Neuroshima: Konwój (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Mysle, ze duza czesc powodow podales sam w tym poscie. Klimat i czesc oprawy (bo ilustracje imho niezle) moze rzeczywiscie odstraszac. Nie od dzis wiadomo, ze mainstream growy nie kocha post-apo. W Hexie az tak go nie czuc, a drugi przyklad, ktory podales - Nowa Era - wlasnie dlatego zostala przetematowana na nie-postapo i dopiero po tym osiagnela duzy sukces.Dexterus pisze: Jeśli to była taka dobra decyzja - jak twierdzi jolietjake - to dlaczego, podczas gdy Hex! wciąż się rozwija, a Nowa Era dostanie quasi-reedycję, Konwój jest grą martwą i przez Portal (oraz Bogów Chaosu) zapomnianą...?
Joliet Jake na BGG
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Koledze zarzuciłem, że nie grał w konwój i tak się wypowiada, bo jego post wygląda na zwykłe trolowanie w temacie ale do rzeczy.
Konwój jest specyficzną grą ok zgoda, jest trudna na początku zgoda, ikony hmmm zgoda, ale ci co przeszli 2-3 gry i mają z kim grać chyba napiszę za niektóre z tych osób jest świetna, nie mówię rewelacja, ta gra nie podbiła i nie podbije świata, gdyż to jest gra niszowa tak jak są książki-dzieła literackie nie docenione.
Dodam, że cieszę się, iż wcześniej nie czytałem nic na temat tej gry bo jak bym czytał zrezygnowałbym bym z jej zakupu przez negatywne opinie i wiem tylko tyle, że nie można słuchać zawsze innych. Wiele osób wypowiada się na zasadzie ja nie dałem rady to innemu obrzydzę tą lub inną grę, mało jest opinii na zasadzie OK mi nie podeszła ale ty może dasz radę i dla ciebie będzie świetną grą, mi nie podeszła bo 1.., 2..., 3.... tylko jest napisane ta gra jest beeeee i tylko tyle.
Zgadzam się, że instrukcja np. do Nowej Ery jest to dramat w trzech aktach nic z niej również nie zrozumiałem, dopiero postanowiłem przeczytać instrukcję z 51 stanu (porównałem ją do inst. z Nowej Ery) i uwzględnić nowości w kartach z Nowej Ery, następnie pogrzebałem na youtube, oglądałem rozgrywki przykładowe i dopiero wówczas zaskoczyłem, aczkolwiek pierwsze 2 -3 rozgrywki to była rozpacz, ale następnie co się stało ... pokazało się słońce i gra zaczęła żyć.
Mam tylko jedną prośbę jeśli ty i ty nie rozumiesz gry, nie umiesz w nią grać, masz problem z samozaparciem aby przejść przez tą grę przynajmniej jej nie obrzydzaj innemu tylko dlatego bo miałeś problem z rozgrywką.
Konwój jest specyficzną grą ok zgoda, jest trudna na początku zgoda, ikony hmmm zgoda, ale ci co przeszli 2-3 gry i mają z kim grać chyba napiszę za niektóre z tych osób jest świetna, nie mówię rewelacja, ta gra nie podbiła i nie podbije świata, gdyż to jest gra niszowa tak jak są książki-dzieła literackie nie docenione.
Dodam, że cieszę się, iż wcześniej nie czytałem nic na temat tej gry bo jak bym czytał zrezygnowałbym bym z jej zakupu przez negatywne opinie i wiem tylko tyle, że nie można słuchać zawsze innych. Wiele osób wypowiada się na zasadzie ja nie dałem rady to innemu obrzydzę tą lub inną grę, mało jest opinii na zasadzie OK mi nie podeszła ale ty może dasz radę i dla ciebie będzie świetną grą, mi nie podeszła bo 1.., 2..., 3.... tylko jest napisane ta gra jest beeeee i tylko tyle.
Zgadzam się, że instrukcja np. do Nowej Ery jest to dramat w trzech aktach nic z niej również nie zrozumiałem, dopiero postanowiłem przeczytać instrukcję z 51 stanu (porównałem ją do inst. z Nowej Ery) i uwzględnić nowości w kartach z Nowej Ery, następnie pogrzebałem na youtube, oglądałem rozgrywki przykładowe i dopiero wówczas zaskoczyłem, aczkolwiek pierwsze 2 -3 rozgrywki to była rozpacz, ale następnie co się stało ... pokazało się słońce i gra zaczęła żyć.
