Alchemicy (Alchemists) - pytania i wątpliwości
Re: Alchemicy (Alchemists)
Bo zaprzeczenie jest informacją nieprecyzyjną, więc w odpowiednich okolicznościach może jedynie wykazać konflikt. Jeśli chcesz obalić teorię musisz w eksperymencie stworzyć miksturę, której nie powinno dać się stworzyć z danego alchemonu, tylko wtedy jest 100% pewność, że ten konkretny alchemon jest błędny.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Ad 1. Takie pokazanie daje dokladnie konflikt, wiec tez dostajesz punkty a seale innych (mam angielska wersje) sie nie liczą wiec jestes do przoduneotom pisze:Ad1. Powiem więcej. Może być przecież nawet tak, że oba składniki mają niebieski +, a nie dają niebieskiej mikstury (bo mają dwa duże niebieskie plusy). Także chyba nie tędy droga z tym podważaniem przez zaprzeczenie. Czekam na dalsze pomysły...Tony23 pisze:ad1mat_eyo pisze:Wszystko to jest świetnie opisane w instrukcji, str. 15. Jeśli moje tłumaczenia będą niejasne to spróbuj jeszcze raz przeczytać tę sekcję w instrukcji.
Ad. 1
Chcesz podważyć niebieski aspekt żaby, który jest +. Pytasz czytnik, czy żaba zmieszana ze skorpionem (o którym wiesz, że ma alchemon +++) da miksturę niebieską +. Czytnik odpowiada, że nie, a Ty na tej podstawie podważasz niebieski aspekt żaby.
Ad. 2
Nie wybierasz. Na potwierdzenie cytat z instrukcji:
"Jeśli twój eksperyment nie podważy teorii lub przynajmniej nie zademonstruje nowego konfliktu, tracisz 1 punkt reputacji za marnowanie czasu społeczności akademickiej."
Deklarujesz więc obalenie teorii, nie wychodzi Ci, ale wynik eksperymentu wskazuje, że dwie te teorie gdzieś się gryzą, wykazałeś więc konflikt i nie tracisz reputacji.
nie do końca tak jest, bo wykazanie że w tym przypadku nie wyjdzie + wcale nie potwierdza, który składnik nie ma +. Fakt, że dwie mikstury nie dają plusa może świadczyć o: jedna z sukstancji (nie wiadomo która) ma + a druga -; albo obie mają -. Jeżeli na planszy teorii leży skorpion z +++ a przy żabie też jest +, i z eksperymentu wyjdzie ze nie tworzą + to jest to właśnie konflikt, ale wciąż nie wiadomo który z tych dwóch (lub oba) ma -.
Ad2. Jeśli chodzi natomiast o kolejność działań (najpierw eksperyment, potem wybór czy podważamy czy wykazujemy konflikt), to przyjmuję do wiadomości, ale dlaczego w takim razie w instrukcji jest napisane: "Wyjaśnij który wynik spowoduje podważenie teorii lub przedstaw nowy konflikt między dwoma teoriami. Kiedy wszyscy zrozumieją Twoje wyjaśnienie naciśnij POTWIERDŹ". To tak jakby jednak przed eksperymentem trzeba się było zdecydować?
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
Re: Alchemicy (Alchemists)
Co do kolejności, to ty masz rację, najpierw tłumaczysz, co chcesz wykazać (obalenie albo konflikt), a wybranie składników i mikstury na aplikacji to ułatwia, większość ludzi to wzrokowcy. Dopiero gdy wszyscy zrozumieli co i jak chcesz udowodnić, zatwierdzasz eksperyment. Jeśli aplikacja odpowie tak, jak przewidywałeś, to znaczy, że twój eksperyment zdradził graczom, iż w teoriach jest błąd i zyskujesz reputację za podzielenie się tą wiedzą (oraz możliwość publikacji jeśli obalałeś teorię). Jeśli odpowiedź aplikacji będzie przeciwna do tej, którą przewidziałeś, to znaczy, że tylko zawracałeś głowę i nie wykazałeś żadnego błędu, co z kolei odbije się negatywnie na twojej reputacji.neotom pisze:Ad2. Jeśli chodzi natomiast o kolejność działań (najpierw eksperyment, potem wybór czy podważamy czy wykazujemy konflikt), to przyjmuję do wiadomości, ale dlaczego w takim razie w instrukcji jest napisane: "Wyjaśnij który wynik spowoduje podważenie teorii lub przedstaw nowy konflikt między dwoma teoriami. Kiedy wszyscy zrozumieją Twoje wyjaśnienie naciśnij POTWIERDŹ". To tak jakby jednak przed eksperymentem trzeba się było zdecydować?
