@hadrianCuriosity pisze:Nie zauważyłem w podręcznikach, aby było gdzieś wprost napisane co się dzieje gdy jednostki, które są routed dostaną obrażenia (i nie ma żadnych unrouted na placu boju). O tym, że trzeba im wówczas zadać tyle obrażeń, ile mają bazowo życia żeby je zabić, trzeba sobie dopowiedzieć. Takie czytanie między wierszami.
Curiosity miał chyba na myśli to, że w zacytowanym przez ciebie fragmencie nie ma wprost napisane, jak/ile obrażeń przyznać rozbitej jednostce, aby ją zabić. No i niby racja, ale jak przed chwilą wspomniałeś, jest o tym mowa innym miejscu.
Moim zdaniem ten fragment mówi to wprost. Trzeba wybrać jedną z jednostek, w pierwszej kolejności nierozbitą, jeśli nie ma to rozbitą, jeśli obrażenia wystarczają to jednostka ginie, a nadmiar przechodzi na kolejną itd.Suffering Damage
When a player suffers damage, he must choose any one
friendly unit on the area to suffer the damage. That unit must
be unrouted unless all of his other units are routed. If the
damage equals or exceeds the chosen unit’s health value,
that unit is destroyed and removed from the game board.
If the damage is lower than the health value of the chosen
unit, that unit is routed. If the damage exceeds the health
value of the chosen unit, any damage that exceeds the unit’s
health value must be applied to another friendly unit. The
player repeats this process until either no more damage
remains or no more units remain.