Lekkie przybliżenie:
Zarówno Automobile jak i Kanban poza instrukcjami są niezależne językowo. Obie są zupełnie inne i kładą nacisk na inne rzeczy.
Automobile - tutaj zajmujemy się produkcją samochodów na przestrzeni historii motoryzacji (trzy typy samochodów, tanie, klasa średnia, luksusy). Gra symuluje zmagania producentów z zaspokojeniem potrzeb rynkowych - popyt, podaż i umiejętne balansowanie w tych granicach (reklamy, wyprzedaże, zatrudnianie handlowców itp.). Grę widzimy z pozycji koncernu, staramy się zarządzać ale myślimy kategoriami produkowany samochód/sprzedany samochód. Gra bardzo fajnie działa w większym gronie. Jednak jak to Wallace może się podobać lub nie. Ja bardzo lubię - znajomi, którzy grali nigdy nie narzekali.
Kanban - w tej grze natomiast bardziej czujemy się jak jeden z trybików w korporacji niż jako producent samochodów. Tak naprawdę te samochody to tylko tło tematyczne - ale bardzo dobrze wkomponowane w całą grę i powiązane tematycznie. Jesteśmy pracownikiem w dużej korpo i musimy tak zarządzać swoim czasem pracy, aby wyrabiać w projektach, które zleca szefowa, które sami knujemy, dbać o nasz rozwój w każdym dziale firmy i do tego starać się spełniać cele firmy - czyli produkcję samochodów. Całość bardzo tematyczna, moim zdaniem trudniejsza w regułach niż automobile, ale ciężko obie gry porównać bo są zupełnie inne. Kanban to gra bardziej o poruszaniu się w korpo (czas, punktowanie u szefowej na spotkaniach, realizacja projektów narzuconych przez zarząd vs nasze pomysły itp.). Gra fajna, początkowo trudno się połapać, ale jak już zaskoczy to idzie płynnie i daje sporo satysfakcji. Aczkolwiek gry Lacerdy są specyficzne
O Automani nie wiem nic - odrzuca mnie oprawa. Jest jeszcze Kraftwagen - ale tego nie znam.