanko, w poradniku który ktoś tu podesłał gościu tłumaczy, że każda postać rozpoczyna grę z 3 kryształami many oznaczonymi na dole jego karty. To prawda? Nigdzie w instrukcji tego nie widziałem - ale tego jest ogrom i mogłem przeoczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=J_zW9zD ... 980F797C4A 12 minuta.

Edit:
Dobra czaje to jest mana dla WG.
Konioczynka
Posty: 154
Rejestracja: 15 sty 2015, 17:36
Lokalizacja: Warszau

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Konioczynka »

Sorki za post pod postem, ale chciałem żeby wybiło temat na górę.

Kolega używa karty zaawansowanej:
Maksymalny efekt

Działanie zwykłe:
"Wyrzuć kartę akcji ze swojej ręki. Wykorzystaj podstawowe działanie tamtej karty trzy razy"

Następnie używa trening:

"Wyrzuć kartę akcji z ręki. Nastepnie weź kartę tego samego koloru z puli akcji zaawansowanych i odłóż ją na swój stos kart wykorzystanych."

Tym sposobem dwa razy już pociągnął po 3 karty zaawansowane i stał się trochę miazgatorem.
Co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pabula »

tylko czy prawidłowo wykonał ten efekt?
przede wszystkim wyrzuca trening do pudełka.
a następnie 3 dodatkowe kartki do pudełka żeby wziąć 3 inne kartki.
dobrze graliście?
Konioczynka
Posty: 154
Rejestracja: 15 sty 2015, 17:36
Lokalizacja: Warszau

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Konioczynka »

Ok, oczywiście źle graliśmy :) Czyli można tylko odrzucamy do pudełka a nie na stos kart wykorzystanych.
Właśnie zerkam do instrukcji i jest jak krowie na rowie, ale jest tego taki ogrom że jeszcze trochę się pogubimy.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: maciejo »

Mam pytanko
cyt:
"Za każdym razem, gdy działanie lub karta mówi o pozyskaniu
znacznika many, umieszczasz go w swoim obszarze gry. Możesz go
wykorzystać w dowolnym momencie w trakcie swojej tury. Jeśli go
nie wykorzystasz – znika po zakończeniu tury."


cyt:
"Uwaga: o ile znaczniki podstawowych kolorów many możesz
przechowywać w swoim ekwipunku przez kilka tur (lub nawet
rund),
tyle czarna i złota mana może przetrwać tylko do końca
jednej tury. Na koniec tury musisz zwrócić czarną/złotą manę do
banku, gdzie stają się ponownie dostępne dla wszystkich. Z uwagi
na ten fakt, w grze znajduje się tylko kilka złotych i czarnych
znaczników many."


w pierwszym cyt jest napisane,że niewykorzystany znacznik many znika po zakończeniu tury natomiast w drugim cytacie jest napisane,że znaczniki many można przechowywać przez kilka tur :(
jak mam to rozumieć :?:
czy ten pierwszy cyt dotyczy tylko many czarnej i złotej czy też w drugim cyt powinno być zamiast "znacznik many "-"kryształ many".

z góry dzięki za pomoc :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
KWs
Posty: 87
Rejestracja: 12 sty 2015, 13:55

Re: Mage Knight PL

Post autor: KWs »

Wydaje mi się, że pierwszy cytat mówi o pozyskaniu many "tymczasowej", coś jak kostka ze źródła.
W drugim cytacie określenie znacznika odnosi się do kryształu many, które można przechowywać.
Moja kolekcja gier planszowych.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: maciejo »

KWs pisze:Wydaje mi się, że pierwszy cytat mówi o pozyskaniu many "tymczasowej", coś jak kostka ze źródła.
W drugim cytacie określenie znacznika odnosi się do kryształu many, które można przechowywać.
Też mi się tak wydaje ale szkoda,że już na początku czytania poradnika wychodzą takie niejasności.Aż strach pomyśleć co będzie dalej :(
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: Dexterus »

Widać, że w ich mniemaniu logiczne i jednoznaczne jest, iż "znaczniki w ekwipunku" = kryształy ;>
maciejo pisze:Też mi się tak wydaje ale szkoda,że już na początku czytania poradnika wychodzą takie niejasności.Aż strach pomyśleć co będzie dalej :(
Generalnie w niejednym miejscu wyraźnie uznają czytelników za osoby... bardzo domyślne. Z drugiej strony, przy takiej kobyle jak MK nie mieli łatwego zadania. Mi na ten przykład jeszcze nigdy się nie udało za pierwszym razem wytłumaczyć mechanizm przydzielania obrażeń. A tłumaczem gier jestem ponoć niezłym...

