Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje (J. Kemppainen, C. Konieczka, J. Ying)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

bardziej chodzilo mi o dźwięki przez niego wydawane :D
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: godpuppet »

Moje wrażenia po rozegraniu dwóch pierwszych misji kampanii:

Obrazek

:mrgreen:
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
MarekB
Posty: 238
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: MarekB »

Tak w temacie kampanii - teraz, kiedy więcej osób miało możliwość jej ukończenia - jakie są wasze wrażenia odnośnie zbalansowania stron? Z tego co miałem okazję zobaczyć, przy dobrych graczach po obu stronach, misje główne wygrywa raczej Imperium, a poboczne dużo częściej Rebelia. Obserwacje przeprowadzono na 3 różnych kampanijnych składach, wynik Imperium to 80%+ zwycięstw w głównych, ok. 10% w pobocznych.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Maxxx76 »

U mnie podobne wnioski z badań organoleptycznych...
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

misje poboczne są specjalnie zrobione tak aby rebelianci mogli nadganiać i coś powygrywać... :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Rocy7 »

Ja mam wrazenie, ze balans zalezy od liczby graczy i ścieżki rozwoju jaka wybierze gracz imperium. Na 2 bohaterow większość misji wygrywa Rebelia na 4 Imperium.

Choc może to kwestia dopasowania drużyny, połowa naszej 4 osobowej to support więc tak trochę brak mam sily przebicia.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Mam tak samo, na 2 osoby Rebelia z powodu dodatkowych aktywacji wygrywa częściej. Grał ktoś w czteroosobowym składzie (3 rebeliantów)? Jak wtedy wygląda balans? Na 4 Rebeliantów w misjach, na 3 rozegrane misje, za każdym razem było obiektywnie blisko dla obu stron, tzn. do ostatniej tury trwały zacięte walki :)
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Vandal »

Grając Imperium 1v4 (2 graczy po 2 osoby) ani razu nie czułem się pewnie. Pierwszą misję wygrali gdy trafiło do nich że trzeba wbiec na kamikadze po terminale i niczym się nie martwić. Drugą gdzie mieli zbierać pojemniki wygrali by też gdyby nie zaczęli grać ostrożnie dbając o to by nikt nie padł.

Generalnie jako imperial na razie ani chwili nie czułem się potężny, bardziej rzucam jakieś mięso armatnie by spowolnić bohaterów.
Strasznie mnie boli to że zawsze zaczynają pierwsi rundę i od razu skupiają ogień na wybranym modelu i kasując moje unity szybko zdobywają przewagę w ilości aktywacji na rundę.
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: awawa »

U nas w 4 osoby nawet jeśli rebeliant ruszy się pierwszy to później może tylko obserwować jak jego postać jest masakrowana: wystarczy 1 oddział szturmowców który ja dopadnie i zrani o cały poziom ~10hp (z pomocą kart, ścieżka imperium tez ma znaczenie) - później przychodzi kolej na następnego bohatera. W 2 osoby mamy +10hp (legendary) i dodatkowa aktywacje - nawet jeśli jakis super atak wyjdzie imperium to ta postać ma jeszcze drugą szanse na leczenie/ucieczkę. W scenariuszach w których nie ma limitu czasowego imperium właściwie nie ma czego szukać, jeśli rebelia będzie ostrożnie i nudno powoli kroczyła lecząc się 1-2 na rundę (z jedi zyskując jeszcze focusy).
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Gra jest skrojona na 4 postacie rebeliantów. Nie mylić z 4 graczami po stronie rebelii, bo żaden problem grać na 4 postacie z mniejszą ilością graczy. Grając w innej konfiguracji trzeba brać pod uwagę, że gra będzie mniej (3 postacie) lub bardziej (2 postacie) upośledzona.

