Pax Pamir
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- tomuch
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 176 times
Pax Pamir
Kolejna, po Pax porfiriana, gra Phila Eklunda. Co prawda nie grałem w poprzedniczkę, ale wielu twierdzi, że jest świetna. Ciekawym, czy ta też taka będzie, a przede wszystkim, czy będzie lepiej dostępna. Wydanie planowane na Essen.
I strona na BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/155255/pax-pamir
I strona na BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/155255/pax-pamir
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Re: Pax Pamir
Z tego co się orientuję, sercem projektu jest Cole Wehrde, który na bazie Pax Porfiriana zrobił coś własnego. Phil jest podany jako autor z automatu.
Re: Pax Pamir
Nie porównam z Pax Porfiriana, ale grało się bardzo ok, jednak dopiero za parę miesięcy będę mógł powiedzieć coś więcej. Z pierwszych obserwacji: pudełko za małe, przy 5 będzie chaos. Dużo więcej jest tworzenia intryg, sojuszy, zdrad (nawet w dwóch graczy) niż takiej gry w budowanie silniczka etc. co dla mnie jest na plus, ale dla wielu jest to pewnie minus. Kiedy pojawi się "Topple" to zaczyna się gorączkowe myślenie i kombinowanie jak wygrać lub nie pozwolić wygrać, co może mocno przedłużyć grę (która i tak krótka nie jest), na co szczególnie składa się duża liczba zmiennych. I oczywiście mapa jest beznadziejna, lepiej sobie coś w kolorowej drukarce wydrukować
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- cactusse
- Posty: 482
- Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 407 times
- Been thanked: 338 times
Re: Pax Pamir
Wstępne porównanie z Porfirianą :
a) Pamir jest zdecydowanie szybszy, w trzy godziny udało się nam upchnąć tłumaczenie zasad i dwie czteroosobowe rozgrywki. Podobnie jak w Porfirianie cztery Topple są wtasowywane do talii, ale wydaje mi się, że w Pamirze znacznie łatwiej jest zakończyć grę na pierwszym bądź drugim.
b) Pamir ma inną, żwawszą dynamikę. W Porfirianie wszyscy powoli się zbroili i rozbudowywali, a co jakiś czas wredne wydarzenie wywracało ten stan i zerowało stół. W Pamirze nie ma nagłych przewrotów, zmiany są drobniejsze, ale cały czas coś się dzieje i coś się powoli wykluwa.
c) Pamir ma całkiem odmienną ekonomię. Nie ma tu powolnego ciułania kasy na kolejne karty, generalnie ilość pieniędzy w grze jest stała i monety tylko płynnie zmieniają właściciela pośrednio przez rynek lub bezpośrednio przez zdzieranie podatku.
d) W Pamierze aktualny reżim ma większy wpływ na rozgrywkę niż reżim w Porfirianie. W swojej rundzie gracz może wykonać dwie akcje oraz dowolną ilość akcji powiązanych z aktualnych reżimem. Zwykle nasze dwie sztandarowe akcje idą na zgarnięcie i wystawienie karty, pozostaje nam już tylko robić to, co reżim ułatwia. Tak więc jak mamy Economic Boom to wszyscy zgarniają kasę i wkupują się w łaski imperiów, jak leży Intelligence War to nagle stada szpiegów zaczynają grasować mordując kogo trzeba, a jak na wierzchu jest Military Struggle to armie zaczynają przemarsze i niewinne wioski idą z dymem.
e) Można w Pamirze zostać solidnie stłamszonym jeżeli słabo nam idzie rozbudowa i ciężko jest powstrzymać potężnego gracza. Ale przy Topple'u nie wystarczy by imperium któremu jesteśmy lojalni wygrało, trzeba jeszcze mieć w nim najwyższe wpływy (bo to decyduje o wygranej), a wpływy generalnie są dosyć niskie i stłamszony gracz ma szansę szybko dogonić "sojusznika" jeżeli skupi się tylko na tym.
f) Zasady są tak samo upierdliwe w tłumaczeniu jak w Porfirianie, ale szczęśliwe jest w Pamirze znacznie mniej wyjątków i już przy drugiej grze wszyscy posługiwali się zasadami całkiem swobodnie.
