Thrash'n Roll
- Dzika Mrówka
- Posty: 150
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11
Thrash'n Roll
Zakładam temat bo instrukcja napisana na kolanie.
Podstawowe pytania:
1. Na wstępie opisu każdej lokacji mamy formułkę: "Zawsze gdy gracz wykonuje tu akcję..." Rozumiem że obowiązuje to przed wykonaniem akcji? (ważne np. przy przy Metal Mind)
2. Venom Nest: "Po zakończeniu tej akcji gracz przesuw znacznik swojej aktywnej płyty o dwa pola zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub jeden ze swoich singli o dwa pola w prawo." Dowolny singiel czy aktywny bo w angielskiej instrukcji stoi że aktywny.
3. Metal Mind: W/g angielskiej instrukcji kładziemy na liście przebojów płyt znacznik nagrania stroną aktywną, w polskiej o tym ani słowa.
4. Strona 7 przykład. Czy nie ma być "Za nagrane płyty zielony gracz otrzymuje 4 punkty, gracz czerwony 4 punkty, gracz niebieski 4 punkty." Jeśli inaczej to nie wiem jak to się liczy.
Podstawowe pytania:
1. Na wstępie opisu każdej lokacji mamy formułkę: "Zawsze gdy gracz wykonuje tu akcję..." Rozumiem że obowiązuje to przed wykonaniem akcji? (ważne np. przy przy Metal Mind)
2. Venom Nest: "Po zakończeniu tej akcji gracz przesuw znacznik swojej aktywnej płyty o dwa pola zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub jeden ze swoich singli o dwa pola w prawo." Dowolny singiel czy aktywny bo w angielskiej instrukcji stoi że aktywny.
3. Metal Mind: W/g angielskiej instrukcji kładziemy na liście przebojów płyt znacznik nagrania stroną aktywną, w polskiej o tym ani słowa.
4. Strona 7 przykład. Czy nie ma być "Za nagrane płyty zielony gracz otrzymuje 4 punkty, gracz czerwony 4 punkty, gracz niebieski 4 punkty." Jeśli inaczej to nie wiem jak to się liczy.
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Thrash'n Roll
Dokładnie tak.Dzika Mrówka pisze: 1. Na wstępie opisu każdej lokacji mamy formułkę: "Zawsze gdy gracz wykonuje tu akcję..." Rozumiem że obowiązuje to przed wykonaniem akcji? (ważne np. przy przy Metal Mind)
Tylko aktywne albumy można pchać w górę listy. W przypadku singli możesz wybrać który (aktywny lub nieaktywny).Dzika Mrówka pisze: 2. Venom Nest: "Po zakończeniu tej akcji gracz przesuw znacznik swojej aktywnej płyty o dwa pola zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub jeden ze swoich singli o dwa pola w prawo." Dowolny singiel czy aktywny bo w angielskiej instrukcji stoi że aktywny.
Zawsze gdy umieszczasz znacznik nagrania na planszę, kładziesz go strona aktywną.Dzika Mrówka pisze: 3. Metal Mind: W/g angielskiej instrukcji kładziemy na liście przebojów płyt znacznik nagrania stroną aktywną, w polskiej o tym ani słowa.
Za nagrane płyty gracz zielony otrzymuje 4 pkt. (za 1 nagrany album 1pkt. + 3pkt. za pierwszy album), gracz czerwony otrzymuje 5pkt. (za 2 nagrane albumy 2pkt. + 2 pkt. za drugi album + 1pkt. za trzeci album), gracz niebieski otrzymuje 3 pkt. (za 3 nagrane albumy 3pkt.)Dzika Mrówka pisze: 4. Strona 7 przykład. Czy nie ma być "Za nagrane płyty zielony gracz otrzymuje 4 punkty, gracz czerwony 4 punkty, gracz niebieski 4 punkty." Jeśli inaczej to nie wiem jak to się liczy.
- Dzika Mrówka
- Posty: 150
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11
Re: Thrash'n Roll
Pytanie po pierwszej rozgrywce:
Czy zdolność specjalną postaci możemy użyć w dowolnej chwili podczas wykonywania akcji z kości? Np. nagrywam singiel a później mogę go awansować dzięki zdolności specjalnej karty którą wykorzystałem do aktywacji tejże akcji?
Czy zdolność specjalną postaci możemy użyć w dowolnej chwili podczas wykonywania akcji z kości? Np. nagrywam singiel a później mogę go awansować dzięki zdolności specjalnej karty którą wykorzystałem do aktywacji tejże akcji?
