Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mage Knight

Post autor: Błysk »

ixi24 pisze:Mam! Wreszcie mam Mage Knighta :D Swój własny polski egzemplarz. Kurde jednak było warto teraz się poświęcić i kupić jeszcze w przystępnej cenie :D Ile tego tam jest: Zamki, figurki, setki kart, żetony, kafelki, plansze. Wiele dobrego! Nie wiem jak ktoś mógł kiedyś w tym temacie pisać, że po otwarciu pudła z MK wydaje się tego mało :P Nie prawda. Jaram się jak dziecko, a 23 lata na karku ;)

Brat z żoną niedługo przyjedzie i czuje, że też będzie tym wszystkim podjarany :D

Miłej gry! Jest tego całkiem sporo. ;) Tylko nie zniechęćcie się łatwo jak w pierwszej partii zapomnicie/ źle zastosujecie część zasad.
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight

Post autor: arturpe »

Polecam video tutoriale. Generalnie obsługa gry jest wtedy prostsza.
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight

Post autor: wajdzik83 »

Doradzcie te koszulki pls... ;) Najlepiej z linkiem :) Dzięki z góry.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Mage Knight

Post autor: sqb1978 »

Ja gram w tych grubszych z FFG.
W przypadku koszulkowania z reguły masz 2 możliwości: ekonomiczną tzn. cieńsze maydaye lub premium czyli droższa opcja z grubszymi.
Na pewno grubszymi gra się lepiej. Łatwiej tasuje, nie szeleszczą, nie marszczą sie i są trwalsze. Tak więc to tak naprawdę kwestia wyłącznie budżetu.
Awatar użytkownika
hrachubi
Posty: 398
Rejestracja: 17 sty 2013, 20:07
Lokalizacja: Pruszków
Has thanked: 56 times
Been thanked: 10 times

Re: Mage Knight

Post autor: hrachubi »

Dodatki - Krang i Lost Legion pojawiły się w Rebel.pl
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: mat_eyo »

Ja gram w maydayach i nie mam do nich uwag, może poza tym, że przy dłuższym nieużywaniu potrafią się skleić w pudełku. Choć w tym przypadku myślę, że to nie jest problem akurat mayday, a ogólnie samych koszulek.
Awatar użytkownika
Blacksad
Posty: 284
Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Re: Mage Knight

Post autor: Blacksad »

Ja również mam Mayday i jak na stosunek jakość/cena dobrze spełniają swoją rolę. Potwierdzam, że mają tendencję do sklejania, zwłaszcza jak dzień wcześniej były intensywnie "miętolone".

https://boardgamegeek.com/geeklist/1028 ... tem1989605
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mage Knight

Post autor: AkitaInu »

Ja gram w ultra pro deck protector. Najlepsze koszulki moim zdanie, dobrze pasują, twarde i wytrzymałe :)
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight

Post autor: ixi24 »

A tak z ciekawości czytałem sobie instrukcje Lost Legion i tam jest kilka zmienionych kart z podstawki. Polska wersja ma już te karty zmienione?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mage Knight

Post autor: Błysk »

ixi24 pisze:A tak z ciekawości czytałem sobie instrukcje Lost Legion i tam jest kilka zmienionych kart z podstawki. Polska wersja ma już te karty zmienione?

Z tego co czytałem to tak. Polska wersja już była wydawana tak by być kompatybilna z dodatkami. No i psikus był taki, że nie wydano polskich dodatków ;)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

ixi24 pisze:A tak z ciekawości czytałem sobie instrukcje Lost Legion i tam jest kilka zmienionych kart z podstawki. Polska wersja ma już te karty zmienione?
Ogólnie tak.

Możesz ewentualnie wymienić dwie karty, które nie zostały zaktualizowane w polskiej podstawce, bo nie miało to sensu:
Zimna krew (Tovak) - zmiana dotyczyła zdolności Arcane Immunity, wprowadzonej w Lost Legion.
Odświeżający spacer (akcja zaawansowana) - zmiana dotyczyła możliwości zagrania karty ruchu w walce; tę zmianę przepisów również wprowadza Lost Legion.

Możesz też wymienić kartę Rytuał krwi (akcja zaawansowana), która została nieprecyzyjnie przetłumaczona - w angielskiej wersji występuje tam liczba mnoga (colors), a w polskiej liczba pojedyńcza (kolor).

Należy też wymienić żetony Altem Strażników.
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight

Post autor: Alwirin »

pinata pisze: Możesz ewentualnie wymienić dwie karty, które nie zostały zaktualizowane w polskiej podstawce, bo nie miało to sensu:
Zimna krew (Tovak) - zmiana dotyczyła zdolności Arcane Immunity, wprowadzonej w Lost Legion.
Odświeżający spacer (akcja zaawansowana) - zmiana dotyczyła możliwości zagrania karty ruchu w walce; tę zmianę przepisów również wprowadza Lost Legion.