Re: Alchemicy (Alchemists)
Podsumowując, z dotychczasowych rozważań wyłaniają się takie wnioski:
- podważyć teorię da się tylko eksperymentem potwierdzającym
- najpierw trzeba wszystkim wytłumaczyć jakiego wyniku się oczekuje i co ma on udowodnić
Jeśli komuś się to nie zgadza, proszę uprzejmie o głos w dyskusji.
Pytanie tylko co się stanie, jeśli zapowiemy jakiś efekt eksperymentu, a aplikacja pokaże zupełnie coś innego, co jednak będzie obaleniem lub udowodnieniem jakiegoś innego konfliktu. Czy w takim wypadku też mamy -1rep, czy przez to, że spełniliśmy wymogi dostajemy +2rep?
- podważyć teorię da się tylko eksperymentem potwierdzającym
- najpierw trzeba wszystkim wytłumaczyć jakiego wyniku się oczekuje i co ma on udowodnić
Jeśli komuś się to nie zgadza, proszę uprzejmie o głos w dyskusji.
Pytanie tylko co się stanie, jeśli zapowiemy jakiś efekt eksperymentu, a aplikacja pokaże zupełnie coś innego, co jednak będzie obaleniem lub udowodnieniem jakiegoś innego konfliktu. Czy w takim wypadku też mamy -1rep, czy przez to, że spełniliśmy wymogi dostajemy +2rep?
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Z tego co pamiętam nie mówimy czy obalamy czy podwazamy tylko ze pokazujemy ze np. Grzyb z zaba daje niebieski plus. I potem wychodzi samo ze albo obalilismy, albo jest konflikt albo tracimy punkt
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
Re: Alchemicy (Alchemists)
To jest niemożliwe. Aplikacja zwraca tylko dwa możliwe wyniki. Jeśli deklarowałeś, że powstanie jakaś mikstura, a ona nie powstała, to znaczy, że nie udowodniłeś żadnego błędu. Jeśli deklarowałeś, że nie powstanie jakaś mikstura, a ona powstała, to też znaczy, że nie udowodniłeś żadnego błędu. Nie ma innej opcji.neotom pisze:Pytanie tylko co się stanie, jeśli zapowiemy jakiś efekt eksperymentu, a aplikacja pokaże zupełnie coś innego, co jednak będzie obaleniem lub udowodnieniem jakiegoś innego konfliktu. Czy w takim wypadku też mamy -1rep, czy przez to, że spełniliśmy wymogi dostajemy +2rep?
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
dokładniesirafin pisze:To jest niemożliwe. Aplikacja zwraca tylko dwa możliwe wyniki. Jeśli deklarowałeś, że powstanie jakaś mikstura, a ona nie powstała, to znaczy, że nie udowodniłeś żadnego błędu. Jeśli deklarowałeś, że nie powstanie jakaś mikstura, a ona powstała, to też znaczy, że nie udowodniłeś żadnego błędu. Nie ma innej opcji.neotom pisze:Pytanie tylko co się stanie, jeśli zapowiemy jakiś efekt eksperymentu, a aplikacja pokaże zupełnie coś innego, co jednak będzie obaleniem lub udowodnieniem jakiegoś innego konfliktu. Czy w takim wypadku też mamy -1rep, czy przez to, że spełniliśmy wymogi dostajemy +2rep?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Alchemicy (Alchemists)
Mam pytanie odnośnie działania podważania teorii w połączeniu z natychmiastową publikacją nowej (zasady dla czeladnika).
