Space Hulk: Death Angel – The Card Game (Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
fantazyn
Posty: 311
Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: nad - Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: fantazyn »

Jakoś nie jestem pewny Brata Zaela (miotacz ognia) : ).

Czy miotaczem ognia może atakować dowolne genokrady, bez względu na odległośc, stronę szyku? Czy jest to normalny atak, gdzie można po prostu zabić więcej niż jednego genokrada?

Pozdrawiam.

Edit: Maciejo - dzięki (tego się obawiałem : )).
Ostatnio zmieniony 03 mar 2012, 19:56 przez fantazyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: maciejo »

fantazyn pisze:Jakoś nie jestem pewny Brata Zaela (miotacz ognia) : ).

Czy miotaczem ognia może atakować dowolne genokrady, bez względu na odległośc, stronę szyku? Czy jest to normalny atak, gdzie można po prostu zabić więcej niż jednego genokrada?

Pozdrawiam.
1.Atakujesz tylko te Genki,w których strone jesteś zwrócony.
2.Odległość ataku Zael ma 1 :D więc możesz zaatakować Genki powyżej,poniżej lub w tej samej linii ,w której znajduje się Zael.
3.Ilość zabitych Genków określa liczba na kostce a nie jak tradycyjnie Czacha.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
esztfke
Posty: 312
Rejestracja: 20 lut 2015, 14:49
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: esztfke »

Widze ze temat dawno wymarl, ale moze ktos jeszcze w to gra i moze podpowiedziec jak sobie poradzic z brakiem miejsca w pudelku? Na razie mam podstawke i ledwo w koszulkach miesci sie po wywaleniu wypraski w 3 stosach, planuje dokupic dodatki ale z nimi nie ma szans zmiescic w pudelku i zastanawiam sie czy po prostu olac koszulki i zmiescic w 3 stosach gole karty czy jakis deckbox? Nie uzywalem deckboxow i nie wiem w sumie ile tam w praktyce sie miesci kart w koszulkach (arcane tinmen) i bez. Z gory dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: ivan2k5 »

Wyjmij tekturkę ze środka. Obetnij i wyrzuć boczne skrzydełka pionowe, odetnij oba skrzydełka poziome z grafiką podłogi (pasują na wierzch stosów kart). Środkową część zostaw jako "pokrywkę" - ładnie wchodzą pod nią żetony w woreczku strunowym. Po lewej i prawej stronie "pokrywki" Masz miejsce na dwa stosy kart w koszulkach z 2 dodatkami (Misja 1 i Kosmiczni Marines). Po wszystkim Przykryj oba stosy skrzydełkami poziomymi z grafiką podłogi ;)
esztfke
Posty: 312
Rejestracja: 20 lut 2015, 14:49
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: esztfke »

Szczerze mowiac po przeczytaniu nie rozumiem czym ta opcja sie rozni od tej fabrycznej poza tym ze podloga znajduje sie nad kartami :P W 2 stosach nie zmiesci sie nawet podstawka chyba ze w jakichs cienkich koszulkach
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: ivan2k5 »

Heh :) mniej więcej coś takiego

http://cf.geekdo-images.com/images/pic1653750_md.jpg

U mnie działa w koszulkach Chimera.
Awatar użytkownika
Trumek
Posty: 10
Rejestracja: 13 mar 2015, 21:24
Has thanked: 1 time

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: Trumek »

sirafin pisze:...Nie zgadzam się z opiniami, że gra jest zbyt łatwa, poziom trudności jest moim zdaniem w sam raz by trochę pogłówkować, ale dzięki losowości nie pozwala na zbudowanie schematu i popadania w konieczność totalnej optymalizacji.
Bardzo słuszna uwaga.
Zresztą dla wszystkich, którzy liczą że odniosą 7/10 zwycięstw zacytuję pewien fragment z instrukcji (podstawka):
"ODPRAWA KRWAWYCH ANIOŁÓW 7362-1
BRACIE SIERŻANCIE LORENZO: ZBIERZ SWÓJ ODDZIAŁ TERMINATORÓW...
...TWOIM CELEM JEST ZNISZCZENIE DZIOBOWEGO CENTRUM KONTROLI STARTU. SPODZIEWAJ SIĘ SILNEGO OPORU.
SZACUNKI: 44% SZANSA POWODZENIA MISJI PRZY 86% STRATACH W ODDZIALE".
44% szans na sukces. No, to chyba jest jakaś wskazówka :wink:
Ostatnio zmieniony 15 gru 2015, 10:12 przez Trumek, łącznie zmieniany 1 raz.
MisioKret
Posty: 180
Rejestracja: 26 cze 2013, 10:44
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 15 times
Been thanked: 16 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: MisioKret »

