Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Opis Negocjatora w instrukcji dotyczy umowy z lokacją, czyli kartą wybudowaną a to jest oczywiste, że wybudowanej karty nie da się znowu wybudować.
EDIT: w sumie źle to opisałem, Dama-szpieg zawiązuje umowę z kartą frakcyjną przeciwnika.
EDIT: w sumie źle to opisałem, Dama-szpieg zawiązuje umowę z kartą frakcyjną przeciwnika.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
W nawiązaniu do powyzszego - czy mozna na powyzsze karty zamiast np. kamienia wrzucic monete ? Czuje ze raczej nie, ale ostatnio pojawila sie taka watpliwosc.zakwas pisze:Taka wątpliwośc mnie naszła do kart z dodatku, które dają PZ za przechowywane dobra na niej (maks. 3) - czy przy postawieniu takiej karty można wrzucić posiadane dobra i zgarnąć produkcję jak w przypadku innych produkcyjnych?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nie można.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nie mam kart na rece, ale mam jeszcze surowce i ludzika. Czy musze spasowac nie mogac wykonac zadnego ruchu czy moge czekac az przeciwnik wymieni np. 2 ludzikow na surowiec i dzieki zdolnosci jednej z kart Egiptu dostac ludzika i wymienic do na karte?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
W instrukcji przy karcie Rzymu "Skład" jest napisane: "jeśli stracisz tę Lokację (np. zostanie splądrowana albo...)"
Czy to nie błąd? Są karty które pozwalają odrzucić lokację frakcyjną, lokacje Japończyków można plądrować ale to karta frakcyjna Rzymu jej plądrować nie można ..a może coś przeoczyłem?
Czy to nie błąd? Są karty które pozwalają odrzucić lokację frakcyjną, lokacje Japończyków można plądrować ale to karta frakcyjna Rzymu jej plądrować nie można ..a może coś przeoczyłem?
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
1. Są karty pozwalające odrzucać budynki przeciwnika
2. Wulkan z dodatku też na to pozwala
3. Japonczycy moga podpisywac umowy z budynkami frakcyjnymi przeciwnika
To tyle z pamięci![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
2. Wulkan z dodatku też na to pozwala
3. Japonczycy moga podpisywac umowy z budynkami frakcyjnymi przeciwnika
To tyle z pamięci
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Koledze chodzi konkretnie o słowo plądrowanie. Na chwilę obecną można plądrować jedynie lokacje frakcyjne Japonii (nie kojarzę, żeby jakaś inna frakcja miała specjalną kartę, która to rozszerza). Wpis w instrukcji podaje plądrowanie jedynie jako przykład na usunięcie karty z gry (być może na użytek rozszerzeń).Azazelek pisze:1. Są karty pozwalające odrzucać budynki przeciwnika
2. Wulkan z dodatku też na to pozwala
3. Japonczycy moga podpisywac umowy z budynkami frakcyjnymi przeciwnika
To tyle z pamięci
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Ja tam widze pytanie o odrzucenie ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tak czy siak jedno wyjaśnienie nie neguje drugiego więc wsio gra![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit: trzeba dodać iż odrzucenie nie równa sie plądrowanie i wszystko w temacie będzie jasne![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tak czy siak jedno wyjaśnienie nie neguje drugiego więc wsio gra
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit: trzeba dodać iż odrzucenie nie równa sie plądrowanie i wszystko w temacie będzie jasne
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
@Azazelek: Autor pyta, czy to nie błąd skoro w instrukcji jest napisane o plądrowaniu karty Skład, a w rzeczywistości nie ma możliwości, by to plądrowanie wykonać. Oczywiście nasze odpowiedzi się nie wykluczają, jednakże nie napisałeś nic, o czym Rumcajs już by nie wiedział.Rumcajs pisze:W instrukcji przy karcie Rzymu "Skład" jest napisane: "jeśli stracisz tę Lokację (np. zostanie splądrowana albo...)"
