7 cudów świata dla 2 osób
7 cudów świata dla 2 osób
Gry:
1. 7 cudów świata
2. 7 cudów świata + dodatki
3. 7 cudów świata - pojedynek
Pytanie:
Jaki wariant tytułu 7 cudów świata najlepiej sprawdza się w grze 2 osobowej (jeśli nr 2 to jakie dodatki)?
Prosiłbym jakieś uzasadnienie.
Nie ukrywam dużego plusa dla nr 1 i 2 które mają dodatkową cechę, która umożliwia grę w więcej niż 2 graczy
1. 7 cudów świata
2. 7 cudów świata + dodatki
3. 7 cudów świata - pojedynek
Pytanie:
Jaki wariant tytułu 7 cudów świata najlepiej sprawdza się w grze 2 osobowej (jeśli nr 2 to jakie dodatki)?
Prosiłbym jakieś uzasadnienie.
Nie ukrywam dużego plusa dla nr 1 i 2 które mają dodatkową cechę, która umożliwia grę w więcej niż 2 graczy
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
99 na 100 osób powie Ci, że Pojedynek.
Ja jestem tą jedną na sto osób - dla mnie podstawowe 7 Cudów jest zdecydowanie ciekawsze.
Tutaj kilka moich spostrzeżeń (czy się z nimi zgodzisz i weźmiesz je pod uwagę to już zupełnie inna sprawa )
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 50#p728327
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 75#p732044 - od tego postu w dół jest wymiana zdań .
Ja jestem tą jedną na sto osób - dla mnie podstawowe 7 Cudów jest zdecydowanie ciekawsze.
Tutaj kilka moich spostrzeżeń (czy się z nimi zgodzisz i weźmiesz je pod uwagę to już zupełnie inna sprawa )
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 50#p728327
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 75#p732044 - od tego postu w dół jest wymiana zdań .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Ja podpinam się pod opinię powyżej, klasyczne 7CŚ daje więcej możliwości kombinowania, podczas gdy w pojedynku mamy "jedynie" wybory.
W klasycznej wersji zagrywanie kart neutralnego gracza daje możliwość wykluczenia części rozwoju przeciwnika przez co można grać mniej lub bardziej agresywnie.
W pojedynku skupiasz się jedynie na doborze kart pod siebie i ewentualnie kontrolujesz poczynania przeciwnika, w efekcie, gdy zbliża się on do realizacji jednej ze strategii zwycięstwa zaczynasz przeszkadzać, póki to nie nastąpi, możesz się skupić na sobie. Według mnie, pojedynek jest także trochę bardziej losowy i podatny na układ kart.
Powiem natomiast tak, każda wersja jest inna grą, posiadam obie wraz z dodatkami, cenię je sobie właśnie za różnorodność, jeśli masz możliwość zagraj 2-3 razy w każdy z tytułów.
Dodatki jedynie dorzucają do pieca do i tak już bardzo dobrego tytułu, który się świetnie skaluje.
Jeśli masz w miarę częstą możliwość gry w więcej niż 2osoby bierz klasykę, jeśli nie, najpierw się zastanów, natomiast jeśli nie masz możliwości testowania tytułów,
ja bym brał pojedynek+podstawkę, porównał w oparciu o 10-20 partii, w razie potrzeby pojedynek sprzedajesz i masz dodatek, który spowoduje, że jeszcze bardziej polubisz ten tytuł,
cenowo podstawa+dodatek wyjdzie w miarę podobnie jak pojedynek+podstawa.
W klasycznej wersji zagrywanie kart neutralnego gracza daje możliwość wykluczenia części rozwoju przeciwnika przez co można grać mniej lub bardziej agresywnie.
W pojedynku skupiasz się jedynie na doborze kart pod siebie i ewentualnie kontrolujesz poczynania przeciwnika, w efekcie, gdy zbliża się on do realizacji jednej ze strategii zwycięstwa zaczynasz przeszkadzać, póki to nie nastąpi, możesz się skupić na sobie. Według mnie, pojedynek jest także trochę bardziej losowy i podatny na układ kart.
Powiem natomiast tak, każda wersja jest inna grą, posiadam obie wraz z dodatkami, cenię je sobie właśnie za różnorodność, jeśli masz możliwość zagraj 2-3 razy w każdy z tytułów.
Dodatki jedynie dorzucają do pieca do i tak już bardzo dobrego tytułu, który się świetnie skaluje.
Jeśli masz w miarę częstą możliwość gry w więcej niż 2osoby bierz klasykę, jeśli nie, najpierw się zastanów, natomiast jeśli nie masz możliwości testowania tytułów,
ja bym brał pojedynek+podstawkę, porównał w oparciu o 10-20 partii, w razie potrzeby pojedynek sprzedajesz i masz dodatek, który spowoduje, że jeszcze bardziej polubisz ten tytuł,
cenowo podstawa+dodatek wyjdzie w miarę podobnie jak pojedynek+podstawa.
