Zakazane Gwiazdy / Forbidden Stars (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Forbidden Stars

Post autor: aryann »

Bzdura z tym czasem rozgrywki. Może pierwsza partia, jak każdy ruch konsultowali z instrukcj. Moje PIERWSZE gry w CItOW czy GoT też tyle trwały a ostatnie coś koło 2 godzin. FFG idzie raczej w kierunku uproszczania gier co powinno przekładać się na krótszy czas rozgrywki.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

aryann pisze:Bzdura z tym czasem rozgrywki. Może pierwsza partia, jak każdy ruch konsultowali z instrukcj. Moje PIERWSZE gry w CItOW czy GoT też tyle trwały a ostatnie coś koło 2 godzin. FFG idzie raczej w kierunku uproszczania gier co powinno przekładać się na krótszy czas rozgrywki.
Też mi się wydaje że nie ma co panikować. FFG rzeczywiście odchodzi raczej od takich długaśnych rozgrywek.

Mi to osobiście nie przeszkadza bo często wyrabiam się w czasie który jest na pudełku a czasami i lepiej ;)
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: Vandal »

Dziś w nocy na Dice Tower będzie pokazowa rozgrywka 1v1, więc jutro rano można do śniadania obejrzeć jak wygląda wersja finalna i jak naprawdę wygląda rozgrywka.
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Forbidden Stars

Post autor: aryann »

O, dzięki. Chętnie zobaczę. Nie sądzę by to zmieniło moją decyzję o zakupie, ale fajnie będzie zobaczyć jak to naprawdę chodzi.
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 64 times
Been thanked: 14 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Dellas »

Dla tych kto nie oglądał:
https://www.youtube.com/watch?v=UG0exdpLMqk

Film przydługawy, ale generalnie pokazane jest jak trwa rozgrywka, a przede wszystkim jak wygląda walka.
Rozgrywka jednak bardzo przypomina Starcraft z kilkoma wyjątkami:
- mechanizm walki wygląda całkiem inaczej - rzuty kością i zagrywanie kart - które mogą wywrócić wyniki kości do góry nogami.
- szybsze pozyskiwanie surowców
- zarządzanie deckiem kart walki (w skrócie wyrzucanie słabszych kart i wymiana na mocniejsze)
- warunek zwycięstwa to spełnienie celów (coś na styl TI3), a nie zdobywanie punktów zwycięstwa
- fajny element blokowania całych sektorów poprzez Warp Storm.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Muttah »

Czy tylko ja uważam, że chorągiewki zamiast jednostek to wyjątkowo słabe wizualnie rozwiązanie? Serio GW nie pozwoliło FFG na zrobienie figurek nawet w takiej skali? Co za bida...
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2708 times
Been thanked: 2395 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

Muttah pisze:Czy tylko ja uważam, że chorągiewki zamiast jednostek to wyjątkowo słabe wizualnie rozwiązanie? Serio GW nie pozwoliło FFG na zrobienie figurek nawet w takiej skali? Co za bida...
Pewnie traktują chorągiewkę jak cały oddział czy regiment, ale pełna zgoda - to trochę słabe rozwiązanie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: Vandal »

Narzekacie, w TI piechota też jest w postaci chorągiewek, czołgi i statki w ładnych figurkach jest OK.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Curiosity pisze:
Muttah pisze:Czy tylko ja uważam, że chorągiewki zamiast jednostek to wyjątkowo słabe wizualnie rozwiązanie? Serio GW nie pozwoliło FFG na zrobienie figurek nawet w takiej skali? Co za bida...
Pewnie traktują chorągiewkę jak cały oddział czy regiment, ale pełna zgoda - to trochę słabe rozwiązanie.
W sumie flaga regimentu jest najważniejsza, reszta to mięso. Klimatycznie to pasuje ;-)
Ostatnio zmieniony 26 maja 2015, 15:54 przez AkitaInu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2708 times
Been thanked: 2395 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

Co to jest "feriment"?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Curiosity pisze:Co to jest "feriment"?
miał być regiment ;-) poprawione
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Muttah »

No nie wiem, ja to bym wolał jakiś nawet mały model piechoty zamiast cieniarskiej chorągiewki (tym bardziej że to podstawowe jednostki i będzie ich najwięcej). Bida z nędzą. Kolejny nieudany pomysł to trzyrundowe starcia - z tego co widzę to jednak walka Starcrafcie jest nie tylko mniej losowa, ale i szybsza :shock: Szczerze mówiąc po obejrzeniu tego filmu (nudnego i denerwującego, swoją drogą), kompletnie opadło mi ciśnienie na tą grę - wygląda słabiej niż SCBG, zapowiada się płyciej i bardziej losowo, a to wszystko bez szczególnego przyspieszenia rozgrywki (na które trochę liczyłem).

