Star Wars: Armada (James Kniffen, Christian T. Petersen)
- Michałku
- Posty: 390
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Armada
Gdyby robili takie same statki, to ta gra była by raczej nudna, prawda? każdy ze statków ma swoje zalety i gra się nimi inaczej, ale żadnego z nich nie nazywałbym przegiętym.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 19 times
Re: Star Wars Armada
Jak złożyłeś 9 kostek na Home One ?
Bo ja mam tak:
80 Ass Cruiser: 4 czerwone
Rozkaz: 1 czerwona
Ackbar: 2 czerwone
Enhanced Armament: 1 czerwona
Wiec wyszlo mi 8 :p
Teoretycznie dodatkowa kostka moglaby byc z Defiance ( ale to juz nie Home one + zaleznosc od aktywacji kolejnosci ale np w rozpisce na swarm CR90 + 80
No chyba ze kostke jakas za objective wrzucasz to ok, ale na Home One nie udalo mi sie tego zlozyc
Co do porownan ISD == MC80 to pamietajcie tez o tym ze ISD jest szybszym statkiem, i to moze robic roznice. No i moze wsadzic Gunnery Team co zwieksza efektywnosc salwy z najlepszej strony. W przypadku MC80 musisz wleciec niejako w srodek floty przeciwnika by z obu burt uderzyc albo trafic na odpowiedni cel
Bo ja mam tak:
80 Ass Cruiser: 4 czerwone
Rozkaz: 1 czerwona
Ackbar: 2 czerwone
Enhanced Armament: 1 czerwona
Wiec wyszlo mi 8 :p
Teoretycznie dodatkowa kostka moglaby byc z Defiance ( ale to juz nie Home one + zaleznosc od aktywacji kolejnosci ale np w rozpisce na swarm CR90 + 80
No chyba ze kostke jakas za objective wrzucasz to ok, ale na Home One nie udalo mi sie tego zlozyc
Co do porownan ISD == MC80 to pamietajcie tez o tym ze ISD jest szybszym statkiem, i to moze robic roznice. No i moze wsadzic Gunnery Team co zwieksza efektywnosc salwy z najlepszej strony. W przypadku MC80 musisz wleciec niejako w srodek floty przeciwnika by z obu burt uderzyc albo trafic na odpowiedni cel
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
Przecież w tej chwili właśnie tak jest ;PMichałku pisze:Gdyby robili takie same statki, to ta gra była by raczej nudna, prawda? każdy ze statków ma swoje zalety i gra się nimi inaczej, ale żadnego z nich nie nazywałbym przegiętym.
Zdaje sobie sprawę, że ma to oparcie w lore ( w końcu mamy tu do czynienia prawie z de facto wojną domową), ale obie frakcje mają podobne okręty różniące się rozkładem ARC (Imperium przód, Rebelia boki), wytrzymałością i tarczami, nawet ulepszenia w dużej części są uniwersalne i mogą być używane przez obie frakcje.
Powoduje to, że styl gry tymi frakcjami nie jest aż tak różnorodny jak w bardziej rozbudowanych grach bitewnych. Z jednej strony łatwo jest przejść z gry Imperium do gry Rebelią, ale wolałbym większego wyzwania i konieczności większej specjalizacji w stylu gry danej frakcji, a w tej chwili nie jest to potrzebne.
Chyba dopiero wprowadzenie Yuuzhan Vong z innymi zasadami wprowadziłoby jakieś większe zróżnicowanie do gry (pomijam kwestie lore).
W sumię to też chętnie zagrałbym w okresie Wojen mandaloriańskich ciekawe jakby zrealizowanie były Bazyliszki.
A Tactical Expert?;)aryss pisze:Jak złożyłeś 9 kostek na Home One ?
Bo ja mam tak:
80 Ass Cruiser: 4 czerwone
Rozkaz: 1 czerwona
Ackbar: 2 czerwone
Enhanced Armament: 1 czerwona
Wiec wyszlo mi 8 [emoji14]
Teoretycznie dodatkowa kostka moglaby byc z Defiance
I dlaczego Defiance to juz nie Home One? Moge tej karty uzyc na tym okrecie, wiec jest to zgodne z zasadami.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 19 times
Re: Star Wars Armada
Tactical Expert jedynie co daje to mozliwosc zmiany rozkazu na koncentracje ognia ( an ie podwojnego z niego bonusy) czyli dodac mozesz 1 kostke z puli ( i uwzglednialem to powyzej ).Rocy7 pisze:A Tactical Expert?;)aryss pisze:Jak złożyłeś 9 kostek na Home One ?