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Jedyną rzeczą która odstraszala mnie od kupna "normalnych" Cudów było to, że głównie gram w dwie osoby, a jakieś twory w stylu "wirtualny gracz " nie wchodzą w rachubę. Po zakupieniu Pojedynku jest to gra która do tej pory najczęściej jest u nas grana. Mega.
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Ale to nie jest wirtualny przeciwnik, który działa na zasadzie sztucznej inteligencji. To gracze decydują o tym, jakie karty dla niego zagrać i tym samym mogą albo ułatwić rozgrywkę sobie, albo utrudnić przeciwnikowi. To po prostu dodatkowy element strategii, który trzeba mieć na uwadze i który zdecydowanie "pogłębia" rozgrywkę. Oczywiście nie każdy musi to lubić. Ale podkreślę jeszcze raz - masa ludzi podchodzi do wariantu dwuosobowego na zasadzie "nie grałem, ale czytałem o tym i dla mnie to sztuczny twór, nie toleruję wirtualnych graczy i nie zagram. Duel to gra dedykowana specjalnie dla dwóch, czyli jest lepsza"
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Czyli zdania są podzielone
Jeśli chodzi o wariant gry dwuosobowej to nie można jednoznacznie stwierdzić, że Dual jest lepszym wariantem 2 osobowym od 7 cudów świata (podstawowa wersja).
Tutaj myślałem, że przy opcji 2 osobowej Dual będzie jednoznacznie wygrywał z wariantem 7CS.
Jeśli chodzi o wariant gry dwuosobowej to nie można jednoznacznie stwierdzić, że Dual jest lepszym wariantem 2 osobowym od 7 cudów świata (podstawowa wersja).
Tutaj myślałem, że przy opcji 2 osobowej Dual będzie jednoznacznie wygrywał z wariantem 7CS.
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
I zdanie większości faktycznie jest takie, że Pojedynek jest lepszy. po prostu ta większość nie wypowiedziała się w tym temacie, stąd możesz mieć wrażenie podzielonych opinii .mawi pisze:Czyli zdania są podzielone
Jeśli chodzi o wariant gry dwuosobowej to nie można jednoznacznie stwierdzić, że Dual jest lepszym wariantem 2 osobowym od 7 cudów świata (podstawowa wersja).
Tutaj myślałem, że przy opcji 2 osobowej Dual będzie jednoznacznie wygrywał z wariantem 7CS.
Powiem tak - jeśli miałbym budżet na TYLKO jedną grę, brałbym podstawkę 7 Cudów. Jak wpadną znajomi macie kupę zabawy .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Gry mają podobny klimat ale różne mechaniki. Ciężko je porównywać. Nam z żoną wariant dwuosobowy nie podszedł w 7 cudach. Pomimo że uważam ją za świetną grę zwłaszcza z dodatkami liderzy i miasta to przy grze dwuosobowej siadamy do pojedynku. Wciąż daje mnóstwo zabawy zwłaszcza w sytuacjach jawnego zabierania z przed nosa kart które mogły by wzmocnić zbytnio przeciwnika. Jest odrobina negatywnej interakcji której w 7 cudach raczej nie dało się uświadczyć.
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Nie grałem wcześniej i bardzo chciałem zakupić słysząc dobre opinie, jednak jedno zdanie przekreśliło wszystko. Gra bez negatywnej interakcji? Bleeee, Rebel na mnie nie zarobi ;pSaovine pisze:Jest odrobina negatywnej interakcji której w 7 cudach raczej nie dało się uświadczyć.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Ilość negatywnej interakcji na poziomie Patchwork
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Jak ja grałem w wariant 2-osobowy w 7 Cudach Świata, to wolne miasto mi przeszkadzało. Dużo było pomyłek, odnośnie tego jakie karty można wystawić. Miałem wrażenie, że to i tak nie ma znaczenia jaką kartę wystawię (wyjątkiem są jedynie karty militarne). Poza jeden gracz korzysta z wolnego miasta dwa razy częściej niż drugi.
Natomiast pojedynek jest bardzo dobry.
Natomiast pojedynek jest bardzo dobry.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2016, 12:24 przez Danielf, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Dwa razy czesciej? Chyba cos mi umknelo.Danielf pisze:Poza jeden gracz korzysta z wolnego miasta dwa razy częściej niż drugi.
Natomiast pojedynek jest bardzo dobry.