Tak czy owak, na kartach są całkiem konsekwentni. Więc jak jest napisane "kryształ" - to wędruje do plecaczka. W plecaczku możesz trzymać max 3x każdy kolor, jak długo chcesz. Jak jest napisane "znacznik many" - to bierzesz go na obszar gracza. Ograniczeń ilościowych nie ma, ale znaczniki "się ulatniają" po zakończeniu tury. Fin.

Drugi cytat jest po prostu przekombinowany, bo łatwiej byłoby napisać, że czarnej i złotej many po prostu nie da się skrystalizować. Prostsza reguła, mniej słów. I tak większość kart, które mówią o pozyskiwaniu kryształów, wyraźnie zaznaczają, że tyczy się to tylko podstawowych kolorów.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: maciejo »

Dexterus pisze:Widać, że w ich mniemaniu logiczne i jednoznaczne jest, iż "znaczniki w ekwipunku" = kryształy ;>
maciejo pisze:Też mi się tak wydaje ale szkoda,że już na początku czytania poradnika wychodzą takie niejasności.Aż strach pomyśleć co będzie dalej :(
Generalnie w niejednym miejscu wyraźnie uznają czytelników za osoby... bardzo domyślne. Z drugiej strony, przy takiej kobyle jak MK nie mieli łatwego zadania. Mi na ten przykład jeszcze nigdy się nie udało za pierwszym razem wytłumaczyć mechanizm przydzielania obrażeń. A tłumaczem gier jestem ponoć niezłym...

Tak czy owak, na kartach są całkiem konsekwentni. Więc jak jest napisane "kryształ" - to wędruje do plecaczka. W plecaczku możesz trzymać max 3x każdy kolor, jak długo chcesz. Jak jest napisane "znacznik many" - to bierzesz go na obszar gracza. Ograniczeń ilościowych nie ma, ale znaczniki "się ulatniają" po zakończeniu tury. Fin.

Drugi cytat jest po prostu przekombinowany, bo łatwiej byłoby napisać, że czarnej i złotej many po prostu nie da się skrystalizować. Prostsza reguła, mniej słów. I tak większość kart, które mówią o pozyskiwaniu kryształów, wyraźnie zaznaczają, że tyczy się to tylko podstawowych kolorów.
Dzięki :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ramar »

1. Czy wszystkie działania specjalne wrogów się kumulują? przykład:
- atak na basztę z wrogiem ufortyfikowanym = fortyfikacja x2 (to chyba jasne dzięki poradnikowi),
- atak na miasto zielone z wrogiem z trucizną = przy otrzymywaniu obrażeń do tali kart wykorzystanych trafiają dwie rany za każdą ranę, która trafia na rękę,
- analogicznie z miastem czerwonym i wrogiem brutalnym = jeżeli zada nam obrażenia to wartość przydzielanych obrażeń będzie nie podwojona, lecz potrojona?


Pytanie na deser:
Czy jednostki z talii złotej można werbować jedynie dzięki białemu miastu (2 pkt wpływu -> dodaj złotą jednostkę do talii rekrutacji), czy istnieją jeszcze jakieś sposoby, których jeszcze nie wychwyciłem?
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Misio205 »

1a - podwójna fortyfikacja jest ok
1b i c - zdolności ofensywne się nie kumulują.

2. Instrukcja mówi że jak odkryjesz miasto to od następnej rundy to puli trafiają na przemian jednostki złote i srebrne.

To tak na szybko :)
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Misio205 pisze: 2. Instrukcja mówi że jak odkryjesz miasto to od następnej rundy to puli trafiają na przemian jednostki złote i srebrne.
nie. instrukcja mówi że te jednostki dodaje się jak sie odkryje kafel miejski (ten brązowy) niekoniecznie musi być na nim miasto.
Znaczy dodaje się je od następnej rundy, tak jak pisałeś.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ramar »

Misio205 pisze:1a - podwójna fortyfikacja jest ok
1b i c - zdolności ofensywne się nie kumulują.
Dzięki wielkie. Niepotrzebnie sobie grę utrudnialiśmy;)
pabula pisze:
Misio205 pisze: 2. Instrukcja mówi że jak odkryjesz miasto to od następnej rundy to puli trafiają na przemian jednostki złote i srebrne.
nie. instrukcja mówi że te jednostki dodaje się jak sie odkryje kafel miejski (ten brązowy) niekoniecznie musi być na nim miasto.
Znaczy dodaje się je od następnej rundy, tak jak pisałeś.
To ważna kwestia, właśnie wertuję instrukcję by znaleźć to co mi umknęło.
ODPOWIEDZ