Bo ja mam tak:
80 Ass Cruiser: 4 czerwone
Rozkaz: 1 czerwona
Ackbar: 2 czerwone
Enhanced Armament: 1 czerwona
Wiec wyszlo mi 8 [emoji14]
Teoretycznie dodatkowa kostka moglaby byc z Defiance
I dlaczego Defiance to juz nie Home One? Moge tej karty uzyc na tym okrecie, wiec jest to zgodne z zasadami.
A dlatego ze Defiance to inny tytul niz Home One ( okret to jest MC80 ). Defiance umozliwia dodane kostki w okreslonych warunkach, a Home One wspiera inne statki.
Mozesz miec rownie dobrze 2x MC80 w rozpiscie, 1 Defiance i 1 Home One.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
to jeden z moich ulubionych buildow [emoji14]aryss pisze: Mozesz miec rownie dobrze 2x MC80 w rozpiscie, 1 Defiance i 1 Home One. [emoji14]
W kwestii kart ulepszeń
Re: Star Wars Armada
Czy ktoś w najbliższym czasie w Warszawie planuje zrobić demonstrację Armady? Przymierzam się do zakupu, ale chciałbym najpierw zagrać
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
O 19 w czwartek w Paradox bedzie rozgrywka.Maxxx76 pisze:Czy ktoś w najbliższym czasie w Warszawie planuje zrobić demonstrację Armady? Przymierzam się do zakupu, ale chciałbym najpierw zagrać
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
Próbowal ktoś floty bez mysliwcow ?;)
Generic Ackbar Destroy fleet
Faction: Rebel Alliance
Points: 397/400
Commander: Admiral Ackbar
Assault Objective: Advanced Gunnery
Defense Objective: Fire Lanes
Navigation Objective: Superior Positions
[ flagship ] MC80 Assault Cruiser (114 points)
- Admiral Ackbar ( 38 points)
- Home One ( 7 points)
- Intel Officer ( 7 points)
- Electronic Countermeasures ( 7 points)
- H9 Turbolasers ( 8 points)
Assault Frigate Mark II A (81 points)
- Intel Officer ( 7 points)
- Gunnery Team ( 7 points)
- Electronic Countermeasures ( 7 points)
- XI7 Turbolasers ( 6 points)
Assault Frigate Mark II A (81 points)
- Intel Officer ( 7 points)
- Gunnery Team ( 7 points)
- Electronic Countermeasures ( 7 points)
- XI7 Turbolasers ( 6 points)
Generic Ackbar Destroy fleet
Faction: Rebel Alliance
Points: 397/400
Commander: Admiral Ackbar
Assault Objective: Advanced Gunnery
Defense Objective: Fire Lanes
Navigation Objective: Superior Positions
[ flagship ] MC80 Assault Cruiser (114 points)
- Admiral Ackbar ( 38 points)
- Home One ( 7 points)
- Intel Officer ( 7 points)
- Electronic Countermeasures ( 7 points)
- H9 Turbolasers ( 8 points)
Assault Frigate Mark II A (81 points)
- Intel Officer ( 7 points)
- Gunnery Team ( 7 points)
- Electronic Countermeasures ( 7 points)
- XI7 Turbolasers ( 6 points)
Assault Frigate Mark II A (81 points)
- Intel Officer ( 7 points)
- Gunnery Team ( 7 points)
- Electronic Countermeasures ( 7 points)
- XI7 Turbolasers ( 6 points)
- Michałku
- Posty: 390
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Armada
Mam wrażenie, że ludzie generalnie wystawiają mało myśliwców i taka flota jak najbardziej może działać... Dopóki nie trafisz na morze bombowców po drugiej stronie, albo co gorsza Firebombę. Wtedy jesteś w d..pie
Dlatego mimo wszystko warto zainwestować chociaż w minimalną obronę przeciwko bombowcom.
Dlatego mimo wszystko warto zainwestować chociaż w minimalną obronę przeciwko bombowcom.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
To potwierdza teze z analizy taktycznej na http://www.belloflostsouls.net/2015/11/ ... drons.htmlMichałku pisze:Mam wrażenie, że ludzie generalnie wystawiają mało myśliwców i taka flota jak najbardziej może działać... Dopóki nie trafisz na morze bombowców po drugiej stronie, albo co gorsza Firebombę. Wtedy jesteś w d..pie
Dlatego mimo wszystko warto zainwestować chociaż w minimalną obronę przeciwko bombowcom.
In order for you to take squadrons, you have to sacrifice points that could have been used for your capital ships (the main damage contributors to the battle). To make matters worse (or rather, more realistic), if you brought squadrons that are ineffective vs. your opponent, that means he has used his points much better than you and have most likely invested in better capital ships. This means that the game be very RPS (Rock-Paper-Scissors) based on lists alone, without players even putting their models on the table.
Z drugiej strony jesli zdejme capitals jest to w zasadzie koniec gry, wystarczy wiec, że zrobię to odpowiednio szybko a dwa razy juz mi sie udało
Re: Star Wars Armada
Niniejszym chciałbym wyrazić skruchę za moje wcześniejsze negatywne opinie na temat SW Armada. Owe opinie nie były poparte znajomością gry ani doświadczeniem z rozgrywki. Kajam się publicznie ))))))
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
Ja nadal nie jestem nawrocony (widzę ograniczenia systemu i rachunek ekonomiczny) ale zrobilem relacje z ostatniego starcia;)
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 72#p753272
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 72#p753272
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Star Wars Armada
Własna grafika (coś z netu) + wydruk w punkcie usługowym na materiale banerowym. Koszt ok. 60 PLN a czasami nawet mniej.Maxxx76 pisze:Czy macie/znacie jakieś niedrogie źródło mat do Armady?
Playmaty widziałem
Pozdrawiam
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
polecam grafiki z Hubble, ale warto użyć plikóww dużej rozdzielczości.Banan2 pisze: Własna grafika (coś z netu) + wydruk w punkcie usługowym na materiale banerowym. Koszt ok. 60 PLN a czasami nawet mniej.
Pozdrawiam
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
Rola eskadr zależy od przeciwnika, mogą być dość skuteczne jeśli przeciwnik nie wziął osłony i znajdzie sie w ich zasięgu.Maxxx76 pisze:Jak postrzegacie rolę eskadr? Macie jakieś wypróbowane zestawienia?
Ja ogólnie nie lubie ich używac, ale zgodze się z wczesniej przytoczoną analizą taktyczną (http://www.belloflostsouls.net/2015/11/ ... drons.html), że wybór eskadr to gra w kamień nożyce papier.
Jeśli przeciwnik wziął dużo myśliwców a Ty poszedłeś tylko w okręty masz spore szanse, że wygrasz, z kolei jeśli nie masz osłony myśliwskiej a przeciwnik ma bombowce masz problem.
Dochodzą do tego też kwestie szybkości poruszania się okrętów, przy szybkich okrętach bombowce mogą mieć mniej szans do ataku (mało ma rogue).
Przede wszystkim masz wybór eskardy, albo ulepszenia okrętów.
Re: Star Wars Armada
Chodziło mi bardziej o strategie tworzenia grup eskadr, poruszania, atakowania... Ze strony rebelii i ze strony imperium
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
W Armadzie nie istnieją grupy eskadr ani okrętów (to nie Halo ani Firestorm), każdy szwadron działa oddzielnie i niezależnie jedynie aktywujesz je po 2. Jedyna strategia jaka istnieje dotyczy głównie wykorzystania unikalnych szwadronów, oficerow i tytułów okretów dla poszczególnych frakcji.Maxxx76 pisze:Chodziło mi bardziej o strategie tworzenia grup eskadr, poruszania, atakowania... Ze strony rebelii i ze strony imperium
Tutaj masz analizę taktyczna
https://boardgamegeek.com/thread/147540 ... arfighters
https://boardgamegeek.com/thread/147537 ... arfighters
Re: Star Wars Armada
Maxxx najlepsza strategia to zawsze atak czołowy od strony słońca albo z tyłu i z góry
Ale jako że gra toczy się w kosmosie to proponuję atak eskadrą bombowców w strefę słabszej obrony/osłon w bliskiej eskorcie myśliwskiej. W odwodzie drugi taki zestaw w pustej strefie gdzie będzie cel ataku próbował uciekać. Proste i skuteczne
Ale jako że gra toczy się w kosmosie to proponuję atak eskadrą bombowców w strefę słabszej obrony/osłon w bliskiej eskorcie myśliwskiej. W odwodzie drugi taki zestaw w pustej strefie gdzie będzie cel ataku próbował uciekać. Proste i skuteczne
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Armada
kompletnie nie opłacalne taktycznie. W praktyce atakujesz ten cel który możesz. Zanim odpowiednio ustawisz szwadrony do opisanego przez Ciebie ataku przeciwnik, albo je zniszczy mysliwcami, obrona PPLot albo ucieknie . Nie mówiąc o tym, iż przy prędkości okrętów 3 i więcej taki atak jest w zasadzie nie do zrealizowania.sirwei pisze:Proste i