Mam tylko jedną prośbę jeśli ty i ty nie rozumiesz gry, nie umiesz w nią grać, masz problem z samozaparciem aby przejść przez tą grę przynajmniej jej nie obrzydzaj innemu tylko dlatego bo miałeś problem z rozgrywką.
moja kolekcja
http://boardgamegeek.com/collection/use ... dgame&ff=1
http://boardgamegeek.com/collection/use ... dgame&ff=1
- raphaell7
- Posty: 774
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 83 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Portal zapowiedział nową edycję Konwoju
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Jakieś zmiany?raphaell7 pisze:Portal zapowiedział nową edycję Konwoju
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
To raz, dwa - wywalone zostaną ikonki, będą opisy. Coś się z miastami miało zmienić, ale nie pamiętam (chyba nie ma już byc efektu wygrana bitwy, ale nie sugerujcie się, bo nie pamiętam).janekbossko pisze:mam nadzieje ze graficzne
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Tak, przy czym zmiany graficzne w designie, a nie zmiana ilustracji.
I tak, coś ma być uproszczone z miastami, jakieś efekty dodatkowe wywalone - ale czy chodzi o efekty miast po zwycięstwie, efekty dzielnic po zwycięstwie czy o zdolności Posterunku w poszczególnych miastach to nie wiem.
I tak, coś ma być uproszczone z miastami, jakieś efekty dodatkowe wywalone - ale czy chodzi o efekty miast po zwycięstwie, efekty dzielnic po zwycięstwie czy o zdolności Posterunku w poszczególnych miastach to nie wiem.
Joliet Jake na BGG
- Portal Games
- Posty: 1363
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 303 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Hej! Ruszyła właśnie przedsprzedaż Konwóju z gadżetami w postaci naszywek Molocha i Posterunku.
Poza tym mamy dla Was instrukcję do Konwoju: http://bit.ly/1h1PzrY
Informacje o przedsprzedaży znajdziecie tutaj: http://bit.ly/1FCCGQP
Poza tym mamy dla Was instrukcję do Konwoju: http://bit.ly/1h1PzrY
Informacje o przedsprzedaży znajdziecie tutaj: http://bit.ly/1FCCGQP
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
A była słaba? pytam serio: ja zagrałem z 5 razy i miałem wrażenie ze dopiero wiem o co w grze chodzi i że jeszcze dziesiątki rozgrywek przede mną.Rocy7 pisze:Regrywalność lepsza niż 1 edycji?
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2015, 20:41 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Mechanika wymusza określony sposób grania (pewne rzeczy trzeba robić), więc partia rozwija się zwykle w podobny sposób. W ten sposób patrząc na Konwój, regrywalność może wydawać się ograniczona. Moim zdaniem jest to cecha mechaniki, a nie feler gry.
A poza tym mamy do czynienia jedynie z odświeżeniem tytułu, a nie przeprojektowaniem, więc żadnych fundamentalnych zmian nie będzie.
A poza tym mamy do czynienia jedynie z odświeżeniem tytułu, a nie przeprojektowaniem, więc żadnych fundamentalnych zmian nie będzie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Grałem kilkanaście razy, Posterunkiem udało mi się wygrać RAZ. Zacząłem nawet szukać na forum BGG jakichś wskazówek. A tam z kolei natrafiałem na posty ludzi pytających jak się wygrywa Molochem, bo gra Posterunkiem wydaje się zbyt łatwa. Czyli może dopóki nie odkryjesz haczyka, to masz długą zabawę. Jednak nie wróciłem już do tego tytułu.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Nie grałem, zniechecily mnie wlasnie opinie o niskiej regrywalności.mig pisze:A była słaba? pytam serio: ja zagrałem z 5 razy i miałem wrażenie ze dopiero wiem o co w grze chodzi i że jeszcze dziesiątki rozgrywek przede mną.Rocy7 pisze:Regrywalność lepsza niż 1 edycji?
