XCOM
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
XCOM
Mam pytanie odnośnie zadań naukowych, obrony światowej i orbitalnej. Wykonując jedno z ww. zadań mam powiedzmy 3 interceptory/satelity/naukowców w jednym z obszarów i rzucam kostką obcych i odpowiednią ilością kostek XCOM - w tym przypadku trzema. Wypada mi zero sukcesów i porażka - w takim przypadku tracę wszystkie interceptory/satelity/naukowców (ostatnią dwójkę tylko blokuję na jedną rundę oczywiście). I teraz pojawia się pytanie, czy mogę za każdego int./sat./nauk. rzucać osobno zadanie (1 kostka obcych i 1 XCOMU)? Oczywiście zwiększam sobie ryzyko niepowodzenia (wzrost zagrożenia) ale w momencie, w którym wypadnie porażka tracę jednego int./sat./nauk. a nie wszystkich trzech i mogę kontynuować zadanie. Sprawdzałem tematy w aplikacji, ale nie doczytałem się nigdzie o takiej możliwości. Z jednej strony co nie jest zakazane jest dozwolone, z drugiej co nie jest dozwolone...
Nawet fabularnie, przecież przykładowo satelita może naparzać do nadlatującego UFO, a druga, która orbituje akurat po drugiej stronie globu może to zrobić później...
Nawet fabularnie, przecież przykładowo satelita może naparzać do nadlatującego UFO, a druga, która orbituje akurat po drugiej stronie globu może to zrobić później...
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: XCOM
W przypadku Interceptorów, Satelitów i Naukowców nie ma żadnej wzmianki, że można rzucać za każdego z osobna.
W przypadku Żołnierzy już tak jest. Można do zadania przydzielić jednego, kilku (albo żadnego). Limitem są tylko symbole. Dodatkowo nie resetuje się zagrożenia tak jak przy innych zadaniach.
Ponieważ Żołnierze są wyszególnieni dlatego uważam że pominięcie tej zasady w rulebooku dla Interceptorów czy Satelitów nie jest błędem czy pomyłką.
Jeżeli przydzieliło się trzy Interceptory trzeba rzucać trzy za na raz (i zniszczyć trzy w razie porażki). Jedynym wyjście są technologie obronne, karta (chyba zasób) pozwalająca przemieścić jednostki z planszy do rezerw albo przerzucić kość obcych.
W przypadku Żołnierzy już tak jest. Można do zadania przydzielić jednego, kilku (albo żadnego). Limitem są tylko symbole. Dodatkowo nie resetuje się zagrożenia tak jak przy innych zadaniach.
Ponieważ Żołnierze są wyszególnieni dlatego uważam że pominięcie tej zasady w rulebooku dla Interceptorów czy Satelitów nie jest błędem czy pomyłką.
Jeżeli przydzieliło się trzy Interceptory trzeba rzucać trzy za na raz (i zniszczyć trzy w razie porażki). Jedynym wyjście są technologie obronne, karta (chyba zasób) pozwalająca przemieścić jednostki z planszy do rezerw albo przerzucić kość obcych.
Re: XCOM
Ja będę testował rzucaniem k8 za każda figurkę oddzielenie (żetony naukowców i satelitów bez zmian). Porażka to śmierć tylko jednej figurki, próbować można póki są figurki. Spowolni to nieco rzucanie za żołnierzy bo za każdego trzeba rzucać odzienie. Dodatkowo osłabi zdolności przerzucające kość obcych. Statystycznie suma strat przez całą grę powinna być jednakowa więc nie powinno zachwiać balansu. Mam nadzieje że to zniweluje odczucie wygrania lub przegrania przez kości.Szaweł pisze:Tak, ja się zastanawiałem. Pytałem nawet w tym wątku, niestety, póki co, bez odpowiedzi, ale myślę, że wprowadzenie możliwości rzutu każdą kością z osobna nie powinno być złym pomysłem. Z pewnością wydłuży rozgrywkę ale myślę, że nie znacząco. Pytanie tylko czy np. w przypadku wykonywania zadania obrony orbitalnej, kiedy posiadamy 2 satelity i 2 UFO wykonując zadanie pierwszym satelitą dochodzimy powiedzmy do 3 poziomu zagrożenia i tracimy i satelitę i zestrzeliwujemy pierwszego UFO'ka powinniśmy obniżyć poziom zagrożenia dla kolejnego satelity, czy kontynuować wzrost od poziomu, na którym skończyliśmy. Moim zdaniem drugi wariant jest lepszy (pierwszy chyba zbyt mocno ułatwia rozgrywkę), ale muszę to jeszcze przetestować.balif pisze:Ktoś zastanawiał się nad zmniejszeniem losowości gry (kostki)? Gra jest fajna jednak strata 3 jednostek przy 0 sukcesów potrafi być frustrująca.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: XCOM
