Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Witam.
Mam na imię Krzysiek i jestem twórcą projektu Wargamer. Projekt ma na celu stworzenie interaktywnego komputerowego systemu gier planszowych który w bardzo zbliżony sposób przypomina granie na prawdziwej planszy bez komputera. Do tej pory udało się stworzyć wersję testową programu "stolik" dzięki któremu można poruszać dowolnymi elementami takimi jak obrazki na ekranie dotykowym swojego komputera.
Więcej informacji znajdziecie na stronie:
http://www.wargamertable.esy.es
Blogu:
http://www.projektwargamer.blogspot.com
lub stronie Facebook'owej:
http://www.facebook.pl/Projekt.Wargamer
Pozdrawiam.
Mam na imię Krzysiek i jestem twórcą projektu Wargamer. Projekt ma na celu stworzenie interaktywnego komputerowego systemu gier planszowych który w bardzo zbliżony sposób przypomina granie na prawdziwej planszy bez komputera. Do tej pory udało się stworzyć wersję testową programu "stolik" dzięki któremu można poruszać dowolnymi elementami takimi jak obrazki na ekranie dotykowym swojego komputera.
Więcej informacji znajdziecie na stronie:
http://www.wargamertable.esy.es
Blogu:
http://www.projektwargamer.blogspot.com
lub stronie Facebook'owej:
http://www.facebook.pl/Projekt.Wargamer
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 14:35 przez Tiderus, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
dla mnie jest to kompletnie bezsensu i bezużyteczne. rozumiem, że to ma być tylko dla twórców gier? bo zwykli gracze raczej z tego nie skorzystają.
po to jest komputer, żeby pewne rzeczy robił za nas, jak już coś elektronizujemy. w chińczyku po co mam sam przesuwać palcem swój pionek, jak mógłby to robić za mnie komputer? po pierwsze nie popełnię błędu, nie pomylę się i ogólnie niczego nie schrzanię. może w chińczyku o to trudno ale w bardziej skomplikowanych dużo łatwiej popełnić błąd. jak już gram w grę planszową na tablecie to właśnie dlatego, że komputer nie pozwoli mi popełnić błędu, nie pozwoli mi się pomylić ani nie pozwoli mi o niczym zapomnieć.
jako twórca gier oczekiwałbym od takiego projektu abym mógł wybrać (zaprojektować) planszę z polami, wybrać karty (zaprojektować), wybrać kości (zaprojektować), wybrać zasady, reguły (stworzyć nowe), i móc to wszystko połączyć w grywalną wersję prototypu gry, w który po udostępnieniu, mogli by zagrać gracze.
po to jest komputer, żeby pewne rzeczy robił za nas, jak już coś elektronizujemy. w chińczyku po co mam sam przesuwać palcem swój pionek, jak mógłby to robić za mnie komputer? po pierwsze nie popełnię błędu, nie pomylę się i ogólnie niczego nie schrzanię. może w chińczyku o to trudno ale w bardziej skomplikowanych dużo łatwiej popełnić błąd. jak już gram w grę planszową na tablecie to właśnie dlatego, że komputer nie pozwoli mi popełnić błędu, nie pozwoli mi się pomylić ani nie pozwoli mi o niczym zapomnieć.
jako twórca gier oczekiwałbym od takiego projektu abym mógł wybrać (zaprojektować) planszę z polami, wybrać karty (zaprojektować), wybrać kości (zaprojektować), wybrać zasady, reguły (stworzyć nowe), i móc to wszystko połączyć w grywalną wersję prototypu gry, w który po udostępnieniu, mogli by zagrać gracze.
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Dzisiaj nie, ale za 10-15 lat możesz się nieźle zdziwić.kolderek pisze:dla mnie jest to kompletnie bezsensu i bezużyteczne. rozumiem, że to ma być tylko dla twórców gier? bo zwykli gracze raczej z tego nie skorzystają.