1. Mam wykupioną 1 akcję podważania teorii i 2 publikacji teorii.
2. W czasie podważania teorii, podważam alchemon ropuchy
3. Po podważeniu, korzystam z natychmiastowej publikacji i publikuję nowy alchemon ropuchy
4. Przechodzimy do fazy publikacji teorii
Pytanie:
Wykorzystując opcję natychmiastowej publikacji, którą akcję wykorzystuję, moją pierwszą zadeklarowaną, czy drugą?
1. Mam wykupioną 1 akcję podważania teorii i 2 publikacji teorii.
2. W czasie podważania teorii, podważam alchemon ropuchy
3. Po podważeniu, korzystam z natychmiastowej publikacji i publikuję nowy alchemon ropuchy
4. Przechodzimy do fazy publikacji teorii
Pytanie:
Wykorzystując opcję natychmiastowej publikacji, którą akcję wykorzystuję, moją pierwszą zadeklarowaną, czy drugą?
Re: Alchemicy (Alchemists)
Jestem początkującym graczem w planszówki i jako druga wpadła mi do ręki Alchemicy. Może za bardzo skomplikowaną grę znalazłem dla siebie. Ale nie rozumiem pewnych czynności.
Co daje drugiemu graczowi wiedza, że pierwszy potrafi wykonać miksturę np dodatnią?
W instrukcji napisali, że trzeba po stworzeniu mikstury zabrać dwa żetony. Jeden umieścić w tabeli dedukcji, drugi na swojej karcie do publicznej wiadomości.
Z dziewczyną trzymamy się tej instrukcji, ale całkowicie na to nie zwracamy uwagi, bo nie wiemy co można z tego wydedukować?
Prócz dedukcji standardowych podanych w instrukcji, nie jesteśmy wstanie wymyślić własnych. Wertowałem wiele stron by wyczytać coś więcej na ten temat. Ale wszędzie tylko są recenzje gry. Gdy oglądałem typowe game playa, to każdy z nich zawiera błędy logiczne, które są później wyjaśniane w komentarzach. Dotyczy zarówno polskich jak i angielskich filmów.
Jedyne co to wyczytałem na tym forum w innym wątku o alchemikach, że jak zmieszamy dwa składniki i wyjdzie zupa ( neutralna mikstura) to wiemy, że z danego składnika w połączeniu z innym składnikiem ( który nie brał udziału w pierwszej miksturze) możemy być pewni, że owa zupa nie wyjdzie.
Do czego są żetony plusy i minusy neutralnej mikstury?
Co daje drugiemu graczowi wiedza, że pierwszy potrafi wykonać miksturę np dodatnią?
W instrukcji napisali, że trzeba po stworzeniu mikstury zabrać dwa żetony. Jeden umieścić w tabeli dedukcji, drugi na swojej karcie do publicznej wiadomości.
Z dziewczyną trzymamy się tej instrukcji, ale całkowicie na to nie zwracamy uwagi, bo nie wiemy co można z tego wydedukować?
Prócz dedukcji standardowych podanych w instrukcji, nie jesteśmy wstanie wymyślić własnych. Wertowałem wiele stron by wyczytać coś więcej na ten temat. Ale wszędzie tylko są recenzje gry. Gdy oglądałem typowe game playa, to każdy z nich zawiera błędy logiczne, które są później wyjaśniane w komentarzach. Dotyczy zarówno polskich jak i angielskich filmów.
Jedyne co to wyczytałem na tym forum w innym wątku o alchemikach, że jak zmieszamy dwa składniki i wyjdzie zupa ( neutralna mikstura) to wiemy, że z danego składnika w połączeniu z innym składnikiem ( który nie brał udziału w pierwszej miksturze) możemy być pewni, że owa zupa nie wyjdzie.
Do czego są żetony plusy i minusy neutralnej mikstury?
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Po prostu widzisz co przeciwnik potrafi wykonać. Za każdym razem widzisz co kupiec w danej lub przyszłej turze chce nabyć. Kupiec chce mikstury zielony plus, a Twoja dziewczyna ma takowy przed sobą tzn, że umie go wykonać czyli jest spora szansa, że pójdzie ją mu zaoferować. Jak do tego np zobaczysz jakie składniki stara się pozyskać to można czasem wywnioskować, że potrzebne są jej właśnie do tego ale to już daleko posunięta obserwacja obarczona pewnym ryzykiem. Są też przedmioty, które pozwalają Ci ujawnić jeden składnik po wymieszaniu przez przeciwnika, więc znasz efekt i 50% składników.Sonne pisze:Jestem początkującym graczem w planszówki i jako druga wpadła mi do ręki Alchemicy. Może za bardzo skomplikowaną grę znalazłem dla siebie. Ale nie rozumiem pewnych czynności.