Możesz też wymienić kartę Rytuał krwi (akcja zaawansowana), która została nieprecyzyjnie przetłumaczona - w angielskiej wersji występuje tam liczba mnoga (colors), a w polskiej liczba pojedyńcza (kolor).

Należy też wymienić żetony Altem Strażników.
+ do tego żetony Altem Magów oraz karta akcji zaawansowanej "Zwinność", która w dodatku bardzo straciła
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight

Post autor: ixi24 »

W Polskiej fanowskiej instrukcji LL są przedstawione takie zmiany kart z podstawki:

▪ 2 Artefakty (Chorągiew Strachu, Róg Gniewu)
▪ 1 Czar (Skrzydła Wiatru / Skrzydła Nocy)
▪ 1 karta Akcji Podstawowych (Zimna Krew)
▪ 5 kart Akcji Zaawansowanych (Zwinność,
Odświeżający Spacer, Krwawy Rytuał,
W Potrzebie, Talent Magiczny)
▪ 2 karty Jednostek Regularnych (Utem Gwardziści)
▪ 3 karty Jednostek Elitarnych (Altem Strażnicy)

Czyli jak rozumiem oprócz kart, które są zmienione pod dodatek (Zimna Krew, Zwinność, Odświeżający spacer) reszta kart wymienionych wyżej jest już zmieniona? Czy w LL są one jedna wszystkie inne? Bo w polskiej instrukcji tych zmian nie ma podanych. Są tylko spolszczone nowe karty z dodatku.
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Alwirin pisze:+ do tego żetony Altem Magów oraz karta akcji zaawansowanej "Zwinność", która w dodatku bardzo straciła
Altem Magowie faktycznie stracili fortyfikacje. Ale "Zwinność" w polskiej podstawce była już poprawiona i nie trzeba jej wymieniać.
ixi24 pisze:Czyli jak rozumiem oprócz kart, które są zmienione pod dodatek (Zimna Krew, Zwinność, Odświeżający spacer) reszta kart wymienionych wyżej jest już zmieniona?
Jeszcze raz: należy wymienić Zimną krew i Odświeżający spacer jak również dwa rodzaje żetonów wrogów (Altem Strażnicy i Altem Magowie).

Można ewentualnie wymienić Rytuał krwi, aby sprostować drobną nieścisłość.

Całej reszty kart i żetonów nie trzeba wymieniać, bo w polskiej podstawce są już poprawione.


Korzystając z okazji chciałbym dodać, że Lost Legion warto nabyć (lub przynajmniej poznać) również dla nowych zasad rozgrywania tury. Moim zdaniem usunięcie ograniczeń w zagrywaniu kart ruchu i wpływu jest korzystne dla gry.

edit: może nizbyt zgrabnie ująłem kwestię zmian w zasadach. Chodziło mi o to, że Lost Legion wprowadzając nowe elementy gry (np.: lokacje maze/labirynth, zdolność cumbersome) jednocześnie lekko zmienia i systematyzuje reguły. Dzięki czemu wszystko staje się spójne i eleganckie.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2015, 21:49 przez pinata, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mage Knight

Post autor: Błysk »

pinata pisze:
Korzystając z okazji chciałbym dodać, że Lost Legion warto nabyć (lub przynajmniej poznać) również dla nowych zasad rozgrywania tury. Moim zdaniem usunięcie ograniczeń w zagrywaniu kart ruchu i wpływu jest korzystne dla gry.

Były jakieś ograniczenia?

EDIT: W wersji PL podstawki: "Aby się poruszyć możesz zagrać dowolną ilość kart ruchu", w sprawie używania wpływu wygląda to tak samo.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2015, 21:11 przez Błysk, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight

Post autor: Sokoov »

Przyszedł do mnie dzisiaj Lost Legion i jestem zachwycony jakością wykonania. Jednak Tezla to jest po prostu jakiś niesmaczny żart i nieposzanowanie gracza.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight

Post autor: ramar »

sqb1978 pisze:Pewnie dlatego Chvaatil robi Star Treka w mechanice MK. Więc jak nie wóz to przewóz :)
Jednak Star Trek, który nawiązuje do Mage Knighta nie zrobi czeski twórca. Na stronie WizKids widnieje mały artykuł na ten temat, gdzie jasno jest sprecyzowane, że autorem gry będzie Andrew Parks (twórca tak głośnych tytułów jak...ekhem. są takowe? o.O )
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Błysk pisze:Były jakieś ograniczenia?
Na przykład takie, że karty/efekty dające ruch lub wpływ można było zagrywać tylko w odpowiednich fazach tury (odpowiednio: ruchu i negocjacji z ludnością).

Ale nie ma tu się co rozwodzić nad szczegółami. Wszystko jest w instrukcji LL - ładnie opisane i wytłumaczone na przykładach.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight

Post autor: ixi24 »

Dzięki za pełną i wartościową odpowiedź co do tych zmienionych kart ;). Ciekawi mnie jeszcze ta nieścisłość Rytuału krwi. Co dokładnie w polskiej karcie jest nie tak ?
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1409
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 155 times
Been thanked: 195 times

Re: Mage Knight

Post autor: Błysk »

Kolega wyżej o tym pisał ;)
pinata pisze: Możesz też wymienić kartę Rytuał krwi (akcja zaawansowana), która została nieprecyzyjnie przetłumaczona - w angielskiej wersji występuje tam liczba mnoga (colors), a w polskiej liczba pojedyńcza (kolor).
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 479
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 110 times
Been thanked: 41 times

Re: Mage Knight

Post autor: ixi24 »

A przy okazji jest gdzieś do wydrukowania tabela z punktami do wpisania? Coś tak jak w Robinsonie, gdzie można sobie wpisać scenariusz, liczbe graczy punktacje itp;

edit: Coś takiego:

https://www.dropbox.com/s/bufhslibd5094 ... _kolor.pdf
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight

Post autor: AiS »

ixi24 pisze:A przy okazji jest gdzieś do wydrukowania tabela z punktami do wpisania? Coś tak jak w Robinsonie, gdzie można sobie wpisać scenariusz, liczbe graczy punktacje itp;

edit: Coś takiego:

https://www.dropbox.com/s/bufhslibd5094 ... _kolor.pdf
W sekcji "files" gry MK na BGG znajdziesz gotowce - dla podstawki lub LL.
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 330
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 52 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight

Post autor: niwgnip »

Jestem po pierwszej partii (udało się kupić używaną podstawkę, stan prawie że idealny). Strasznie zdziwiło mnie jak zacząłem rozkładać grę, jak małe są kości many :) Podczas oglądania filmów na yt wydawały się większe. To samo dotyczy kafli terenów. Oczywiście - dobrze że są mniejsze bo i tak prawie cały stół u mnie zajęty przez grę.

Co do partii - kilka błędów zrobiłem (np. nie szturmowałem baszty tylko atakowałem z pola obok). Ogólnie jestem bardzo zadowolny, dzisiaj rozkładam podbój jednoosobowy :D

Jeszcze jedno pytanie co do tych zmienionych kart (bo to chyba głównie dotyczyło zmian po zakupie LL). W przypadku posiadania samej podstawki - Rytuał krwi - wiadomo, błąd na karcie. To samo z Cold Toughness od Tovaka (nie pamiętam teraz nazwy po polsku) - brakuje informacji o +1 za odporności na żetonie wroga. Sprawdzałem żetony wrógów i w podstawce angielskiej nie ma żadnych różnic. Rozumiem że te zmiany (Altem Strażnicy i Magowie) to przy zakupie LL trzeba zrobić?;)
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Mage Knight

Post autor: c08mk »

niwgnip pisze:Rozumiem że te zmiany (Altem Strażnicy i Magowie) to przy zakupie LL trzeba zrobić?;)
Tak, dopiero z LL-em. Gdzieś w instrukcji LL jest uzasadnienie i piszą że zmiany są zawiązane z armią Volkara. Stare żetony były chyba za mocno fortyfikowane jeżeli sobie przypominam powód.
robocik
Posty: 33
Rejestracja: 04 wrz 2009, 20:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight

Post autor: robocik »

Pograłem już trochę w scenariusze z LL i najbardziej co mi się w nich podoba to AI gracza wirtualnego czyli Volkare. W podstawce wirtualny gracz był fajnie rozwązany (motywował do działania), jednak praktycznie przez większą część gry trzeba było się spieszyć, czyli pozbywać się kart w każdej turze, bo inaczej wirtualny gracz kończył rundę szybko i człowiekowi zostawało na ręce parę kart niewykorzystanych. I co gorsza, taka sytuacja była praktycznie w każdej rundzie. Wirtualny gracz pozbywał się co turę 3 kart lub więcej, więc człowiek też musiał to robić. I nawet jeśli były momenty w grze, że czuło się, że przydałoby się odczekać jedną turę (np leczenie ran, albo poczekanie na dodatkowe karty przed atakiem) to zwykle kończyło się to tym, że writualny gracz kończył rundę pierwszy.

W przypadku Volkare sytuacja jest o wiele lepsza. Też oczywiście trzeba się spieszyć, ale ten pośpiech jest rozłożony na całą grę. Nie jesteśmy już ograniczeni przez 16 kart w rundzie wirtualnego gracza tylko przez jego całą talię na grę. Dzięki czemu na początku gry możemy minimalnie zwolnić grę, zaplanować więcej ruchów i przygotować się do nich bo wiemy, że nadrobimy w późniejszych rundach. W podstawce od początku trzeba było się spieszyć, czesto plany brały "w łeb" bo na ręce były złe karty itp.
Najchętniej to przeniósłbym AI Volkare do scenariuszy z podstawki:)

A co do samego dodatku Lost Legion to jest świetny. Scenariusze z Volkare ciekawie zaprojektowane i do każdego z nich trzeba mieć inną strategię. Niezdecydowanym polecam!
ODPOWIEDZ