Czy to nie błąd? Są karty które pozwalają odrzucić lokację frakcyjną, lokacje Japończyków można plądrować ale to karta frakcyjna Rzymu jej plądrować nie można ..a może coś przeoczyłem?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
I tu kluczowe jest to co dodałem w edicieRumcajs pisze: Czy to nie błąd? Są karty które pozwalają odrzucić lokację frakcyjną, lokacje Japończyków można plądrować ale to karta frakcyjna Rzymu jej plądrować nie można ..a może coś przeoczyłem?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Odrzucić nie równa się plądrować
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
No właśnie mnie się wydaje, że ta uwaga w edicie nie jest potrzeba, gdyż Rumcajs zna różnicę między usunięciem, a splądrowaniem karty ("Są karty które pozwalają odrzucić lokację frakcyjną"). Wie, że kartę Skład można usunąć np. Garnizonem. Nie wie natomiast jak można ją splądrować, co sugeruje instrukcja.Azazelek pisze:I tu kluczowe jest to co dodałem w edicieRumcajs pisze: Czy to nie błąd? Są karty które pozwalają odrzucić lokację frakcyjną, lokacje Japończyków można plądrować ale to karta frakcyjna Rzymu jej plądrować nie można ..a może coś przeoczyłem?
Odrzucić nie równa się plądrować![]()
Heh, ale dyskusja nam się tutaj rozwinęła.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Wydaje mi się, że to uproszczenie w instrukcji, albo grunt pod przyszłe mechaniki/karty, które pozwolą plądrować inne niż japońskie lokacje frakcyjne. Równie dobrze może to być jednak błąd, co raczej nie jest zbyt istotne, bo niewiele zmienia.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Japonia - karta Szlak handlowy umożliwia podpisanie umowy z kartą frakcyjną przeciwnika:
1. Czy można korzystać z tej karty, jeśli nie posiadamy w talii własnych kart frakcyjnych (nie mamy czym zaznaczyć podpisanej umowy)?
2. Przejęcie Szlaku handlowego przez Egipt kartą Świątynia Ra: czyją kartą Egipcjanin zaznacza podpisanie umowy - własną, czy japońską?
1. Czy można korzystać z tej karty, jeśli nie posiadamy w talii własnych kart frakcyjnych (nie mamy czym zaznaczyć podpisanej umowy)?
2. Przejęcie Szlaku handlowego przez Egipt kartą Świątynia Ra: czyją kartą Egipcjanin zaznacza podpisanie umowy - własną, czy japońską?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
1. Nie można.tomb pisze:Japonia - karta Szlak handlowy umożliwia podpisanie umowy z kartą frakcyjną przeciwnika:
1. Czy można korzystać z tej karty, jeśli nie posiadamy w talii własnych kart frakcyjnych (nie mamy czym zaznaczyć podpisanej umowy)?
2. Przejęcie Szlaku handlowego przez Egipt kartą Świątynia Ra: czyją kartą Egipcjanin zaznacza podpisanie umowy - własną, czy japońską?
2. Z tego co pamiętam, to na karcie jest jednoznaczne info, że używasz japońskiej karty.
Generalnie szkoda kart frakcyjnych Japonii na takie figle.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
AD 4.Bary pisze:Pozwolę sobie dodać jeszcze dwa punkty:
4. Karty dające 1pz za akcję nie dają bonusu ze Sfinksa, nawet jeżeli aktywujemy daną kartę dwukrotnie w jednej turze.
5. Karty dające 2pz za akcję (np Aleja Sfinksów) dają nam bonus ze Sfinksa. Jeżeli aktywujemy taką kartę dwukrotnie podczas naszej tury dostajemy w sumie aż 6 punktów (Sfinks aktywuje się dwukrotnie).
A czy dwukrotne wywołanie akcji w tej samej turze nie sumuje punktów? W sensie - aktywuję ją od razu dwa razy, dostaję 2 pkt, Sfinks odpala się?
Do tej pory ciągle tak grałem, ale ostatnio właśnie zacząłem się nad tym zastanawiać, jak to jest rozpatrywane.