Co daje drugiemu graczowi wiedza, że pierwszy potrafi wykonać miksturę np dodatnią?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Alchemicy (Alchemists)
Przepraszam z góry, że odpowiem Ci bardziej ogólnie, bo nie mam w tej chwili gry ani instrukcji przed nosem. Nie jestem jakimś guru w temacie gier planszowych, ale pozwolę sobie na podstawie dotychczasowych rozgrywek i mojego doświadczenia ogólnie udzielić Ci takich odpowiedzi/podpowiedzi:
1. Tak, Alchemicy nie są grą dla początkujących. A może inaczej rzecz ujmując- nie są grą banalną albo taką do której się da podejść z marszu.
2. Alchemicy są grą bardzo dobrą i potrafiącą dać dużo satysfakcji. Nie są grą "zepsutą"/niedopracowaną i mają całkiem dobrze napisaną instrukcję.
3. Na pewno w tej grze liczy się doświadczenie i gra premiuje tych, którzy w dotychczasowych rozgrywkach zgłębili jej tajniki.
4. Czytając Twoje pytania i widząc jakiej używasz terminologii, wysnuwam wniosek taki, że jeszcze pewne podstawowe pojęcia Ci się trochę mieszają i zaleciłbym Ci jeszcze z dwukrotne, spokojne przeczytanie instrukcji, żeby dać szansę sobie i grze. Ja musiałem przeczytać całość 3 razy, żeby mniej więcej zrozumieć o co chodzi.
Co do szczegółów:
- zasadniczo na swojej tabliczce (tej widocznej) gracze nie oznaczają, że potrafią zrobić dodatnią, tylko niebieską/zieloną/czerwoną dodatnią lub ujemną bądź neutralną. Tak na gorąco wydaje mi się, że może to mieć znaczenie np. w sprzedawaniu mikstur poszukiwaczom przygód, w końcowym pokazie wytwarzania mikstur w ostatniej rundzie oraz np. gdy ktoś kto dotychczas zrobił 2 mikstury ujemne w jakichś kolorach nagle ogłasza teorie o składniku, że ma alchemon +++, to może wydać się podejrzane, nieprawdaż?
- nie ma żetonów "plusów i minusów neutralnej mikstury". Jest neutralna (jedna) albo kolorowe. Może chodzi Ci o sprzedaż mikstury podróżnikowi gdy dowiadujemy się, że ze zmieszania danych dwóch składników udało nam się osiągnąć jedynie zgodny znak i wtedy oznaczamy to w tabeli dedukcji dwukolorowym żetonem?
Ja bym na Twoim miejscu przeczytał jeszcze instrukcję, spróbował rozegrać 1-2 partie i zobaczyć co z tego wychodzi w praktyce. Bardzo dużo niuansów i możliwości dedukcji odkrywa się z czasem, a jak pierwszy raz przeczytałem z tyłu instrukcji przykład różnych mechanizmów dedukcji, to mi się zaczął mózg lasować. Trzeba to sobie wziąć i rozpisać na jakiejś karteczce na brudno na przykład. Bo istotą tej gry jest właśnie to, że wychodzą Tobie i komuś nieustannie jakieś wyniki i cały czas się zastanawiasz- co ja z tego mogę wywnioskować. To jest właśnie gra dedukcyjna- coś jak Sherlock Holmes tylko sprowadzony do kombinacji 8 cząsteczek z atomami w 3 kolorach i 2 znakach
1. Tak, Alchemicy nie są grą dla początkujących. A może inaczej rzecz ujmując- nie są grą banalną albo taką do której się da podejść z marszu.
2. Alchemicy są grą bardzo dobrą i potrafiącą dać dużo satysfakcji. Nie są grą "zepsutą"/niedopracowaną i mają całkiem dobrze napisaną instrukcję.