W wypadku 2 postaci mamy sytuację, w której rebelia mocno zyskuje w misjach z ograniczonym czasem, ale traci w misjach gdzie trzeba być w wielu miejscach na raz, po za tym oczywiście mniejsza różnorodność itd. Ogólnie granie na 2 postacie to najgorsza rzecz jaką można zrobić w tej grze, to się według mnie nie sprawdza.

Co do balansu to ciężko jednoznacznie powiedzieć, jak dla mnie balans powinno się określić na bazie kampanii, w której po obu stronach są doświadczeni gracze, aczkolwiek wtedy nie odda to zupełnie balansu jaki mamy w rozgrywce gdzie obie strony są nowe. Jedna i druga strona ma szereg przepakowanych zdolności, z których może korzystać jak i takie, których przydatność jest w porywach średnia, przy pierwszych rozgrywkach dochodzi też element zaskoczenia oraz babranie się w zasadach, które teoretycznie są proste, a w praktyce jest tysiąc wyjątków jak zawsze.

Jak dla mnie najlepiej się gra w mniejszym gronie, 2-3 graczy to optymalny skład, wtedy 1 gracz kieruje 4 postaciami albo 2 graczy po 2 postacie. Kierowanie 1 postacią to nuda, do tego im więcej graczy tym gra bardziej podatna na downtime z powodu ustalania planu itp.
Nycte
Posty: 426
Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Nycte »

A ja mam pytanie odnośnie sojuszników w kampanii. Czy są oni opłacalne? Wystawienie takiego Hana solo daje imperium 12 pkt do deploya co daje np Guardianow i kotka. Sam han solo u mnie przynajmniej dość szybko schodzi. Nie trzymam go w pierwszym szyku oczywiście ale jest głównym targetem przeciwnika. Tym bardziej w Połączeniu ze skillem imperium że po zadaniu dmg może prydzielic dodatkowo 1dmg i 1 zmęczenia co w przypadku jego jako ally oznacza 2dmg. Sam ma 12 życia a skill wchodzi co rundę. Ciężko unikać deada gdzie sam zapewnił sporo posiłków przeciwnikowi a Leczyć go nie da rady. Chyba że trafi się heal ze Skrzynki a to i tak rzadko
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: AkitaInu »

A ktory to skill co daje dodatkowo zmeczenie i dmg?

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Nycte
Posty: 426
Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Nycte »

AkitaInu pisze:A ktory to skill co daje dodatkowo zmeczenie i dmg?
teraz jestem w pociągu i nie pamiętam dokładnej nazwy, ale raz na runde po zadaniu obrazen imperium moglo dodatkowo zadac 1 dmg i 1 zmęczenia
już mam: surgical strike: "Tap after Imp fig resolves attack, target suffers 1 dmg 1 strain". no to nawet gorzej, nawet dmg nie musi wejść
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Ten temat był także poruszany na bgg: https://boardgamegeek.com/thread/129604 ... s-worth-it
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: AkitaInu »

Ok, Dzięki za info :)

BTW - pojawił się preorder polskiej wersji :) sklep z liczbą pierwszą, drugą w rzędzie, w nazwie ;-)

cena w sumie bardzo podobna więc jeżeli ktoś liczył na tańsze wydanie to chyba nie było warto jakoś szczególnie.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Maxxx76 »

Mówiąc po ludzku: w Trzech Trollach :-P
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: AkitaInu »

Maxxx76 pisze:Mówiąc po ludzku: w Trzech Trollach :-P
Dokładnie, nie chciałem jednak reklamować sklepu :P
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: rastula »

AkitaInu pisze:Ok, Dzięki za info :)

BTW - pojawił się preorder polskiej wersji :) sklep z liczbą pierwszą, drugą w rzędzie, w nazwie ;-)

cena w sumie bardzo podobna więc jeżeli ktoś liczył na tańsze wydanie to chyba nie było warto jakoś szczególnie.


I mamy kolejny niemiły precedens - cena PL wyższa niż wydania angielskiego - i jednak wyższa niż się spodziewałem.