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Thrash'n Roll
Zdolność specjalna postaci zawsze po zakończeniu akcji. Strona 6 instrukcji: "Ważne: Gracz może skorzystać ze zdolności specjalnej postaci, dopiero po wykonaniu akcji."Dzika Mrówka pisze:Pytanie po pierwszej rozgrywce:
Czy zdolność specjalną postaci możemy użyć w dowolnej chwili podczas wykonywania akcji z kości? Np. nagrywam singiel a później mogę go awansować dzięki zdolności specjalnej karty którą wykorzystałem do aktywacji tejże akcji?
- Dzika Mrówka
- Posty: 150
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11
Re: Thrash'n Roll
Kolejna porcja pytań:
1. Czy znacznik umiejętności z zagranej karty postaci kładziemy przed czy po akcji (tak jak zdolność specjalna)?
2. Rozumiem że kości neutralne wliczające się do nagrania płyty albo do punktów sławy też można przerzucać dzięki fanom.
3. Bitwa przebojów: Gracze rzucają kośćmi i porównują wyniki (+fani). Ten kto przegra może przerzucić białą kość (-fan) i sprawdzamy wyniki, ten kto przegrywa nadal może przerzucić kość i tak do skutku. Czy tak to ma wyglądać?
4. Na koniec rundy mogę odrzucić tylko jeden zestaw fanów aby podnieść jedną umiejętność, nie można odrzucić dwóch kompletów?
1. Czy znacznik umiejętności z zagranej karty postaci kładziemy przed czy po akcji (tak jak zdolność specjalna)?
2. Rozumiem że kości neutralne wliczające się do nagrania płyty albo do punktów sławy też można przerzucać dzięki fanom.
3. Bitwa przebojów: Gracze rzucają kośćmi i porównują wyniki (+fani). Ten kto przegra może przerzucić białą kość (-fan) i sprawdzamy wyniki, ten kto przegrywa nadal może przerzucić kość i tak do skutku. Czy tak to ma wyglądać?
4. Na koniec rundy mogę odrzucić tylko jeden zestaw fanów aby podnieść jedną umiejętność, nie można odrzucić dwóch kompletów?
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Thrash'n Roll
Po akcji.Dzika Mrówka pisze: 1. Czy znacznik umiejętności z zagranej karty postaci kładziemy przed czy po akcji (tak jak zdolność specjalna)?
Tak.Dzika Mrówka pisze: 2. Rozumiem że kości neutralne wliczające się do nagrania płyty albo do punktów sławy też można przerzucać dzięki fanom.
Dokładnie tak.Dzika Mrówka pisze: 3. Bitwa przebojów: Gracze rzucają kośćmi i porównują wyniki (+fani). Ten kto przegra może przerzucić białą kość (-fan) i sprawdzamy wyniki, ten kto przegrywa nadal może przerzucić kość i tak do skutku. Czy tak to ma wyglądać?
Możesz odrzucić dowolną liczbę zestawów.Dzika Mrówka pisze: 4. Na koniec rundy mogę odrzucić tylko jeden zestaw fanów aby podnieść jedną umiejętność, nie można odrzucić dwóch kompletów?
- Ardel12
- Posty: 3391
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2066 times
Re: Thrash'n Roll
Po pierwszej partii mam pytanie odnośnie końcowego punktowania jak za akcję supportowania Turbo.
Czy można wtedy korzystać z akcji odrzucenia kart fanów i tym samym zdobyć dodatkowe punkty i zwiększyć pozycje albumu?
Czy można wtedy korzystać z akcji odrzucenia kart fanów i tym samym zdobyć dodatkowe punkty i zwiększyć pozycje albumu?
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Thrash'n Roll
Oczywiście że tak. Ta akcja działa dokładnie tak samo oprócz znaczników Turbo.Ardel12 pisze:Po pierwszej partii mam pytanie odnośnie końcowego punktowania jak za akcję supportowania Turbo.
Czy można wtedy korzystać z akcji odrzucenia kart fanów i tym samym zdobyć dodatkowe punkty i zwiększyć pozycje albumu?
- Dzika Mrówka
- Posty: 150
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11
Re: Thrash'n Roll
Witam. Kolejna porcja pytań:
1. W jakiej kolejności rozgrywane są końcowe koncerty Turbo?
2. Czy podczas bitwy przebojów podczas ostatniego koncertu Turbo gracz może wziąć skandal by wskoczyć automatycznie z płytą na wskazane miejsce.
3. Jeśli może wziąć skandal to czy jest on w jakiś sposób rozliczany na końcu gry?
1. W jakiej kolejności rozgrywane są końcowe koncerty Turbo?
2. Czy podczas bitwy przebojów podczas ostatniego koncertu Turbo gracz może wziąć skandal by wskoczyć automatycznie z płytą na wskazane miejsce.