Ogólne wrażenia z filmu: Starcraft isn't going anywhere :wink:
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2708 times
Been thanked: 2395 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

AkitaInu pisze:
Curiosity pisze:Co to jest "feriment"?
miał być regiment ;-) poprawione
Haha, a myślałem, że to może jakieś określenie stricte z WH :) A ja tego uniwersum tak dobrze nie znam.
Muttah pisze:Kolejny nieudany pomysł to trzyrundowe starcia - z tego co widzę to jednak walka Starcrafcie jest nie tylko mniej losowa, ale i szybsza :shock:
A mi się ta zmiana podoba. W Starcrafcie atakujący był zwykle pewny wygranej, bo miał na ręce odpowiednie karty. To obrońca był zwykle w ciemnej d**ie. Teraz się to zmienia.

Mam Starcrafta, ale zrobiłem już preorder na FS i nie sądzę, żebym tego żałował :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forbidden Stars

Post autor: Dexterus »

Muttah pisze:Czy tylko ja uważam, że chorągiewki zamiast jednostek to wyjątkowo słabe wizualnie rozwiązanie? Serio GW nie pozwoliło FFG na zrobienie figurek nawet w takiej skali? Co za bida...
A w Horus Heresy to laleczki Chucky były? I właśnie tamta pozycja dowodzi, że flagi są z dwojga złego lepszym rozwiązaniem. Tamte figurki były maciupkie, niezbyt ładne. W skali gdzie po planszy biega ciężki sprzęt oraz kilometrowe krążowniki, bawienie się w figsy dwóch boyzów lub skautów, w rozmiarze zbliżonym do Wraithlorda lub Land Raidera, mija się z celem. Wyglądałoby komicznie, jak i podbiłoby i tak wysoką już cenę gry (siłą rzeczy flagi o wiele taniej zrobić niż fikuśne figurki postaci).
Wojtas_512
Posty: 201
Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20

Re: Forbidden Stars

Post autor: Wojtas_512 »

Mnie generalnie gra przekonuje, podoba mi się że ma troche elementów zapożyczonych z innych gier, które znam i lubie (GoT, Runewars) także będzie mniej nauki.

Jedynie czekać na Polską wersje...
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Rocy7 »

Dexterus pisze: I właśnie tamta pozycja dowodzi, że flagi są z dwojga złego lepszym rozwiązaniem.
mi tam akurat nawet takie małe figurki podobały flagi sa duzo mniej klimatyczne.

Wlasnie ciekawe, ile bedziemy czekac na wersje PL, zdazylem rozegrac pol kampanii Imperial Assault, a wersji PL cos nie widac.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: galthran »

Nie bardzo rozumiem problem flag, tak jak ktoś już wspomniał jest to rozwiązanie z TI. Tam się to świetnie sprawdza, a dla mnie jak pierwszy raz to zobaczyłem w FS również poszło na plus bo do głowy mi przyszło tylko jedno: hybryda SC z TI3 ergo... must have :D Z resztą ma to mocno pragmatyczne walory - małe figurki zwyczajnie bardziej myliłyby się na planszy, a schematyczne flagi powodują, że mapa jest przejrzysta. Podobnie jak nie wyobrażam sobie GoTa, który zamienia pionki na jakieś mega wypaśne figurki.
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 64 times
Been thanked: 14 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Dellas »

Co do wykonania gry, to z mojej strony trudno się do czegoś przyczepić. Nie przeszkadzają mi flagi, a wręcz przeciwnie - w SC rozmiar figurki zerlingów nie za bardzo różnił się od Ultraliska - a przecież dzieliła ich przepaść (podobnie marine z cruiserem w przypadku terranów).

Śledząc dyskusję na forum gry na BGG bardziej rzucił mi się w oczy jeden aspekt, który pokazał dopiero gameplay. Otóż cele, jakie trzeba osiągnąć, aby wygrać są takie same: opanuj/przyleć do danej lokacji (planeta/sektor) i utrzymaj pozycję do końca tury. Trochę to słabe - z początku myślałem, że rodzajów misji będzie więcej (w innych grach FFG ten aspekt gry jest bardziej złożony: TI3 czy Nexus Ops cele są zróżnicowane, w RW celem jest nie tylko uzyskanie smoczej runy ale też utrzymanie jej do końca gry, w SC punktuje się za każdym razem kiedy panujemy nad sektorami z Contest Pointami.). Owszem można mieć nadzieję, że ewentualne dodatki mogą zróżnicować gamę celów, ale nie po to kupuję grę aby od razu modlić się o ewentualne dodatki.
Druga rzecz, która może niepokoić, to liczba posiadanych kart walki na ręku - zawsze 10 kart. Z jednej strony łatwiej jest tym zarządzać i przewidzieć działania przeciwnika, z drugiej strony ma się 50% szansy, że wylosuje się "tę" mocną kartę, na której opieramy całą strategię walki (prawdopodobieństwo może być większe, bo w decku mogą być 2 karty jednego rodzaju) - to może ze schematyzować walkę, choć nie musi - dlatego to na razie tylko mój niepokój.
W każdym razie poza wymienionymi wyżej aspektami, gra zdaje się umiejętnie łączyć elementy, które FFG stosowało w innych grach - zwłaszcza w SC. Nie nazwałbym jej klonem SC, ale jest w niej wiele podobieństw.

Co do zarzutu że FS będzie grą płytsza od SC - to trudno powiedzieć. Moim zdaniem, będzie grało się szybciej - ale czy głębia FS na tym ucierpi, nie sądzę.
W stosunku do SC uproszczono zarządzanie surowcami (nie trzeba przebierać w kartach planet, zarządzać i budować workerów, no i mamy jeden surowiec zamiast dwóch), znacząco zmieniono walkę, która wbrew pozorom może być szybsza (w SC rzucaliśmy tyle kart ile jest jednostek plus addony, w FS mamy na sztywno 3 karty), rodzajów jednostek też jest mniej niż w SC, no i gra jest od 2-4 graczy - w SC można grać do 6, choć to spore wyzwanie.
Z pozostałych elementów z SC: rozwój technologiczny zmieniono na zarządzanie deckiem kart walki, pozostały wydarzenia, tyle że teraz każda nacja ma swój niezależny zestaw eventów, wprowadzono 1 dodatkowy rozkaz.
Myślę, że FS będzie fajną epicką w swoich rozmiarach (klimatycznie będzie to globalny, międzygalaktyczny konflikt o panowanie nad nową galaktyką), którą można skończyć w przyzwoitym czasie do 3-4h (czyli taki Eclipse'a na 5-6 graczy) - co mi osobiście bardzo odpowiada.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Też uważam że flagi są dobrym pomysłem, to kiepskie odwzorowanie skali w SC było ... kiepskie ;-)

Co do minusów o których Dellas wspomniał zgodze się z jednym - cele. Jeżeli rzeczywiście tak to wygląda to troche słabo ale zobaczymy bo i tak już zamówiłem ;P

Co do walki - tu akurat wydaje mi się że będzie ok, szczególnie że jest zarządzanie tym deckiem więc można sobie go dostosować i zminimalizować dociąg niekorzystnych kart :)
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: galthran »

Też wydaje mi się, że ten mały deck walki będzie ok. To, że będzie tylko 10 kart powinno spowodować dużo szybsze podejmowanie decyzji podczas walki, a co za tym idzie, walka powinna być zdecydowanie szybsza i "gładsza". Do tego, wydaje mi się, że przeciwnik już po kilku potyczkach będzie znał karty przeciwników i wiedział czego się spodziewać, co uznaję za plus - wejdzie kolejna płaszczyzna gry - przewidywanie ruchów przeciwnika i robienie finty w fincie finty :P No i tak jak ktoś już wspomniał, obrońca w SC miał raczej zawsze przerąbane, tutaj powinno być to bardziej wyrównane.

Generalnie, ponieważ SC nie posiadam, to tą grę MUSZĘ mieć, aczkolwiek gdybym w swojej kolekcji już StarCrafta miał, to bym się głęboko zastanowił. Jednak FS mocno przypomina pierwowzór. Czekam i liczę jedynie na polskie wydanie.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Rocy7 »

Dla mnie skala nie ma takiego znaczenia, po prostu IHMO efekt wizualny z flagami jest duzo gorszy niz z figurkami.

Nie podoba mi sie tak jednorodnosc celow, liczylem duzo na wiecej zwlaszcza ze lubie roznorodne tajne cele w grach.
Awatar użytkownika
balif
Posty: 514
Rejestracja: 04 wrz 2010, 21:20
Lokalizacja: Warszawa, Płock

Re: Forbidden Stars

Post autor: balif »

Mini deck building wydaje się świetnym pomysłem choć brak discarda jakiś dziwny. Najlepsza karta może nam nie dojść przez całą grę.

Walka podoba mi się bardziej niż w SC (pomimo że bardziej losowa) jedynie na 4 graczy może mocno wydłużać rozgrywkę. W SC nie podoba mi się element kończenia się kart danej jednostki, co jest nieco sztuczne choć mechanicznie ma sens. W FS tego problemu nie ma na szczęście :).

Wydaje mi się że na plus jest też przeniesienie budynków na plansze i uproszczenie ekonomi w porównaniu do SC.

Brak różnorodności celów to mała regrywalność choć dodatki pewnie to naprawią.
Wojtas_512
Posty: 201
Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20

Re: Forbidden Stars

Post autor: Wojtas_512 »

Wszystko ok, gre kupie na pewno. Jednak denerwuje mnie brak informacji o PL wersji...
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

ja sie zastanawiam czy galakta wyda to po polsku, w koncu wydają teraz mnóstwo rzeczy po polsku :)
Wojtas_512
Posty: 201
Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20

Re: Forbidden Stars

Post autor: Wojtas_512 »

Napisałem do nich, zobaczymy co odpiszą. Dodatkowo galakta pare razy wyraziła zainteresowanie wydaniem tej gry po Polsku, natomiast zainteresowanie zainteresowaniem, ale czekam na konkretniejsze informacje.
ODPOWIEDZ