Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- niepooczach
- Posty: 169
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 22 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Orientuje się ktoś czy planowany jest jakiś nowy, poprawiony druk Pathfindera? Rozegralem kilka scenariuszy i gra calkiem mi się podoba ale ilość blędów i niejasności na kartach bardzo mnie irytuje :/
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Na razie w planach jest trzecia kampania Czy znajdą czas na reprint z poprawkami? Ciężko stwierdzić.niepooczach pisze:Orientuje się ktoś czy planowany jest jakiś nowy, poprawiony druk Pathfindera? Rozegralem kilka scenariuszy i gra calkiem mi się podoba ale ilość blędów i niejasności na kartach bardzo mnie irytuje :/
- Moniczka.s
- Posty: 549
- Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
niepooczach pisze:Orientuje się ktoś czy planowany jest jakiś nowy, poprawiony druk Pathfindera? Rozegralem kilka scenariuszy i gra calkiem mi się podoba ale ilość blędów i niejasności na kartach bardzo mnie irytuje :/
Wydaje mi się, że może zainteresować Cię ten temat:
http://paizo.com/paizo/blog/v5748dyo5lh ... ks#discuss
Jeśli dobrze zrozumiałam można "domówić" sobie poprawione karty.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
- Lokalizacja: Festung Breslau
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
JJakoś legendarny customer service Paizo nad którym wszyscy się rozpływają nie robi na mnie wrażenia.
Ma ktoś Skull&Shackles? Też jest tam ,aż tyle błędów na kartach?
Ma ktoś Skull&Shackles? Też jest tam ,aż tyle błędów na kartach?
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Mam niejasne wrażenie, że na Skull & Shackles jest nieco więcej błędów.Kosma pisze:Ma ktoś Skull&Shackles? Też jest tam ,aż tyle błędów na kartach?
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
- Lokalizacja: Festung Breslau
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
A czy wspomniałeś w swojej huura optymistycznej recenzji o tych błędach na kartach?
Nie ukrywam ,że po obejrzeniu recenzji zdecydowałem się na zakupi Ścieżkoszukacza.
Nie ukrywam ,że po obejrzeniu recenzji zdecydowałem się na zakupi Ścieżkoszukacza.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Nie wspomniałem z bardzo prostego powodu. Nie zauważałem ich. W RotR nie widziałem żadnych błędów (a podobno są). O błędach w S&S dowiedziałem się czytając ten i inne wątki i kiedy zacząłem to badać faktycznie zobaczyłem, że FAQ zaczyna się od poprawek kart...i to sporej liczby. W trakcie samej gry jednak nic takiego nie zauważyłem. Dlatego nie wspomniałem o tym.Kosma pisze:A czy wspomniałeś w swojej huura optymistycznej recenzji o tych błędach na kartach?
Nie ukrywam ,że po obejrzeniu recenzji zdecydowałem się na zakupi Ścieżkoszukacza.
- Moniczka.s
- Posty: 549
- Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Duża ilość poprawek, to doprecyzowanie kart. Tekst na kartach mógł dla niektórych brzmieć dwuznacznie, więc go sprecyzowali. W większości jednak karty interpretowało się dobrze na podstawie innych kart o podobnym działaniu.
Z podstawki RoR, z tego co pamiętam, największym błędem był czar Detect Magic, który powinien mieć wartość recharge 4, a na karcie było 14.
Z podstawki RoR, z tego co pamiętam, największym błędem był czar Detect Magic, który powinien mieć wartość recharge 4, a na karcie było 14.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
- GoldenDragon
- Posty: 611
- Rejestracja: 11 lut 2009, 22:50
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 1 time
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Nasza recenzja Pathfindera, a na deser wywiad z autorem gry!
PrzystanekLegnica - planszówki z kraju i ze świata
Podobają Ci się nasze teksty - polub nas na facebooku!
Podobają Ci się nasze teksty - polub nas na facebooku!
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Gram już kilka miesięcy w PF i mam pytanie:
Jaka jest Wasza skuteczność w przechodzeniu scenariuszy?
Mojej drużynie (Kyra, Valeros, Seoni, Sajan) przytrafiła się tylko raz porażka w drugiej przygodzie, a zaczynamy już piątą przygodę i zaczyna ogarniać mnie lekka paranoja, że coś robimy źle.