Przykład:
Mam:
2x Sfinks
1x Nadworny Rzeźbiarz (wydaj kamyk na pkt, możesz aktywować dwa razy)
1x Aleja Sfinksów
Sposoby aktywacji:
1) aktywuję Nadwornego Rzeźbiarza raz, dostaję punkt, Sfinksy się nie odpalają
2) aktywuję Nadwornego Rzeźbiarza dwa razy, dostaję dwa punkty z tej akcji, co aktywuje Sfinksy. Mam 2 + 2 = 4 pkty
3) aktywuję Aleję Sfinksów raz, dostaję 2 punkty, Sfinksy się odpalają co daje nam 2 + 2 =4 pkty
4) aktywuję Aleję Sfinksów dwa razy, dostaję 4 punkty, Sfinksy się odpalają co daje nam 4 + 2 =6 pkty
Chciałem w tej kwestii napisać do Trzewiczka, bo nie mam pewności co do tego czy każda aktywacja (nawet w tej samej turze) jest rozpatrywana oddzielnie.
Nawet jeśli się mylę, to wychodzi na to, że posiadając Sfinksy, Aleję Sfinksów zawsze opłaca się odpalić w dwóch różnych turach, bo wtedy daje nam to więcej punktów
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Rozważając z układem kart jak w powyższym przykładzie:
1) odpalenie w jednej turze: 2 + 2 (Sfinksy) = 4. Odpalenie w kolejnej: 2 + 2 (Sfinksy) = 4. Razem 8 punktów.
2) aktywacja dwukrotnie w jednej: 4 + 2 (Sfinksy) = 6.
Am I right
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Jeżeli odpalasz dwa razy w jednej turze to też dostajesz 8 pkt.
Jeżeli odpalana akcja daje Tobie 1pkt i odpalasz ją dwa razy w turze (w sumie 2 pkt) to sfinks nie zadziała.
Jeżeli odpalana akcja daje Tobie 1pkt i odpalasz ją dwa razy w turze (w sumie 2 pkt) to sfinks nie zadziała.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Unfortunately, not.morte8807 pisze:AD 4.Bary pisze:Pozwolę sobie dodać jeszcze dwa punkty:
4. Karty dające 1pz za akcję nie dają bonusu ze Sfinksa, nawet jeżeli aktywujemy daną kartę dwukrotnie w jednej turze.
5. Karty dające 2pz za akcję (np Aleja Sfinksów) dają nam bonus ze Sfinksa. Jeżeli aktywujemy taką kartę dwukrotnie podczas naszej tury dostajemy w sumie aż 6 punktów (Sfinks aktywuje się dwukrotnie).
A czy dwukrotne wywołanie akcji w tej samej turze nie sumuje punktów? W sensie - aktywuję ją od razu dwa razy, dostaję 2 pkt, Sfinks odpala się?
Do tej pory ciągle tak grałem, ale ostatnio właśnie zacząłem się nad tym zastanawiać, jak to jest rozpatrywane.
Przykład:
Mam:
2x Sfinks
1x Nadworny Rzeźbiarz (wydaj kamyk na pkt, możesz aktywować dwa razy)
1x Aleja Sfinksów
Sposoby aktywacji:
1) aktywuję Nadwornego Rzeźbiarza raz, dostaję punkt, Sfinksy się nie odpalają
2) aktywuję Nadwornego Rzeźbiarza dwa razy, dostaję dwa punkty z tej akcji, co aktywuje Sfinksy. Mam 2 + 2 = 4 pkty
3) aktywuję Aleję Sfinksów raz, dostaję 2 punkty, Sfinksy się odpalają co daje nam 2 + 2 =4 pkty
4) aktywuję Aleję Sfinksów dwa razy, dostaję 4 punkty, Sfinksy się odpalają co daje nam 4 + 2 =6 pkty
Chciałem w tej kwestii napisać do Trzewiczka, bo nie mam pewności co do tego czy każda aktywacja (nawet w tej samej turze) jest rozpatrywana oddzielnie.
Nawet jeśli się mylę, to wychodzi na to, że posiadając Sfinksy, Aleję Sfinksów zawsze opłaca się odpalić w dwóch różnych turach, bo wtedy daje nam to więcej punktów.
Rozważając z układem kart jak w powyższym przykładzie:
1) odpalenie w jednej turze: 2 + 2 (Sfinksy) = 4. Odpalenie w kolejnej: 2 + 2 (Sfinksy) = 4. Razem 8 punktów.
2) aktywacja dwukrotnie w jednej: 4 + 2 (Sfinksy) = 6.