3. Jeśli może wziąć skandal to czy jest on w jakiś sposób rozliczany na końcu gry?
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Thrash'n Roll
1. W takiej, jak była rozgrywana ostatnia runda.
2. Nie można korzystać z kart skandali.
3. patrz 2.
2. Nie można korzystać z kart skandali.
3. patrz 2.
- Ardel12
- Posty: 3391
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2066 times
Re: Thrash'n Roll
Jeśli w danej rundzie nie wykorzystałeś ani kart wsparcia ani kart skandali to jak najbardziej możesz tak zrobić.hrachubi pisze:Czy w ramach jednej akcji, gdy brakuje mi 2 kostek, mogę wykorzystać dwie karty wsparcia lub dwa skandale?
- Skryty Planszoholik
- Posty: 119
- Rejestracja: 09 mar 2016, 15:37
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Thrash'n Roll
Dzika Mrówko dzięki za założenie wątku - przydaje się
moje pytania:
1.w jakim celu wydłuża się rozgrywkę na 4 graczy o 2 rundy? Żeby wyrównać szansę dając każdemu możliwość bycia pierwszym graczem 2 razy? Jeśli tak czy próbowaliście wariantu w którym 5 i 6 rundę rozgrywa się wg kolejności zależnej od punktów sławy? Tj. najsłabszy gracz zaczyna itd. IMHO w ten sposób sprawiedliwości byłoby zadość a gra niepotrzebnie nie wydłużałaby się o 2 rundy...
Tylko pytanie czy może już tak testowaliście i nie wypaliło? Może są jakieś inne motywy takiego rozwiązania których nie zauważam?
2. czy jest szansa na polskie karty pomocy takie jak te: https://boardgamegeek.com/file/download ... web_en.pdf ?
moje pytania:
1.w jakim celu wydłuża się rozgrywkę na 4 graczy o 2 rundy? Żeby wyrównać szansę dając każdemu możliwość bycia pierwszym graczem 2 razy? Jeśli tak czy próbowaliście wariantu w którym 5 i 6 rundę rozgrywa się wg kolejności zależnej od punktów sławy? Tj. najsłabszy gracz zaczyna itd. IMHO w ten sposób sprawiedliwości byłoby zadość a gra niepotrzebnie nie wydłużałaby się o 2 rundy...
Tylko pytanie czy może już tak testowaliście i nie wypaliło? Może są jakieś inne motywy takiego rozwiązania których nie zauważam?
2. czy jest szansa na polskie karty pomocy takie jak te: https://boardgamegeek.com/file/download ... web_en.pdf ?
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 sie 2014, 22:57
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Re: Thrash'n Roll
Przy 4 graczach gramy 2 rundy więcej właśnie po to, by każdy z grających był pierwszym graczem 2 razy. Krzysiek z osobami testującymi próbował rozgrywek dla 4 graczy przy mniejszej liczbie rund w różnych konfiguracjach, i niestety ostatni gracz miał zdecydowanie gorszą pozycję. Więc forma wpisana w zasady gry pozostała po testach, i jest oficjalną.Skryty Planszoholik pisze:1.w jakim celu wydłuża się rozgrywkę na 4 graczy o 2 rundy? Żeby wyrównać szansę dając każdemu możliwość bycia pierwszym graczem 2 razy? Jeśli tak czy próbowaliście wariantu w którym 5 i 6 rundę rozgrywa się wg kolejności zależnej od punktów sławy? Tj. najsłabszy gracz zaczyna itd. IMHO w ten sposób sprawiedliwości byłoby zadość a gra niepotrzebnie nie wydłużałaby się o 2 rundy...
Tylko pytanie czy może już tak testowaliście i nie wypaliło? Może są jakieś inne motywy takiego rozwiązania których nie zauważam?
Instrukcja w j. angielskim zawierała błędy, które zostały wykryte jeszcze przed wydaniem gry, ale już w momencie gdy komponenty gry były gotowe. Zdecydowaliśmy się przygotować krótką erratę, i w ten sposób powstała także karta pomocy na tym sasmym arkuszu. Nie było potrzeby erratować instrukcji w j. polskim, więc nie ma też takiej karty pomocy w pudełku.Skryty Planszoholik pisze:2. czy jest szansa na polskie karty pomocy takie jak te: https://boardgamegeek.com/file/download ... web_en.pdf ?
Ponieważ jest zainteresowanie Krzysiek przekazuje, że przygotuje także kartę pomocy w j. polskim i będzie udostępniona ona w formacie PDF do pobrania z naszej strony. Przewidywany czas pojawienia się: maj 2016.
Odpowiadając po konsultacji z autorem,
Roman Cupek