Owszem, bywały momenty grozy (3 postacie bez kart w decku, czy 2 tury do końca), ale mimo to nie odczuwamy sporych kłopotów (ok, moja Kyra zaczyna odstawać w walce, bez wsparcia ledwo cisnę nie-nieumarłych - ale to wszystko)
Gotów jestem stwierdzić pewność, że gramy zgodnie z zasadami.
Więc jak to jest u Was? Też idzie Wam tak dobrze?
Jaka jest Wasza skuteczność w przechodzeniu scenariuszy?
Mojej drużynie (Kyra, Valeros, Seoni, Sajan) przytrafiła się tylko raz porażka w drugiej przygodzie, a zaczynamy już piątą przygodę i zaczyna ogarniać mnie lekka paranoja, że coś robimy źle.
Owszem, bywały momenty grozy (3 postacie bez kart w decku, czy 2 tury do końca), ale mimo to nie odczuwamy sporych kłopotów (ok, moja Kyra zaczyna odstawać w walce, bez wsparcia ledwo cisnę nie-nieumarłych - ale to wszystko)
Gotów jestem stwierdzić pewność, że gramy zgodnie z zasadami.
Więc jak to jest u Was? Też idzie Wam tak dobrze?
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
- Lokalizacja: Festung Breslau
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Czasami coś pójdzie nie tak przez pecha, ale na Boardgamegeek pełno ludzi mówi, że gra za łatwa jest, a później okazuje się, że źle grają.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Przeglądam od czasu do czasu dział rules na BBG i póki co nie dopatrzyłem się żadnych poważnych błędów.
Po cichu wmawiam sobie, że mamy po prostu dobrą kompozycję bohaterów (Valeros, Seoni i Sajan z łatwością rechargują istotne karty), zdolności zwiadu (scrying, augury i ze dwa spyglassy) i imba Holy Candle niesiony już od pierwszej przygody.
Na pewno po skończeniu całego adventure path spróbujemy jeszcze raz zagrać innym składem (np. bez dedykowanego healera i może z Ezrenem), żeby się przekonać.
Po cichu wmawiam sobie, że mamy po prostu dobrą kompozycję bohaterów (Valeros, Seoni i Sajan z łatwością rechargują istotne karty), zdolności zwiadu (scrying, augury i ze dwa spyglassy) i imba Holy Candle niesiony już od pierwszej przygody.
Na pewno po skończeniu całego adventure path spróbujemy jeszcze raz zagrać innym składem (np. bez dedykowanego healera i może z Ezrenem), żeby się przekonać.
- Moniczka.s
- Posty: 549
- Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Podczas moich gier drużyna również wygrywała miażdżącą większość scenariuszy. Choć zdarzyło nam się też zabić jedną postać. Bez healera w dalszych scenariuszach może być naprawdę ciężko.
Holy Candle jest potężnym przedmiotem. Potrafi wydłużyć czas gry o 1/5.
Holy Candle jest potężnym przedmiotem. Potrafi wydłużyć czas gry o 1/5.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Zaczynacie piątą przygodę, czyli piąty AP?Olgierdd pisze:Mojej drużynie (Kyra, Valeros, Seoni, Sajan) przytrafiła się tylko raz porażka w drugiej przygodzie, a zaczynamy już piątą przygodę i zaczyna ogarniać mnie lekka paranoja, że coś robimy źle.
Faktycznie dobry skład drużyny potrafi nieźle ustawić grę. Cztery osoby, to również w miarę dobra liczba, która nie powoduje "zadyszki" w grze. Całkiem możliwe, że Wam się udaje, a bogowie RNG Was kochają. A czasem też całkiem złośliwie się okazuje, że człowiek przeinaczył jakąś drobniutką zasadę i dlatego stał się OP
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
przygodę - Sins of the Saviors. (czyli 23 scenariusze za nami)
btw. nie to, żeby gra mi się z tego powodu nie podobała. To najlepsza przygodówka, z jaką się zetknąłem. Podejmujemy sporo trudnych decyzji, jednak prawie nigdy podbramkowych, więc gra nie wywiera na nas dużej presji.
Na BGG widziałem sporo wariantów mocniej każących za porażki, ale utrudniających grę (poza ograniczonym ruchem) to nie widziałem.
btw. nie to, żeby gra mi się z tego powodu nie podobała. To najlepsza przygodówka, z jaką się zetknąłem. Podejmujemy sporo trudnych decyzji, jednak prawie nigdy podbramkowych, więc gra nie wywiera na nas dużej presji.