- louiscyphre
- Posty: 934
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 71 times
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Moja odpowiedź to Pośród Gwiazdmawi pisze:Gry:
1. 7 cudów świata
2. 7 cudów świata + dodatki
3. 7 cudów świata - pojedynek
Pytanie:
Jaki wariant tytułu 7 cudów świata najlepiej sprawdza się w grze 2 osobowej (jeśli nr 2 to jakie dodatki)?
Prosiłbym jakieś uzasadnienie.
Nie ukrywam dużego plusa dla nr 1 i 2 które mają dodatkową cechę, która umożliwia grę w więcej niż 2 graczy
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Jeden gracz korzysta w erze I i III, drugi tylko w II. Mnie z tym wolnym miastem wiele zasad umykało, ale gdybym o tym zapomniał, to bym w ogóle nie wiedział, jak zacząć.Nesmeer pisze:Dwa razy czesciej? Chyba cos mi umknelo.Danielf pisze:Poza jeden gracz korzysta z wolnego miasta dwa razy częściej niż drugi.
Natomiast pojedynek jest bardzo dobry.
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Co turę (nie co erę) gracz wybierający kartę dla wolnego miasta się zmienia, natomiast w I i III erze z zaczyna gracz nr.1, a w II erze zaczyna gracz nr.2, więc każdy ma taki sam wpływ na rozgrywkę,Danielf pisze: Jeden gracz korzysta w erze I i III, drugi tylko w II. Mnie z tym wolnym miastem wiele zasad umykało, ale gdybym o tym zapomniał, to bym w ogóle nie wiedział, jak zacząć.
warto najpierw upewnić się w zasadach, by móc wyrazić adekwatną i realną opinię.
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Przepraszam za pomyłkę. Nie wiem, czemu coś takiego przeoczyłem. Tym bardziej uważam, że łatwo się w tych zasadach pogubić.Nesmeer pisze:Co turę (nie co erę) gracz wybierający kartę dla wolnego miasta się zmienia, natomiast w I i III erze z zaczyna gracz nr.1, a w II erze zaczyna gracz nr.2, więc każdy ma taki sam wpływ na rozgrywkę,Danielf pisze: Jeden gracz korzysta w erze I i III, drugi tylko w II. Mnie z tym wolnym miastem wiele zasad umykało, ale gdybym o tym zapomniał, to bym w ogóle nie wiedział, jak zacząć.
warto najpierw upewnić się w zasadach, by móc wyrazić adekwatną i realną opinię.
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
7w w 2os. gra się moim zdaniem b. dobrze. Prawda jest jednak ze trzeba pilnować zasad i szczególnie w pierwszych rozgrywkach łatwo o błędy które bardzo splycaja rozgrywkę. 7w mam z oboma dodatkami. Zakupu pojedynku nie planuję.
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Podzielę się moją wariacją gry w 7c na dwie osoby, gdyż uważam, że ta zaproponowana w instrukcji jest po prostu bez sensu. Mam kilka wariacji gry na 2 osoby miedzy innymi z negatywna interakcja 3ego gracza na "żywego przeciwnika" ale najprostsza wersja to taka, że:
3 gracz jest jakby człowiekiem tzn, jego karty przechodzą tak, jakby grał nim człowiek, można z nim handlować i nastawia się z automatu na budowanie cudów i pkt zwycięstwa w takiej kolejności, reszta gradacji zagrywania kart jest losowa,
jego ruch odbywa się losowo tzn na zmianę "żywi" gracze LOSUJĄ z jego kart kartę i jak jest taka możliwość to zagrywają ją na jego planszy - jak nie ma to losują kolejną
np losują drewno dokładają karty idą dalej i uwaga przed położeniem kart dla 3ego gracza trzeba je przetasować.. losujemy i np wylosowaliśmy czerwona kartę, jak można ją zbudować, to budujemy i tak z każdą kartą ale jak mamy surowce na skończenie cudu to OBOWIĄZKOWO kończymy cud tak samo jak z "Darmowymi" budowlami jak można coś zrobić za darmo to - to robimy to.
...wariacja może nie jest skomplikowana i specjalnie odkrywcza ale naprawdę jest optymalna, można dodać negatywna interakcję na żywego przeciwnika ale wtedy granie za 3ego gracza wymaga myślenia, zabiera czas i gramy tak jakby za 1,5 osoby
Często z żoną gramy we dwoje właśnie w taki sposób i naprawdę nie zamula rozgrywki a potrafi zabrać pkt np. zbrojeniami, zdobywać pkt przez handel itp. Bywa i tak, ze z takim "oślim" przeciwnikiem można przegrać tak, tak - takie przypadki miały miejsce
3 gracz jest jakby człowiekiem tzn, jego karty przechodzą tak, jakby grał nim człowiek, można z nim handlować i nastawia się z automatu na budowanie cudów i pkt zwycięstwa w takiej kolejności, reszta gradacji zagrywania kart jest losowa,
jego ruch odbywa się losowo tzn na zmianę "żywi" gracze LOSUJĄ z jego kart kartę i jak jest taka możliwość to zagrywają ją na jego planszy - jak nie ma to losują kolejną
np losują drewno dokładają karty idą dalej i uwaga przed położeniem kart dla 3ego gracza trzeba je przetasować.. losujemy i np wylosowaliśmy czerwona kartę, jak można ją zbudować, to budujemy i tak z każdą kartą ale jak mamy surowce na skończenie cudu to OBOWIĄZKOWO kończymy cud tak samo jak z "Darmowymi" budowlami jak można coś zrobić za darmo to - to robimy to.
