Dungeon Crawler wazny rozwoj postaci i ekwipunek

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Dungeon Crawler wazny rozwoj postaci i ekwipunek

Post autor: Rocy7 »

Ostatnio poważnie myślę nad inwestycją w jakiś Dungeon Crawler. W mojej kolekcji aktualnie nie mam tego typu gry a przydałaby się do lżejszych spotkań z kumplami przy piwie.

Lubię ten gatunek więc znam sporo potencjalnych tytułów, ale w każdym coś mi się pasowało, być może jednak jest coś, czego nie biorę pod uwagę lub niedoceniam.

Pewnie i tak stanie na Imperial Assault ;)

Wymogi
Ilość graczy 2-5 (w ostateczności 4)
Czas gry pojedynczy scenariusz 1-2 h.
Cena poniżej 300 zł było dobrze
Ważne istotny jest dla mnie rozwój postaci, zdolności i levelowanie najlepiej w trakcie misji / lub dobor skilli dla postaci tak by kazda gra nawet ta sama klasa nie byla identyczna
Chce by gra była bardziej taktyczna jak Omega Protocol a mniej losowa jak Timber Peak.
Figurki muszą być

Co znam?

Descent 2 edycja
Zalety: szybkie, proste
Wady: bez dodatków sporo traci, scenariusze są nierówne, rozwój postaci tylko w trybie kampanii, mało zdolności do wyboru, niejednoznaczne zasady  

Level 7 Omega Protocol
Zalety: dużo opcji konfiguracji komandosów, system adrenaliny,
Wady: brak sensownej kampanii, mało scenariuszy, upierdliwe zasady LOS

Star Wars Imperial Assault
Zalety: dynamiczny system naprzemiennej aktywacji, ulepszona mechanika Descenta, ciekawy tryb kampanii z wyborami misji, różne zdolności do wyboru przy awansie
Wady: cena, + dodatki z podejściem wyciśnijmy tyle kasy ile się da, rozwój postaci tylko w trybie kampanii, klimat sci-fi BARDZO nie leży jednemu z moich kumpli, nie jestem przekonany co do balansu

LNOE Timber Peak
Zalety: rozwój bohaterów w trakcie misji, klimat horrorów klasy B
Wady: bardzo duża losowość, przegięte kombosy, monotematyczność zombi

Earth Reborn
Zalety  - rozbudowana mechanika, dużo opcji taktycznych
Wady: przerost formy nad treścią, potrzeba dużo czasu na opanowanie mechaniki

Zombicide i Shadows over Brimstone etc. czyste kooperacje odpadają

Zastanawiam się

Dungeon Saga Dwarf King Quest
Zalety: ciekawy system walki,
Wady: podstawka daje mniejsze możliwości, system rozwoju postaci nie jest jakiś szczególnie ciekawy (mało zdolności do wyboru)

Conan
Zalety: klimat,
Wady: cena, najprawdopobniej ubogi system rozwoju postaci.

Human Interface Nakamura Tower
Zalety:
Wady: nie za wiele wiadomo o mechanice 
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 784
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 64 times
Been thanked: 487 times

Re: Dungeon Crawler wazny rozwoj postaci i ekwipunek

Post autor: _Berenice_ »

Jeśli chodzi o SWIA to jeśli masz grupę graczy myślicieli, którzy analizują każdy możliwy ruch i podchodzą do każdej misji na poważnie, to balans staje się poważnym problemem. Ten, kto będzie odgrywał rolę imperium musi być bezwzględny dla rebelii, gdyż ma mniejsze możliwości rozwoju. Przegranie przez niego kilku początkowych misji spowoduje, że gracze zaopatrzą się w super-hiper-bronie, przerzuty, zdolności, a on nie będzie mógł im efektywnie przeciwdziałać z kilkoma marnymi kartami. Szczególnie klasa imperium, która posiada na odwrocie szturmowców jest niezwykle słaba (przepraszam wyleciała mi z głowy nazwa;). Podobno (ja grałam jedynie jako imperium) analogiczna sytuacja występuje wtedy, gdy imperium wygra zbyt wiele razy. Jeśli jedna ze stron zyska przewagę bardzo trudno jest odbić się od dna.
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1411
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 195 times
Been thanked: 199 times

Re: Dungeon Crawler wazny rozwoj postaci i ekwipunek

Post autor: Zet »

_Berenice_ pisze:Ten, kto będzie odgrywał rolę imperium musi być bezwzględny dla rebelii.
No chyba właśnie takie powinno być imperium zawsze, prawda? :wink: Tak przynajmniej pamiętam z filmów.
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 784
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 64 times
Been thanked: 487 times

Re: Dungeon Crawler wazny rozwoj postaci i ekwipunek

Post autor: _Berenice_ »

Zet pisze:
_Berenice_ pisze:Ten, kto będzie odgrywał rolę imperium musi być bezwzględny dla rebelii.
No chyba właśnie takie powinno być imperium zawsze, prawda? :wink: Tak przynajmniej pamiętam z filmów.
No tak, moje dobre serce jest jedynie repetycją prawdy ekranu :wink: Ale teraz siedzę i kwiczę, jak za każdym razem dostanę wciry :evil:
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Dungeon Crawler wazny rozwoj postaci i ekwipunek

Post autor: ajfel »

Jak dla mnie, to do Twoich oczekiwań jak ulał pasuje Shadows of Brimstone.
Ma wszystko, o czym piszesz: figurki, kampania, levelowanie, dungeon crawler, dungeon budowany z puzzli itd. Pełny coop przeciwko grze.

Niestety, gra jest droga.

Kampanię ma zrobioną świetnie - gra ogólnie mocno zainspirowana klasycznym Warhammer Quest jak dla mnie. Descent i jego klony mogą się schować.
To, co może być dla Ciebie mankamentem to - w moim odczuciu jednak bardziej gra przygodowa (nastawiona na klimat, losowe eventy i znaleziska etc) niż taktyczna. Ale w sumie o Descencie też bym chyba to powiedział.
ODPOWIEDZ