A w czym problem? Przecież tam może być dowolna gra, również twój projekt.kolderek pisze:jako twórca gier oczekiwałbym od takiego projektu abym mógł wybrać (zaprojektować) planszę z polami, wybrać karty (zaprojektować), wybrać kości (zaprojektować), wybrać zasady, reguły (stworzyć nowe), i móc to wszystko połączyć w grywalną wersję prototypu gry, w który po udostępnieniu, mogli by zagrać gracze.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Sporo osób na świecie nie podziela Twojej analizy: https://www.kickstarter.com/projects/ta ... escriptionkolderek pisze:dla mnie jest to kompletnie bezsensu i bezużyteczne. rozumiem, że to ma być tylko dla twórców gier? bo zwykli gracze raczej z tego nie skorzystają.
po to jest komputer, żeby pewne rzeczy robił za nas, jak już coś elektronizujemy. w chińczyku po co mam sam przesuwać palcem swój pionek, jak mógłby to robić za mnie komputer? po pierwsze nie popełnię błędu, nie pomylę się i ogólnie niczego nie schrzanię. może w chińczyku o to trudno ale w bardziej skomplikowanych dużo łatwiej popełnić błąd. jak już gram w grę planszową na tablecie to właśnie dlatego, że komputer nie pozwoli mi popełnić błędu, nie pozwoli mi się pomylić ani nie pozwoli mi o niczym zapomnieć.
jako twórca gier oczekiwałbym od takiego projektu abym mógł wybrać (zaprojektować) planszę z polami, wybrać karty (zaprojektować), wybrać kości (zaprojektować), wybrać zasady, reguły (stworzyć nowe), i móc to wszystko połączyć w grywalną wersję prototypu gry, w który po udostępnieniu, mogli by zagrać gracze.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Chyba wywarzasz otwarte drzwi - polecam Vassala. Jest tam duże zapotrzebowanie na twórców modułów.Tiderus pisze:Witam.
Mam na imię Krzysiek i jestem twórcą projektu Wargamer. Projekt ma na celu stworzenie interaktywnego komputerowego systemu gier planszowych który w bardzo zbliżony sposób przypomina granie na prawdziwej planszy bez komputera. Do tej pory udało się stworzyć wersję testową programu "stolik" dzięki któremu można poruszać dowolnymi elementami takimi jak obrazki na ekranie dotykowym swojego komputera.
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
bo nie mają alternatywyInk pisze:Sporo osób na świecie nie podziela Twojej analizy: https://www.kickstarter.com/projects/ta ... escription
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Witam i dzięki za każdą opinie.
Jak na razie sam system jest w fazie opracowywania i nie posiada za dużo opcji jeśli chodzi o usprawnianie rozgrywki. Jednak staram się stworzyć interaktywny system i w dalszych etapach będzie możliwość dodawania własnych przeliczników czy "skryptów" usprawniających rozgrywkę. Jak na razie powstała wersja testowa i to jedynie na windows'a w najbliższym czasie postaram się stworzyć wersję na androida i inne platformy(np iOS). W przyszłości również zamierzam dodać moduł pomagający przy grach z kartami także będzie szeroki wachlarz możliwości.
Jeśli chodzi o projektowanie gier można zaprojektować własną jedynie trzeba w programie graficznym stworzyć plansze, żetony i dodać je do odpowiednich folderów.
Jak na razie sam system jest w fazie opracowywania i nie posiada za dużo opcji jeśli chodzi o usprawnianie rozgrywki. Jednak staram się stworzyć interaktywny system i w dalszych etapach będzie możliwość dodawania własnych przeliczników czy "skryptów" usprawniających rozgrywkę. Jak na razie powstała wersja testowa i to jedynie na windows'a w najbliższym czasie postaram się stworzyć wersję na androida i inne platformy(np iOS). W przyszłości również zamierzam dodać moduł pomagający przy grach z kartami także będzie szeroki wachlarz możliwości.
Jeśli chodzi o projektowanie gier można zaprojektować własną jedynie trzeba w programie graficznym stworzyć plansze, żetony i dodać je do odpowiednich folderów.
