mam pomysł na grę ale nie mam mechaniki
- Shinue
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 lip 2007, 17:48
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 2 times
mam pomysł na grę ale nie mam mechaniki
mam pomysł na grę ale nie mam mechaniki. tzn mam fajne tło, w którym można by umiejscowić akcje gry (nie jednej) ale nie mam mechaniki. pewnie to żadna rewelacja, bo wymyślenie scenerii dla gry, to nie jest wielka sztuka, np. takie 'filary ziemi' równie dobrze mogłyby rozgrywać sie w Egipcie, gdzie budowalibyśmy piramidę, albo w roku 3024, a wtedy naszym zadaniem byłoby zbudowanie bazy księżycowej lub statku kosmicznego. ale wracając do tematu, jeżeli macie jakieś fajne pomysły na mechanikę, a potrzebujecie obudowy czaso-przestrzennej, to proszę o kontakt
Klub Gier Strategicznych "FENIX", Włocławek
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Nie wiem na ile gra bez mechaniki może być wstępnie określana mianem fajnej, ale może podałbyś więcej szczegółów? Na razie napisałeś tylko, że Filary Ziemi mogłyby się rozgrywać w Egipcie lub w roku 3024. =)
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Nie? Troche kuriozalne te posty...Shinue pisze:hmm... nie chciałbym wdawać się w szczegóły, ale gra byłaby z gatunku ekonomiczno-strategicznego. i nie chodzi mi o żadne uprawy ani budowanie, to byłoby coś dosyć oryginalnego. pomogło trochę?
Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Kupe swietnych pomyslow widzialem ostatnio w bibliotece troche gorsze przewaznie sa w wypozyczalni filmow albo mozna zobaczyc w TV
ehh - pomysl to trzeba miec na gre, a nie mechanike czy fabule ...
ehh - pomysl to trzeba miec na gre, a nie mechanike czy fabule ...
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Dokladnie!ragozd pisze:ehh - pomysl to trzeba miec na gre, a nie mechanike czy fabule ...
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: mam pomysł na grę ale nie mam mechaniki
Miałem dziś kiepski dzień. Sądziłem, że pójdę spać w kiepskim nastroju. Dzięki tobie tak się nie stanie - rozluźniłeś mnie skutecznie Dziękuję.Shinue pisze:mam pomysł na grę ale nie mam mechaniki.
@Lim-Dul Zabójczy obrazek
Niestety nie mój. =)@Lim-Dul Zabójczy obrazek
Planuję zakup kilku koszulek z http://www.gameink.net/
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
- Shinue
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 lip 2007, 17:48
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 2 times
hmm... z waszych wypowiedzi wynika, że gra może być o czymkolwiek. np. o sadzeniu buraków lub o prasowaniu skarpetek ale jak ma dobra mechanikę, to wszystko inne przestanie być istotne? ja tak nie uważam.
mam fajny pomysł na temat gry. w wolnych chwilach spróbuję coś sprecyzować i zastanowić się nad mechanizmem (pomysły zaczynają już kiełkować).
mam fajny pomysł na temat gry. w wolnych chwilach spróbuję coś sprecyzować i zastanowić się nad mechanizmem (pomysły zaczynają już kiełkować).
Klub Gier Strategicznych "FENIX", Włocławek
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Z mojej perspektywy tak właśnie jest, ale wiem, że nie wszyscy się ze mną zgadzają.
Za to chyba wszyscy zgadzają się z razgodem, że trzeba mieć pomysł na grę, a nie tematykę lub samą mechanikę.
Jeżeli wymyśliłeś samą tematykę to tak naprawdę nie wymyśliłeś niczego - równie dobrą "grą" jest w takim rozumieniu sprawy jakaś powieść, którą weźmiesz z półki, bo w niej także znajdziesz jakąś tematykę.
Tematyka i mechanika muszą w jakimś stopniu iść w parze - wtedy całość zaczyna przybierać choćby śladowy kształt gry.
P.S. Mój dowód na to, że mechanika jest ważniejsza: w "grę" z gotową mechaniką możesz zagrać (patrz: wszystkie gry abstrakcyjne), w grę z samą tematyką nie - ba, sama tematyka to w ogóle nie żadna gra. ;-)
Za to chyba wszyscy zgadzają się z razgodem, że trzeba mieć pomysł na grę, a nie tematykę lub samą mechanikę.
Jeżeli wymyśliłeś samą tematykę to tak naprawdę nie wymyśliłeś niczego - równie dobrą "grą" jest w takim rozumieniu sprawy jakaś powieść, którą weźmiesz z półki, bo w niej także znajdziesz jakąś tematykę.
Tematyka i mechanika muszą w jakimś stopniu iść w parze - wtedy całość zaczyna przybierać choćby śladowy kształt gry.
P.S. Mój dowód na to, że mechanika jest ważniejsza: w "grę" z gotową mechaniką możesz zagrać (patrz: wszystkie gry abstrakcyjne), w grę z samą tematyką nie - ba, sama tematyka to w ogóle nie żadna gra. ;-)
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Nóż i widelec? Nie mogłem się powstrzymać. =)a nóż wyjdzie coś ciekawego...
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
http://www.boardgamegeek.com/Shinue pisze:hmm... z waszych wypowiedzi wynika, że gra może być o czymkolwiek.
Znajdź 5 tematów niewykorzystanych jeszcze w żadnej grze planszowej ani karcianej
Skoro jest już gra o sadzeniu fasoli...Shinue pisze:np. o sadzeniu buraków
Sam pomysł prasowania skarpetek jest dość zakręcony Jako materiał na grę ekonomiczno-strategiczną - rewelacja [choć ja bym tu widział raczej territory control ] Na początku gry każdy gracz otrzymuje 10 drewnianych znaczników skarpetek w swoim kolorze i 3 losowo wybrane karty żelazka. Rozpoczyna gracz w najmocniej wykrochmalonych majtkach.Shinue pisze:lub o prasowaniu skarpetek
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Jak słusznie zauważył Lim-Dul, istnieją gry, które mają samą mechanikę, a zadnej fabuły nie posiadają. I są to często gry bardzo dobre, np. Abalone, Blokus czy Pentago. (Chociaż ja czasami mówię klientom, że Abalone to planszowa wersja Sumo). Ale za to sama fabuła grą jeszcze być nie może.
Można oczywiście postawić pytanie: co powinno być pierwsze? Czy zaczynać od wyboru tematu, czy może najpierw opracować mechanikę i do niej dobrać fabułę? Myślę, że można stosować oba podejścia. Przywołane na początku Filary Ziemi najpierw miały fabułę i do niej dorobiona została mechanika (chyba, że najpierw powstała mechanika, a dopiero później Follet napisał książkę ). Ale mogę podać przykład odwrotny. Opisywana w pierwszym numerze ŚGP gra "Zając i jeż" (pierwsza laureatka nagrody Spiel des Jahres) miała na początku całkiem inną fabułę. Wydawca tej fabuły nie zaakceptował i na nie zmienionej mechanice powstała gra o tematyce zupełnie innej.
Można oczywiście postawić pytanie: co powinno być pierwsze? Czy zaczynać od wyboru tematu, czy może najpierw opracować mechanikę i do niej dobrać fabułę? Myślę, że można stosować oba podejścia. Przywołane na początku Filary Ziemi najpierw miały fabułę i do niej dorobiona została mechanika (chyba, że najpierw powstała mechanika, a dopiero później Follet napisał książkę ). Ale mogę podać przykład odwrotny. Opisywana w pierwszym numerze ŚGP gra "Zając i jeż" (pierwsza laureatka nagrody Spiel des Jahres) miała na początku całkiem inną fabułę. Wydawca tej fabuły nie zaakceptował i na nie zmienionej mechanice powstała gra o tematyce zupełnie innej.
Re: mam pomysł na grę ale nie mam mechaniki
Jeśliby patrzeć na temat uczciwie, to podstawą pozostaje jednak mechanika. Przecież nieomal każdą grę można przełożyć na inny język fabularny, widać to doskonale po tytułach Knizii, choć nie tylko. Zgadzam się jednak z opinią, że najważniejsze, to wpaść na pomysł GRY - jeśli do tego dojdzie odpowiednio oryginalna, acz grywalna mechanika i fajna otoczka klimatyczna, wówczas powstaje coś, czym będą się zachwycać geeki na całym, bożym świecie.