Colt Express - zasady, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1487
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Colt Express - zasady, wątpliwości

Post autor: Karit »

Mam takie pytanie dotyczące rund graczy:

Gra dzieli się na 5 rund które tworzą karty und
Karty rund pokazują liczbę tur do rozegrania

Jeśli więc grając w 4 osoby, karta rundy pokazuje że "gracze rozegrają 4 tury" to:
a) Są to 4 tury w sumie, czyli każdy gracz wyłoży 1 kartę = 4 karty na kartę rundy
b) Są to 4 tury na gracza więc, każdy gracz wyłoży 4 karty = 16 kart na jedną kartę rundy
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Colt Express

Post autor: Moniczka.s »

Definitywnie odpowiedź b.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Colt Express

Post autor: Maxxx76 »

W każdej rundzie gracz ma tyle akcji ile jest tur na karcie rundy. Akcje to: wyłożenie 1 karty lub dobranie kart z talii.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1487
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Colt Express

Post autor: Karit »

Moniczka.s pisze:Definitywnie odpowiedź b.
Dzięki, tak też myślałem, zabrakło mi tylko w instrukcji jasnej informacji w stylu "w każdej turze, każdy gracz, ma 1 akcję do wykonania"
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Colt Express

Post autor: Maxxx76 »

Przecież jest napisane, że w swojej turze gracz musi wykonać jedną z podanych czynności
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2840
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 123 times
Been thanked: 190 times
Kontakt:

Re: Colt Express

Post autor: Ink »

Czy ktoś byłby uprzejmy wyjaśnić mi jak komu głupiemu, jak działają zasady CE na dwie osoby? Bo się jakoś zamotałem i coraz dziwniejsze pomysły mi do głowy przychodzą.

Ok, w czasie setupu tworzę sobie wspólną mieszaną talię dla obu moich postaci, ale potem jak? Wykładam osobno karty za każdą z nich, czy razem? Muszę poruszyć się tą, która jest narysowana na karcie czy dowolną? Wiem, że to zaćmienie jakieś, ale nie dociera to do mnie zupełnie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 372
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 146 times
Been thanked: 90 times

Re: Colt Express

Post autor: eltadziko »

Ink pisze:Czy ktoś byłby uprzejmy wyjaśnić mi jak komu głupiemu, jak działają zasady CE na dwie osoby? Bo się jakoś zamotałem i coraz dziwniejsze pomysły mi do głowy przychodzą.

Ok, w czasie setupu tworzę sobie wspólną mieszaną talię dla obu moich postaci, ale potem jak? Wykładam osobno karty za każdą z nich, czy razem? Muszę poruszyć się tą, która jest narysowana na karcie czy dowolną? Wiem, że to zaćmienie jakieś, ale nie dociera to do mnie zupełnie.
W czasie rundy wykładasz łącznie tyle kart, ile jest pól na karcie rundy. To czy wykładasz kartę jednej postaci, czy drugiej zależy od Ciebie, ale potem ruszasz się dokładnie tą postacią, która jest narysowana na karcie.
Awatar użytkownika
adam_k27
Posty: 721
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 20 times

Re: Colt Express

Post autor: adam_k27 »

Też miałem zagwozdkę z tym wariantem dwuosobowym. Instrukcja po prostu zbywa pewne kwestie milczeniem. Ostatecznie przyjąłem, że zagrywamy karty dla każdej postaci z osobna, bo przecież na planszy są 4 postacie wiec każda powinna się w swojej turze poruszyć (bądź dobrać karty) i w ten sposób graliśmy. Założyłem że skoro instrukcja pewnych kwestii nie wyjaśnia to znaczyłoby że ma to funkcjonować tak jak w wariancie dla 3-6 graczy. Grało się ogólnie dziwnie i dużo mniej ciekawie niż w wariancie wieloosobowym. Też powstała wątpliwość, co z graczem który miał w drużynie Doc'a, czy ma ciągnąć 7 kart, założyliśmy że tak.
adman
Posty: 243
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Colt Express

Post autor: adman »

Ja znowu założyłem, że zagrywam karty albo dla jednego, albo dla drugiego.
Wg mnie po to talia jest okrojona. (np. mamy tylko jedną kartę ruchu szeryfa).
Zaczynamy z sześcioma kartami na ręce (gramy jedenastoma), więc jest tak jak w rozgrywce na więcej osób.