3. Na pewno w tej grze liczy się doświadczenie i gra premiuje tych, którzy w dotychczasowych rozgrywkach zgłębili jej tajniki.
4. Czytając Twoje pytania i widząc jakiej używasz terminologii, wysnuwam wniosek taki, że jeszcze pewne podstawowe pojęcia Ci się trochę mieszają i zaleciłbym Ci jeszcze z dwukrotne, spokojne przeczytanie instrukcji, żeby dać szansę sobie i grze. Ja musiałem przeczytać całość 3 razy, żeby mniej więcej zrozumieć o co chodzi.
Co do szczegółów:
- zasadniczo na swojej tabliczce (tej widocznej) gracze nie oznaczają, że potrafią zrobić dodatnią, tylko niebieską/zieloną/czerwoną dodatnią lub ujemną bądź neutralną. Tak na gorąco wydaje mi się, że może to mieć znaczenie np. w sprzedawaniu mikstur poszukiwaczom przygód, w końcowym pokazie wytwarzania mikstur w ostatniej rundzie oraz np. gdy ktoś kto dotychczas zrobił 2 mikstury ujemne w jakichś kolorach nagle ogłasza teorie o składniku, że ma alchemon +++, to może wydać się podejrzane, nieprawdaż?
- nie ma żetonów "plusów i minusów neutralnej mikstury". Jest neutralna (jedna) albo kolorowe. Może chodzi Ci o sprzedaż mikstury podróżnikowi gdy dowiadujemy się, że ze zmieszania danych dwóch składników udało nam się osiągnąć jedynie zgodny znak i wtedy oznaczamy to w tabeli dedukcji dwukolorowym żetonem?
Ja bym na Twoim miejscu przeczytał jeszcze instrukcję, spróbował rozegrać 1-2 partie i zobaczyć co z tego wychodzi w praktyce. Bardzo dużo niuansów i możliwości dedukcji odkrywa się z czasem, a jak pierwszy raz przeczytałem z tyłu instrukcji przykład różnych mechanizmów dedukcji, to mi się zaczął mózg lasować. Trzeba to sobie wziąć i rozpisać na jakiejś karteczce na brudno na przykład. Bo istotą tej gry jest właśnie to, że wychodzą Tobie i komuś nieustannie jakieś wyniki i cały czas się zastanawiasz- co ja z tego mogę wywnioskować. To jest właśnie gra dedukcyjna- coś jak Sherlock Holmes tylko sprowadzony do kombinacji 8 cząsteczek z atomami w 3 kolorach i 2 znakach
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Popieram, Widać, że potrzebujesz jeszcze opanować instrukcję.neotom pisze:4. Czytając Twoje pytania i widząc jakiej używasz terminologii, wysnuwam wniosek taki, że jeszcze pewne podstawowe pojęcia Ci się trochę mieszają i zaleciłbym Ci jeszcze z dwukrotne, spokojne przeczytanie instrukcji, żeby dać szansę sobie i grze. Ja musiałem przeczytać całość 3 razy, żeby mniej więcej zrozumieć o co chodzi.
to prawda ale pamiętaj, że żeby obalić teorię trzeba wiedzieć co dokładnie nie gra. Owszem w takiej sytuacji może się wydać podejrzane "skąd on to wie" ale jak się nie ma samemu wiedzy co tam powinno być to jest ciężko z tego skorzystać bo samemu dostaniemy kontrę lub na końcu gry punkty w plecy chyba, że użyjemy nic nie wartej pieczęci. Warto wtedy skierować wysiłek na to by potwierdzić/obalić podejrzaną teorię.neotom pisze:Co do szczegółów:
- zasadniczo na swojej tabliczce (tej widocznej) gracze nie oznaczają, że potrafią zrobić dodatnią, tylko niebieską/zieloną/czerwoną dodatnią lub ujemną bądź neutralną. Tak na gorąco wydaje mi się, że może to mieć znaczenie np. w sprzedawaniu mikstur poszukiwaczom przygód, w końcowym pokazie wytwarzania mikstur w ostatniej rundzie oraz np. gdy ktoś kto dotychczas zrobił 2 mikstury ujemne w jakichś kolorach nagle ogłasza teorie o składniku, że ma alchemon +++, to może wydać się podejrzane, nieprawdaż?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
One nie mają związku z neutralna miksturą. To oznaczenia po prostu mikstury dodatniej lub ujemnej bez znajomości jej koloru. Taki wynik wychodzi podczas akcji sprzedaży, gdy wyszła Ci najniższa z możliwych gwarancji. Np. obstawiałeś, że sprzedasz czerwony plus. tymczasem ze zmieszania apka pokazała Ci najniższą gwarancję, co znaczy, że otrzymałeś przeciwny znak. Ale nie wiesz nic o kolorze. wtedy bierzesz żeton przeźroczystego minusa.Sonne pisze:Do czego są żetony plusy i minusy neutralnej mikstury?
Generalnie Alchemicy są bardzo złożoną grą i wydaje mi się, że albo ma się dryg do tego typu dedukcji, albo nie. Rzemieślnicze podejście mało tu daje.
Co do własnych sposobów dedukcji to dopiero przy którejś grze zaczęłam wykorzystywać w pełni (chyba!) fakt, że mikstura powstaje ze zmieszania DUŻEGO kółka z MAŁYM.
Re: Alchemicy (Alchemists)
Dziękuje bardzo za podpowiedzi, jesteście bardzo pomocni.
To też bardzo pomocna sugestia do dalszej dedukcji.Co do własnych sposobów dedukcji to dopiero przy którejś grze zaczęłam wykorzystywać w pełni (chyba!) fakt, że mikstura powstaje ze zmieszania DUŻEGO kółka z MAŁYM.
Re: Alchemicy (Alchemists)
A ja mam takie pytanie:
Pod koniec rundy przyznawana jest nagroda dla najlepszego alchemika. Zastanawia mnie tylko wpis: "Jeśli nie doszło do publikacji żadnych teorii, nikt nie otrzymuje tej nagrody". Chodzi o publikacje w danej rundzie czy podczas całej gry?
Pod koniec rundy przyznawana jest nagroda dla najlepszego alchemika. Zastanawia mnie tylko wpis: "Jeśli nie doszło do publikacji żadnych teorii, nikt nie otrzymuje tej nagrody". Chodzi o publikacje w danej rundzie czy podczas całej gry?
Re: Alchemicy (Alchemists)
Podczas całej gry. Zdanie wcześniej mamy objaśnienie, że nagroda jest za najwięcej pieczęci na planszy. Zacytowany fragment uściśla jedynie, że brak jakichkolwiek pieczęci na planszy nie oznacza, że wszyscy "remisują" i dostają nagrodę
Re: Alchemicy (Alchemists)
Po pierwszej partii i kolejnym przeczytaniu instrukcji mam pytania (wariant czeladnik):
1. podważanie teorii sprowadza się tylko do zanegowania znaku aspektu, czyli jeśli wiem że pomylona jest wielkość 1 aspektu (reszta jest prawidłowa) to nie ma szans na odzyskanie alechemonu?
2. podważanie teorii: instrukcja str 14 "nie używasz składników, które masz na ręce" - rozumiem, że to kwestia zaufania do osoby podważającej bo nie ma możliwości weryfikacji?
3. prezentacja, sprzedaż - pytanie podobne jak powyżej - ufamy, że osoba ma na ręku składniki wymagane do wykonania prezentacji lub sprzedaży a nie korzysta z trójkąta wyników bo nie ma możliwości weryfikacji?
1. podważanie teorii sprowadza się tylko do zanegowania znaku aspektu, czyli jeśli wiem że pomylona jest wielkość 1 aspektu (reszta jest prawidłowa) to nie ma szans na odzyskanie alechemonu?
2. podważanie teorii: instrukcja str 14 "nie używasz składników, które masz na ręce" - rozumiem, że to kwestia zaufania do osoby podważającej bo nie ma możliwości weryfikacji?
3. prezentacja, sprzedaż - pytanie podobne jak powyżej - ufamy, że osoba ma na ręku składniki wymagane do wykonania prezentacji lub sprzedaży a nie korzysta z trójkąta wyników bo nie ma możliwości weryfikacji?
