Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Dominusmaris
Posty: 410
Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dominusmaris »

Taka ciekawostka samochwalcza.

Cytat z mojego komentarza pod grą 51 stan.

dominusmaris
17 lipca 2010 at 18:52

Samo wykorzystanie kart na 3 sposoby to nic specjalnego, w końcu wszystkie CDG mają minimum podwójne zastosowanie kart, ale sam pomysł na te 3 warianty ruchu jest naprawdę świetny.

Tak sobie nawet pomyślałem, że aż szkoda że to nie gra cywilizacyjna, w tym bardziej tradycyjnym rozumieniu.
Zamiast budynków mogłyby być miasta, które można byłoby złupić, podbić albo z nimi handlować. Podobnie byłoby z później dostępnymi koloniami.

Pochwalę się że w moim banalnym Dominus Maris-wersja mini- też była możliwość przyłączenia miasta co dawało 1 VP co kolejkę albo ograbienia go, co dawało jednorazowo 2VP. Oczywiście ten pierwszy wariant wydaje się bardziej atrakcyjny, ale czasem miało się silną armię i słabą dyplomację, więc szansa na przyłączenie była bardzo mała.

Sparta dostawała za grabież 3 VP, ale nie mogła przyłączać innych miast.

http://www.gamesfanatic.pl/2010/07/14/t ... ssen-2010/

Oczywiście nie twierdzę, że natchnąłem Trzewika. Ale można powiedzieć że wpadłem na to wcześniej:)
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

Bary pisze:
smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.
To niech wydadzą tylko na Polski rynek.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

smalco pisze:
Bary pisze:
smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.
To niech wydadzą tylko na Polski rynek.
Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie ;).
Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: costi »

Yavi pisze: Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie ;).
Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
E tam, gadanie. Zrobiliby Słowian, to ludzie kupiliby Słowian.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

costi pisze:
Yavi pisze: Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie ;).
Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
E tam, gadanie. Zrobiliby Słowian, to ludzie kupiliby Słowian.
Też raj myślę
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

costi pisze:
Yavi pisze: Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie ;).
Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
E tam, gadanie. Zrobiliby Słowian, to ludzie kupiliby Słowian.
Też tak myślę
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Pixa »

[quote="Yavi"
Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie ;).
[/quote]

Na tej samej zasadzie mozna twierdzic, ze Japonczykami graja tylko mieszkancy Kraju Kwitnacej Wisni, a Rzymianami Wlosi ;-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1650
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 730 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

Ja raczej słabo sobie wyobrażam sytuację: "jestem fanem osadników, kupowałem wszystko jak leci, ale słowianie? co to w ogóle jest? pie** nie kupuję :wink: ". Ot ciupkę mniejszy "hype" by był i tyle ;)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

Ej, ej, nie naskakujcie na mnie - Barry pisał, że Portal twierdzi, iż Słowianie są za mało nośni :P. Stąd moja opinia, że pewnie woleliby wydać coś, co sprzeda się wszędzie.
Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

Bary pisze:
smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.
Tego sobie nie przypominam. Czytałem natomiast wpis Trzewika na BGG; nazwy nacji są dla niego rzeczą drugorzędną, ważniejsze jest wprowadzenie do gry czegoś nowego. Co unikalnego można by zaproponować w talii Słowian?
Yavi pisze:Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
Nazwa Barbarzyńcy została ukuta z powodów poprawności politycznej - przynajmniej tak można było wywnioskować z któregoś wpisu Trzewika. Skoro nie chciał obrazić żadnego istniejącego narodu, to mógł Barbarzyńców nazwać Wandalami. Nazwa ta dobrze oddaje charakter tej frakcji i jest bardzo precyzyjna. :D
Ostatnio zmieniony 01 gru 2015, 16:48 przez vojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

vojtas pisze:
Bary pisze:
smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.
Tego sobie nie przypominam. Czytałem natomiast wpis Trzewika na BGG; nazwy nacji są dla niego rzeczą drugorzędną, ważniejsze jest wprowadzenie do gry czegoś nowego. Co unikalnego można by zaproponować w talii Słowian?
Yavi pisze:Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
Nazwa Barbarzyńcy została ukuta z powodów poprawności politycznej - przynajmniej tak można było wywnioskować z któregoś wpisu Trzewika. Skoro nie chciał obrazić żadnego istniejącego narodu, to mógł Barbarzyńców nazwać Wandalami. Dobrze oddaje charakter tej frakcji i jest bardzo precyzyjna. :D
Miejsce kultu ( różne święta) albo podwójną podawana kart. Taki jeszcze większy koks.
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

Albo nowego zabójcę wiedzmina hehe

Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

Może tak Słowianie to jedna z najliczniejszych grup w europie i jest bardzo bogata kulturowo. Raczej pytanie czego by ta nacja nie była w stanie wnieść nowego do gry.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

smalco pisze:Może tak Słowianie to jedna z najliczniejszych grup w europie i jest bardzo bogata kulturowo. Raczej pytanie czego by ta nacja nie była w stanie wnieść nowego do gry.
Rzymianie budują i się zbroją,
Barbarzyńcy plądrują i mnożą się jak króliki,
Japończycy handlują i uprawiają jabłka,
Atlantydzi rozwijają technologie i toną.
Słowianie...?