W rozgrywce 3-6 osobowej gracz może zagrać kartę akcji z ręki na wspólny stos.
W instrukcji jest napisane, że wariant dwuosobowy toczy się z uwzględnieniem zasad eksperckich i że można postrzelić swojego kolegę z drużyny.
Nigdzie nie ma mowy o zmianach dotyczących zagrywania kart.

Ja pewnie gdybym chciał zagrywać karty dla każdego swojego rewolwerowca oddzielnie to wybrałbym oddzielne talie dla każdego, a nie jedną wspólną okrojoną.
Jest częścią zabawy i wprowadza dodatkową niepewność, gdy przeciwnik nie wie w tunelu który z bandytów się poruszył.

Jeśli chodzi o Doca to rzeczywiście nie jest powiedziane ile kart dobrać.
Ja dobieram 7.
sprzedam: Escape book: Zaginiona wyspa skarbów, Klątwa Faraona.
Awatar użytkownika
idzi
Posty: 164
Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Colt Express

Post autor: idzi »

zmianie uległa tylko ilość kart oraz to, ze musisz odkładać karty na stos kart już zagranych, a nie tasować wszystkie co rundę.
wszystkie pozostałe zasady pozostają bez zmian.

Strzelać można do bandyty z drużyny ( często działa to na minus, ponieważ kartę strzału dobierzemy jako pierwsza z stosu doboru)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2812 times
Been thanked: 2501 times
Kontakt:

Re: Colt Express

Post autor: Curiosity »

Ostatnio zarzucono mi, że źle gram, dlatego pytam na forum:

Jeśli w ostatniej kolejce musimy odwrócić kolejność zagrywania kart, to kto pierwszy wykłada kartę?

Ja gram tak, że najpierw zagrywa kartę ostatni gracz, potem przedostatni i tak dalej, aż do pierwszego.
Inna opcja jest taka, że najpierw zagrywa pierwszy gracz, a później ostatni, przedostatni itd., kończąc na drugim.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
reguuu
Posty: 142
Rejestracja: 11 gru 2014, 18:10
Lokalizacja: Chorzów

Re: Colt Express

Post autor: reguuu »

Instrukcja pisze:Począwszy od pierwszego gracza, bieżąca tura jest rozgrywana w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara
Zatem zaczyna się od pierwszego a kończy na drugim.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2812 times
Been thanked: 2501 times
Kontakt:

Re: Colt Express

Post autor: Curiosity »

Dzięki!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Colt Express

Post autor: Maxxx76 »

Tak jest w naszej i angielskiej instrukcji...
Wroobel
Posty: 372
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 35 times
Been thanked: 18 times

Re: Colt Express

Post autor: Wroobel »

Mam prośbę.
Czy może ktoś wytłumaczyć mechanikę wariantu zaawansowanego (w który trzeba grać też we dwójkę)
Nie bardzo rozumiem opis w instrukcji, a podejrzewam, że to jest do wyjaśnienia w kilku słowach. I nie za bardzo rozumiem dlaczewgo jest to wariant zaawansowany :)

Rozumiem tylko, że zagrane karty odrzucamy za osobny stos a jak się skończą to go tasujemy i dobieramy od początku. W instrukcji jest napisane, że otrzymane pociski (postrzały) można odrzucać z ręki na stos odrzuconych żeby mieć "lżejszą" rękę. Kiedy to się robi?

Z góry dzięki za wyjaśnienia.
Awatar użytkownika
idzi
Posty: 164
Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Colt Express

Post autor: idzi »

Odrzucić możesz od razu jak dobierzesz lub możesz trzymać i blefować,że wszystkie to karty akcji
Wroobel
Posty: 372
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 35 times
Been thanked: 18 times

Re: Colt Express

Post autor: Wroobel »

OK
Tylko gdzie gracz w wersji eksperckiej "zbiera" otrzymane postrzały?
Wrzuca się je na wierzch stosu kart jeszcze nie użytych, czy też na stos kart już zagranych, żeby zamuliły talię dopiero, jak się ją ponownie przetasuje.
Awatar użytkownika
idzi
Posty: 164
Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Colt Express

Post autor: idzi »

trzeci akapit w wariantu eksperckim

Podczas fazy Napad! odkładaj swoje rozpatrzone karty Akcji na swój stos kart odrzuconych.

Karty Pocisków, które otrzymasz w tej turze od przeciwników, odkładaj zakryte na swój stos kart Akcji.
Avael
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2013, 09:14

Re: Colt Express

Post autor: Avael »

Witajcie, i ja mam pytanie do wersji dwuosobowej. Gracze grają bandytami w drużynach po 2. W instrukcji jest napisane że można strzelić swojego. Rozumiem, że chodzi o sytuacje w której wybraliśmy strzał a bandyta przeciwnika znalazł się poza naszym zasięgiem i możemy strzelić tylko w swojego drugiego brandytę (a wg. instrukcji musimy wykonać akcję z karty gdy jest to możliwe). I powiem szczerze, że ma to jakiś sens (podczas zamieszania panującego w pociągu przy napadzie może nastąpić pomyłka). A co z kartą ciosu? Czy też musimy uderzyć swojego kumpla z zespołu i pozbawić go skarbu? (Przecież widzimy kogo bijemy :))

Dodatkowo czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć co się dzieje w sytuacji gdy po rozpatrzeniu akcji brakuje strzałów neutralnych? Instrukcja jakoś mętnie to opisuje.
Awatar użytkownika
idzi
Posty: 164
Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Colt Express

Post autor: idzi »

instrukcja
ważna uwaga, strona 6 -akapit drugi


"Jeśli talia Neutralnych Pocisków wyczerpie się albo gdy kart jest zbyt mało, aby rozdać je wszystkim Bandytom podczas spotkania z Szeryfem lub na koniec Rundy w wyniku Wydarzenia, to Bandyci nie otrzymują żadnych kart Pocisków, a stos kart Neutralnych Pocisków należy usunąć z gry"
Ostatnio zmieniony 09 lip 2015, 09:15 przez idzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Avael
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2013, 09:14

Re: Colt Express

Post autor: Avael »

Ok dzięki, jakoś mi to umknęło. Rozumiem, że od tej pory już szeryf nie strzela? A jakiś pomysł w związku z ciosem? Wykonujemy tak jak strzał?
Awatar użytkownika
idzi
Posty: 164
Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Colt Express

Post autor: idzi »

szeryf nie strzela ale uciekać na dach trzeba


zawsze trzeba wykonać akcje

czasem zdarzy się, że nie będzie nic do upuszczenia lub będziesz grał Cheyenne dzięki czemu zabierzesz worek i jeszcze ruszysz swojego 2go bandytę. ( dobre combo jeśli jest coś w innym wagonie)
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2878
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Colt Express

Post autor: crsunik »

Czy wydarzenie na końcu rundy - "bunt pasażerów" przesuwa także bandytę znajdującego się w lokomotywie czy tylko tych z wagonów? Ostatnio miałem zagwozdkę, bo w sumie w lokomotywie pasażerów nie ma
Andarist
Posty: 449
Rejestracja: 08 gru 2014, 19:39
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Colt Express

Post autor: Andarist »

good point, ale mysle ze po prostu autorzy o tym w ten sposob nie pomysleli i nalezy przesunac wszystkich, wlacznie z ta lokomotywa
Poszukuję: Na Chwale Rzymu - Zona Senatora (Mloda)
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Colt Express

Post autor: warran »

A dlaczego miałoby tak być? Poza tym obecne zasady trzymają się kupy klimatycznie - w wagonie masz 20 osób, więc "i Herkule dupa...", a w lokomotywie 2 facetów, których łatwo jest trzymać na muszce ;)
ODPOWIEDZ