Szukam gry, które spełniała by następujące warunki
- 2 lub więcej osób
- czas gry do 2 godzin
- każdy z graczy ma różne typy jednostek z unikalnymi zdolnościami
- gra ma wpływ na dobór jednostek w swojej armii / drużynie postaci
- w grze są tajne cele do realizacji (najlepiej nie ograniczające się do zniszcz jednostkę X) / lub kilka sposób zdobywania punktów wygranej nie opartych wyłącznie na niszczeniu przeciwnika
- jeśli jest to bitewniak to już sama podstawka daje sporo opcji
Co biorę pod uwagę?
Tannhauser - balans / mechanika ?
Runewars - nie da rady w 2 godziny, mało punktów z tajnych zadań
Battlelore - wszystkie cele są jawne
Eodus Proxima Centrauri?
Alien vs Predator - trzeba by zainwestować w dodatki raczej
Mam
Burning Suns
Cywilizacja Sida Meyiera
Eclipse, Gra o Tron + Uczta dla Wron oraz Clash of Cultures, Nexus Ops, Blood Rage, Chaos w Starym Świecie są mi znane.
Gra bitewna, strategiczna tajne cele rozne drogi do wygranej
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Gra bitewna, strategiczna tajne cele rozne drogi do wygranej
Ostatnio zmieniony 19 gru 2015, 00:02 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 paź 2013, 23:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 17 times
Re: Gra bitewna, strategiczna tajne cele rozne drogi do wygr
Umbra Turris jak w mordę strzelił. 2 raczej osoby. Budujesz postać. Cele tajne. Na stronie instrukcja do ściągnięcia i karty przedmiotów. Prosty szybki przyjemny bitewniak. Drużyna od 6 postaci.
Koszt .... zerowy bo można używać dowolnych figurek
Koszt .... zerowy bo można używać dowolnych figurek
Re: Gra bitewna, strategiczna tajne cele rozne drogi do wygr
blood rage - choć tutaj da sie wygrać grę nie spełniając tajnych celów, ale są
Re: Gra bitewna, strategiczna tajne cele rozne drogi do wygr
Jeśli skirmish wchodzi w grę to Deadzone.
-Na dwóch graczy
-Wybierasz jednostki (chociaż starter nie ma jakiegoś super wyboru)
-Jednostki mają różne statystyki i zdolności
-Tajne cele wymagane do wygrania, ale zazwyczaj jeden na misję. Typu Zdobądź i utrzymaj, przejdź na drugą stronę mapy określoną ilością jednostek, wybij przeciwnika, wybij dany typ jednostek, zdobądź i nie dopuść przeciwnika zbyt blisko itd. Każdy z tych celów ma jakieś punktowania np. za przeprowadzenie swojego dowódcy dostanie się więcej punktów niż szeregowego itd.
-Walka oparta jest na kościach +kartach. Jeśli ktoś uważa że "ło Jezusicku kości tu są, to losowe jak chińczyk" to niech nie podchodzi, tak jak zresztą do większości bitewniaków/ skirmishy.
Dodatkowo masz możliwość awansowania postaci, tworzenia kampanii i dodatki, dodatkowe frakcje jeśli chcesz.
Główny minus? Mała popularność w Polsce i długa ksiażeczka z zasadami. Poza tym polityka Mantica, gdzie zanim nie kupisz dodatkowych książeczek to nie będziesz miał pojęcia jakie mają staty nowe jednostki, bo niekoniecznie są udostępniane w necie te statystyki, albo są trudne do znalezienia.
-Na dwóch graczy
-Wybierasz jednostki (chociaż starter nie ma jakiegoś super wyboru)
-Jednostki mają różne statystyki i zdolności
-Tajne cele wymagane do wygrania, ale zazwyczaj jeden na misję. Typu Zdobądź i utrzymaj, przejdź na drugą stronę mapy określoną ilością jednostek, wybij przeciwnika, wybij dany typ jednostek, zdobądź i nie dopuść przeciwnika zbyt blisko itd. Każdy z tych celów ma jakieś punktowania np. za przeprowadzenie swojego dowódcy dostanie się więcej punktów niż szeregowego itd.
-Walka oparta jest na kościach +kartach. Jeśli ktoś uważa że "ło Jezusicku kości tu są, to losowe jak chińczyk" to niech nie podchodzi, tak jak zresztą do większości bitewniaków/ skirmishy.
Dodatkowo masz możliwość awansowania postaci, tworzenia kampanii i dodatki, dodatkowe frakcje jeśli chcesz.
Główny minus? Mała popularność w Polsce i długa ksiażeczka z zasadami. Poza tym polityka Mantica, gdzie zanim nie kupisz dodatkowych książeczek to nie będziesz miał pojęcia jakie mają staty nowe jednostki, bo niekoniecznie są udostępniane w necie te statystyki, albo są trudne do znalezienia.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Gra bitewna, strategiczna tajne cele rozne drogi do wygr
Mała popularność w Polsce to dla mnie nie minus, nie potrzebuje turnieji do szczęścia. Na Manticu ostatnio się zawiodłem na Dungeon Saga Dwarf King Quest, ale przemyśle.Błysk pisze:Główny minus? Mała popularność w Polsce i długa ksiażeczka z zasadami. Poza tym polityka Mantica, gdzie zanim nie kupisz dodatkowych książeczek to nie będziesz miał pojęcia jakie mają staty nowe jednostki, bo niekoniecznie są udostępniane w necie te statystyki, albo są trudne do znalezienia.