XCOM: The Board Game (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: XCOM od FFG

Post autor: Ink »

sirafin pisze:Z tego co kojarzę, od liczby wykonanych misji zależy, kiedy odpali się główna misja.
Dokładnie tak - robienie misji przybliża nas do odblokowania misji finałowej. Jak dokładnie? Nie wiadomo.
Przy czym z tego co wiem niezrobienie żadnej misji również doprowadzi do misji finałowej - tylko odpowiednio później.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2015, 11:39 przez Ink, łącznie zmieniany 1 raz.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Yogi
Posty: 12
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:55

Re: XCOM od FFG

Post autor: Yogi »

Im więcej zrobisz misji, tym szybciej odpali Ci się misja finałowa. Możesz przeklikać apkę i sprawdzić :)
slimak
Posty: 47
Rejestracja: 02 wrz 2009, 16:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: XCOM od FFG

Post autor: slimak »

którą wersję wybrać ? PL czy ANG ?

Są jakieś błędy na kartach w wersji PL ?

Wiem, że w przypadku wersji PL może być problem z ew dodatkami.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: c08mk »

Na kartach jest jeden znany błąd gdzie jest Sektoid zamiast Dowódcy Sektoidów. W zasadzie Sektoidy różnią się grafiką i jest to potrzebne tylko przy rozkładaniu gry, więc jak się wie które to karty to się na to nie zwraca uwagi.

Na dodatki bym nie liczył, a przynajmniej nie na "duże". Raczej jakiś DnŻ analogicznie do Gears of War które też było na podstawie gry komputerowej.
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: XCOM od FFG

Post autor: Rockas »

Yogi pisze: Typowe ameri zakłada losowość i XCOM spełnia te kryterium aż nadto. O ile obrona globalna jeszcze szła z 70% skutecznością, to obrona bazy leżała (ze względu na niemożność cofania wskaźnika zagrożeń). W 3 rundzie brakowało mi już ludzi do walki a 4 okazała się gwoździem do trumny :). Baza spłonęła nim jeszcze zobaczyłem misję finałową.
To u mnie zupełnie odwrotnie - obrona bazy i misje idą w miarę gładko natomiast obrona globalna najczęściej powodowała porażkę. Strasznie irytuje mnie fakt, że wystawiając 3 interceptory przy porażce tracę wszystkie. Niby mam większą szansę na sukces, ale ryzyko porażki zawsze jest takie same. W dalszej części gry, po zdobyciu nowych technologii można losowość trochę ograniczyć, ale jak na początku nie podejdą rzuty to kaplica.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: c08mk »

Rockas pisze:
Yogi pisze: Typowe ameri zakłada losowość i XCOM spełnia te kryterium aż nadto. O ile obrona globalna jeszcze szła z 70% skutecznością, to obrona bazy leżała (ze względu na niemożność cofania wskaźnika zagrożeń). W 3 rundzie brakowało mi już ludzi do walki a 4 okazała się gwoździem do trumny :). Baza spłonęła nim jeszcze zobaczyłem misję finałową.
To u mnie zupełnie odwrotnie - obrona bazy i misje idą w miarę gładko natomiast obrona globalna najczęściej powodowała porażkę. Strasznie irytuje mnie fakt, że wystawiając 3 interceptory przy porażce tracę wszystkie. Niby mam większą szansę na sukces, ale ryzyko porażki zawsze jest takie same. W dalszej części gry, po zdobyciu nowych technologii można losowość trochę ograniczyć, ale jak na początku nie podejdą rzuty to kaplica.
U mnie leży tylko gra na czas, więc gram na Łatwym albo z Pauza Menu. Powodem jest to, że nie chce mi się uczyć kart na pamięć tylko je czytam na bieżąco.
Jak grać żeby nie tracić za wiele zasobów dążąc do zwycięstwa nie będę zdradzał, lepiej do optymalnych wniosków dojść samemu :)
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: crsunik »

Na ile komponenty gry są niezależne językowo? Dużo jest tekstu na kartach etc.?
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: XCOM od FFG

Post autor: Ink »

crsunik pisze:Na ile komponenty gry są niezależne językowo? Dużo jest tekstu na kartach etc.?
Nie jest go bardzo dużo, ale problem w tym, że (przynajmniej w pierwszych partiach) czyta się go pod dużą presją czasową, więc warto albo być językowo bardzo sprawnym, albo mieć wersję lokalną. Bo na wątpliwości nie ma czasu.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: sirafin »

crsunik pisze:Na ile komponenty gry są niezależne językowo? Dużo jest tekstu na kartach etc.?
https://boardgamegeek.com/images/boardg ... ame/page/7
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: XCOM od FFG

Post autor: Ink »

Jako fan komputerowego oryginału (w który zresztą, zainspirowany testowaniem planszówki, ponownie sobie gram), rozpisałem się na temat XCOM na łamach Games Fanatic.

http://www.gamesfanatic.pl/2015/07/17/x ... planszowa/

Ogólnie rzecz ujmując... excellent work, Commander.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

XCOM od FFG

Post autor: mig »