Na BGG widziałem sporo wariantów mocniej każących za porażki, ale utrudniających grę (poza ograniczonym ruchem) to nie widziałem.
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
- Lokalizacja: Festung Breslau
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Niestety Pathfinder ma kupę błędów i FAQ-ów miliony ,ale może po prostu dobrze Wam idzie. Należy pamiętać,że warto czasami odpuścić i przegrać przez upływ czasu,niż na siłę walczyć i zginąć.
- lukwych
- Posty: 535
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Mam pytanie przed zakupem Wrath of Righteous - czy da się w jakiś sposób (oficjalny lub fanowski) kontynuować grę postaciami po Rise of Runelords czy w nowej kampanii zaczynamy zupełnie od nowa?
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Powinno się zacząć od nowa. Wypakowane postaci po dowolnej kampanii są po prostu za mocne na początkowe scenariusze. Taka gra nie ma żadnego sensu.lukwych pisze:Mam pytanie przed zakupem Wrath of Righteous - czy da się w jakiś sposób (oficjalny lub fanowski) kontynuować grę postaciami po Rise of Runelords czy w nowej kampanii zaczynamy zupełnie od nowa?
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
W przypadku Wrath of the Righteous wypakowana postać na początku nie zaszkodzi. Jestem doświadczonym graczem a przy pierwszym podejściu pierwsza kampania rozłożyła mnie dwa razy na łopatki. Później jest tylko gorzejGambit pisze:Powinno się zacząć od nowa. Wypakowane postaci po dowolnej kampanii są po prostu za mocne na początkowe scenariusze. Taka gra nie ma żadnego sensu.lukwych pisze:Mam pytanie przed zakupem Wrath of Righteous - czy da się w jakiś sposób (oficjalny lub fanowski) kontynuować grę postaciami po Rise of Runelords czy w nowej kampanii zaczynamy zupełnie od nowa?
W instrukcji do WotR jest napisane że co prawda można korzystać z kart sprzętu, popleczników itd, nie powinno się wykorzystywać postaci z poprzednich części gry (zwłaszcza tych, które mają swój odpowiednik w WotR), gdyż nie będą się zgadzały umiejętności oraz biegłości co poniektórych z tych postaci z wymogami scenariuszy. Innymi słowy, gra może stać się nie grywalna lub poziom trudności znacznie wzrośnie (a jest już i tak wysoki).
Nie proponowałbym także WotR na pierwszy kontakt z Pathfinder Adventure card game. Poziom trudności został tutaj podniesiony znacząco w stosunku do poprzednich zestawów. Niedoświadczony gracz liczący na casualową rozgrywkę mógłby się tylko zrazić do tej gry. W zamian za to polecam zacząć od Rise of the Runelords, które pod kątem stopnia trudności jest najłatwiejsze a jednocześnie zawiera bardzo interesującą i wciągającą przygodę (zwłaszcza jeśli ktoś wykorzysta Adventure Guide dostępny na BGG).
Proponuję w pierwszej kolejności spróbować zagrać z kimś kto posiada (jestem pewien że w Wa-wie znajdzie się kilku szczęśliwych posiadaczy zarówno Rise of the Runelords jak i Wrath of the Righteous) jeden lub oba zestawy i podjąć decyzję. Nie chcę celowo siać defetyzmu pod kątem WotR, gdyż uważam że mechanicznie, graficznie jak i pod kątem opowiadanej historii ta część jest najlepsza. To powiedziawszy, trzeba zauważyć że jest także najcięższa jeśli chodzi o poziom trudności i zdecydowanie nie jest to materiał na pierwsze spotkanie z Pathfinderem.
Pozdrawiam,
- K.
- zioombel
- Posty: 1149
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 98 times
Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords
Czy był dodruk Pathfindera, który poprawiał błędne karty? Kiedy przymierzałem się do kupna gry to dużo przeczytałem narzekań w wątku, że mnóstwo błędów i w ogóle. Na BGG znalazłem w hot plikach do tej gry erratę kart do wydruku i przyklejenia na karty. Jednak przeglądająć kilka z nich okazało się, że tekst na karatach mam identyczny jak w erracie. Ktoś z Was ma taką wiedzę?