Podaj charakterystykę/preferencje frakcji, przykłady unikalnych kart etc. Ogólniki niczego nie wnoszą.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 13 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zakwas »

vojtas pisze:
smalco pisze:Może tak Słowianie to jedna z najliczniejszych grup w europie i jest bardzo bogata kulturowo. Raczej pytanie czego by ta nacja nie była w stanie wnieść nowego do gry.
Rzymianie budują i się zbroją,
Barbarzyńcy plądrują i mnożą się jak króliki,
Japończycy handlują i uprawiają jabłka,
Atlantydzi rozwijają technologie i toną.
Słowianie...?

Podaj charakterystykę/preferencje frakcji, przykłady unikalnych kart etc. Ogólniki niczego nie wnoszą.
Słowiańską fantazją budują kombosy, które są trudne do wykonania, ale dają masę punktów jak już się udadzą. ;)

Ale najpierw dostańmy może Atlantydów, co? ;)

P.S.: tacy smali setlersowi ułani. Wyobrażacie to sobie? Czad! :)
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Pixa »

Słowian ciężko podbić, więc może niemożność plądrowania im commonow? No i dobrze kombinujemy, wiec brakuje ci kamienia? Poswiec ludzika i inny surowiec albo cos w ten desen :-) Na pewno da sie cos wykombinowac unikalnego :-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: ramar »

vojtas pisze:
smalco pisze:Może tak Słowianie to jedna z najliczniejszych grup w europie i jest bardzo bogata kulturowo. Raczej pytanie czego by ta nacja nie była w stanie wnieść nowego do gry.
Rzymianie budują i się zbroją,
Barbarzyńcy plądrują i mnożą się jak króliki,
Japończycy handlują i uprawiają jabłka,
Atlantydzi rozwijają technologie i toną.
Słowianie...?

Podaj charakterystykę/preferencje frakcji, przykłady unikalnych kart etc. Ogólniki niczego nie wnoszą.
Słowianie wyznają kult do bóstw słowiańskich (możliwość negatywnej interakcji poprzez wykorzystanie żywiołów) oraz sprawnie wydobywają surowce naturalne (w tym bursztyn).
Czyli krótko: Słowianie mają możliwość zmniejszania produkcji przeciwnika i czasowego unieruchamiania budowli (nie mylić z plądrowaniem). Sami natomiast potrafią zmaksymalizować wydobycie surowców (drewno i kamień). Jednak do wykonywać "szamanizu" potrzebują składania ofiar z roślinności, więc naturalną drogą są kombosy na linii wymiany surowce-jabłka i handel. Mocne nastawienie na interakcję: bo i negatywna interakcja i potrzeba handlu.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

Nowa frakcja powinna mieć nie mniejsze pieprznięcie niż Atlantydzi, po których apetyty się wszystkim zaostrzyły. Potrzeba na gwałt kapłanów czy szamanów zsyłających klątwy i przywołujących potwory (słowiańskie) np. strzygi, wodniki, biesy i leszych, mogących na różne sposoby sabotować budynki przeciwników. ;) Na grafikach można by zawrzeć całą masę odniesień do polskich legend (np. o smoku wawelskim, syrence warszawskiej, Popielu i mysiej wieży, Lechu etc.) i rodzimej popkultury (Kajko i Kokosz, Wiedźmin, Baltazar Gąbka). Generalnie jeśli chodzi o Słowian, a szczególnie Polaków (bo to chyba o nich nam chodzi? :D), ważnym elementem powinna być ułańska fantazja - mali ułani czy jakaś sparodiowana husaria byłaby jak najbardziej na miejscu. Święta i obyczaje słowiańskie też wydają mi się bardzo ciekawym punktem wyjścia.
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

Za każdym razem gdy plondrujemy słowian słowianie otrzymują te sam bonusy co plondrujacy, gdy słowianie plondruja przeciwnik otrzymuje do wyboru jeden rbonus z plondrowanej karty.

Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: smalco »

Raz na epokę każdego z graczy.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Dla mnie Słowianie mało oryginalni by byli. Wolałbym Eskimosów z kartami pełnymi śniegu. :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
flexi
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2015, 18:55
Lokalizacja: Mosina
Has thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: flexi »

A tam mało oryginalni. Oto przykład karty produkcji: Cleo z maselnicą i 2 żywności :lol:
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

Bary pisze:Dla mnie Słowianie mało oryginalni by byli. Wolałbym Eskimosów z kartami pełnymi śniegu. :)
Obrazek
ODPOWIEDZ