Nie skumałem Twojego pytanie, przepraszam. Pytałeś o żołnierzy - w tym przypadku jest to nawet zapisane gdzieś w "instrukcji", że możesz rzucać pojedynczo. Mnie wpienia utrata no. 3 satelitów w pierwszym rzucie. Dlaczego nie rzucić podobnie jak z żołnierzami - pojedynczo za każdego satelitę.balif pisze:Ja będę testował rzucaniem k8 za każda figurkę oddzielenie (żetony naukowców i satelitów bez zmian). Porażka to śmierć tylko jednej figurki, próbować można póki są figurki. Spowolni to nieco rzucanie za żołnierzy bo za każdego trzeba rzucać odzienie. Dodatkowo osłabi zdolności przerzucające kość obcych. Statystycznie suma strat przez całą grę powinna być jednakowa więc nie powinno zachwiać balansu. Mam nadzieje że to zniweluje odczucie wygrania lub przegrania przez kości.Szaweł pisze:Tak, ja się zastanawiałem. Pytałem nawet w tym wątku, niestety, póki co, bez odpowiedzi, ale myślę, że wprowadzenie możliwości rzutu każdą kością z osobna nie powinno być złym pomysłem. Z pewnością wydłuży rozgrywkę ale myślę, że nie znacząco. Pytanie tylko czy np. w przypadku wykonywania zadania obrony orbitalnej, kiedy posiadamy 2 satelity i 2 UFO wykonując zadanie pierwszym satelitą dochodzimy powiedzmy do 3 poziomu zagrożenia i tracimy i satelitę i zestrzeliwujemy pierwszego UFO'ka powinniśmy obniżyć poziom zagrożenia dla kolejnego satelity, czy kontynuować wzrost od poziomu, na którym skończyliśmy. Moim zdaniem drugi wariant jest lepszy (pierwszy chyba zbyt mocno ułatwia rozgrywkę), ale muszę to jeszcze przetestować.balif pisze:Ktoś zastanawiał się nad zmniejszeniem losowości gry (kostki)? Gra jest fajna jednak strata 3 jednostek przy 0 sukcesów potrafi być frustrująca.
Przykład - ostatnia gra obrona satelitarna 3 satelity / 3 UFO - pierwszy rzut wtopa, umiejętność karty - przerzut kości obcych... i kolejna wtopa utrata 3 satelit + 3 x wzrost Paniki, kolejna 3/4, pierwszy UFO pada, przy drugim powtórka z rozrywki i game over (na torze paniki było już gorąco) - piana z ust, to bardzo delikatne stwierdzenie wydarzeń, które miały miejsce po porażce
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: XCOM
Czyli w sumie za każdym razem przydzielasz pojedynczo, możesz przecież jednego ufoka tłuc tyle razy ilu żołnierzy zapewnia Ci taką możliwość... Chociaż niektórym trzeba to za każdym razem tłumaczyć, wiem z autopsjic08mk pisze:Dla żołnierzy możesz rzucać pojedynczo jeżeli przydzielasz ich pojedynczo. Jeżeli przydzielisz np. 2 żołnierzy rzucasz dla obydwu na raz a nie dla każdego osobno.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Re: XCOM
Pisząc testował miałem na myśli modyfikacje zasad a nie strategie rozgrywki.
Przykład:
3 x Interceptor kontra 4 ufo.
Poziom zagrożenia 1: 3 kosci xcom + 3 kości k8 wynik: 1 sukces i na k8 2, 1, 7 = ginie jeden Interceptor jedno ufo.
Poziom zagrożenia 2: 2kosci xcom + 2 kości k8 wynik: 2 sukces i na k8 3,4 = ginie 2 x ufo.
wycofuje Interceptory by nie ryzykować kolejnych strat.
Przykład:
3 x Interceptor kontra 4 ufo.
Poziom zagrożenia 1: 3 kosci xcom + 3 kości k8 wynik: 1 sukces i na k8 2, 1, 7 = ginie jeden Interceptor jedno ufo.
Poziom zagrożenia 2: 2kosci xcom + 2 kości k8 wynik: 2 sukces i na k8 3,4 = ginie 2 x ufo.
wycofuje Interceptory by nie ryzykować kolejnych strat.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: XCOM
Pytanie pewnie naiwne, ale moim zdaniem samouczek jednoznacznie tego nie rozstrzyga:
Czy w przypadku, kiedy mam np. jednego naukowca przydzielonego do technologii wymagającej 3 sukcesów, mogę rzucać kością do skutku, czyli w przypadku dużego fuksa 3 razy? W sensie: rzucam raz, jest sukces, podnoszę trudność, drugi rzut sukces, znów podnoszę trudność i trzeci rzut - znów sukces? Bo nie jestem pewny, czy gracz nie jest ograniczony do jednego rzutu, niezależnie od wyniku.
Czy w przypadku, kiedy mam np. jednego naukowca przydzielonego do technologii wymagającej 3 sukcesów, mogę rzucać kością do skutku, czyli w przypadku dużego fuksa 3 razy? W sensie: rzucam raz, jest sukces, podnoszę trudność, drugi rzut sukces, znów podnoszę trudność i trzeci rzut - znów sukces? Bo nie jestem pewny, czy gracz nie jest ograniczony do jednego rzutu, niezależnie od wyniku.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: XCOM
Właśnie podałeś przepis jak grać naukowcem, czyli rzucać dopóki nie osiągniesz sukcesu albo nie wyczerpiesz żetonów : )Curiosity pisze:Pytanie pewnie naiwne, ale moim zdaniem samouczek jednoznacznie tego nie rozstrzyga:
Czy w przypadku, kiedy mam np. jednego naukowca przydzielonego do technologii wymagającej 3 sukcesów, mogę rzucać kością do skutku, czyli w przypadku dużego fuksa 3 razy? W sensie: rzucam raz, jest sukces, podnoszę trudność, drugi rzut sukces, znów podnoszę trudność i trzeci rzut - znów sukces? Bo nie jestem pewny, czy gracz nie jest ograniczony do jednego rzutu, niezależnie od wyniku.
Obowiązują te same zasady jak przy innych rzutach.
After a player has
applied the effects of his or her roll, the Central Officer
advances the threat marker by one step, increasing the risk
of continuing to resolve that task.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: XCOM
Dzięki!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: XCOM
Po wczorajszej rozgrywce pojawiło się kilka pytań.
1. Czy jeśli karta technologii mówi np. "Przesuń wybraną jednostkę z rezerw na planszę", to trzeba za taką jednostkę płacić, czy nie? Intuicja podpowiada, że nie, bo w takim razie na co mi taka "zdolność"?
2. "Umieść tu X" - czyli biorę np. satelitę z rezerwy, odpalam zdolność, a co się dzieje z na koniec tury z tym satelitą? My graliśmy tak, że wraca do rezerwy bez płacenia jak przy rekrutacji.
3. Jeśli mam wyłożonych kilka misji, mogę spróbować wykonać wszystkie w jednej turze?
1. Czy jeśli karta technologii mówi np. "Przesuń wybraną jednostkę z rezerw na planszę", to trzeba za taką jednostkę płacić, czy nie? Intuicja podpowiada, że nie, bo w takim razie na co mi taka "zdolność"?
2. "Umieść tu X" - czyli biorę np. satelitę z rezerwy, odpalam zdolność, a co się dzieje z na koniec tury z tym satelitą? My graliśmy tak, że wraca do rezerwy bez płacenia jak przy rekrutacji.
3. Jeśli mam wyłożonych kilka misji, mogę spróbować wykonać wszystkie w jednej turze?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: XCOM
1. Płacisz. A taka "zdolność" może uratować tyłek - czytałem Twój post w innym temacie i pomyśl, że w ostatniej misji, w której przegraliście miałbyś snajpera w rezerwach - myk do misji w bazie i gra wygrana.Curiosity pisze:Po wczorajszej rozgrywce pojawiło się kilka pytań.
1. Czy jeśli karta technologii mówi np. "Przesuń wybraną jednostkę z rezerw na planszę", to trzeba za taką jednostkę płacić, czy nie? Intuicja podpowiada, że nie, bo w takim razie na co mi taka "zdolność"?
2. "Umieść tu X" - czyli biorę np. satelitę z rezerwy, odpalam zdolność, a co się dzieje z na koniec tury z tym satelitą? My graliśmy tak, że wraca do rezerwy bez płacenia jak przy rekrutacji.
3. Jeśli mam wyłożonych kilka misji, mogę spróbować wykonać wszystkie w jednej turze?
2. Z tego co kojarzę, to za satelity/żołnierzy/cośtamcośtam przydzielone do kart się nie płaci.
3. Również, z tego co kojarzę, nie można mieć więcej niż 1 misję. Jeśli masz misję nieukończoną i w kolejnej turze dobierasz dwie misje, z których wybierasz jedną do wykonania, misja z poprzedniej tury spada z gry.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: XCOM
Odpowiedzi na szybko, później ewentualnie edytuję posta.Curiosity pisze:Po wczorajszej rozgrywce pojawiło się kilka pytań.
1. Czy jeśli karta technologii mówi np. "Przesuń wybraną jednostkę z rezerw na planszę", to trzeba za taką jednostkę płacić, czy nie? Intuicja podpowiada, że nie, bo w takim razie na co mi taka "zdolność"?
2. "Umieść tu X" - czyli biorę np. satelitę z rezerwy, odpalam zdolność, a co się dzieje z na koniec tury z tym satelitą? My graliśmy tak, że wraca do rezerwy bez płacenia jak przy rekrutacji.
3. Jeśli mam wyłożonych kilka misji, mogę spróbować wykonać wszystkie w jednej turze?
1. W fazie czasowej - trzeba dodać do budżetu, w fazie rozstrzygania po podliczeniu budżetu już nie. Na co taka zdolność? Czasem żeby skorygować błędne ruchy : )
2. Umieszczasz satelitę na karcie. Za jednostki na kartach się nie płaci. Tylko za te na planszy. Zawsze budżet podliczany jest z tego co na planszy nie ważne jak się tam znalazło (np żołnierze z poprzedniej rundy na misji).
3. Możesz mieć jedną misję zwykłą i jedną końcową. Możesz wykonać obydwie. Jeżeli miałeś więcej zwykłych to błąd w rozgrywce.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: XCOM
Dzięki!
A z misjami to śmieszna sprawa, bo graliśmy... dobrze (czyli jedna na raz). Dziś zacząłem czytać od nowa zasady i FAQ i pewnie tego było za dużo na raz, bo ubzdurałem sobie, że można mieć kilka misji i graliśmy źle.
A z misjami to śmieszna sprawa, bo graliśmy... dobrze (czyli jedna na raz). Dziś zacząłem czytać od nowa zasady i FAQ i pewnie tego było za dużo na raz, bo ubzdurałem sobie, że można mieć kilka misji i graliśmy źle.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: XCOM
To jeszcze coś, bo już nie jestem pewny: jeśli jakiś kontynent jest już na maksa spanikowany, a mimo wszystko trzeba go jeszcze dodatkowo spanikować, to co wtedy? Z góry dzięki za odpowiedź.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: XCOM
To zatapia go tsunami i musisz go wyciąć z planszy na kolejne gry
A tak na poważnie, to nic się nie dzieje. Po prostu jest na ostatnim polu i tyle. Jeśli musisz podnieść konkretnie ten kontynent, to po prostu stoi, a jeśli jakikolwiek kontynent będący na najwyższym polu, to zdaje się, podnosisz ten, który możesz, czyli kolejny, który jest na najwyższym polu, ale nie na ostatnim.
A tak na poważnie, to nic się nie dzieje. Po prostu jest na ostatnim polu i tyle. Jeśli musisz podnieść konkretnie ten kontynent, to po prostu stoi, a jeśli jakikolwiek kontynent będący na najwyższym polu, to zdaje się, podnosisz ten, który możesz, czyli kolejny, który jest na najwyższym polu, ale nie na ostatnim.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: XCOM
I dodatkowy przykład za dziury w budżecie:Szaweł pisze:To zatapia go tsunami i musisz go wyciąć z planszy na kolejne gry :D
A tak na poważnie, to nic się nie dzieje. Po prostu jest na ostatnim polu i tyle. Jeśli musisz podnieść konkretnie ten kontynent, to po prostu stoi, a jeśli jakikolwiek kontynent będący na najwyższym polu, to zdaje się, podnosisz ten, który możesz, czyli kolejny, który jest na najwyższym polu, ale nie na ostatnim.
