Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: Bary »

mat_eyo pisze:
sqb1978 pisze:No to pozostaje liczyć, że Wizkids ma tą licencję na określony czas i za jakiś czas wróci ona do Chvaatila, a wtedy... ;)
... będziemy ściągać LL po czesku zza południowej granicy :D
Po czesku to prawie jak po polsku, zamiast miecz będzie mieczyk, zamiast tarcza, tarczka itd. ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Mage Knight

Post autor: sqb1978 »

Bary pisze:Po czesku to prawie jak po polsku, zamiast miecz będzie mieczyk, zamiast tarcza, tarczka itd. ;)
gra planszowa = deskova hra
przerzucić kości = klopné kosti
Jest dobrze!

Ale chodziło mi, że będzie większa szansa zrobić jakiś dodruk środkowoeuropejski :)
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight

Post autor: ixi24 »

sqb1978 pisze:A może by tak napisać jakiś list otwarty do Wizzkids, że jest sporo fanów gry w Polsce ale nie mogą zagrać, bo nie mamy aż takiego rynku by opłacało się wydawać minimalny ustalony przez nich nakład? Może zmiękną jak im trochę przysłodzimy i obniżą wymagania? Co myślicie?

Szczerze co nam szkodzi spróbować, a nóż widelec kiedyś zmienią swoje dziwne restrykcje na korzyść graczy :P
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
Blacksad
Posty: 284
Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Re: Mage Knight

Post autor: Blacksad »

Kulis nie znamy, ale cała ta historia to modelowy przykład jak mieć grę w Top Ten BGG oraz ogromne zainteresowanie graczy i założyć zaporowe warunki na dodatki, skłócić się z autorem, a w konsekwencji tracąc opinię wiarygodnego wydawcy. Na końcu oczywiście jest strata pieniędzy, bo podejrzewam, że prawa do gry wieczne nie są.

Gdzieś czytałem, że Pegasus Spiele wydając LL w 2013 po niemiecku również miał problemy z wypuszczeniem dodatku.
Rozumiem, że WizKids priorytetowo traktuje rynek amerykański, bo jak śpiewał znany zespół "money, money, money", ale niedostrzeganie z całego tortu - rynku europejskiego (językowo) to krótkowzroczność.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Mage Knight

Post autor: sqb1978 »

Pewnie dlatego Chvaatil robi Star Treka w mechanice MK. Więc jak nie wóz to przewóz :)
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight

Post autor: ramar »

sqb1978 pisze:Pewnie dlatego Chvaatil robi Star Treka w mechanice MK. Więc jak nie wóz to przewóz :)
Jest to już informacja pewna i na pewno autorem będzie Chvaatil?
Awatar użytkownika
przemoo99
Posty: 310
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:08
Lokalizacja: Sheffield/UK

Re: Mage Knight

Post autor: przemoo99 »

Oby. Tylko nie wiem, czy bedzie mógł używać figurek z systemem clix tak jak w MK...
Chociaż w sumie to idzie załatwić żetonami...
Planszówkowy maniak... :)
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight

Post autor: metyu »

A wydawcą tego startrekowego MK nie ma być wizzkids, a gra nie ma być robiona przez innego osobnika niż Chvatil? Bo tak mi się coś kojarzy, ale pewien nie jestem.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Mage Knight

Post autor: c08mk »

sqb1978 pisze:Pewnie dlatego Chvaatil robi Star Treka w mechanice MK. Więc jak nie wóz to przewóz :)
Mage Trek? Ja się zapisuję :)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Trochę to wszystko dziecięco naiwne.

NECA (właściciel Wizkids) to korporacja, która potrafi dbać o swoją tak zwaną "własność intelektualną". Z dużym prawdopodobieństwem możecie przyjąć, że Chvatil nawet przez sekundę nie miał żadnych praw autorskich do MK:BG. Zapewne podpisując umowę z NECA/Wizkids (i biorąc za to oczywiście pieniądze) zrzekł się ich już na starcie.

