Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Taka ciekawostka samochwalcza.
Cytat z mojego komentarza pod grą 51 stan.
dominusmaris
17 lipca 2010 at 18:52
Samo wykorzystanie kart na 3 sposoby to nic specjalnego, w końcu wszystkie CDG mają minimum podwójne zastosowanie kart, ale sam pomysł na te 3 warianty ruchu jest naprawdę świetny.
Tak sobie nawet pomyślałem, że aż szkoda że to nie gra cywilizacyjna, w tym bardziej tradycyjnym rozumieniu.
Zamiast budynków mogłyby być miasta, które można byłoby złupić, podbić albo z nimi handlować. Podobnie byłoby z później dostępnymi koloniami.
Pochwalę się że w moim banalnym Dominus Maris-wersja mini- też była możliwość przyłączenia miasta co dawało 1 VP co kolejkę albo ograbienia go, co dawało jednorazowo 2VP. Oczywiście ten pierwszy wariant wydaje się bardziej atrakcyjny, ale czasem miało się silną armię i słabą dyplomację, więc szansa na przyłączenie była bardzo mała.
Sparta dostawała za grabież 3 VP, ale nie mogła przyłączać innych miast.
http://www.gamesfanatic.pl/2010/07/14/t ... ssen-2010/
Oczywiście nie twierdzę, że natchnąłem Trzewika. Ale można powiedzieć że wpadłem na to wcześniej:)
Cytat z mojego komentarza pod grą 51 stan.
dominusmaris
17 lipca 2010 at 18:52
Samo wykorzystanie kart na 3 sposoby to nic specjalnego, w końcu wszystkie CDG mają minimum podwójne zastosowanie kart, ale sam pomysł na te 3 warianty ruchu jest naprawdę świetny.
Tak sobie nawet pomyślałem, że aż szkoda że to nie gra cywilizacyjna, w tym bardziej tradycyjnym rozumieniu.
Zamiast budynków mogłyby być miasta, które można byłoby złupić, podbić albo z nimi handlować. Podobnie byłoby z później dostępnymi koloniami.
Pochwalę się że w moim banalnym Dominus Maris-wersja mini- też była możliwość przyłączenia miasta co dawało 1 VP co kolejkę albo ograbienia go, co dawało jednorazowo 2VP. Oczywiście ten pierwszy wariant wydaje się bardziej atrakcyjny, ale czasem miało się silną armię i słabą dyplomację, więc szansa na przyłączenie była bardzo mała.
Sparta dostawała za grabież 3 VP, ale nie mogła przyłączać innych miast.
http://www.gamesfanatic.pl/2010/07/14/t ... ssen-2010/
Oczywiście nie twierdzę, że natchnąłem Trzewika. Ale można powiedzieć że wpadłem na to wcześniej:)
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
To niech wydadzą tylko na Polski rynek.Bary pisze:Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie .smalco pisze:To niech wydadzą tylko na Polski rynek.Bary pisze:Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
E tam, gadanie. Zrobiliby Słowian, to ludzie kupiliby Słowian.Yavi pisze: Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie .
Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Też raj myślęcosti pisze:E tam, gadanie. Zrobiliby Słowian, to ludzie kupiliby Słowian.Yavi pisze: Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie .
Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Też tak myślęcosti pisze:E tam, gadanie. Zrobiliby Słowian, to ludzie kupiliby Słowian.Yavi pisze: Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie .
Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
[quote="Yavi"
Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie .
[/quote]
Na tej samej zasadzie mozna twierdzic, ze Japonczykami graja tylko mieszkancy Kraju Kwitnacej Wisni, a Rzymianami Wlosi
Nie wydadzą, bo pewnie szkoda na to czasu - zamiast Słowian mogą zrobić np. Azteków i sprzedać ich wszędzie .
[/quote]
Na tej samej zasadzie mozna twierdzic, ze Japonczykami graja tylko mieszkancy Kraju Kwitnacej Wisni, a Rzymianami Wlosi
- Ayaram
- Posty: 1650
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 730 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Ja raczej słabo sobie wyobrażam sytuację: "jestem fanem osadników, kupowałem wszystko jak leci, ale słowianie? co to w ogóle jest? pie** nie kupuję ". Ot ciupkę mniejszy "hype" by był i tyle
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Ej, ej, nie naskakujcie na mnie - Barry pisał, że Portal twierdzi, iż Słowianie są za mało nośni . Stąd moja opinia, że pewnie woleliby wydać coś, co sprzeda się wszędzie.
Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Tego sobie nie przypominam. Czytałem natomiast wpis Trzewika na BGG; nazwy nacji są dla niego rzeczą drugorzędną, ważniejsze jest wprowadzenie do gry czegoś nowego. Co unikalnego można by zaproponować w talii Słowian?Bary pisze:Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Nazwa Barbarzyńcy została ukuta z powodów poprawności politycznej - przynajmniej tak można było wywnioskować z któregoś wpisu Trzewika. Skoro nie chciał obrazić żadnego istniejącego narodu, to mógł Barbarzyńców nazwać Wandalami. Nazwa ta dobrze oddaje charakter tej frakcji i jest bardzo precyzyjna.Yavi pisze:Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2015, 16:48 przez vojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Miejsce kultu ( różne święta) albo podwójną podawana kart. Taki jeszcze większy koks.vojtas pisze:Tego sobie nie przypominam. Czytałem natomiast wpis Trzewika na BGG; nazwy nacji są dla niego rzeczą drugorzędną, ważniejsze jest wprowadzenie do gry czegoś nowego. Co unikalnego można by zaproponować w talii Słowian?Bary pisze:Jak na razie padły odpowiedzi od Portalu, że nacja jest zbyt mało charakterystyczna i nośna aby ją puścić na zachód.smalco pisze:A czy planujecie Słowian w swoich nacjach??
Nazwa Barbarzyńcy została ukuta z powodów poprawności politycznej - przynajmniej tak można było wywnioskować z któregoś wpisu Trzewika. Skoro nie chciał obrazić żadnego istniejącego narodu, to mógł Barbarzyńców nazwać Wandalami. Dobrze oddaje charakter tej frakcji i jest bardzo precyzyjna.Yavi pisze:Szkoda trochę, że powstali barbarzyńcy - to zamknęło drogę wikingom, jakimś plemionom germańskim itp.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Może tak Słowianie to jedna z najliczniejszych grup w europie i jest bardzo bogata kulturowo. Raczej pytanie czego by ta nacja nie była w stanie wnieść nowego do gry.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Rzymianie budują i się zbroją,smalco pisze:Może tak Słowianie to jedna z najliczniejszych grup w europie i jest bardzo bogata kulturowo. Raczej pytanie czego by ta nacja nie była w stanie wnieść nowego do gry.
Barbarzyńcy plądrują i mnożą się jak króliki,
Japończycy handlują i uprawiają jabłka,
Atlantydzi rozwijają technologie i toną.
Słowianie...?
Podaj charakterystykę/preferencje frakcji, przykłady unikalnych kart etc. Ogólniki niczego nie wnoszą.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 13 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Słowiańską fantazją budują kombosy, które są trudne do wykonania, ale dają masę punktów jak już się udadzą.vojtas pisze:Rzymianie budują i się zbroją,smalco pisze:Może tak Słowianie to jedna z najliczniejszych grup w europie i jest bardzo bogata kulturowo. Raczej pytanie czego by ta nacja nie była w stanie wnieść nowego do gry.
Barbarzyńcy plądrują i mnożą się jak króliki,
Japończycy handlują i uprawiają jabłka,
Atlantydzi rozwijają technologie i toną.
Słowianie...?
Podaj charakterystykę/preferencje frakcji, przykłady unikalnych kart etc. Ogólniki niczego nie wnoszą.
Ale najpierw dostańmy może Atlantydów, co?
P.S.: tacy smali setlersowi ułani. Wyobrażacie to sobie? Czad!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Słowian ciężko podbić, więc może niemożność plądrowania im commonow? No i dobrze kombinujemy, wiec brakuje ci kamienia? Poswiec ludzika i inny surowiec albo cos w ten desen Na pewno da sie cos wykombinowac unikalnego
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Słowianie wyznają kult do bóstw słowiańskich (możliwość negatywnej interakcji poprzez wykorzystanie żywiołów) oraz sprawnie wydobywają surowce naturalne (w tym bursztyn).vojtas pisze:Rzymianie budują i się zbroją,smalco pisze:Może tak Słowianie to jedna z najliczniejszych grup w europie i jest bardzo bogata kulturowo. Raczej pytanie czego by ta nacja nie była w stanie wnieść nowego do gry.
Barbarzyńcy plądrują i mnożą się jak króliki,
Japończycy handlują i uprawiają jabłka,
Atlantydzi rozwijają technologie i toną.
Słowianie...?
Podaj charakterystykę/preferencje frakcji, przykłady unikalnych kart etc. Ogólniki niczego nie wnoszą.
Czyli krótko: Słowianie mają możliwość zmniejszania produkcji przeciwnika i czasowego unieruchamiania budowli (nie mylić z plądrowaniem). Sami natomiast potrafią zmaksymalizować wydobycie surowców (drewno i kamień). Jednak do wykonywać "szamanizu" potrzebują składania ofiar z roślinności, więc naturalną drogą są kombosy na linii wymiany surowce-jabłka i handel. Mocne nastawienie na interakcję: bo i negatywna interakcja i potrzeba handlu.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nowa frakcja powinna mieć nie mniejsze pieprznięcie niż Atlantydzi, po których apetyty się wszystkim zaostrzyły. Potrzeba na gwałt kapłanów czy szamanów zsyłających klątwy i przywołujących potwory (słowiańskie) np. strzygi, wodniki, biesy i leszych, mogących na różne sposoby sabotować budynki przeciwników. Na grafikach można by zawrzeć całą masę odniesień do polskich legend (np. o smoku wawelskim, syrence warszawskiej, Popielu i mysiej wieży, Lechu etc.) i rodzimej popkultury (Kajko i Kokosz, Wiedźmin, Baltazar Gąbka). Generalnie jeśli chodzi o Słowian, a szczególnie Polaków (bo to chyba o nich nam chodzi? ), ważnym elementem powinna być ułańska fantazja - mali ułani czy jakaś sparodiowana husaria byłaby jak najbardziej na miejscu. Święta i obyczaje słowiańskie też wydają mi się bardzo ciekawym punktem wyjścia.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Za każdym razem gdy plondrujemy słowian słowianie otrzymują te sam bonusy co plondrujacy, gdy słowianie plondruja przeciwnik otrzymuje do wyboru jeden rbonus z plondrowanej karty.
Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dla mnie Słowianie mało oryginalni by byli. Wolałbym Eskimosów z kartami pełnymi śniegu.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
A tam mało oryginalni. Oto przykład karty produkcji: Cleo z maselnicą i 2 żywności
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Bary pisze:Dla mnie Słowianie mało oryginalni by byli. Wolałbym Eskimosów z kartami pełnymi śniegu.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku