Aby wejść do krainy wewnętrznej nie musisz ruchu kończyć na Tajemnych Wrotach, Twój ruch musi wynosić +1 aby przejść przez Tajemne Wrota jeśli uda Ci się je sforsować, wtedy swój ruch kończysz na Równinach Grozy. Jeśli ich nie sforsujesz zostajesz na polu Wrót. Czyli idąc np z Zamku który się znajduje obok Tajemnych Wrót aby udało Ci się przejść przez nie musisz mieć rzucone przynajmniej 2 za ruch, jeśli więcej to i tak Twój ruch kończył się będzie na Równinach Grozy gdyż w tej krainie zmieniają się zasady ruchu.
Aby wejść z krainy zewnętrznej do środkowej mamy kilka sposobów. Natomiast aby przejść przez Strażnika analogicznie nie trzeba na nim stawać aby w następnej rundzie z nim walczyć a jeśli się wygra to przechodzi, tylko trzeba mieć rzucone za ruch tyle aby skończyć za mostek którego pilnuje Strażnik (chyba wzgórza).
Instrukcja to jasno przedstawia.
W wersji elektronicznej Talismana też to tak wygląda.
Grałem w Magia i Miecz wyd. Sfery, teraz Talisman edycję 4,5. W każdej innej edycji powinno być tak samo.
A żeby nie było ciągnącego się OT, to co do antygier to ja jak na tę chwilę tak nie mam i z chęcią gram w każdą, która ląduje na stole.
Natomiast żona ma nie może się przekonać do
Strongolda i to jest jej nr 1 na liście, więcej jak na tę chwilę nie am
EDIT: Także uważam, że jeśli tylko ktoś jest już w miarę dopakowany, to przechodzenie między krainami nie stanowi żadnego kłopotu.