Colt Express - zasady, wątpliwości
Colt Express - zasady, wątpliwości
Mam takie pytanie dotyczące rund graczy:
Gra dzieli się na 5 rund które tworzą karty und
Karty rund pokazują liczbę tur do rozegrania
Jeśli więc grając w 4 osoby, karta rundy pokazuje że "gracze rozegrają 4 tury" to:
a) Są to 4 tury w sumie, czyli każdy gracz wyłoży 1 kartę = 4 karty na kartę rundy
b) Są to 4 tury na gracza więc, każdy gracz wyłoży 4 karty = 16 kart na jedną kartę rundy
Gra dzieli się na 5 rund które tworzą karty und
Karty rund pokazują liczbę tur do rozegrania
Jeśli więc grając w 4 osoby, karta rundy pokazuje że "gracze rozegrają 4 tury" to:
a) Są to 4 tury w sumie, czyli każdy gracz wyłoży 1 kartę = 4 karty na kartę rundy
b) Są to 4 tury na gracza więc, każdy gracz wyłoży 4 karty = 16 kart na jedną kartę rundy
- Moniczka.s
- Posty: 549
- Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Colt Express
Definitywnie odpowiedź b.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Re: Colt Express
W każdej rundzie gracz ma tyle akcji ile jest tur na karcie rundy. Akcje to: wyłożenie 1 karty lub dobranie kart z talii.
Re: Colt Express
Dzięki, tak też myślałem, zabrakło mi tylko w instrukcji jasnej informacji w stylu "w każdej turze, każdy gracz, ma 1 akcję do wykonania"Moniczka.s pisze:Definitywnie odpowiedź b.
Re: Colt Express
Przecież jest napisane, że w swojej turze gracz musi wykonać jedną z podanych czynności
- Ink
- Administrator
- Posty: 2840
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 190 times
- Kontakt:
Re: Colt Express
Czy ktoś byłby uprzejmy wyjaśnić mi jak komu głupiemu, jak działają zasady CE na dwie osoby? Bo się jakoś zamotałem i coraz dziwniejsze pomysły mi do głowy przychodzą.
Ok, w czasie setupu tworzę sobie wspólną mieszaną talię dla obu moich postaci, ale potem jak? Wykładam osobno karty za każdą z nich, czy razem? Muszę poruszyć się tą, która jest narysowana na karcie czy dowolną? Wiem, że to zaćmienie jakieś, ale nie dociera to do mnie zupełnie.
Ok, w czasie setupu tworzę sobie wspólną mieszaną talię dla obu moich postaci, ale potem jak? Wykładam osobno karty za każdą z nich, czy razem? Muszę poruszyć się tą, która jest narysowana na karcie czy dowolną? Wiem, że to zaćmienie jakieś, ale nie dociera to do mnie zupełnie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- eltadziko
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 90 times
Re: Colt Express
W czasie rundy wykładasz łącznie tyle kart, ile jest pól na karcie rundy. To czy wykładasz kartę jednej postaci, czy drugiej zależy od Ciebie, ale potem ruszasz się dokładnie tą postacią, która jest narysowana na karcie.Ink pisze:Czy ktoś byłby uprzejmy wyjaśnić mi jak komu głupiemu, jak działają zasady CE na dwie osoby? Bo się jakoś zamotałem i coraz dziwniejsze pomysły mi do głowy przychodzą.
Ok, w czasie setupu tworzę sobie wspólną mieszaną talię dla obu moich postaci, ale potem jak? Wykładam osobno karty za każdą z nich, czy razem? Muszę poruszyć się tą, która jest narysowana na karcie czy dowolną? Wiem, że to zaćmienie jakieś, ale nie dociera to do mnie zupełnie.
- adam_k27
- Posty: 721
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 20 times
Re: Colt Express
Też miałem zagwozdkę z tym wariantem dwuosobowym. Instrukcja po prostu zbywa pewne kwestie milczeniem. Ostatecznie przyjąłem, że zagrywamy karty dla każdej postaci z osobna, bo przecież na planszy są 4 postacie wiec każda powinna się w swojej turze poruszyć (bądź dobrać karty) i w ten sposób graliśmy. Założyłem że skoro instrukcja pewnych kwestii nie wyjaśnia to znaczyłoby że ma to funkcjonować tak jak w wariancie dla 3-6 graczy. Grało się ogólnie dziwnie i dużo mniej ciekawie niż w wariancie wieloosobowym. Też powstała wątpliwość, co z graczem który miał w drużynie Doc'a, czy ma ciągnąć 7 kart, założyliśmy że tak.
Re: Colt Express
Ja znowu założyłem, że zagrywam karty albo dla jednego, albo dla drugiego.
Wg mnie po to talia jest okrojona. (np. mamy tylko jedną kartę ruchu szeryfa).
Zaczynamy z sześcioma kartami na ręce (gramy jedenastoma), więc jest tak jak w rozgrywce na więcej osób.
W rozgrywce 3-6 osobowej gracz może zagrać kartę akcji z ręki na wspólny stos.
