Tezeusz - problemy z zasadami.
-
- Posty: 1131
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 133 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Dziękuję. Faktycznie na PC strona działa ok a na tablecie lub komórce to nie bardzo. Chyba nie jest zoptymalizowana pod Androida, szkoda bo często tablet wygodniejszy i bardziej pod ręką.
Sam Tezeusz super i polecam każdemu kto lubi klimaty Obcego a jak nie lubi to polecam chociaż spróbować. Dużo myślenia, dużo klimatu i naprawdę dużo zabawy.
Sam Tezeusz super i polecam każdemu kto lubi klimaty Obcego a jak nie lubi to polecam chociaż spróbować. Dużo myślenia, dużo klimatu i naprawdę dużo zabawy.
"Errare humanum est"
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Mam pytanie, bo w ostatniej rozgrywce pojawiła mi się pewna wątpliwość odnośnie karty Plany Bazy.
Czy ta karta pozwala zainstalować dowolną kartę oczekującą z dowolnego sektora, czy tylko z sektora w którym się znajduje? Przeoczyłem jakąś zasadę albo coś źle rozumiem?
Czy ta karta pozwala zainstalować dowolną kartę oczekującą z dowolnego sektora, czy tylko z sektora w którym się znajduje? Przeoczyłem jakąś zasadę albo coś źle rozumiem?
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Tak też grałem zawsze. Ale z czego to wynika?Peter128 pisze:Dowolną z dowolnego.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Wynika z tego, że tekst na karcie nie wspomina nic o sektorze, z którego mamy wybrać kartę.Skellig pisze:Tak też grałem zawsze. Ale z czego to wynika?Peter128 pisze:Dowolną z dowolnego.
Inna interpretacja powodowałaby kolejne wątpliwości, z którego sektora biorę kartę, jeśli do aktywowania Planów bazy używam Zdalnego sterowania.Jeśli zatrzymasz się w tym sektorze, możesz zainstalować {1} kartę Oczekującą w dowolnym sektorze (a na jej miejsce dołożyć nową ze stosu).
-
- Posty: 1131
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 133 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Czyli można wybrać dowolną oczekującą z jakiegoś sektoru i zainstalować ją w innym? Czy tylko w tym w którym oczekiwała?
"Errare humanum est"
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Właśnie w tym problem Nie ma uszczegółowienia w opisie karty i dlatego wg mnie podlega to interpretacji. Często, gdy mowa o dowolnym sektorze, to w karcie jest zwrot: "dowolny sektor". Tutaj nie ma tego, a zakładamy, że chodzi o dowolny. Być może macie racje, ja też nie mam tej karty teraz przed oczami.GrzeL pisze: Wynika z tego, że tekst na karcie nie wspomina nic o sektorze, z którego mamy wybrać kartę.
Nie bardzo rozumiem: Zdalne Sterowanie aktywuje wybraną kartę z dowolnego sektora, więc nadal kwestii podlega tylko działanie Planów Bazy. Działanie Zdalnego Sterowania nie jest problematyczne.Inna interpretacja powodowałaby kolejne wątpliwości, z którego sektora biorę kartę, jeśli do aktywowania Planów bazy używam Zdalnego sterowania.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
1 Czy jednostka wracająca z kosmosu uwalnia jednostkę uwięzioną chwytakiem?
2 Czy jednostka wpadająca w sidła chwytaka wywołuje pomniejszy szturm? (Jeśli tak, to zakładam, że sama w nim nie uczestniczy?)
3 System obronny (Naukowcy) został aktywowany. Następnie gracz Marines położył na nim żeton dezaktywacji (dzięki Wykrywaczowi pułapek). Co stanie się, gdy jednostka Marines przejdzie przez sektor z tym Systemem obronnym?
4 Czy jeśli Duplikat sąsiaduje z kartą jednorazowej pułapki, której efekt zwielokrotnia (np. Miną), to czy po jej aktywacji duplikat pozostaje na swoim miejscu w sektorze?
2 Czy jednostka wpadająca w sidła chwytaka wywołuje pomniejszy szturm? (Jeśli tak, to zakładam, że sama w nim nie uczestniczy?)
3 System obronny (Naukowcy) został aktywowany. Następnie gracz Marines położył na nim żeton dezaktywacji (dzięki Wykrywaczowi pułapek). Co stanie się, gdy jednostka Marines przejdzie przez sektor z tym Systemem obronnym?
4 Czy jeśli Duplikat sąsiaduje z kartą jednorazowej pułapki, której efekt zwielokrotnia (np. Miną), to czy po jej aktywacji duplikat pozostaje na swoim miejscu w sektorze?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Widzę, że fani Tezeusza w odwrocie. Podbiję zatem jeszcze jednym, być może banalnym, pytaniem:
- czy jestem zmuszony do użycia wszystkich zainstalowanych w sektorze kart akcji?
