Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zacząłem stosować w grze następującą regułę: gracz może przyzwać jednostkę na dowolne miejsce na planszy jeśli wyrzuci na kościach dwukrotność kosztu aktywacji tejże jednostki. Na przykładzie: grając żywiołem powietrza i chcąc umieścić na planszy Gryfa lub Dżinna należy wyrzucić cztery "hełmy" (symbole dowodzenia). Można zrobić to niezależnie od rzucania zaklęć. Czas rozgrywki zdecydowanie się wydłużył i ma się większą frajdę z prowadzonej armii
Nie jestem jeszcze pewny, czy należy limitować ilość przyzywanych jednostek. W moim gronie graczy nie było to konieczne, nie nadużywaliśmy tej reguły by bez końca zasłaniać swojego herosa przed atakami przeciwnika. Jeśli jednak do takich sytuacji będzie dochodzić, można dołożyć limit 3 jednostek na partię, ewentualnie obowiązek umieszczenia przyzwanego potwora w drugiej linii i uziemienie go tam na jedną rundę.
Quaku pisze:Zacząłem stosować w grze następującą regułę: gracz może przyzwać jednostkę na dowolne miejsce na planszy jeśli wyrzuci na kościach dwukrotność kosztu aktywacji tejże jednostki. Na przykładzie: grając żywiołem powietrza i chcąc umieścić na planszy Gryfa lub Dżinna należy wyrzucić cztery "hełmy" (symbole dowodzenia). Można zrobić to niezależnie od rzucania zaklęć.
Pomysł z pewnością ciekawy, ale jak sam napisałeś:
Quaku pisze:Czas rozgrywki zdecydowanie się wydłużył i ma się większą frajdę z prowadzonej armii
Nam z kolei większą frajdę sprawiło skrócenie gry, co osiągnęliśmy przez grę na osiem kostek. Całkiem konkretnie rozwodziliśmy się na ten temat w recenzji, więc pozwolę ją tu sobie przytoczyć
Dla mnie rozgrywka standardowa była ciut za krótka i szukałem rozwiązania na jej wydłużenie. Ale pomysł z kostkami też dobry, jak będzie naprawdę mało czasu na grę, to wypróbuję
My zmodyfikowaliśmy nieco podstawowe zasady Herosów: 8 kostek, przyzywanie stworów i możliwość ataku przez herosa.
Po pierwsze podobnie jak Bartoszz używamy 8 kostek.
Na początku gry wybieramy pule potworów, których koszt wynosi max 16 punktów, a resztę odrzucamy (nie używamy ich w partii). Wystawiamy stwory według zasad podstawowych (koszt max 10). Pozostałe karty stworów kładziemy zakryte obok planszy. Podczas gry, gracz może przyzwać jakiegokolwiek stwora z zakrytej puli jeśli wyrzuci na kościach odpowiednią liczbę symboli dowodzenia (3 + koszt aktywacji, zakres: 4-6) i ustawić go w dowolne puste pole na własnej planszy.
Ostatnia modyfikacją jest możliwość aktywacji bohatera (koszt aktywacji to jeden symbol dowodzenia), którego siła wynosi 1 i może on atakować wszystkie odsłonięte istoty.