Jeżeli masz dziurę w budżecie na 4 ruchy to najpierw podnosisz poziom paniki na najbardziej spanikowanym kontynencie. Jeżeli wejdzie on na ostatnie pole, a jeszcze zostanie np. 2 ruchy to bierzesz kolejny najbardziej spanikowany kontynent i podnosisz jego panikę o te 2 które pozostały.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: XCOM
No tak właśnie napisałem po tym co pogrubiłeśc08mk pisze:I dodatkowy przykład za dziury w budżecie:Szaweł pisze:To zatapia go tsunami i musisz go wyciąć z planszy na kolejne gry
A tak na poważnie, to nic się nie dzieje. Po prostu jest na ostatnim polu i tyle. Jeśli musisz podnieść konkretnie ten kontynent, to po prostu stoi, a jeśli jakikolwiek kontynent będący na najwyższym polu, to zdaje się, podnosisz ten, który możesz, czyli kolejny, który jest na najwyższym polu, ale nie na ostatnim.
Jeżeli masz dziurę w budżecie na 4 ruchy to najpierw podnosisz poziom paniki na najbardziej spanikowanym kontynencie. Jeżeli wejdzie on na ostatnie pole, a jeszcze zostanie np. 2 ruchy to bierzesz kolejny najbardziej spanikowany kontynent i podnosisz jego panikę o te 2 które pozostały.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Re: XCOM
Czy można przydzielić żołnierza z wyspecjalizowanym symbolem do wroga posiadającego identyczny, ale nie wyspecjalizowany symbol? I jeśli tak, to rzucam dodatkową kostką czy bonusową kość dostaję tylko jeśli wróg również ma symbol w żółtej ramce?
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: XCOM
Tak, można przydzielić.Rockas pisze:Czy można przydzielić żołnierza z wyspecjalizowanym symbolem do wroga posiadającego identyczny, ale nie wyspecjalizowany symbol?
Bonusową dostajesz jak wróg też ma symbol w żółtej ramce.Rockas pisze:I jeśli tak, to rzucam dodatkową kostką czy bonusową kość dostaję tylko jeśli wróg również ma symbol w żółtej ramce?
Re: XCOM
Dzięki. A zatem dobrze grałemc08mk pisze:Tak, można przydzielić.Rockas pisze:Czy można przydzielić żołnierza z wyspecjalizowanym symbolem do wroga posiadającego identyczny, ale nie wyspecjalizowany symbol?
Bonusową dostajesz jak wróg też ma symbol w żółtej ramce.Rockas pisze:I jeśli tak, to rzucam dodatkową kostką czy bonusową kość dostaję tylko jeśli wróg również ma symbol w żółtej ramce?
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: XCOM
Hmm, to w takim razie źle grałem. Wskaż mi proszę, w którym miejscu jest zaznaczone, że można przydzielać wyspecjalizowaną umiejętność do takiej samej, ale nie wyspecjalizowanej. Sprawdzałem właśnie zasady w apce inic takiego nie znalazłem.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: XCOM
Z pdfa Overview.
Czyli nie jest to dokładnie napisane (tak samo jak kilka innych reguł) ale z tego zdania można wywnioskować że "jeżeli obydwa symbole są ze specjalizacją" to znaczy że jeden może być równie dobrze bez.
Taka sama "nienapisana" reguła jest przy misjach. Pisana reguła mówi żeby nie resetować zagrożenia pomiędzy zadaniami misji czyli mam przez to co rundę przywracać zagrożenie na jakim kończyłem rozwiązywać zadania misji? Po wczytaniu się w instrukcję łatwo wywnioskować, że nie.
Each soldier class has two skill icons that are printed on its
corresponding reserve card. To assign a soldier to either a
mission task or a base defense task during the resolution
phase, both the soldier and the task must have at least one
matching skill icon.
Jak widać jest "If both a soldier and task have a matching specialized skill icon ..."Some skill icons have a gold border
around them; these are specialized skill
icons. If both a soldier and a task have a
matching specialized skill icon, the Squad
Leader rolls one extra die when the task
is resolved.
Czyli nie jest to dokładnie napisane (tak samo jak kilka innych reguł) ale z tego zdania można wywnioskować że "jeżeli obydwa symbole są ze specjalizacją" to znaczy że jeden może być równie dobrze bez.
Taka sama "nienapisana" reguła jest przy misjach. Pisana reguła mówi żeby nie resetować zagrożenia pomiędzy zadaniami misji czyli mam przez to co rundę przywracać zagrożenie na jakim kończyłem rozwiązywać zadania misji? Po wczytaniu się w instrukcję łatwo wywnioskować, że nie.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: XCOM
No wg. mnie ewidentnie wskazuje, że do wyspecjalizowanej umki ma być przydzielona wyspecjalizowana i nic nie sugeruje możliwości przydzielania wyspecjalizowanej do nie wyspecjalizowanej. Kwestia interpretacji.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%