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Zapraszam również na nową stronę projektu http://www.wargamertable.esy.es
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Bardzo ciekawa sprawa. Jak będzie moduł do gry karcianej to wtedy zapoznam się z tematem dogłębniej.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Co sądzisz o konkurencyjnych projektach, że zdecydowałeś się stworzyć własny?
A sprawdziłeś może OCTGN?RUNner pisze:Bardzo ciekawa sprawa. Jak będzie moduł do gry karcianej to wtedy zapoznam się z tematem dogłębniej.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Pobieżnie sprawdziłem, ale chyba nie można tam programować działania kart?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Jeśli chodzi o konkurencje jest kilka programów do grania w gry planszowe. Jednak nie ma takiego który w pełen sposób umożliwiał wykorzystać nowoczesną technologie dotykową. Program mój oferuje jednocześnie na granie przez wiele osób na raz oraz w różne gry przez co na większych urządzeniach dotykowych jest możliwość przemiany takiego urządzenia w prawdziwą "imprezową" maszynę do gier. Oraz co istotne nie ma możliwości grania przez internet z przeciwieństwie do konkurencji co sprawia że ten system będzie w sam raz dla ludzi którzy chcą spotkać się ze znajomymi w garażu bądź piwnicy i pograć w gry planszowe większą grupą.
Ogółem moduł gier karcianych będzie jedynie dawał możliwość manipulacji samymi kartami. Czyli tapowanie, pobieranie z tali, odkładanie do talii, dodawanie własnych konterów oraz co najważniejsze wgrywanie grafik własnych kart. Poza tym będzie możliwość posiadania własnej "ręki" z kartami w dowolnym urzadzeniu z przeglądarką www. Niestety moduł kart zamierzam robić dopiero za jakiś czas.
Ogółem moduł gier karcianych będzie jedynie dawał możliwość manipulacji samymi kartami. Czyli tapowanie, pobieranie z tali, odkładanie do talii, dodawanie własnych konterów oraz co najważniejsze wgrywanie grafik własnych kart. Poza tym będzie możliwość posiadania własnej "ręki" z kartami w dowolnym urzadzeniu z przeglądarką www. Niestety moduł kart zamierzam robić dopiero za jakiś czas.
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
tylko po co?
widziałeś jak wyglądają (jak się gra) w wydane już gry planszowe na tabletach? wyobrażasz sobie jak by ludzie grali gdyby sami musieli przesuwać pionki, dodawać sobie punkty, rzucać karty w dowolne miejsce na stole? musiałbym pilnować co robią inni gracze i czy robią to dobrze. np, rzucam kością, wpada 5, gracz może w ogóle nie przesunąć pionka, może go przesunąć o mniejszą lub większą ilość pól, nawet może chodzić nie po polach. nie ma takich gier i nie będzie. w takim Ticket to Ride, gdy buduję połączenie wybieram tylko jakie karty zagrywam i ile i gdzie chcę zrobić połączenie a to komputer ustawia tam moje wagoniki w moim kolorze i nalicza punkty.
i tu też chciałbym aby to komputer jednak pilnował poczynań graczy, żeby nie popełnili błędu, nie zrobili niedozwolonej akcji czy nie oszukiwali itp.
jestem leniwy (pewnie jak większość) i nie chcę robić kart czy żetonów i innym programie i potem je skanować do tego projektu. chciałbym aby już w tej aplikacji była taka możliwość. wybieram tylko rozmiar kart, wybieram co ma być na kartach czy liczby, czy litery, albo symbole, wybieram kolor czy to tła czy symboli i robię talię i gotowe. dopiero jakbym chciał coś niestandardowego mógłbym robić to w innym programie. tak samo kostki, wybieram ile ścianek, czy cyfry, czy litery, czy symbole, jakiego koloru i już mam gotowe kostki do gry itd.
mechaniki gier planszowych są znane, więc można by je zaimplementować do tego projektu. wybieram np. deck building, wybieram która karta ile kosztuje i już mam grę gotową.
nie potrzebuję fizycznej planszówki na ekranie tylko po to, żeby robić dokładnie to samo tylko na ekranie
chcę wybrać elementy gry, chcę wybrać mechaniki, chcę ustalić ich kolejność i chcę mieć grę gotową do grania w którą każdy będzie mógł grać bez błędów, bez pomyłek, bez pilnowania innych graczy bez oszukiwania.
widziałeś jak wyglądają (jak się gra) w wydane już gry planszowe na tabletach? wyobrażasz sobie jak by ludzie grali gdyby sami musieli przesuwać pionki, dodawać sobie punkty, rzucać karty w dowolne miejsce na stole? musiałbym pilnować co robią inni gracze i czy robią to dobrze. np, rzucam kością, wpada 5, gracz może w ogóle nie przesunąć pionka, może go przesunąć o mniejszą lub większą ilość pól, nawet może chodzić nie po polach. nie ma takich gier i nie będzie. w takim Ticket to Ride, gdy buduję połączenie wybieram tylko jakie karty zagrywam i ile i gdzie chcę zrobić połączenie a to komputer ustawia tam moje wagoniki w moim kolorze i nalicza punkty.
i tu też chciałbym aby to komputer jednak pilnował poczynań graczy, żeby nie popełnili błędu, nie zrobili niedozwolonej akcji czy nie oszukiwali itp.
jestem leniwy (pewnie jak większość) i nie chcę robić kart czy żetonów i innym programie i potem je skanować do tego projektu. chciałbym aby już w tej aplikacji była taka możliwość. wybieram tylko rozmiar kart, wybieram co ma być na kartach czy liczby, czy litery, albo symbole, wybieram kolor czy to tła czy symboli i robię talię i gotowe. dopiero jakbym chciał coś niestandardowego mógłbym robić to w innym programie. tak samo kostki, wybieram ile ścianek, czy cyfry, czy litery, czy symbole, jakiego koloru i już mam gotowe kostki do gry itd.
mechaniki gier planszowych są znane, więc można by je zaimplementować do tego projektu. wybieram np. deck building, wybieram która karta ile kosztuje i już mam grę gotową.
nie potrzebuję fizycznej planszówki na ekranie tylko po to, żeby robić dokładnie to samo tylko na ekranie
chcę wybrać elementy gry, chcę wybrać mechaniki, chcę ustalić ich kolejność i chcę mieć grę gotową do grania w którą każdy będzie mógł grać bez błędów, bez pomyłek, bez pilnowania innych graczy bez oszukiwania.
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Czyli zamiast spotkać się ze znajomymi nad planszówką, to siądziemy i będziemy grać w tę samą planszówkę na niewygodnym interfejsie elektronicznym?Tiderus pisze:Jeśli chodzi o konkurencje jest kilka programów do grania w gry planszowe. Jednak nie ma takiego który w pełen sposób umożliwiał wykorzystać nowoczesną technologie dotykową. Program mój oferuje jednocześnie na granie przez wiele osób na raz oraz w różne gry przez co na większych urządzeniach dotykowych jest możliwość przemiany takiego urządzenia w prawdziwą "imprezową" maszynę do gier. Oraz co istotne nie ma możliwości grania przez internet z przeciwieństwie do konkurencji co sprawia że ten system będzie w sam raz dla ludzi którzy chcą spotkać się ze znajomymi w garażu bądź piwnicy i pograć w gry planszowe większą grupą.
Ogółem moduł gier karcianych będzie jedynie dawał możliwość manipulacji samymi kartami. Czyli tapowanie, pobieranie z tali, odkładanie do talii, dodawanie własnych konterów oraz co najważniejsze wgrywanie grafik własnych kart. Poza tym będzie możliwość posiadania własnej "ręki" z kartami w dowolnym urzadzeniu z przeglądarką www. Niestety moduł kart zamierzam robić dopiero za jakiś czas.
Po co?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- lacki2000
- Posty: 4095
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 182 times
Re: Interaktywny system gier planszowych Projekt Wargamer
Może nie po co lecz z jakiego powodu...costi pisze:Czyli zamiast spotkać się ze znajomymi nad planszówką, to siądziemy i będziemy grać w tę samą planszówkę na niewygodnym interfejsie elektronicznym?
Po co?
Spoiler:
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::