Nations / Wojna Narodów (R. Håkansson, N. Håkansson, E. Rosén, R. Rosén)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations (Wojna Narodów)
efekty na kartach wydarzeń często karzą osobę lub osoby z najniższą stabilizacją...
można mieć wysoką stabilizację i dostać klapsa jeżeli inni mają wyższą...
i tutaj poziom stabilizacji nie ma znaczenia tylko fakt posiadania najniższej stabilizacji w stosunku do innych graczy...
można mieć wysoką stabilizację i dostać klapsa jeżeli inni mają wyższą...
i tutaj poziom stabilizacji nie ma znaczenia tylko fakt posiadania najniższej stabilizacji w stosunku do innych graczy...
Re: Nations (Wojna Narodów)
Chroni, jeśli nie mamy stabilizacji na najniższym poziomie, a wydarzenie nakłada karę na gracza z najniższą stabilizacją.Pastorkris pisze:Czyli reasumując: wysoka stabilizacja nie chroni przed negatywnymi efektami kart wydarzeń?
To zdanie z instrukcji, do którego odwołałeś się powyżej, to jedynie uwaga o charakterze ogólnym. Zwróć uwagę, że istnieją karty wydarzeń, które nie każą za najniższą stabilizację, lecz nagradzają gracza z najwyższą stabilizacją.
E: Chyba chodzi o zdanie:
To sformułowanie z akapitu wprowadzającego termin stabilizacji może zasiać zamęt, bo sugeruje, że poziom stabilizacji osłabia efekt wydarzenia. Tak nie jest - albo mamy najniższą (lub najwyższą) stabilizację i ponosimy pełną karę (lub odbieramy pełną nagrodę), albo nie - i wtedy nic się nie dzieje.Stabilizacja osłabia efekty Wojny i negatywnych Wydarzeń oraz umożliwia wzrost populacji.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Dokładnie o ten fragment mi chodziło i dokładnie o to wytłumaczenie Dzięki wam za odpowiedź.tomb pisze: E: Chyba chodzi o zdanie:To sformułowanie z akapitu wprowadzającego termin stabilizacji może zasiać zamęt, bo sugeruje, że poziom stabilizacji osłabia efekt wydarzenia. Tak nie jest - albo mamy najniższą (lub najwyższą) stabilizację i ponosimy pełną karę (lub odbieramy pełną nagrodę), albo nie - i wtedy nic się nie dzieje.Stabilizacja osłabia efekty Wojny i negatywnych Wydarzeń oraz umożliwia wzrost populacji.
Re: Nations (Wojna Narodów)
W zwiazku z promocja na Rebelu mam pytanie - jak gra chodzi na dwie osoby? 90% czasu gram 1vs1. Czy z takimi zalozeniami warto kupić Nations PL?
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Na poprzedniej stronie masz linka do recenzji na blogu o dość znaczącej nazwie for2players.Pixa pisze:W zwiazku z promocja na Rebelu mam pytanie - jak gra chodzi na dwie osoby? 90% czasu gram 1vs1. Czy z takimi zalozeniami warto kupić Nations PL?
Re: Nations (Wojna Narodów)
W Planszostrefie miały być podobno w połowie miesiąca. Na BGG ktoś z Lautapelit pisał że pod koniec Listopada gra ma być dostępna w USA, więc wygląda na to że nie będziemy długo czekać.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Którego miesiąca?Vandal pisze:W Planszostrefie miały być podobno w połowie miesiąca.
Re: Nations (Wojna Narodów)
Jeżeli mnie pamięć nie myli to Rebel nie wyda dodatku ze względu na niewystarczająco dobrą sprzedaż podstawki.DarkBogas pisze:A wiadomo może czy są jakieś przymiarki do polskiej wersji dodatku?
- Yanek
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
- Lokalizacja: Óć
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations (Wojna Narodów)
Jeśli to prawda to byłaby moja ostatnia gra tego wydawnictwa.evrard pisze:Jeżeli mnie pamięć nie myli to Rebel nie wyda dodatku ze względu na niewystarczająco dobrą sprzedaż podstawki.DarkBogas pisze:A wiadomo może czy są jakieś przymiarki do polskiej wersji dodatku?
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Wziąwszy pod uwagę, że pisał to oficjalny przedstawiciel w oficjalnym wątku wydawnictwa, można chyba uznać, że to prawda.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Hmmm czemu ostatnia?Yanek pisze:Jeśli to prawda to byłaby moja ostatnia gra tego wydawnictwa.evrard pisze:Jeżeli mnie pamięć nie myli to Rebel nie wyda dodatku ze względu na niewystarczająco dobrą sprzedaż podstawki.DarkBogas pisze:A wiadomo może czy są jakieś przymiarki do polskiej wersji dodatku?
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Nations (Wojna Narodów)
Udało mi się kupić nowe "Nations" za 120 PLN w jednym fajnym sklepie. Jestem po pierwszej poważnej rozgrywce (wcześniejsza była jedynie takim wprowadzeniem celem zapoznania) i moje wrażenia są rewelacyjne. Być może gdybym kupił grę za cenę aktualnie obowiązującą to stosunek jakość/cena być może obniżałaby ocenę końcową - ale sama gra to mocne 8/10.
Grając czułem ten klimat, czułem rozwój cywilizacji, i te ciągłe trudne wybory. Widzę że przeciwnicy idą w siłę militarną - co zrobić? Czy stabilizacja, czy również siła? Ale skąd wziąć żywność, skąd potrzebne kamienie? Mam mało złota, na torze leży kolonia która daje dużo kamienia - ale jak ją wezmę to nie będę miał złota na budynek który da mi żywność!
Cud, miód - polecam! A co ważne moja lepsza połowa również jest zachwycona! Niedługo spróbuję wariant solo.
W ostatnim czasie miałem przyjemność zagrać w trzy nowe gry (licząc Nations) - jedną pominę (Splendor), bo to zupełnie coś innego. Drugą byli osławieni "Osadnicy: NI" - w porównaniu do Osadników w/g mnie i mojej Pani "Nations" wypada dużo, dużo lepiej.
O:NI potrafi się wlec niemiłosiernie co przekłada się na nudę u graczy. Tu wszystko trwa szybciej, przynajmniej na razie tak to wygląda. Aż się nie mogę doczekać kolejnej rozgrywki.
Grając czułem ten klimat, czułem rozwój cywilizacji, i te ciągłe trudne wybory. Widzę że przeciwnicy idą w siłę militarną - co zrobić? Czy stabilizacja, czy również siła? Ale skąd wziąć żywność, skąd potrzebne kamienie? Mam mało złota, na torze leży kolonia która daje dużo kamienia - ale jak ją wezmę to nie będę miał złota na budynek który da mi żywność!
Cud, miód - polecam! A co ważne moja lepsza połowa również jest zachwycona! Niedługo spróbuję wariant solo.
W ostatnim czasie miałem przyjemność zagrać w trzy nowe gry (licząc Nations) - jedną pominę (Splendor), bo to zupełnie coś innego. Drugą byli osławieni "Osadnicy: NI" - w porównaniu do Osadników w/g mnie i mojej Pani "Nations" wypada dużo, dużo lepiej.
O:NI potrafi się wlec niemiłosiernie co przekłada się na nudę u graczy. Tu wszystko trwa szybciej, przynajmniej na razie tak to wygląda. Aż się nie mogę doczekać kolejnej rozgrywki.
- uyco
- Posty: 1056
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Udało mi się w weekend we dwójkę ograć Nations z dodatkiem. Na pewno dużo odświeżenia przynoszą nowe nacje, spośród których można wybierać - niektóre są na prawdę bardzo ciekawe, nadmienić należy że wśród dostępnych do wyboru są też Polacy . Oprócz tego mamy mechanizm kart dynastii i kart rewolucji (turmoil) - w naszej partii w grze pojawiła się tylko jedna karta dynastii, którą zagrał mój przeciwnik - nie jest to mechanizm, który drastycznie zmienia grę, raczej dodaje kolejną opcję, która może być przydatna na pewnym etapie rozwoju. Rozszerzenie daje nam 34 karty dynastii - po dwie dla każdej z nacji, zarówno dla tych z dodatku, jak i dla nacji z podstawki (dla strony B). Na końcu kilka słów na temat nowych kart rozwoju. Wprowadzane są karty naturalnych cudów / odkryć, które zajmują miejsce zarezerwowane dla cudów świata, jednak zamiast budować są one odkrywane - za pomocą nowej akcji explore. Po zakupieniu karty, musimy przeprowadzić tyle kolejnych akcji explore, dopóki cud nie zostanie odkryty. Dają one dodatkowe punkty zwycięstwa oraz różne bonusy. Ciekawe są również karty z maksymalnym limitem robotników, których można na nich umieścić - są zazwyczaj dużo mocniejsze niż karty z danej epoki i oprócz limitu liczby robotników są także dużo droższe (koszt umieszczenia robotnika) - z rozgrywki zapamiętałem bodaj Templariuszy, niebieską kartę która daje siłę militarną oraz surowce (z limitem 1 robotnika i bez możliwości plądrowania).
Dla fanów Nations to must have - daje dużo świeżości. Dla pozostałych do zastanowienia. Ja w każdym razie nie żałuję wydatku i już planuję kolejną partię.
Dla fanów Nations to must have - daje dużo świeżości. Dla pozostałych do zastanowienia. Ja w każdym razie nie żałuję wydatku i już planuję kolejną partię.