a) Pamir jest zdecydowanie szybszy, w trzy godziny udało się nam upchnąć tłumaczenie zasad i dwie czteroosobowe rozgrywki. Podobnie jak w Porfirianie cztery Topple są wtasowywane do talii, ale wydaje mi się, że w Pamirze znacznie łatwiej jest zakończyć grę na pierwszym bądź drugim.
b) Pamir ma inną, żwawszą dynamikę. W Porfirianie wszyscy powoli się zbroili i rozbudowywali, a co jakiś czas wredne wydarzenie wywracało ten stan i zerowało stół. W Pamirze nie ma nagłych przewrotów, zmiany są drobniejsze, ale cały czas coś się dzieje i coś się powoli wykluwa.
c) Pamir ma całkiem odmienną ekonomię. Nie ma tu powolnego ciułania kasy na kolejne karty, generalnie ilość pieniędzy w grze jest stała i monety tylko płynnie zmieniają właściciela pośrednio przez rynek lub bezpośrednio przez zdzieranie podatku.
d) W Pamierze aktualny reżim ma większy wpływ na rozgrywkę niż reżim w Porfirianie. W swojej rundzie gracz może wykonać dwie akcje oraz dowolną ilość akcji powiązanych z aktualnych reżimem. Zwykle nasze dwie sztandarowe akcje idą na zgarnięcie i wystawienie karty, pozostaje nam już tylko robić to, co reżim ułatwia. Tak więc jak mamy Economic Boom to wszyscy zgarniają kasę i wkupują się w łaski imperiów, jak leży Intelligence War to nagle stada szpiegów zaczynają grasować mordując kogo trzeba, a jak na wierzchu jest Military Struggle to armie zaczynają przemarsze i niewinne wioski idą z dymem.
e) Można w Pamirze zostać solidnie stłamszonym jeżeli słabo nam idzie rozbudowa i ciężko jest powstrzymać potężnego gracza. Ale przy Topple'u nie wystarczy by imperium któremu jesteśmy lojalni wygrało, trzeba jeszcze mieć w nim najwyższe wpływy (bo to decyduje o wygranej), a wpływy generalnie są dosyć niskie i stłamszony gracz ma szansę szybko dogonić "sojusznika" jeżeli skupi się tylko na tym.
f) Zasady są tak samo upierdliwe w tłumaczeniu jak w Porfirianie, ale szczęśliwe jest w Pamirze znacznie mniej wyjątków i już przy drugiej grze wszyscy posługiwali się zasadami całkiem swobodnie.
Re: Pax Pamir
Zanim się wszyscy kapnęli co to za gra jest i przetrawili tematykę oraz 'dość oryginalną' szatę graficzną Porfiriana była całkiem dobrze dostępna w polskich sklepach.tomuch pisze:Kolejna, po Pax porfiriana, gra Phila Eklunda. Co prawda nie grałem w poprzedniczkę, ale wielu twierdzi, że jest świetna. Ciekawym, czy ta też taka będzie, a przede wszystkim, czy będzie lepiej dostępna. Wydanie planowane na Essen.
I strona na BGG: http://boardgamegeek.com/boardgame/155255/pax-pamir
Re: Pax Pamir
Phil Eklund napisał na bgg, że w USA sierra madre już nie ma żadnej sztuki. Podobnie w EU. Więc tylko to, co sklepy zakupiły zostało. 3000 szt się rozeszło dosyć szybko
Ja mam, od wczoraj. Jutro może zagram i coś napiszę. Zapowiada się bardzo... Konfrontacyjnie
Ja mam, od wczoraj. Jutro może zagram i coś napiszę. Zapowiada się bardzo... Konfrontacyjnie
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Pax Pamir
Wrzuciłem na BGG przetłumaczony skrót zasad i spolszczoną planszę.