Odgrzebię nieco stary wątek biorąc pod uwagę ostatni hype na LE: Alien, może komuś przyda się świeże spojrzenie na ten temat. Zagrałem kilka razy w Death Angel i poniżej to, co się urodziło w mojej głowie:

- klimatycznie rozgrywka solo jest ciekawsza niż w LE: Alien, bardzo wyraźnie czuć ten element zaszczucia i beznadziejności sytuacji uwielbiany w planszowym pierwowzorze oraz wersji komputerowej.
- losowość porównywalna z LE: Alien (wiem, wiem, tu jest przeklęta kość - ale w obcym mamy losowe karty z barracks, losowe z hive, losowe strike i do tego losowe karty dociągane na rękę)
- z elementem losowym można sobie radzić dzięki specjalnym zdolnościom kart, przez co rozgrywka jest znacznie bardziej taktyczna (czuję, że moje decyzje mają duży wpływ na to, co się wydarzy)
- nie trzeba segregować kart ;)

Nie potrafię porównać kooperacyjnego aspektu obu gier, ale na chwilę obecną wersja solo DA jest u mnie wyżej. I to za ~70 zł, a nie 250 zł :)

PS. Albo robię coś nie tak, albo jestem geniuszem :) bo wygrałem za każdym razem, choć momentami bywa bardzo ciężko.
PS2. Pewnie to pierwsze :)
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: karawanken »

Szkoda tylko, że wersji polskiej nie można już nigdzie dostać. Za późno zainteresowałem się tym tytułem szukając czegoś fajnego do pogrania solo.
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: SaszaPL »

karawanken pisze:Szkoda tylko, że wersji polskiej nie można już nigdzie dostać. Za późno zainteresowałem się tym tytułem szukając czegoś fajnego do pogrania solo.
Szukaj używanych, chyba nawet ostatnio coś widziałem na forum.

@MisioKret: aktualnie mam 4/13 (31%). Polecam sprawdzić ponownie zasady, ale ma też znaczenie czy grasz z dodatkami czy nie (szczególnie misjami i tyranidami, bo one podnoszą trudność).
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
MisioKret
Posty: 180
Rejestracja: 26 cze 2013, 10:44
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 15 times
Been thanked: 16 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: MisioKret »

Gram w standardową wersję. Dla pewności przejrzę jeszcze raz zasady i FAQ.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: karawanken »

SaszaPL pisze:
karawanken pisze:Szkoda tylko, że wersji polskiej nie można już nigdzie dostać. Za późno zainteresowałem się tym tytułem szukając czegoś fajnego do pogrania solo.
Szukaj używanych, chyba nawet ostatnio coś widziałem na forum.
Dopiero co się przełamałem i kupiłem grę po angielsku (chociaż wielokrotnie twierdziłem, że tego nie zrobię). Myślę, że nie jestem jeszcze gotowy na kolejny krok ;)
Awatar użytkownika
fantazyn
Posty: 311
Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: nad - Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: fantazyn »

Najlepsza gra solo jaka mialem (mam jeszcze Mage Knighta z dodatkami, ale nie gralem).
Sprzedalem... a teraz sie zastanawiam czy mozna gdzies pograc na komputerze/online : )
Dante
Posty: 46
Rejestracja: 09 sie 2015, 00:12
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: Dante »

Jak w tą grę za łatwo wygrywasz to znaczy, że źle grasz. ;-) Gra jest super czasami jak się nudzę to za gram sobie partyjke. Nie mogę na mówić moich znajomych bo wolą Space Hulka planszowego albo bitwę w wh40k. Moja żona planszówek, karcianek i bitewniakow nie lubi chociaż przed ślubem coś tam grała (nawet figurki malowała).:( Dobrze, że chociaż nie przeszkadza i piwo przyniesie. ;)
Awatar użytkownika
fantazyn
Posty: 311
Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: nad - Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: fantazyn »

Dante pisze:(...) Moja żona planszówek, karcianek i bitewniakow nie lubi chociaż przed ślubem coś tam grała (nawet figurki malowała).:( (...)
To bylo takie demo : P

