Fabularne uzasadnienia są są sam wiesz ile warte przy kwestiach mechaniki
Szkoda też, że nie popierasz swoich stwierdzeń jakimiś źródłami bo tak to nie mam się do czego odnieść... Poza tym, ja zawsze tłumaczę, że odpowiedzi nie zagrywa się w "okienkach czasowych", tylko w "punktach czasowych", w przeciwieństwie do akcji.
Przejrzałem anglojęzyczną literaturę. Gloin ma:
Response: After Glóin suffers damage, add 1 resource to his resource pool for each point of damage he just suffered. Tu zwracam uwagę, że "point of damage" jest czymś innym niż "damage token", a według instrukcji to właśnie żetony są tym, co de facto obniża punkty wytrzymałości postaci. Teoretycznie więc postać może otrzymać miljon punktów obrażeń, ale dopóki nie zostaną one zamienione na żetony to wciąż żyje. Natomiast z tego co widzę to instrukcja też używa wymiennie w przykładach "przydziel X obrażeń" a "połóż X żetonów obrażeń".
Dori ma:
Response: After a hero is assigned any amount of damage, exhaust Dori to place that damage on Dori instead.
Gloin jest jedynym u którego użyto "suffers damage", ale wcale nie jest oczywistym, że znaczy to coś innego niż "deal damage", "assign damage", czu "place damage" tym bardziej że późniejszy tekst znów odnosi się do "points of damage" a nie do "damage tokens".
Napisałem do FFG, zobaczymy co odpiszą.