Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: karawanken »

Proszę nie siać zamętu. Już się przekonałem, że budynki wcale nie są potrzebne.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: rastula »

35$ za budynki które nawet nie są jeszcze zaprojektowane ;)..,
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

To jest kickstarter, nie sklep ;)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: crsunik »

Wczoraj biłem się z myślami i dochodzę do wniosku, że o ile żetony zasobów są całkiem przyjemną pierdołą, o tyle nowe znaczniki są zbędne, zwłaszcza że nie wiadomo jak będą wyglądały. W cenie tych addonów można kupić kilka gier :/
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Rafalm pisze:
nahar pisze:Nie no jak wojsko będzie w postaci tych paskudnych trójkątów to jakaś załamka. To już lepiej żetony zrobić, albo wrócić do jednolitego meepla - ludka z mieczem.
Czy mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tymi 'trójkątami'. Na KS są pokazane wzory armii (inna dla każdej nacji), które choć mogą być poddawane pod dyskusję, to nijak mi trójkątów nie przypominają.
Naharowi pewnie chodzi o tę wizualizację - ale to jeszcze nieostateczne jest. Figury zostaną ujednolicone i to raczej w stronę słonia/rydwanu niż trójzębu i tarczy. Twierdze i triremy są już finalne.

Obrazek

Na jutro jest planowany update z zasadami, na razie wersja draft wisi na stronie AG, wejście wymaga rejestracji.
https://academygames.com/game-rules-mare-nostrum
Ostatnio zmieniony 04 lip 2015, 10:25 przez ozy, łącznie zmieniany 1 raz.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Dzisiaj ma być update ze wszystkimi informacjami

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: warran »

nahar pisze:Nie no jak wojsko będzie w postaci tych paskudnych trójkątów to jakaś załamka. To już lepiej żetony zrobić, albo wrócić do jednolitego meepla - ludka z mieczem.
Ktoś na BGG zwróćił uwagę na fakt, że
Arcendo pisze:The triangular base in Legions, Trimeres and Fortress are a reminder that are part of the Militar track. For other part, the new addons: Camels and Markets are blue with circular base (Trade track) and Cities and Temples are orange with square base (Culture track).
I mi się ten koncept podoba ;)
Rafalm
Posty: 745
Rejestracja: 02 mar 2015, 00:23
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: Rafalm »

Ozy, dzięki za szybką odpowiedź.

Moje spostrzeżenia poniżej:
1. Triremy są super. Tu nic nie trzeba zmieniać
2. Twierdze też są fajne, ale rozumiem, że na twierdzy zmieści się pion armii, niezależnie od tego jakiej będzie nacji. Jeśli tak to super rozwiązanie i uważam, że też nic nie trzeba zmieniać.
3. co do żetonów armii to uważam, że najfajniejsze byłoby symbolizowanie ich zróżnicowanymi hełmami (kształtem i kolorem). Każda nacja miałaby swój (historyczny) wzór hełmu, co z jednej strony stanowiłoby fajny wyróżnik, a z drugiej zapewniłoby ujednolicenie koncepcji pionów w grze.

Niezależnie od wszystkiego - gra zapowiada się miodnie i nie mogę się już doczekać paczki ;-)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: kwiatosz »

grabash4u pisze:Szczerze mówiąc, coraz bardziej zastanawiam się nad zakupem MN. Te plastikowe znaczniki ostro mnie zaskoczyły in minus. Poza tym zastanawiam się czy warto kupić tę grę dla rozgrywek 3 osobowych. Jeżeli mogę prosić o opinię oryginalnej wersji czy to ma sens?
Oryginalna wersja moim zdaniem nijak nie miała sensu na 3 osoby (ale są ludzie, którzy tak grali i sobie chwalą). Jeżeli wolisz pełnokrwiste rozgrywki to na komplet osób jest lepszy handel, więcej może się wydarzyć na planszy. Gra sama w sobie nie jest/nie była skomplikowana - 2 rodzaje dwa rodzaje budynków plus 2 ich wzmocnienia, do tego surowce, które tak naprawdę sprowadzając się do zbierania kompletów np. 6 różnych. To nie jest gra, gdzie samo siedzenie i wymyślanie strategii da zwycięstwo, tutaj liczy się dobry handel i dobry atak - im więcej konfrontacji tym lepiej - a konfrontacji jest więcej na więcej osób (wszystkich nie zaatakujesz, ale na 5 osób masz zawsze sąsiadów/sąsiada i pazerne imperium zamorskie).

Z tego co rozumiem nowa wersja będzie się inaczej skalować na 3 niż oryginalna, ale dalej wydaje mi się że jeden z graczy będzie "za morzem".
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
grabash4u
Posty: 348
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:11
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 6 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: grabash4u »

kwiatosz dzięki za opinię. Przejrzę jeszcze instrukcję, którą anonsował ozy i wtedy podejmę decyzję czy jest sens wspierania tego tytułu.
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: warran »

Rafalm pisze:3. co do żetonów armii to uważam, że najfajniejsze byłoby symbolizowanie ich zróżnicowanymi hełmami (kształtem i kolorem). Każda nacja miałaby swój (historyczny) wzór hełmu, co z jednej strony stanowiłoby fajny wyróżnik, a z drugiej zapewniłoby ujednolicenie koncepcji pionów w grze.
Ale... ale... co ze słonikami wtedy? :(
ozy pisze:Figury zostaną ujednolicone i to raczej w stronę słonia/rydwanu niż trójzębu i tarczy. Twierdze i triremy są już finalne.
Znów mogę spać spokojnie ;)
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: mig »

ozy pisze: Na jutro jest planowany update z zasadami, na razie wersja draft wisi na stronie AG, wejście wymaga rejestracji.
https://academygames.com/game-rules-mare-nostrum
A kiedy będzie wasza (nasza) wersja instrukcji? :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Błysk »

A myślicie, że 90 min to realny czas rozgrywki na 4-5 graczy? ;) Mam wrażenie, że gra może być jednak dłuższa.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Raczej dluzsza :)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

mig pisze:
ozy pisze: Na jutro jest planowany update z zasadami, na razie wersja draft wisi na stronie AG, wejście wymaga rejestracji.
https://academygames.com/game-rules-mare-nostrum
A kiedy będzie wasza (nasza) wersja instrukcji? :)
Kiedy otrzymamy finalne pliki. Nie sposób tłumaczyć i składać wersji niedostatecznej.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
hamanu
Posty: 856
Rejestracja: 16 lis 2006, 14:19
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: hamanu »

Czy wysylka giant game map jest gratis czy trzeba dolozyc 8$ do pledge'a? Info na kickstarterze jest dla mnie niejednoznaczne.
"Jutro to dziś, tyle że jutro."
S. Mrożek
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

hamanu pisze:Czy wysylka giant game map jest gratis czy trzeba dolozyc 8$ do pledge'a? Info na kickstarterze jest dla mnie niejednoznaczne.
Trzeba dodać 8$ - mapa jest wysyłana osobno.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Szaweł »

ozy pisze:
hamanu pisze:Czy wysylka giant game map jest gratis czy trzeba dolozyc 8$ do pledge'a? Info na kickstarterze jest dla mnie niejednoznaczne.
Trzeba dodać 8$ - mapa jest wysyłana osobno.
Tylko mapa, prawda? Kości, żetony i budynki są z wliczoną ceną transportu?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Szaweł pisze:
ozy pisze:
hamanu pisze:Czy wysylka giant game map jest gratis czy trzeba dolozyc 8$ do pledge'a? Info na kickstarterze jest dla mnie niejednoznaczne.
Trzeba dodać 8$ - mapa jest wysyłana osobno.
Tylko mapa, prawda? Kości, żetony i budynki są z wliczoną ceną transportu?
Dokładnie tak. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Ostatni dzień akcji przed nami, pozostało jeszcze tylko 8 godzin.
Tu podsumowanie tego co otrzymają wspierający, no i oczekiwane zasady gry. Enjoy! :)

http://www.phalanxgames.pl/blog/2015/07 ... ien-akcji/
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Czy barbarzyńcy też będą mieli plastikowe figurki ?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

AkitaInu pisze:Czy barbarzyńcy też będą mieli plastikowe figurki ?
Tak - będą pasować do reszty figurek. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Szaweł »

ozy pisze:Ostatni dzień akcji przed nami, pozostało jeszcze tylko 8 godzin.
Tu podsumowanie tego co otrzymają wspierający, no i oczekiwane zasady gry. Enjoy! :)

http://www.phalanxgames.pl/blog/2015/07 ... ien-akcji/
Hype razy gadzilion! Jak wejdzie mi kasa przed końcem akcji, do gry i budynków dobieram chipsy i matę! Nie będzie kompletnie, absolutnie, ani ani, nigdy przenigdy możliwości dokupienia ww. po akcji?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1090
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Toudi »

Sorry ale przegapilem temat [emoji14] czy ktos z Wroclawia zamowil i moze dolozyc kopie? Najlepiej early bird ;p
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: crsunik »

Czy budynki dodatkowe będą dostępne poza kampanią? Nie mam teraz tyle wolnej gotówki :<
ODPOWIEDZ