A udało się może komuś wygrać w xcom? ;)
Jestem po dwóch rozgrywkach na poziomie łatwym i gra nas tak rozjeżdżała, z taką łatwością, że zacząłem miec watpliwosci czy da sie wygrać. O wyższych poziomach trudnosci nawet nie wspomnę. I to przy całkiem niezłej skuteczności rzutów (tak spokojnie ze 40% trafień i bez wielkiego pecha przy rzucie na zagrożenie)...
Czuję się jakbym bił głową w ścianę... ;)
Ostatnio zmieniony 23 lip 2015, 08:27 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: 8janek8 »

Mam zupełnie odwrotne odczucia...
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2709 times
Been thanked: 2396 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Curiosity »

Poza pierwszą rozgrywką, wygraliśmy wszystkie kolejne. Poziom łatwy, ale nie mam stałej ekipy i gram ciągle z kimś nowym.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: mig »

No to szacun :)
Nie pozostaje mi, w takim razie, nic innego jak próbować dalej ;)
Spory potencjał jest pewnie w technologiach, ale grając za kazdym razem z nową ekipą, trudno jest z nich sensownie i planowo korzystać...
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2466
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 573 times
Been thanked: 279 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Markus »

Curiosity pisze:Poza pierwszą rozgrywką, wygraliśmy wszystkie kolejne. Poziom łatwy, ale nie mam stałej ekipy i gram ciągle z kimś nowym.
Ale pamiętacie że przy obronie bazy nie obniżamy zagrożenia gdy strzelamy do kolejnego ufoka? :-)
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: mig »

Markus pisze:
Curiosity pisze:Poza pierwszą rozgrywką, wygraliśmy wszystkie kolejne. Poziom łatwy, ale nie mam stałej ekipy i gram ciągle z kimś nowym.
Ale pamiętacie że przy obronie bazy nie obniżamy zagrożenia gdy strzelamy do kolejnego ufoka? :-)
I na misjach podobnie ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 64 times
Been thanked: 14 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Dellas »

A udało się może komuś wygrać w xcom? ;)
Ostatnio graliśmy na poziomie łatwym a potem normalnym. Obie wygrane, choć na poziomie normalnym już czuć było dużą presję. Wiadomo, że najlepiej i najłatwiej w sumie gra się na 4rech, bo wtedy każdy graczy dość swobodnie może kontrolować obszar "kompetencji". Kluczowe w pierwszych rundach są technologię i to te które generują więcej siana jak i te co zwiększają potencjał bojowy jednostek - bez tego każda kolejna runda to równia pochyła.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: XCOM od FFG

Post autor: Ink »

Dellas pisze:
A udało się może komuś wygrać w xcom? ;)
Kluczowe w pierwszych rundach są technologię i to te które generują więcej siana jak i te co zwiększają potencjał bojowy jednostek - bez tego każda kolejna runda to równia pochyła.
Otóż to, mam dokładnie takie samo wrażenie. Bez dodatkowej kasy trudno wyrobić z uzupełnianiem strat (szczególnie interceptorów, w moich partiach głównych sprawców przegranej), a bez bonusów dla Kapitana walki są zbyt losowe, żeby je w kontrolowany sposób wygrywać.

No i pamiętajcie o bonusach Łącznościowca, są tanie w używaniu (satelitów zawsze nadmiar), a dobre w interwencyjnym ratowaniu sytuacji (przerzuty, dodatkowe kostki itd).
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2709 times
Been thanked: 2396 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Curiosity »

Markus pisze:
Curiosity pisze:Poza pierwszą rozgrywką, wygraliśmy wszystkie kolejne. Poziom łatwy, ale nie mam stałej ekipy i gram ciągle z kimś nowym.
Ale pamiętacie że przy obronie bazy nie obniżamy zagrożenia gdy strzelamy do kolejnego ufoka? :-)
Tak :) Żeby było zabawniej, nie robiliśmy tego tylko w tej grze, którą przegraliśmy :D
Kluczowe jest zdaje się tworzenie odpowiednich technologii (przerzut, dodatkowa kość, anulowanie wyniku, instant kill itd). Staramy się też awansować żołnierzy no i czasem trzeba podjąć męską decyzję o spuszczeniu któregoś kontynentu w kanał żeby dostać kredyt.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: adman »

Ktoś może wie jakie koszulki pasują do kart i ile?
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2709 times
Been thanked: 2396 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Curiosity »

63,5x88mm
To coraz częściej standard w nowych grach.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2015, 07:48 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: XCOM od FFG

Post autor: CydPL »

Curiosity pisze:63,5x88mm
To coraz częściej standard w nowych grach.
Yyyy?!
Skąd wziąłeś to info?...

Rozpiska z BGG:
51 Standard US Boardgame cards (zielone FFG)
95 Mini US Boardgame cards (żółte FFG)
20 Tarot sized cards (pomarańczowe FFG - 70x120)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2709 times
Been thanked: 2396 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Curiosity »

O Kur... cze.
Grę pożyczyłem znajomemu więc "namacalnie" nie sprawdzę, ale byłem pewny. Koszulkowałem jednocześnie 3 czy 4 gry i o ile pamiętam to używałem tylko 63,5x88, ale jeśli to nieprawda, to bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd :oops: :oops: :oops:
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: crsunik »

Potwierdzam wersję CydPLa ;)
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: XCOM od FFG

Post autor: Rockas »

Jest już recenzja na Polterze
ODPOWIEDZ