W instrukcji jest napisane, że wariant dwuosobowy toczy się z uwzględnieniem zasad eksperckich i że można postrzelić swojego kolegę z drużyny.
Nigdzie nie ma mowy o zmianach dotyczących zagrywania kart.
Ja pewnie gdybym chciał zagrywać karty dla każdego swojego rewolwerowca oddzielnie to wybrałbym oddzielne talie dla każdego, a nie jedną wspólną okrojoną.
Jest częścią zabawy i wprowadza dodatkową niepewność, gdy przeciwnik nie wie w tunelu który z bandytów się poruszył.
Jeśli chodzi o Doca to rzeczywiście nie jest powiedziane ile kart dobrać.
Ja dobieram 7.
Wg mnie po to talia jest okrojona. (np. mamy tylko jedną kartę ruchu szeryfa).
Zaczynamy z sześcioma kartami na ręce (gramy jedenastoma), więc jest tak jak w rozgrywce na więcej osób.
W rozgrywce 3-6 osobowej gracz może zagrać kartę akcji z ręki na wspólny stos.
W instrukcji jest napisane, że wariant dwuosobowy toczy się z uwzględnieniem zasad eksperckich i że można postrzelić swojego kolegę z drużyny.
Nigdzie nie ma mowy o zmianach dotyczących zagrywania kart.
Ja pewnie gdybym chciał zagrywać karty dla każdego swojego rewolwerowca oddzielnie to wybrałbym oddzielne talie dla każdego, a nie jedną wspólną okrojoną.
Jest częścią zabawy i wprowadza dodatkową niepewność, gdy przeciwnik nie wie w tunelu który z bandytów się poruszył.
Jeśli chodzi o Doca to rzeczywiście nie jest powiedziane ile kart dobrać.
Ja dobieram 7.
sprzedam: Escape book: Zaginiona wyspa skarbów, Klątwa Faraona.
- idzi
- Posty: 164
- Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Colt Express
zmianie uległa tylko ilość kart oraz to, ze musisz odkładać karty na stos kart już zagranych, a nie tasować wszystkie co rundę.
wszystkie pozostałe zasady pozostają bez zmian.
Strzelać można do bandyty z drużyny ( często działa to na minus, ponieważ kartę strzału dobierzemy jako pierwsza z stosu doboru)
wszystkie pozostałe zasady pozostają bez zmian.
Strzelać można do bandyty z drużyny ( często działa to na minus, ponieważ kartę strzału dobierzemy jako pierwsza z stosu doboru)
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2812 times
- Been thanked: 2501 times
- Kontakt:
Re: Colt Express
Ostatnio zarzucono mi, że źle gram, dlatego pytam na forum:
Jeśli w ostatniej kolejce musimy odwrócić kolejność zagrywania kart, to kto pierwszy wykłada kartę?
Ja gram tak, że najpierw zagrywa kartę ostatni gracz, potem przedostatni i tak dalej, aż do pierwszego.
Inna opcja jest taka, że najpierw zagrywa pierwszy gracz, a później ostatni, przedostatni itd., kończąc na drugim.
Jeśli w ostatniej kolejce musimy odwrócić kolejność zagrywania kart, to kto pierwszy wykłada kartę?
Ja gram tak, że najpierw zagrywa kartę ostatni gracz, potem przedostatni i tak dalej, aż do pierwszego.
Inna opcja jest taka, że najpierw zagrywa pierwszy gracz, a później ostatni, przedostatni itd., kończąc na drugim.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Colt Express
Zatem zaczyna się od pierwszego a kończy na drugim.Instrukcja pisze:Począwszy od pierwszego gracza, bieżąca tura jest rozgrywana w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2812 times
- Been thanked: 2501 times
- Kontakt:
Re: Colt Express
Dzięki!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Colt Express
Mam prośbę.
Czy może ktoś wytłumaczyć mechanikę wariantu zaawansowanego (w który trzeba grać też we dwójkę)
Nie bardzo rozumiem opis w instrukcji, a podejrzewam, że to jest do wyjaśnienia w kilku słowach. I nie za bardzo rozumiem dlaczewgo jest to wariant zaawansowany
Rozumiem tylko, że zagrane karty odrzucamy za osobny stos a jak się skończą to go tasujemy i dobieramy od początku. W instrukcji jest napisane, że otrzymane pociski (postrzały) można odrzucać z ręki na stos odrzuconych żeby mieć "lżejszą" rękę. Kiedy to się robi?
Z góry dzięki za wyjaśnienia.
Czy może ktoś wytłumaczyć mechanikę wariantu zaawansowanego (w który trzeba grać też we dwójkę)
Nie bardzo rozumiem opis w instrukcji, a podejrzewam, że to jest do wyjaśnienia w kilku słowach. I nie za bardzo rozumiem dlaczewgo jest to wariant zaawansowany
Rozumiem tylko, że zagrane karty odrzucamy za osobny stos a jak się skończą to go tasujemy i dobieramy od początku. W instrukcji jest napisane, że otrzymane pociski (postrzały) można odrzucać z ręki na stos odrzuconych żeby mieć "lżejszą" rękę. Kiedy to się robi?
Z góry dzięki za wyjaśnienia.
Re: Colt Express
OK
Tylko gdzie gracz w wersji eksperckiej "zbiera" otrzymane postrzały?
Wrzuca się je na wierzch stosu kart jeszcze nie użytych, czy też na stos kart już zagranych, żeby zamuliły talię dopiero, jak się ją ponownie przetasuje.
Tylko gdzie gracz w wersji eksperckiej "zbiera" otrzymane postrzały?
Wrzuca się je na wierzch stosu kart jeszcze nie użytych, czy też na stos kart już zagranych, żeby zamuliły talię dopiero, jak się ją ponownie przetasuje.
- idzi
- Posty: 164
- Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Colt Express
trzeci akapit w wariantu eksperckim
Podczas fazy Napad! odkładaj swoje rozpatrzone karty Akcji na swój stos kart odrzuconych.
Karty Pocisków, które otrzymasz w tej turze od przeciwników, odkładaj zakryte na swój stos kart Akcji.
Podczas fazy Napad! odkładaj swoje rozpatrzone karty Akcji na swój stos kart odrzuconych.
Karty Pocisków, które otrzymasz w tej turze od przeciwników, odkładaj zakryte na swój stos kart Akcji.
Re: Colt Express
Witajcie, i ja mam pytanie do wersji dwuosobowej. Gracze grają bandytami w drużynach po 2. W instrukcji jest napisane że można strzelić swojego. Rozumiem, że chodzi o sytuacje w której wybraliśmy strzał a bandyta przeciwnika znalazł się poza naszym zasięgiem i możemy strzelić tylko w swojego drugiego brandytę (a wg. instrukcji musimy wykonać akcję z karty gdy jest to możliwe). I powiem szczerze, że ma to jakiś sens (podczas zamieszania panującego w pociągu przy napadzie może nastąpić pomyłka). A co z kartą ciosu? Czy też musimy uderzyć swojego kumpla z zespołu i pozbawić go skarbu? (Przecież widzimy kogo bijemy )
Dodatkowo czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć co się dzieje w sytuacji gdy po rozpatrzeniu akcji brakuje strzałów neutralnych? Instrukcja jakoś mętnie to opisuje.
Dodatkowo czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć co się dzieje w sytuacji gdy po rozpatrzeniu akcji brakuje strzałów neutralnych? Instrukcja jakoś mętnie to opisuje.
- idzi
- Posty: 164
- Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Colt Express
instrukcja
ważna uwaga, strona 6 -akapit drugi
"Jeśli talia Neutralnych Pocisków wyczerpie się albo gdy kart jest zbyt mało, aby rozdać je wszystkim Bandytom podczas spotkania z Szeryfem lub na koniec Rundy w wyniku Wydarzenia, to Bandyci nie otrzymują żadnych kart Pocisków, a stos kart Neutralnych Pocisków należy usunąć z gry"
ważna uwaga, strona 6 -akapit drugi
"Jeśli talia Neutralnych Pocisków wyczerpie się albo gdy kart jest zbyt mało, aby rozdać je wszystkim Bandytom podczas spotkania z Szeryfem lub na koniec Rundy w wyniku Wydarzenia, to Bandyci nie otrzymują żadnych kart Pocisków, a stos kart Neutralnych Pocisków należy usunąć z gry"
Ostatnio zmieniony 09 lip 2015, 09:15 przez idzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Colt Express
Ok dzięki, jakoś mi to umknęło. Rozumiem, że od tej pory już szeryf nie strzela? A jakiś pomysł w związku z ciosem? Wykonujemy tak jak strzał?
- idzi
- Posty: 164
- Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Colt Express
szeryf nie strzela ale uciekać na dach trzeba
zawsze trzeba wykonać akcje
czasem zdarzy się, że nie będzie nic do upuszczenia lub będziesz grał Cheyenne dzięki czemu zabierzesz worek i jeszcze ruszysz swojego 2go bandytę. ( dobre combo jeśli jest coś w innym wagonie)
zawsze trzeba wykonać akcje
czasem zdarzy się, że nie będzie nic do upuszczenia lub będziesz grał Cheyenne dzięki czemu zabierzesz worek i jeszcze ruszysz swojego 2go bandytę. ( dobre combo jeśli jest coś w innym wagonie)
- crsunik
- Posty: 2878
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Colt Express
Czy wydarzenie na końcu rundy - "bunt pasażerów" przesuwa także bandytę znajdującego się w lokomotywie czy tylko tych z wagonów? Ostatnio miałem zagwozdkę, bo w sumie w lokomotywie pasażerów nie ma
Re: Colt Express
good point, ale mysle ze po prostu autorzy o tym w ten sposob nie pomysleli i nalezy przesunac wszystkich, wlacznie z ta lokomotywa
Poszukuję: Na Chwale Rzymu - Zona Senatora (Mloda)
Re: Colt Express
A dlaczego miałoby tak być? Poza tym obecne zasady trzymają się kupy klimatycznie - w wagonie masz 20 osób, więc "i Herkule dupa...", a w lokomotywie 2 facetów, których łatwo jest trzymać na muszce