- czy jestem zmuszony do użycia wszystkich zainstalowanych w sektorze kart akcji?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Widze że karta z instalowaniem kart wywołała spore zamieszanie
ja po prostu gram tak że instalujemy dowolną naszą kartę z dowolnego sektora. Dla mnie wynika to z tego że nie jest napisane inaczej
Odpowiedzi na pytania:
1. Nie uwalnia. Jednostka ta nic nie robi
2. Nie, uruchamia tylko pułapki
3. Nic zostaje nieaktywny
4. zostaje
Co do używania kart akcji (swoich oczywiście) to według mnie tak, nie ma informacji że gracz może użyć kart akcji. Jest napisane że używa (więc nie bardzo ma wybór)
ja po prostu gram tak że instalujemy dowolną naszą kartę z dowolnego sektora. Dla mnie wynika to z tego że nie jest napisane inaczej
Odpowiedzi na pytania:
1. Nie uwalnia. Jednostka ta nic nie robi
2. Nie, uruchamia tylko pułapki
3. Nic zostaje nieaktywny
4. zostaje
Co do używania kart akcji (swoich oczywiście) to według mnie tak, nie ma informacji że gracz może użyć kart akcji. Jest napisane że używa (więc nie bardzo ma wybór)
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Dzięki za odpowiedzi. Co do używania kart akcji, to problem pojawił się, gdy nie opłacało mi się korzystać z Detonacji (wydaj 3 PD i usuń kartę przeciwnika). Ale sprawdziłem, że na odwrocie karty użyto zwrotu "możesz zapłacić...". Czyli samo sfinalizowanie akcji nie jest obowiązkowe w tym przypadku.
tomb pisze:3 System obronny (Naukowcy) został aktywowany. Następnie gracz Marines położył na nim żeton dezaktywacji (dzięki Wykrywaczowi pułapek). Co stanie się, gdy jednostka Marines przejdzie przez sektor z tym Systemem obronnym?
A tu mnie zdziwiłeś. Ja bym obstawiał, że zdejmujemy żeton dezaktywacji pułapki i "System obronny" wraca do pozycji aktywnej.AkitaInu pisze: 3. Nic zostaje nieaktywny
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Ok, Tutaj moja wina, źle przeczytałemtomb pisze:Dzięki za odpowiedzi. Co do używania kart akcji, to problem pojawił się, gdy nie opłacało mi się korzystać z Detonacji (wydaj 3 PD i usuń kartę przeciwnika). Ale sprawdziłem, że na odwrocie karty użyto zwrotu "możesz zapłacić...". Czyli samo sfinalizowanie akcji nie jest obowiązkowe w tym przypadku.
tomb pisze:3 System obronny (Naukowcy) został aktywowany. Następnie gracz Marines położył na nim żeton dezaktywacji (dzięki Wykrywaczowi pułapek). Co stanie się, gdy jednostka Marines przejdzie przez sektor z tym Systemem obronnym?A tu mnie zdziwiłeś. Ja bym obstawiał, że zdejmujemy żeton dezaktywacji pułapki i "System obronny" wraca do pozycji aktywnej.AkitaInu pisze: 3. Nic zostaje nieaktywny
Jak najbardziej masz rację Jeżeli jest to żeton z wykrywacza pułapek to jak najbardziej po przejściu przeciwnika uaktywnia się on. Ale w sumie nie do końca rozumiem co tu jest niejasne
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Chciałem upewnić się, czy dezaktywacja z Wykrywacza pułapek nie anuluje (nie skasuje? nie cofnie?) wcześniejszej aktywacji Systemu obronnego. Teraz jestem pewien, że aktywacja SO zostaje jedynie "zawieszona" do chwili usunięcia żetonu dezaktywacji. (Matko, chyba nie jestem w stanie napisać tego czytelniej.)
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
No dobrze, a jak gracie z żetonami ulepszenia i/lub duplikatem?AkitaInu pisze:Widze że karta z instalowaniem kart wywołała spore zamieszanie
ja po prostu gram tak że instalujemy dowolną naszą kartę z dowolnego sektora. Dla mnie wynika to z tego że nie jest napisane inaczej
Instaluję pierwszą kartę. Czy w przypadku ulepszenia (i możliwości zainstalowania drugiej karty) uzupełniam brakującą kartę, a następnie znów instaluję? (W efekcie mogę więc zainstalować kartę, która dopiero co weszła do gry.)
I to samo pytanie w przypadku duplikatu: czy po użyciu karty uzupełniam wszystkie puste miejsca i dopiero używam za pomocą duplikatu karty po raz drugi?
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Nie no, tutaj się zupełnie nie zgadzam. Karty akcji chyba w każdym przypadku mają zwrot "możesz". Nie trzeba ich używać. Jeśli ktoś gra tak, że z automatu używa wszystkich swoich kart akcji z sektora do którego wpadnie, to trochę gra w inną grę, bo to jednak zmienia rozgrywkęAkitaInu pisze: Co do używania kart akcji (swoich oczywiście) to według mnie tak, nie ma informacji że gracz może użyć kart akcji. Jest napisane że używa (więc nie bardzo ma wybór)
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Plany bazy mają opis:Trolliszcze pisze:No dobrze, a jak gracie z żetonami ulepszenia i/lub duplikatem?AkitaInu pisze:Widze że karta z instalowaniem kart wywołała spore zamieszanie
ja po prostu gram tak że instalujemy dowolną naszą kartę z dowolnego sektora. Dla mnie wynika to z tego że nie jest napisane inaczej
"Jeśli zatrzymasz się w tym sektorze, możesz zainstalować [1] kartę oczekującą w dowolnym sektorze (a na jej miejsce dołożyć nową ze stosu)."
Zatem ulepszone Plany bazy można przeczytać tak:
"Jeśli zatrzymasz się w tym sektorze, możesz zainstalować [2] karty oczekujące w dowolnych sektorach (a na ich miejsce dołożyć nowe ze stosu)."
Z powyższego wynikałoby, że najpierw instalujemy karty oczekujące, a potem dokładamy nowe.
Duplikat ma wyjaśnienie z tyłu, że należy traktować jego działanie tak, jakby w tym sektorze były dwie takie same karty. Wydaje mi się (i tak gram), że najpierw realizuję w całości jedną z nich (np. Plany bazy), a potem w całości Duplikat (np. jako Plany bazy).
Podsumowując - karta ulepszona a karta zduplikowana to inna para kaloszy. Co wy na to?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Wykrywacz pułapek na trzy osoby: Marines położyli żeton dezaktywacji na kamerach Naukowców. Co stanie się, gdy stanie tam jednostka Obcych:
- zdejmujemy dezaktywację, a pułapka nie uruchamia się?
- przesuwamy znacznik kamer, bo dezaktywacja działa tylko dla jednostek Marines (patrz: opis na karcie Wykrywacza)?
- zdejmujemy dezaktywację, a pułapka nie uruchamia się?
- przesuwamy znacznik kamer, bo dezaktywacja działa tylko dla jednostek Marines (patrz: opis na karcie Wykrywacza)?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Czy Zdalne sterowanie pozwala odpalić kartę akcji z tego samego sektora, w którym się znajduje (czyli de facto odpalić dwukrotnie akcję tej drugiej karty)?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Zdalne sterowanie pozwala uruchomić kartę z dowolnego sektora, więc niby ok, ale... - kartą duplikującą Zdalne sterowanie nie można odpalić tej samej karty, którą uruchomiono Zdalnym Sterowaniem. Skąd to ograniczenie? Zastanawiam się, czy nie wynika z "domyślnego" ograniczenia "jedno użycie akcji na jeden ruch jednostki".
Niby zasady niczego w liczbie aktywacji nie zakazują, ale w takim razie zasada Zdalne sterowanie+Duplikat jest mocno nieintuicyjna.
Niby zasady niczego w liczbie aktywacji nie zakazują, ale w takim razie zasada Zdalne sterowanie+Duplikat jest mocno nieintuicyjna.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Dzisiaj stanęliśmy przed następującym dylematem: (dodatek Boty)
Czy żetony analizy współdziałają ze Smartbombą?
Żeton analizy wzmacnia ataki przeciwko jednostce która go nosi, ale czy detonacja Smartbomby to jest atak? Smartbomba zadaje rany, nie jest jednak nigdzie napisane, że to atak jako taki. Stąd dylemat...
Prosiłbym o uzasadnienie odpowiedzi.
Czy żetony analizy współdziałają ze Smartbombą?
Żeton analizy wzmacnia ataki przeciwko jednostce która go nosi, ale czy detonacja Smartbomby to jest atak? Smartbomba zadaje rany, nie jest jednak nigdzie napisane, że to atak jako taki. Stąd dylemat...
Prosiłbym o uzasadnienie odpowiedzi.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Ja się trzymam zasady, że atak następuje, gdy mamy jakikolwiek szturm lub gdy karta pozwala wykonać atak (musi paść słowo atak). A Smartbomba zadaje rany, więc nie jest atakiem, zatem żeton analizy nie daje dodatkowych punktów.
W Botach jest pewna nieścisłość, ale nie mam gry przy sobie, więc napiszę, że chyba analiza z tyłu ma nieprecyzyjny zapis. Czy jeśli wróg ma analizę, to przy ataku dwóch jednostek każda z nich dostaje bonus?
W Botach jest pewna nieścisłość, ale nie mam gry przy sobie, więc napiszę, że chyba analiza z tyłu ma nieprecyzyjny zapis. Czy jeśli wróg ma analizę, to przy ataku dwóch jednostek każda z nich dostaje bonus?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."