Z rabatem 5% i licząc na 8% promocję w 3T ( z okazji dnia dziecka np. :)) zejdziemy poniżej 300PLN - ale to nadal 80 złotych więcej niż Descent 2 (przy tych samych rabatach). chyba jednak nie ulegnę "kultowi nowego" (walka będzie ciężka) i poczekam na obniżkę ...tym bardziej że chciałbym tez kupić kilka dodatków. Może się przeliczę :D...ale tu chyba na dodruk można liczyć ;)
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Banan2 »

rastula pisze:I mamy kolejny niemiły precedens - cena PL wyższa niż wydania angielskiego - i jednak wyższa niż się spodziewałem.

Z rabatem 5% i licząc na 8% promocję w 3T ( z okazji dnia dziecka np. :)) zejdziemy poniżej 300PLN - ale to nadal 80 złotych więcej niż Descent 2 (przy tych samych rabatach). chyba jednak nie ulegnę "kultowi nowego" (walka będzie ciężka) i poczekam na obniżkę ...tym bardziej że chciałbym tez kupić kilka dodatków. Może się przeliczę :D...ale tu chyba na dodruk można liczyć ;)
+ 1
Co prawda drogi dolar robi swoje, ale to i tak drogo (porównując do Descenta). Ja też zaczekam, zwłaszcza, że szarpnąłem się na Armadę i w czerwcu doleci 1. fala dodatków.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: xelos80 »

Ciekawe skąd znają już cenę? Może po prostu strzelają. Cena wersji pl jest identyczna jak Armady (339).
Nycte
Posty: 426
Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Nycte »

no bez jaj.. specjalnie czekam na wersję polską (więcej osób znajdzie się do grania) i liczyłem, że w preorderze kupię taniej niz angielską wersję...
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: AkitaInu »

xelos80 pisze:Ciekawe skąd znają już cenę? Może po prostu strzelają. Cena wersji pl jest identyczna jak Armady (339).
Też mi się tak troche wydaje. Potem możliwe że będzie korekta ;)
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Ayaram »

Byłem mocny napalony na tą grę ciesząc się, że jeszcze nie zdążyłem kupić Descenta, hype trochę opadł i chyba mimo wszystko koniec końców zdecyduje się na Descenta... powód prosty - rozgrywka podobna, a w przypadku Descenta kupie podstawkę i duży dodatek i będe szcześliwy, a w przypadku IA dusza by mi dała spokoju dopóki bym nie kupił ostatniej z małej figureczek... lepiej nie zaczynać, łatwiej będzie i dla portfela i dla ducha :twisted: Dodatkowo wśród moich znajomych raczej tylko ja jestem fanem SW, więc Descent wydaje się atrakcyjniejszy pod względem tematu, no i przy okazji wyjścia IA może się trafi jakaś genialna okazja, kto wie.
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Martin_Valdez »

@ up - ale w Descencie też masz taki sam model dystrybucji figurek jak w IA. Niestety też łatwo psychicznie nie będzie :P
Ash
Posty: 293
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:19
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Ash »

Ayaram pisze:Byłem mocny napalony na tą grę ciesząc się, że jeszcze nie zdążyłem kupić Descenta, hype trochę opadł i chyba mimo wszystko koniec końców zdecyduje się na Descenta... powód prosty - rozgrywka podobna, a w przypadku Descenta kupie podstawkę i duży dodatek i będe szcześliwy, a w przypadku IA dusza by mi dała spokoju dopóki bym nie kupił ostatniej z małej figureczek... lepiej nie zaczynać, łatwiej będzie i dla portfela i dla ducha :twisted: Dodatkowo wśród moich znajomych raczej tylko ja jestem fanem SW, więc Descent wydaje się atrakcyjniejszy pod względem tematu, no i przy okazji wyjścia IA może się trafi jakaś genialna okazja, kto wie.
Rozgrywka podobna, ale IA jest -pomijając settingi - po prostu lepszą, bardziej dopracowaną gra.
ODPOWIEDZ