Am I right?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
1. Zgadza się
2. Błąd, jego akcja wykonana dwa razy nie sumuje się więc nie dostajesz bonusu.
3. Zgadza się
4. Błąd, dostajesz 8 (2 x (2+2))
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
No to trochę namieszałem wyżej ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dzięki za sprostowanie i rozjaśnienie sytuacji![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dzięki za sprostowanie i rozjaśnienie sytuacji
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nie jest to legalne, niby nic tego w dotychczasowych zasadach nie zabrania, ale moje wątpliwości rozwiał pracownik Portalu:Atamán pisze:Wow! Nie wpadłem pomysł na taką kombinację. To jest w ogóle legalne?morte8807 pisze:Taak Dama Szpieg jest kapitalna. Jak dodasz do niej jeszcze Negocjatora i ze skradzionej umowy zbudujesz sobie takiego np Sfinksa albo Oazę to gra zaczyna nabierać rumieńców
Dama szpieg a Negocjator: Nie można zbudować lokacji Frakcyjnej przeciwnika.
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Ok, a czy wyjaśniła się sprawa plądrowania lokacji przejętej przez Świątynię Ra? Wiem, że ileś stron temu padło takie pytanie, ale nie było jednoznacznej odpowiedzi.
Czy taka lokacja może być splądrowana? Jeśli tak, to:
1. Kto może to zrobić? Czy oryginalny właściciel może tego dokonać (za 2 żetony plądrowania)?
2. Kto dostaje drewno?
3. Czy w tej turze, w której doszło do splądrowania, lokacja może zostać użyta jako fundament? Przez którego gracza?
Czy taka lokacja może być splądrowana? Jeśli tak, to:
1. Kto może to zrobić? Czy oryginalny właściciel może tego dokonać (za 2 żetony plądrowania)?
2. Kto dostaje drewno?
3. Czy w tej turze, w której doszło do splądrowania, lokacja może zostać użyta jako fundament? Przez którego gracza?
- Kasper
- Posty: 210
- Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
P: Świątyni Ra. Jest napisane, że gracz grający Egiptem traktuje przechwycona lokację jakby była jego/na jego stole? Jeśli zatem jest to zwykła lokacja to czy gracz od którego ją przechwycono może ją splądrować?
O: Według forum BGG przejętą lokację można splądrować. Jeśli budynek taki zostanie splądrowany przez innego gracza, Egipt dostaje 1 drewno i ściąga swój znacznik ze zniszczonego budynku. Właściciel w kolejnej rundzie odzyskuje swoją lokację czyli w tym przypadku fundament.
Jeśli zaś Egipt splądruje tą (obecnie własną lokację) używając innej lokacji, która pozwala na plądrowanie swoich lokacji to otrzymuje drewno natomiast właściciel w kolejnej rundzie odzyskuje swoją lokację czyli w tym przypadku fundament.
Należy przy tym pamiętać że gracz nie może odrzucić przejętej Lokacji, aby wybudować inną swoją Lokację.
O: Według forum BGG przejętą lokację można splądrować. Jeśli budynek taki zostanie splądrowany przez innego gracza, Egipt dostaje 1 drewno i ściąga swój znacznik ze zniszczonego budynku. Właściciel w kolejnej rundzie odzyskuje swoją lokację czyli w tym przypadku fundament.
Jeśli zaś Egipt splądruje tą (obecnie własną lokację) używając innej lokacji, która pozwala na plądrowanie swoich lokacji to otrzymuje drewno natomiast właściciel w kolejnej rundzie odzyskuje swoją lokację czyli w tym przypadku fundament.
Należy przy tym pamiętać że gracz nie może odrzucić przejętej Lokacji, aby wybudować inną swoją Lokację.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
A co w takim przypadku:GrzeL pisze:Dama szpieg a Negocjator: Nie można zbudować lokacji Frakcyjnej przeciwnika.
Gram Rzymem na Japonię. Mam Rzymską Ambasadę, a przeciwnik Świątynie Buddy. Odpalam Rzymską Amabasadę i za cel obieram właśnie Świątynię. Dobieram dwie Japońskie, jedną zatrzymuję na ręku, drugą oddaję. Czy też tej karty nie mogę zbudować?