Moja zona tez nie bardzo przepadala za ta gra, ale w eurogry bardzo chetnie gra... a teraz nawet czesciej gra ode mnie (chodzi na spotkania 1,2 razy w tygodniu) : P
Dante
Posty: 46
Rejestracja: 09 sie 2015, 00:12
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: Dante »

Jak to mój starszy brat mówił " ożeń się nie możesz mieć lepiej ode mnie". Kobiety to takie modliszki które tylko tym się różnią, że nie odgryzają głowy po stosunku. Ktoś przecież musi zapieprz... na utrzymanie. ;-)
Dla mnie nie musi grać ważne by nie robiła problemów i nie przeszkadzała.
Faktem jest, że nie przemysleli pudełka i dodatki w koszulkach się nie mieszczą.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: Pastorkris »

Mam 2 pytania odnośnie ruchu i zasady "porusz każdą postać w kolorze tylko raz". Zagrywając kartę "Ruch i Aktywacja" mam prawo poruszyć każdego z dwóch Marines w kolorze karty. Jak się to ma do pierwszego zdania? Czy zamiana dwóch aktywowanych miejscami wyczerpuje ruch ich obydwu czy tylko jednego?

Jak się to ma do poruszania żółtych Marines (mogą zamieniać się z innymi, ale nie tylko sąsiednimi) ? W instrukcji jest napisane weź go w łapkę i umieść gdzieś. Czyli w połączeniu z ich umiejętnością mogę go np. "wepchnąć" na początek szyku? A co jeśli tym poruszę drugiego żółtego Marines, czy to wykorzysta jego akcję ruchu?
Ilustracja poniżej:

A niebieski
B czerwony
C żółty1
D żółty2
E czerwony

(ruch żółtego 2)

A żółty2
B niebieski
C czerwony
D żółty1
E czerwony
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: maciejo »

Pastorkris pisze:Mam 2 pytania odnośnie ruchu i zasady "porusz każdą postać w kolorze tylko raz". Zagrywając kartę "Ruch i Aktywacja" mam prawo poruszyć każdego z dwóch Marines w kolorze karty. Jak się to ma do pierwszego zdania? Czy zamiana dwóch aktywowanych miejscami wyczerpuje ruch ich obydwu czy tylko jednego?

Jak się to ma do poruszania żółtych Marines (mogą zamieniać się z innymi, ale nie tylko sąsiednimi) ? W instrukcji jest napisane weź go w łapkę i umieść gdzieś. Czyli w połączeniu z ich umiejętnością mogę go np. "wepchnąć" na początek szyku? A co jeśli tym poruszę drugiego żółtego Marines, czy to wykorzysta jego akcję ruchu?
Ilustracja poniżej:

A niebieski
B czerwony
C żółty1
D żółty2
E czerwony

(ruch żółtego 2)

A żółty2
B niebieski
C czerwony
D żółty1
E czerwony
Nie pomogę :oops: już tak dawno nie grałem, że wszystko zapomniałem :cry:
Przepraszam.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 958
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 43 times
Been thanked: 134 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: Koshiash »

Widziałbym tu rozróżnienie na marinsa poruszającego się (każdy tylko raz) i poruszanego (w ramach cudzej akcji). Zakładam zatem, że przesunięcie szyku nie oznacza wykonania ruchu.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: tomb »

Koshiash pisze:Widziałbym tu rozróżnienie na marinsa poruszającego się (każdy tylko raz) i poruszanego (w ramach cudzej akcji). Zakładam zatem, że przesunięcie szyku nie oznacza wykonania ruchu.
Tak jest. Można, na przykład, najpierw zamienić miejscami sąsiadujących ze sobą marinesów z tego samego teamu (w ramach ruchu pierwszego z nich), a potem zamienić drugiego z nich miejscem z kolejnym marinesem (albo zamienić ich na powrót miejscami, co chyba byłoby bez sensu).
Żółty żołnierz wskakuje na dowolne miejsce w szyku, drugi żółty może też to zrobić, niezależnie, czy - wskutek ruchu brata z teamu - przesunął się w szyku, czy nie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: Pastorkris »

tomb pisze:
Koshiash pisze:Widziałbym tu rozróżnienie na marinsa poruszającego się (każdy tylko raz) i poruszanego (w ramach cudzej akcji). Zakładam zatem, że przesunięcie szyku nie oznacza wykonania ruchu.
Tak jest. Można, na przykład, najpierw zamienić miejscami sąsiadujących ze sobą marinesów z tego samego teamu (w ramach ruchu pierwszego z nich), a potem zamienić drugiego z nich miejscem z kolejnym marinesem (albo zamienić ich na powrót miejscami, co chyba byłoby bez sensu).
Żółty żołnierz wskakuje na dowolne miejsce w szyku, drugi żółty może też to zrobić, niezależnie, czy - wskutek ruchu brata z teamu - przesunął się w szyku, czy nie.
No i właśnie takich słów potrzebowałem :) Nienawidzę oszukiwać w grach, stąd zawsze wolę się upewnić w takich sytuacjach, szczególnie co-opach, gdzie gra ci nie odpowie, że tak nie możesz ;)
Dzięki
Na chwilę obecną 3 partie i trzy porażki... ;)
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Space Hulk: Death Angel

Post autor: DEATHLOK »

Czy druk Galakty z 2016 czymś się różni od tej wersji z 2010 ? Coś dodali/poprawili ?
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
Rafał80
Posty: 33
Rejestracja: 30 gru 2019, 20:34
Been thanked: 1 time

Re: Space Hulk Anioł śmierci

Post autor: Rafał80 »

Wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości.

Teraz wszystko jasne, wą wstyd że sam na to nie wpadłem - ale wole mieć pewność.
Wspomiałeś o podstawowej wersji - czy warto kupic do tej gry dodatki i ewentualnie które?
dannte
Posty: 739
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 105 times
Been thanked: 441 times

Re: Space Hulk Anioł śmierci

Post autor: dannte »

Rafał80 pisze: 30 kwie 2020, 09:30Wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości.

Teraz wszystko jasne, wą wstyd że sam na to nie wpadłem - ale wole mieć pewność.
Wspomiałeś o podstawowej wersji - czy warto kupic do tej gry dodatki i ewentualnie które?
Według mnie warto.
Od najlepszych do najgorszych:
Kosmiczni Marines = Tyranidzi = Misja 1
potem długo, długo nic
i na końcu Skrzydło Śmierci.

"Kosmiczni Marines" dodają dwa zespoły bitewne, które można mieszać z pozostałymi 6, dla większej różnorodności rozgrywek (i oba te zespoły są świetne). Nie można nie mieć tego dodatku.
"Tyranidzi" zwiększają poziom trudności, zastępują poczciwe Genokrady i dodają wrogom specjalne umiejętności (wow) + zamiast ostatniego pokoju wprowadzamy do gry Bossa, którego trzeba się pozbyć, aby wygrać. Bardzo ciekawy dodatek i grafiki Tyranidów są świetne.
"Misja 1" dodaje dodatkowe, bardzo ciekawe misje oraz nowy typ Genokradów. Znacznie zwiększa różnorodność. Nie jest aż tak konieczny, ale warto.
"Skrzydło Śmierci" wprowadza nowe 6 zespołów bitewnych, których nie można mieszać z podstawowymi. Niestety tutaj wydaje się, że albo projektant nie do końca wiedział co robi, albo stwierdził, że celowo stworzy znacznie słabszy zestaw Marines, by zwiększyć poziom trudności. Te zespoły są po prostu bardziej losowe, tzn. często trzeba liczyć na to, że na kości wypadnie dobry wynik albo zbyt dużo Genokradów się nie pojawi na planszy. Poza tym umiejętności tych Marines są nieporównywalnie słabsze od Krwawych Aniołów. Nie polecam.

Ale nie wiem czy będziesz w stanie teraz kupić dodatki inaczej niż z drugiej ręki. Pamiętam, że już jakiś czas temu była informacja, że nie będą dodrukowywane. Z tego co widzę, to w niektórych sklepach są jeszcze dostępni Tyranidzi i Skrzydło Śmierci.

PS: Na BGG można znaleźć też fanowski zestaw zespołów bitewnych. Nazywa się Wolf Guard, wprowadza ciekawą mechanikę "Guard", byłem playtesterem tego dodatku, ale od czasu mojego zaangażowania wiele się zmieniło, więc nie wiem w jakim jest teraz stanie ten dodatek - ale i tak polecam. Obecnie chyba jest 6 zespółów, ale w planach było 8 (z czego jeden miał być wyjątkowy i składać się z 1 Marines i 2 wilków).
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Space Hulk: Death Angel – The Card Game (Corey Konieczka)

Post autor: Erni »

Czy posiada ktoś dodatek Misja Zestaw 1 i może mi wysłać zdjęcie wszystkich elementów z tego dodatku na e-mail lub PW? Bardzo proszę.
ODPOWIEDZ