Dodatkowo nigdy nie miał praw autorskich do ilustracji/figurek/itp, bo z tego co wiem, nie jest grafikiem.

Dodatkowo "Mage Knight" jest znakiem handlowym NECA/Wizkids.

Porzućcie wszelką nadzieję. Mage Knight jest i będzie należał do NECA/Wizkids. Przynajmniej dopóki jakaś inna korpo nie wyłoży grubej kasy.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Mage Knight

Post autor: sqb1978 »

Wszystko zależy od umowy. Jeśli przekazał prawa to pozamiatane, ale równie dobrze może udzielić licencji na 10 lat . Nie ma pewności ale jest nadzieja.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

sqb1978 pisze:Jeśli przekazał prawa to pozamiatane, ale równie dobrze może udzielić licencji na 10 lat.
Ale na co miałaby to być licencja? I czego miałyby dotyczyć prawa autorskie?

Siedmiopolowych kafli terenu? Kryształów many? Mechaniki dociągania kart z talii?

Jak pisałem: znaki handlowe, grafiki, figurki napewno nie niależą do Chvatila, więc nie ma możliwości, żeby MK (w obecnym kształcie) został przez niego (czy jakieś CGE) wydany.
Awatar użytkownika
Blacksad
Posty: 284
Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Re: Mage Knight

Post autor: Blacksad »

c08mk pisze:
sqb1978 pisze:Pewnie dlatego Chvaatil robi Star Treka w mechanice MK. Więc jak nie wóz to przewóz :)
Mage Trek? Ja się zapisuję :)
Wyłożenie karty Refreshing Walk w otoczeniu gwiezdnego pyłu nabierze nowego znaczenia :D
pinata pisze:...Przynajmniej dopóki jakaś inna korpo nie wyłoży grubej kasy.
Albo nie przejmie WizKids.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Blacksad pisze:Albo nie przejmie WizKids.
Na forum co jakiś czas pojawiają się tematy typu "załóżmy własne wydawnictwo".

Proponuję pojść na całość i zamiast zaczynać od zera, to zrobić zrzutkę* na zakup Wizkids.

To szaleństwo, ale może się udać.


*) zwłaszcza, że mamy teraz platformy w rodzaju wspieram.to
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Mage Knight

Post autor: sqb1978 »

pinata pisze:
sqb1978 pisze:Jeśli przekazał prawa to pozamiatane, ale równie dobrze może udzielić licencji na 10 lat.
Ale na co miałaby to być licencja? I czego miałyby dotyczyć prawa autorskie?

Siedmiopolowych kafli terenu? Kryształów many? Mechaniki dociągania kart z talii?

Jak pisałem: znaki handlowe, grafiki, figurki napewno nie niależą do Chvatila, więc nie ma możliwości, żeby MK (w obecnym kształcie) został przez niego (czy jakieś CGE) wydany.
Do tego co podlega prawom autorskim czyli np. nazwy Mage Knight, nazw i treści kart itd. Grafiki czy figurki musiałby zaprojektować od nowa, co oczywiście jest nierealne. Łatwiej będzie zrobić grę od nowa na tej mechanice i dogadać się z innym wydawnictwem.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: kwiatosz »

Z tego co Vasel mówił, to standardem jest powrót praw autorskich do autora gry po X latach. No ale wyjątki mogą być zawsze i wszędzie.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 148 times
Been thanked: 25 times

Re: Mage Knight

Post autor: uyco »

Ale praw autorskich do czego? mechanika nie jest objęta prawami, a jak ktoś pisał wyżej, prawa do świata, figurek i znaków ma Wizkids, więc Vladaa nie wejdzie w ich posiadanie.
Ergo IMHO Chvatil może śmiało zrobić "retheming" MK na Stratrek.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight

Post autor: wajdzik83 »

uyco pisze:Ale praw autorskich do czego? mechanika nie jest objęta prawami, a jak ktoś pisał wyżej, prawa do świata, figurek i znaków ma Wizkids, więc Vladaa nie wejdzie w ich posiadanie.
Ergo IMHO Chvatil może śmiało zrobić "retheming" MK na Stratrek.
Lub na innym świecie ;)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: kwiatosz »