https://www.boardgamegeek.com/filepage/ ... krot-zasad
https://www.boardgamegeek.com/filepage/ ... na-plansza
Planszę dałem do wydrukowania na bannerze (http://www.druk24h.pl/wydruki-wielkofor ... ej-jakosci) i jestem zadowolony z efektu. Materiał przypomina trochę podgumowaną ceratę, ładnie rozkłada się na stole i praktycznie nie gnie się. Planszę trzymam zwiniętą w tubie, bo do pudełka raczej by nie weszła Link do zdjęcia rozłożonej planszy: https://drive.google.com/file/d/0B9ZTLm ... sp=sharing
https://www.boardgamegeek.com/filepage/ ... krot-zasad
https://www.boardgamegeek.com/filepage/ ... na-plansza
Planszę dałem do wydrukowania na bannerze (http://www.druk24h.pl/wydruki-wielkofor ... ej-jakosci) i jestem zadowolony z efektu. Materiał przypomina trochę podgumowaną ceratę, ładnie rozkłada się na stole i praktycznie nie gnie się. Planszę trzymam zwiniętą w tubie, bo do pudełka raczej by nie weszła Link do zdjęcia rozłożonej planszy: https://drive.google.com/file/d/0B9ZTLm ... sp=sharing
Re: Pax Pamir
Właśnie się procesuje na bgg tłumaczenie "skyptu do nauki nowicjuszy".
Amatorska robota, ale może komuś się przyda. Dostępny też TUTAJ do pobrania
Tłumaczyłem ja, na szybko, amatorsko, bez zabawy w formatowanie etc, za zgodą autora oryginału
I już jest na bgg: http://boardgamegeek.com/filepage/12859 ... ych-graczy
Amatorska robota, ale może komuś się przyda. Dostępny też TUTAJ do pobrania
Tłumaczyłem ja, na szybko, amatorsko, bez zabawy w formatowanie etc, za zgodą autora oryginału
I już jest na bgg: http://boardgamegeek.com/filepage/12859 ... ych-graczy
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Antioch Seleucyda
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 maja 2013, 09:30
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 1 time
Re: Pax Pamir
Czy ta gra dobrze się skaluje ?
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych oraz wojennych grach historycznych.
Re: Pax Pamir
Powiedziałbym, że to raczej na minimum 3 graczy, najfajniej na 5... Na 2 - jakoś nie wydaje mi się... Na 4 jest jak najbardziej ok, ale może się zdażyć, że na starcie będzie 3vs1... (grałem tak raz, jako ten 1... i wygrałem ;P ) Jednak rozgrywka w takim układzie sił startowych jest zgoła inna niż 2v1v1 czy 2v2v1 - i w takich układach gra się dla mnie najfajniej. Można karty startowych lojalności odpowiednio dobrać, aby tak właśnie było i po temacie.
Dla mnie gra z typu "czym nas więcej tym ciekawiej". Pamiętaj też, że w tej grze dopuszczalne są negocjacje, obietnice, dawanie innym kasy czy sprzedawanie kart etc. Zatem przy 2 osobach to wogóle nie zadziała.
Dla mnie gra z typu "czym nas więcej tym ciekawiej". Pamiętaj też, że w tej grze dopuszczalne są negocjacje, obietnice, dawanie innym kasy czy sprzedawanie kart etc. Zatem przy 2 osobach to wogóle nie zadziała.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Pax Pamir
W podstawowej instrukcji też jest taki zalecany - zwłaszcza "Honeymoon" nieźle zmienia grę Ale to nadal nie to, bo nie ma negocjacji, zastraszania... To jakby grać w Diplomacy bez dyplomacji pomiędzy graczami... Albo w Twilight Imperium bez spotkań galaktycznej rady... Czy w Grę o Tron bez politykowania... No, może Pax Pamir jest znacznie lepszy niż podane przykłady... Przyjmijmy, że na dwie osoby jest OK, na 3 bardzo dobrze, na 4/5 rewelacyjnie
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Antioch Seleucyda
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 maja 2013, 09:30
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 1 time
Re: Pax Pamir
Zatem ląduje na liście planów zakupowych. Dzięki.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych oraz wojennych grach historycznych.
Re: Pax Pamir
Nie to co na 4 czy 5 osób, ale działa wg mnie bardzo dobrze na 2 osoby z trybem honeymoon + nation building. Zdecydowanie lepiej niż wg starej instrukcji.
Zassij z bgg najnowszą instrukcję, bo wprowadza zmiany w mechanice.
Zdanie zmieniłem po kilku rozegranych partiach.
Zassij z bgg najnowszą instrukcję, bo wprowadza zmiany w mechanice.
Zdanie zmieniłem po kilku rozegranych partiach.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne