Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
63,5 x 88 - np. Deck protector (on ma rozmiar na opakowaniu 66 x 91 ale pasuje ), albo zielone mayday, ultra fity z ultra pro za małe (a chciałem te karty wsadzić do tych fajnych pudełek )
Ewentualnie ffg ale to bez sensu bo są dużo droższe niż ultra pro a jakość taka sama (i nie ma głupiej, zbyt długiej koszulki. Ale jest hologram, nie przeszkadza mi akurat )
Na potwierdzenie moich słów info z bgg:
Arcane Tinmen Sleeve Size: Standard (AT-10406) 63 x 88 mm
Fantasy Flight Sleeve Size: Standard Card Game (FFS05) 2 1/2" x 3 1/2" (63.5 x 88 MM)
Mayday Sleeve Size: Card Game 63.5 x 88 mm
Swan Panasia Sleeve Size: SWN-032 (Std Card) 65 x 90 mm
Ultra Pro Sleeve Size: Standard Size 66 x 91 mm
Curiosity pisze:1. Nie, nie trzeba mieć Factions, żeby grać w OB, to zupełnie oddzielny dodatek.
2. W żaden z tych dodatków jeszcze nie zagrałem, z tym, że Factions nie posiadam i nie znam zasad, a OB mam, czytałem instrukcję i wygląda to bardzo fajnie i prosto.
A gdzie można znaleźć instrukcję?
Może ktoś już zagrał w OB? Albo w oba dodatki i może je porównać?
Grałem kilka razy w Outer Belt i uważam, że nie jest to w żadnym wypadku "must have".
Do rzeczy - OB wpływa niestety na zwiększenie downtimeu, bo praktycznie co turę wchodzą nowe karty, które trzeba obejrzeć oraz sprawdzić, czy nie zmieniły się warunki zakupu pozostałych (bo to się zmienia też co turę). Same karty z OB bazują przede wszystkim na łapaniu przelatujących koło planety asteroid i przerabianiu ich na surowce. Dodatkowe miejsce pod kolonię też jest ściśle związane z OB - mając tam przewagę można zagrywać zakupione asteroidy w tej samej turze (normalnie dopiero w następnej kolejce). I o to pole zwykle są toczone boje, bo daje to naprawdę dużą przewagę.
Ostatnio rozkładamy AF bez OB, ale to ze względu na downtime. Gdyby nie to, spokojnie mogę polecić bo znacznie zwiększa możliwości gracza, szczególnie w dziedzinie zdobywania surowców.
Curiosity pisze:Grałem kilka razy w Outer Belt i uważam, że nie jest to w żadnym wypadku "must have".
Do rzeczy - OB wpływa niestety na zwiększenie downtimeu, bo praktycznie co turę wchodzą nowe karty, które trzeba obejrzeć oraz sprawdzić, czy nie zmieniły się warunki zakupu pozostałych (bo to się zmienia też co turę). Same karty z OB bazują przede wszystkim na łapaniu przelatujących koło planety asteroid i przerabianiu ich na surowce. Dodatkowe miejsce pod kolonię też jest ściśle związane z OB - mając tam przewagę można zagrywać zakupione asteroidy w tej samej turze (normalnie dopiero w następnej kolejce). I o to pole zwykle są toczone boje, bo daje to naprawdę dużą przewagę.
Ostatnio rozkładamy AF bez OB, ale to ze względu na downtime. Gdyby nie to, spokojnie mogę polecić bo znacznie zwiększa możliwości gracza, szczególnie w dziedzinie zdobywania surowców.
Ja zaś niedawno sprzedałem AF. Wrażenia bardzo podobne, czyli przede wszystkim większy downtime (który już w podstawce bywa problematyczny). Ilość opcji jest mega fajna, ukryte cele i nowe technologie dają naprawdę dużo frajdy, ale jeśli nie grają osoby obeznane z grą, które rozgrywkę mają w jednym palcu i szybko podejmują decyzje (i nie mają problemu z angielskim) to będziecie cierpieć przez czas oczekiwania
Moje gry: Board Game Geek. Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź! S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię) If you don't know where you're going, any road will get you there.
SaszaPL pisze:Wrażenia bardzo podobne, czyli przede wszystkim większy downtime (który już w podstawce bywa problematyczny). Ilość opcji jest mega fajna, ukryte cele i nowe technologie dają naprawdę dużo frajdy, ale jeśli nie grają osoby obeznane z grą, które rozgrywkę mają w jednym palcu i szybko podejmują decyzje (i nie mają problemu z angielskim) to będziecie cierpieć przez czas oczekiwania
A czy masz podobne odczucia przy Factions? Czy może ten dodatek wypada nieco lepiej biorac pod uwagę nowicjuszy i downtime?
Bea pisze:
A czy masz podobne odczucia przy Factions? Czy może ten dodatek wypada nieco lepiej biorac pod uwagę nowicjuszy i downtime?
Ja nie mam Outer Belt ale Factions od momentu zakupu zawsze jest dołączane do gry i w mojej opinii w ogóle nie wpływa na downtime, a za to bardzo urozmaica rozgrywkę dając graczom indywidualne zdolności i karty agend. Bez Factions przy grze we dwoje widać było odrobinę powtarzalności strategii a teraz każda rozgrywka jest inna.
Bea pisze:
A czy masz podobne odczucia przy Factions? Czy może ten dodatek wypada nieco lepiej biorac pod uwagę nowicjuszy i downtime?
Ja nie mam Outer Belt ale Factions od momentu zakupu zawsze jest dołączane do gry i w mojej opinii w ogóle nie wpływa na downtime, a za to bardzo urozmaica rozgrywkę dając graczom indywidualne zdolności i karty agend. Bez Factions przy grze we dwoje widać było odrobinę powtarzalności strategii a teraz każda rozgrywka jest inna.
A ja mam factions i z nimi nie gram - gra traci na plynnosci i czytelnosci. Kolejne kafelki/pola do zapamietania
Moim zdaniem zbedna komplikacja calkiem zgrabnej gry.
bartek_mi pisze:
A ja mam factions i z nimi nie gram - gra traci na plynnosci i czytelnosci. Kolejne kafelki/pola do zapamietania
Moim zdaniem zbedna komplikacja calkiem zgrabnej gry.
Pewnie tak, ale zależy mi żeby grać w pięć osób mimo wszystko i zastanawiam się, który dodatek w tym celu będzie lepszy, czyli właśnie mniej skomplikuje grę.
Zaden, w 5 osob to jest skrajnie niegrywalne. Naprawde odradzam, downtime zabija. Zagralismy tak w ogranym skladzie I nigdy wiecej, dramat. Mozesz dolozyc kosci I znaczniki z innej gry I sprawdzic jak to dziala bez kupowania.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
kwiatosz pisze:Zaden, w 5 osob to jest skrajnie niegrywalne. Naprawde odradzam, downtime zabija. Zagralismy tak w ogranym skladzie I nigdy wiecej, dramat. Mozesz dolozyc kosci I znaczniki z innej gry I sprawdzic jak to dziala bez kupowania.
Zgadzam się - jak brać Factions to tylko dla dodatkowych zdolności i agend. Zagraliśmy (do tego nie pełną z racji na czas) grę w 5 osób i nie jest to dobry pomysł...
Qlaqs pisze:A ja mam factions i z nimi nie gram - gra traci na plynnosci i czytelnosci. Kolejne kafelki/pola do zapamietania
Moim zdaniem zbedna komplikacja calkiem zgrabnej gry.
A tu się akurat nie zgodzę. Gramy w stałym składzie (2 lub 4 osobowym) i wszyscy po zakupieniu Factions uznali, że nie gramy bez tego dodatku
Akurat dla nas te dodatkowe 2 czy 4 nowe akcje do zapamiętania nie są żadnym problemem - wręcz przeciwnie, wprowadzają świeżość do gry (widać zależy od graczy).
Od kiedy dwa lata temu odsłuchałem recenzji Gradania, AF trafił na jedno z najwyższych gier na mojej liście w kategorii "must play". Wczoraj zagrałem i zostałem w całości kupiony przez grę. Wiem, to pierwsza rozgrywka ale póki co jestem zachwycony. Tylko gdzieś tam pojawia się we mnie pewna wątpliwość co do regrywalności tytułu... czy to nie jest tak, że trzeba zawsze dążyć do największej liczby kości? A jak oceniacie regrywalność tytułu? Czy rozgrywki różnią się od siebie?
Chyba jestem jeszcze zbyt mało doświadczonym graczem aby ocenić to po jednej rozgrywce. Mam nadzieje, że rozwiejecie moje wątpliwości
ja podczas ostatnio rozegranej partii miałem pecha w turlaniu kostek i grałem dość długo startowym zestawem i udało mi się na koniec wygrać partię, także się da Ale ogólnie wiadomo jak to w worker/dice placement games, im więcej workerów/kości tym lepiej