Hmm, to do czego autorzy odzyskują prawa po 10 latach? I na co się w sumie podpisuje umowę? Bo ja to rozumiem tak, że mimo braku ochrony mechaniki firma nie może robić dodruku gry po utraceniu licencji od autora. Ale może to tylko świat fantazji i tylko grzeczność powstrzymuje firmy przed dodrukami, ale wtedy nie wiem o czym mówił Vasel...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 148 times
Been thanked: 25 times

Re: Mage Knight

Post autor: uyco »

Był kiedyś case Age of Steam, nie pamiętam dokładnie, ale chyba wydawca gry drukował i rozwijał linię bez błogosławieństwa od autora - Martina Wallace'a (stąd wziął się później Steam - o którego też była jakaś batalia).
Myślę, że wszystko zależy od umowy pomiędzy stronami. Można umówić się, że wydawnictwo kupuje pomysł i daje prowizję autorowi rezerwując sobie prawo do rozwoju gry, a pewnie można zastrzec sobie w kontrakcie, że wszelkie modyfikacje gry, dodruki itp muszą być odbywać się za obopólną zgodą - autora i wydawnictwa. Ale to już spekulacje z mojej strony.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: kwiatosz »

No i wszystkie zachęty wydawnictw do młodych autorów "Przysyłajcie śmiało prototypy, nikt wam gry nie ukradnie" poszłyyy ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Mage Knight

Post autor: sqb1978 »

Wcześniej wymieniłem do czego projektant może mieć prawa autorskie: do nazwy gry, do nazw i treści kart, do treści instrukcji itd. o ile te rzeczy sam stworzył. Poza tym ma prawo do bycia wymienionym jako autor. Licencji projektant może udzielić wydawnictwu na wydawanie gry, wyłączność wydawania i tego typu rzeczy. Czyli generalnie na zarabianie na tym co on wymyślił.
Jeśli grafiki lub figurki wykonał jakiś pracownik Wizkids to oni mają prawa do komercyjnego używania tych elementów i projektant nie ma nic do tego (już prędzej ten designer z Wizkids).
Więc reasumując jeśli i o ile licencja dla Wizkids na tytuł MK wygaśnie to Chvaatil będzie mógł dogadać się z kimś innym, ale graficznie grę trzeba będzie tworzyć od nowa. Pewnie dlatego lepszy będzie retheme bo mechaniki nie mogli zastrzec.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: Bary »

kwiatosz pisze:No i wszystkie zachęty wydawnictw do młodych autorów "Przysyłajcie śmiało prototypy, nikt wam gry nie ukradnie" poszłyyy ;)
Spokojnie, prawa autorskie należą do autora i bez jego zgody wydawnictwo projektu nie użyje.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight

Post autor: wajdzik83 »

Teraz to trochę z innej beczki :P Jakich koszulek używacie w podstawce MK ? Mam maydaye ale moim zdaniem są zbyt mało dolegające do kart i kiepsko to wygląda :/ wydaje mi się że w sztywniejszych koszulkach siedziały by lepiej. Ktoś coś ?? ;)
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight

Post autor: ixi24 »

Mam! Wreszcie mam Mage Knighta :D Swój własny polski egzemplarz. Kurde jednak było warto teraz się poświęcić i kupić jeszcze w przystępnej cenie :D Ile tego tam jest: Zamki, figurki, setki kart, żetony, kafelki, plansze. Wiele dobrego! Nie wiem jak ktoś mógł kiedyś w tym temacie pisać, że po otwarciu pudła z MK wydaje się tego mało :P Nie prawda. Jaram się jak dziecko, a 23 lata na karku ;)

Brat z żoną niedługo przyjedzie i czuje, że też będzie tym wszystkim podjarany :D
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
ODPOWIEDZ