Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
gervaz pisze:No i przyszła wczoraj planszówa. Pudło większe nawet od tego z descentem runewarsami i posiadłością szaleństwa. Całość gry, komponenty - wyglądają zajebiście. Wreszcie ffg zrobiło figurki w porządnej jakości.
Ogarniam zasady - i wydają się na tyle proste, że 8latek da radę grać.
Komponenty fantastycznie wykonane. Podobieństwa frakcji kończą się na odpowiednikach jednostek, karty kształtują prawdziwe możliwości stron.
Na 2 osoby jest bardzo dobrze, a nawet świetnie, głównie dzięki absorbującej, fantastycznie zaprojektowanej walce. Podejrzewam, że w rozgrywce 3 osobowej (na taką muszę niestety poczekać) ciężar przeniesie się bardziej na warstwę strategiczną.
W opisach tego dobrze nie zaprezentowano, ale mieszanka upgradów, eventów i kart walki pozwala na naprawdę fajne zagrania i komba. W zasadzie bardzo szybko gracz orientuje się, że sama przewaga liczebna na polu walki blednie wobec potencjału drzemiącego w kartach.
Ja tak od strony bardziej praktycznej i przyziemnej, zastanawiam się, czy statki trzymać na podstawkach cały czas (i ryzykować ich odłamanie), czy bawić się w zdejmowanie i nakładanie za każdym razem (czyli dłuższy setup + zużycie materiału).
gervaz pisze:No i przyszła wczoraj planszówa. Pudło większe nawet od tego z descentem runewarsami i posiadłością szaleństwa. Całość gry, komponenty - wyglądają zajebiście. Wreszcie ffg zrobiło figurki w porządnej jakości.
Ogarniam zasady - i wydają się na tyle proste, że 8latek da radę grać.
ps. bardzo fajne zasady walki.
A skąd zamawiałeś?
To było z rebela. Ale szybko im zeszła ta dostawa.
Ash pisze:To masz komfort podchodzenia na chłodno. Bo -przy tej grze - miłośnikom uniwersum 40k grozi niekontrolowana ejakulacja/
Może mów za siebie, ja tam mam tylko ślinotok :>
(oraz przyśpieszam pracę nad urządzeniem do zakrzywiania czasoprzestrzeni, aby już zrobić piątek wieczór i zobaczyć to cacko w akcji)
Cena jest tak zaporowa, bo taki hype, czy faktycznie zawartość pudła robi tak wielkie wrażenie? Czekam na jakieś recenzje i opinię, co to dokładnie jest w sumie.
Błysk pisze:Cena jest tak zaporowa, bo taki hype, czy faktycznie zawartość pudła robi tak wielkie wrażenie? Czekam na jakieś recenzje i opinię, co to dokładnie jest w sumie.
Po pierwszej rozgrywce stwierdzam, ze blizej tej drugiej opcji;)
Ostatnio zmieniony 26 cze 2015, 10:01 przez Rocy7, łącznie zmieniany 3 razy.
Sorry za offtop, ale przyuważyłem polski akcent w recenzji Mianowicie na stosie gier obok plakatu GitS'a spoczywa "Tajemnicze Domostwo". Czyżby któreś z państwa było naszym krajanem?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Niestety w kwestii czasu rogrywki w 2 godziny to moze na 2 graczy sie uda przy 5 rozgrywce;)
W skrocie
Rocy7 pisze:
Wrażenia: Plusy:
1) kontrola nad budową talii walki
2) mechanizm rozmieszczania celów
3) ulepszenia jednostek (każda z lepszych na 2 rodzaje i są one drogie,w trudno kupić oba)
4) tak mało akcji tak dużo możliwości
5) figurki !
6) sposób wydawania rozkazów
7) wiry
Minusy
1) dość długi czas walki
2) gra się trochę wydłuża, gdyż nie można tym samym rozkazem zaatakować w kosmosie i na planetę
3) czasem walki są statyczne z uwagi na konieczność budowy linii transportu (budowa fabryk to konieczność poświęcenia akcji i nie zawsze ma sens)
3a) powoduje to, że z wyprzedzeniem wiesz skąd nadejdzie atak
4) walki w kosmosie bez większego znaczenia dla wygranej
5) część kart ulepszeń rozkazów (3 z 7) działa podobnie dla każdej z frakcji, bo skupia się na bombardowaniu.
Nie jestem w stanie ocenić klimatu, jednostki są kanoniczne figurki i grafiki są dopasowane do uniwersum, ale gra nie buduje klimatu - oprócz kart frakcji i opisu celów nie ma w zasadzie "lore".
2
Czas rozgrywki - naprawdę żaden z nas nie był nowicjuszem w tego typu grach, (moze jednak miec znaczenie, iz to była nasza pierwsza rozgrywka) zaczęliśmy o 18, o 22:30 byliśmy pod koniec rundy 4, a zasady trwały około godzinki. Gra daje sporo możliwości wymaga wielu decyzji i niestety trochę downtime trwa.
może byc tez inna odpowiedz, mianowicie polskie wydanie było pierwszym wydaniem na świecie stad niektórzy recenzenci mieli male problemy z wymówieniem naszego tytułu coś mi się o uszy obiło
janekbossko pisze:może byc tez inna odpowiedz, mianowicie polskie wydanie było pierwszym wydaniem na świecie stad niektórzy recenzenci mieli male problemy z wymówieniem naszego tytułu coś mi się o uszy obiło
Tak, już właśnie doszedłem do recenzji, w której o tym mówią - niestety nie pokusili się o próbę wymowy
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Rzeczywiście świetna recenzja, nawet ten charakterystyczny brytyjski akcent, który często powoduje, że słowa stają się niewyraźnie tutaj był ok i w ogóle mi nie przeszkadzał. Aż sobie kanał zasubskrybowałem Dzięki.
W sumie Drakkainen podrzucał ją ze trzy strony temu I wtedy też kilka osób zauroczonych nią podpięło się pod kanał, coś czuję że forum gry-planszowe powinno dostać jakieś honorową wzmiankę jako przyczyna największej ilości subskrybcji
Zastanawia mnie troche balans kart schematow / taktyk oraz ulepszen rozkazow. Marines nie moga obchodzic warpow, w przeciwienstwie do Chaosu, Orkow czy Eldarow.
Ulepszenia rozkazow Eldarow sa dosc sytuacyjne (budowa na jednej planecie dwoch budowni, atak z orbity pod warunkiem, ze w danym sektorze byla bitwa) i np. Orkowie maja bardziej przydatne (budowanie najpierw budowli potem jednostek).
Ostatnio zmieniony 26 cze 2015, 13:46 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.