Leszek
aktualnie na półkach
aktualnie na półkach
Re: Alchemicy (Alchemists)
ad 1. Nie ma możliwości, że pomylona jest tylko wielkość jednego aspektu, a inne aspekty mają dobre znaki. Przeanalizuj sobie wszystkie alchemony. Jeżeli zmienisz wielkość jednego aspektu, to automatycznie zmieni się przynajmniej jeden znak w pozostałych dwóch aspektach.lechulysy pisze:1. podważanie teorii sprowadza się tylko do zanegowania znaku aspektu, czyli jeśli wiem że pomylona jest wielkość 1 aspektu (reszta jest prawidłowa) to nie ma szans na odzyskanie alechemonu?
2. podważanie teorii: instrukcja str 14 "nie używasz składników, które masz na ręce" - rozumiem, że to kwestia zaufania do osoby podważającej bo nie ma możliwości weryfikacji?
3. prezentacja, sprzedaż - pytanie podobne jak powyżej - ufamy, że osoba ma na ręku składniki wymagane do wykonania prezentacji lub sprzedaży a nie korzysta z trójkąta wyników bo nie ma możliwości weryfikacji?
Ogólnie rzecz ujmując: wielkości kółek aspektów nie niosą żadnej nowej informacji. Gdyby wszystkie kółka były tej samej wielkości, to i tak dałoby się grać. Tylko trzeba by było troszkę więcej pomyśleć.
ad 2. "Nie używasz" w tym kontekście oznacza, że nie musisz ich wogóle mieć. A nawet jeżeli je masz, to ich nie zużywasz. Do obalenia teorii potrzebna jest tylko wiedza. Posiadane przez Ciebie składniki, jak również zaufanie innych graczy, są nieistotne.
ad 3. Przy prezentacji i sprzedaży musisz posiadać niezbędne składniki. Musisz je odrzucić natychmiast po wykorzystaniu. Jeżeli grasz z użyciem smartfona i kamery, to uzyskany wynik (jawny dla innych graczy) jest dowodem na to, że użyłeś dobrych składników. Jeżeli grasz bez kamery, to wymagane są uczciwość i zaufanie.
Dawno nie grałem - jeżeli coś pomyliłem, to proszę mnie poprawić.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Alchemicy (Alchemists)
Nic nie pomyliłeś.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Alchemicy (Alchemists)
Mam jedną wątpliwość dotycząca Karty Przysługi Wspólnik.
Na karcie jest napisane mniej więcej "Użyj gdy deklarujesz akcje".
Czyli jeśli rozstawiłem się "flaszeczką" na niższym polu od pozostałych graczy (mam na myśli "walkę"/"licytację" o kolejność deklarowania akcji) i pierwszy deklaruję swoje akcje, to kartę Wspólnika mogę wykorzystać tylko gdy rozkładam swoje kostki akcji - niejako zużywam Wspólnika w ciemno nie wiedząc czy inni gracze będą w ogóle chcieli wepchnąć się przede mnie.
Zadając to samo pytanie od nieco innej strony - rozstawiłem już swoje kostki akcji, teraz inni gracze rozkładają swoje. W tym momencie nie mogę już użyć Wspólnika?
Na karcie jest napisane mniej więcej "Użyj gdy deklarujesz akcje".
Czyli jeśli rozstawiłem się "flaszeczką" na niższym polu od pozostałych graczy (mam na myśli "walkę"/"licytację" o kolejność deklarowania akcji) i pierwszy deklaruję swoje akcje, to kartę Wspólnika mogę wykorzystać tylko gdy rozkładam swoje kostki akcji - niejako zużywam Wspólnika w ciemno nie wiedząc czy inni gracze będą w ogóle chcieli wepchnąć się przede mnie.
Zadając to samo pytanie od nieco innej strony - rozstawiłem już swoje kostki akcji, teraz inni gracze rozkładają swoje. W tym momencie nie mogę już użyć Wspólnika?
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Alchemicy (Alchemists)
Używasz kiedy deklarujesz akcję, nie kiedy inni deklarują. Jeśli robisz to jako pierwszy to używając Wspólnika kładziesz swój znacznik na samej górze i jeśli żaden z pozostałych graczy nie użyje karty Wspólnika to będziesz wykonywał tę akcję jako pierwszy.