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
W nowej wersji zniknęły dodatkowe cechy miast, dostępne tylko dla Posterunku. Zniknął więc jeden z elementów strategii, który grający Posterunkiem mógł (ale nie musiał) wykorzystać, zależnie od sytuacji. Ta zmiana, upraszczająca (spłycająca?) grę raczej nie zwiększa regrywalności. Ja natomiast grając w Konwój nie miałem zastrzeżeń co do balansu, kilka razy zwycięstwo ważyło się do ostatniej karty.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
A później przestałeś grać?mig pisze:A była słaba? pytam serio: ja zagrałem z 5 razy i miałem wrażenie ze dopiero wiem o co w grze chodzi i że jeszcze dziesiątki rozgrywek przede mną.Rocy7 pisze:Regrywalność lepsza niż 1 edycji?
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Przestałem. Nie mam zbyt dużo okazji grać w konfrontacyjne dwuosobówki w klimatach postapo. Nie dotyczy to tylko Konwoju. Inna sprawa, że 5 rozgrywek w jedną grę, to u mnie całkiem sporodonPedro pisze:A później przestałeś grać?mig pisze:A była słaba? pytam serio: ja zagrałem z 5 razy i miałem wrażenie ze dopiero wiem o co w grze chodzi i że jeszcze dziesiątki rozgrywek przede mną.Rocy7 pisze:Regrywalność lepsza niż 1 edycji?
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Jako zagorzały miłośnik Neuroshimy Hex postanowiłem przetestować grę Konwój. Wraz z kumplem (również zagorzałym fanem NH) rozegraliśmy w sumie już 12 partii. Zagrałem 7 razy Molochem i 5 razy Posterunkiem. Wynik: 12:0 dla Posterunku.
Analizując nasze rozgrywki doszliśmy do wniosku, że gra jest niezbalansowana i jeśli ktoś gra w miarę poprawnie Posterunkiem (tzn. wykorzystuje na maksa jego skille), to Moloch nie ma praktycznie szans na zwycięstwo.
Bardzo chciałbym się mylić, bo gra mi się spodobała.
Jeśli ktoś uważa inaczej i chciałby to udowodnić, to chętnie się spotkam gdzieś w Warszawie w celu rozegrania kilku partyjek, bo być może jest w tej grze coś, co nam jak dotąd umyka.
Analizując nasze rozgrywki doszliśmy do wniosku, że gra jest niezbalansowana i jeśli ktoś gra w miarę poprawnie Posterunkiem (tzn. wykorzystuje na maksa jego skille), to Moloch nie ma praktycznie szans na zwycięstwo.
Bardzo chciałbym się mylić, bo gra mi się spodobała.
Jeśli ktoś uważa inaczej i chciałby to udowodnić, to chętnie się spotkam gdzieś w Warszawie w celu rozegrania kilku partyjek, bo być może jest w tej grze coś, co nam jak dotąd umyka.
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Dociąg kart bywa bolesny i losowy dla obu stron, więc to w sumie zaskakujące. Graliście w I czy II ed?
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Graliśmy w II edycję.
Dociąg bywa bolesny dla obu stron, ale IMHO ta "boleść" szybciej znika w przypadku Posterunku (2 x Narada wojenna, Trepy).
Dociąg bywa bolesny dla obu stron, ale IMHO ta "boleść" szybciej znika w przypadku Posterunku (2 x Narada wojenna, Trepy).
-
- Posty: 1353
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 573 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Nieznajomość kart, brak strategii, brak wiedzy jak kontrować i wydaje się, że równowagi brak. Znajomość meta przychodzi z czasem i wtedy się okazuje że balans jednak jest.
No chyba, że twórca to był złośliwiec i partacz co niczego nie testuje
No chyba, że twórca to był złośliwiec i partacz co niczego nie testuje
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Dlatego chciałbym zagrać z kimś, kto pokaże mi, że ten balans jednak jest, bo jak na razie to ja tego nie widzę.tommyray pisze:Nieznajomość kart, brak strategii, brak wiedzy jak kontrować i wydaje się, że równowagi brak. Znajomość meta przychodzi z czasem i wtedy się okazuje że balans jednak jest.
A próbowaliśmy różnych wariantów grania Molochem i wynik był zawsze ten sam.
Jeśli czujesz się na siłach, to zapraszam. Chętnie postawię browar za każdy wygrany ze mną Molochem mecz.