Re: Nations (Wojna Narodów)
Ja zagrałem raz 4 osobową partię i podzielam opinie - odświeża mocno już dobry tytuł.
Rasy są różne i interesujące np. ja grałem Japonią która kupując doradcę usuwa go z gry, ale dostaje za to stały bonus do stabilności - ku rozpaczy innych szybko czyściłem board z doradców kupując co było dostępne, cudy przyrody to fajny dodatek, nie kosztując nic ale trzeba pomyśleć kiedy jesteś gotów zmarnować parę ruchów na jego budowę, parę nowych kart które wyszło też było ciekawych i chętnie je kupowaliśmy.
Turmoil musimy jeszcze sprawdzić jeszcze raz, ale wygląda na dobrą mechanikę która pomaga graczom z tyłu, dostają trochę golda, kosztem stabilności która pewnie w ich sytuacji już nic nie zmienia.
Rasy są różne i interesujące np. ja grałem Japonią która kupując doradcę usuwa go z gry, ale dostaje za to stały bonus do stabilności - ku rozpaczy innych szybko czyściłem board z doradców kupując co było dostępne, cudy przyrody to fajny dodatek, nie kosztując nic ale trzeba pomyśleć kiedy jesteś gotów zmarnować parę ruchów na jego budowę, parę nowych kart które wyszło też było ciekawych i chętnie je kupowaliśmy.
Turmoil musimy jeszcze sprawdzić jeszcze raz, ale wygląda na dobrą mechanikę która pomaga graczom z tyłu, dostają trochę golda, kosztem stabilności która pewnie w ich sytuacji już nic nie zmienia.
- Yanek
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
- Lokalizacja: Óć
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations (Wojna Narodów)
Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Musze przyznać, że najlepszą rzeczą jest "turmoil". Jest to to czego brakowało w podstawce. Brak kasy w czasie tury bardzo bolał. Teraz już nie jest to problem.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Napisz o tym coś więcej proszę.Yanek pisze:Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Musze przyznać, że najlepszą rzeczą jest "turmoil". Jest to to czego brakowało w podstawce. Brak kasy w czasie tury bardzo bolał. Teraz już nie jest to problem.
- uyco
- Posty: 1056
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Możesz jako akcję wziąć kartę turmoil. Jak ją bierzesz od razu tracisz 2 stabilności i możesz wybrać - dostajesz 2 monety lub możesz zagrać kartę dynastii (na pole specjalnej zdolności Twojej nacji). Kart turmoil jest tyle, ile architektów. Na konie rundy odkładasz kartę turmoil i odzyskujesz 2 stabilności.
- Yanek
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
- Lokalizacja: Óć
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations (Wojna Narodów)
Dodatkowo jak dobrze się ułoży runda można nawet wziąć kilka tych kart (max 1 na turę gracza / akcja). W mojej grze Japonia z bardzo wysoką stabilnością wzięła, aż 3 "turmoils" w jednej rundzie.uyco pisze:Możesz jako akcję wziąć kartę turmoil. Jak ją bierzesz od razu tracisz 2 stabilności i możesz wybrać - dostajesz 2 monety lub możesz zagrać kartę dynastii (na pole specjalnej zdolności Twojej nacji). Kart turmoil jest tyle, ile architektów. Na konie rundy odkładasz kartę turmoil i odzyskujesz 2 stabilności.
Dodatek udało się mi kupić w https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Natio ... sties/5490
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Nations (Wojna Narodów)
No wlasnie, a wiadomo cos o nastepnych dostawach?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- Zet
- Posty: 1365
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 169 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
+1. To jest najważniejsze pytanie Czyżby nakład był tak nikły?Don Simon pisze:No wlasnie, a wiadomo cos o nastepnych dostawach?
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Nations (Wojna Narodów)
Może to trudne pytanie, ale czy są jakieś koszulki czy cokolwiek w ten deseń na okrycie planszy graczy, czyli poszczególnych cywilizacji? Nie są specjalnie mocno wykonane, co rozczarowuje, a nie chciałbym poniszczyć przy intensywnej eksploatacji. Ktoś to rozwiązał?
Pytanie nr 2: jakie najlepiej koszulki kupić i gdzie (allegro?rebel?gdzie indziej?) na karty same te małe? Nie przeszkadza w tasowaniu, ani nie wyjeżdża za swoje pole na planszy rynku karta po zakoszulkowaniu? Trzeba jak rozumiem 350 koszulek aż?
Pytanie nr 2: jakie najlepiej koszulki kupić i gdzie (allegro?rebel?gdzie indziej?) na karty same te małe? Nie przeszkadza w tasowaniu, ani nie wyjeżdża za swoje pole na planszy rynku karta po zakoszulkowaniu? Trzeba jak rozumiem 350 koszulek aż?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!