...wariacja może nie jest skomplikowana i specjalnie odkrywcza ale naprawdę jest optymalna, można dodać negatywna interakcję na żywego przeciwnika ale wtedy granie za 3ego gracza wymaga myślenia, zabiera czas i gramy tak jakby za 1,5 osoby
Często z żoną gramy we dwoje właśnie w taki sposób i naprawdę nie zamula rozgrywki a potrafi zabrać pkt np. zbrojeniami, zdobywać pkt przez handel itp. Bywa i tak, ze z takim "oślim" przeciwnikiem można przegrać tak, tak - takie przypadki miały miejsce
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Podstawowe 7 Cudów na 2 osoby jest moim zdaniem bardzo słabe - jedna z głównych zalet gry (brak downtime) znika i to czekanie, aż przeciwnik zagra neutralnym miastem jest straszliwie uciążliwe. W Pojedynek nie grałem, ale opinie ma bardzo dobre (jeśli ktoś wogóle lubi 7 Cudów, oczywiście).
TOP 3: Chaos in the Old World, Evolution, The Grizzled.
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
@htomek: twój wariant jest imho zubozona wersja oryginału.
Handlować z wolnym miastem można i w oryginale. Po co gra wolnym miastem ma być tak przewidywalna? Tj. priorytety w zagrywaniu kart?
Cała sztuka polega na tym aby wolne miasto grało bardziej dla Ciebie niż dla przeciwnika. Wystarczy pamiętać o dwóch ograniczeniach:
1) najpierw zagrywana jest karta wolnego miasta
2) jeśli wolne miasto może dana kartę wybudować za darmo to musi to tak zrobić
Pamiętaj o tych dwóch rzeczach i wystarczy aby w 2os. mieć w 7w dużo nielatwych decyzji i emocji.
Handlować z wolnym miastem można i w oryginale. Po co gra wolnym miastem ma być tak przewidywalna? Tj. priorytety w zagrywaniu kart?
Cała sztuka polega na tym aby wolne miasto grało bardziej dla Ciebie niż dla przeciwnika. Wystarczy pamiętać o dwóch ograniczeniach:
1) najpierw zagrywana jest karta wolnego miasta
2) jeśli wolne miasto może dana kartę wybudować za darmo to musi to tak zrobić
Pamiętaj o tych dwóch rzeczach i wystarczy aby w 2os. mieć w 7w dużo nielatwych decyzji i emocji.
- warlock
- Posty: 4678
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Wybacz ale nie kupuję tego argumentu - taki sam downtime masz w grze na 3 i więcej osób, gdy wszyscy gracze zagrali po karcie i położyli talię na stole, a jeden gracz wciąż się zastanawia co zagrać.RE.Lee pisze:Podstawowe 7 Cudów na 2 osoby jest moim zdaniem bardzo słabe - jedna z głównych zalet gry (brak downtime) znika i to czekanie, aż przeciwnik zagra neutralnym miastem jest straszliwie uciążliwe.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: 7 cudów świata dla 2 osób
Z jednej stronu tak z drugiej zas...w moim warianvie karty 3 ego gracza sa "przechodnie" tym sposobem grasz cala talia i masz zawsze nowe karty na recwe...w oryginale na 2osoby do swoich kart dobierasz jedna z wolnego miasta i grasz 2 z 8 - praktycznie przez cala gre masz te same karty to wg mnie jest niecoekawenorkbes pisze:@htomek: twój wariant jest imho zubozona wersja oryginału.
Handlować z wolnym miastem można i w oryginale. Po co gra wolnym miastem ma być tak przewidywalna? Tj. priorytety w zagrywaniu kart?
Cała sztuka polega na tym aby wolne miasto grało bardziej dla Ciebie niż dla przeciwnika. Wystarczy pamiętać o dwóch ograniczeniach:
1) najpierw zagrywana jest karta wolnego miasta
2) jeśli wolne miasto może dana kartę wybudować za darmo to musi to tak zrobić
Pamiętaj o tych dwóch rzeczach i wystarczy aby w 2os. mieć w 7w dużo nielatwych decyzji i emocji.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka