Dlaczego trudny? Sekretne cele sprawdzamy kiedy skończy się gra. Kiedy kończy się gra? Gdy w kroku piątym fazy kolonii okaże się, że główny cel został zrobiony, gdy w kroku szóstym skończą się rundy, gdy morale zjedzie do zera. Hmm, to ostatnie chyba brzmi dla zdrajcy znajomo :> Barykadujesz się więc w swojej "nowej kolonii", chomikujesz odpowiednie karty i doprowadzasz do upadku morale. Voila, gra się kończy zanim jeszcze nadejdą nowe zombiaki i zniszczą Twoje zabezpieczenia. Board Games Replay zrobili świetny filmik, w którym wygrywa zdrajca właśnie z tym celem. Ów filmik zresztą doskonale pokazuje, jak wielkim przyjacielem dla zdrajcy jest bycie ostatnim w kolejce. Ja zresztą też raz o mały włos raz nie wygrałem z tym celem - już miałem wszystko cudownie zaplanowane, gdyby nie to, że kolega tuż przede mną wziął i został pożarty, tym samym kończąc grę ciut przedwcześnieKandyd pisze:Kiedy ostatnio graliśmy w naszej grupie był zdrajca. Miał kartę celów "Przejęcie". Drugi punkt na tej karcie brzmi: "W którejś lokacji poza kolonią są co najmniej 4 barykady.". Ten cel, jeśli dobrze interpretuję, wydaje mi się ekstremalnie trudny do zrealizowania. (Po zbudowaniu czwartej barykady w lokacji (a to maksymalna ilość barykad na lokację), trzeba zadbać żeby nie było tam żadnych ocalałych, którzy przyciągną zombie - bo zombie zniszczą barykady. Czy te barykady muszą utrzymać się do końca gry?)
Czy w angielskiej wersji ten punkt brzmi tak samo?
Oczywiście plan bierze częściowo w łeb, gdy zostaniesz wywalony z kolonii ^^'