Jeśli lubicie klimaty z derszczykiem i chcecie się bawić fabułą przy planszy to Eldritch Horror doskonale się do tego nadaje. Cała gra jest bardzo mocno fabularyzowana, OGROM klimatycznych opisów na kartach, arkuszach badaczy itd. Wystarczy odrobina inwencji własnej i rozgrywka zamienia się praktycznie w opowieść. Gra mocno zachęca do "erpgowania", każda postać ma własną historię i jest charakterystyczna, komentowanie swoich działań i wcielanie się w swojego badacz przychodzi bardzo łatwo. W Fazie Spotkań gorąco zachęcam, aby gracze nie nie dobierali kart spotkań dla siebie, lecz dobierali kartę dla gracza po lewej. Słuchanie treści własnego spotkania od innej osoby pozwala dużo lepiej zbudować klimat i napięcie, zwłaszcza, że nie jesteśmy już wtedy ograniczeni do teksu na karcie, jest wręcz wskazane, żeby gracz po lewej opowiadał nam, co się dzieje, wtrącał własne wstawki nawiązujące do sytuacji w grze, do naszej postaci itd., a nie tylko czytał tekst z karty słowo w słowo. W grze jest sporo elementów losowych, dobieramy dużo kart, rzucamy sporo kostkami, ale to jest wpisane w sam gatunek przygodówek, one mają nas trzymać w niepewności i zaskakiwać, w tym cała zabawa
Robinson najbardziej przygodowy ma tytuł i tematykę
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Samej rozgrywce bliżej jednak do euro-strategii. Gra sama z siebie nie rozpieszcza nas fabularyzowanymi wstawkami, bohaterowie którymi kierujemy są bezimienni, karty przygód nie mają interesujących opisów a jedynie telegraficzne wtrącenia z cyklu
"Ugryzł cię wąż. Czujesz się źle.". Ciężar gry przeniesiony jest na aspekt strategiczny, to optymalizacja ruchów jest najważniejsza i to ona jest osią gry, a nie fabuła. Nasi bohaterowie to po prostu narzędzia, trybiki, z których mamy skonstruować sprawnie działającą maszynę. Jako kooperacyjna, mięsista łamigłówka - świetna. Jako przygodówka - nie porywa.
Skoro już zboczyliśmy w kierunku strategii, to wypada wspomnieć jeszcze o Mage Knight. Nie trudno wyszperać opisy, recenzje, czy inne relacje z rozgrywek, więc się nie będę rozpisywał. W każdym razie, bardzo dobra strategia z fenomenalnie wplecioną otoczką klimatyczną fantasy, przez co często zaliczana do gier przygodowych (niesłusznie moim zdaniem, ale jako że gra jest dobra i klimatyczna, to warto rzucić okiem).