Instrukcja nie opisuje dokładnie działania wszystkich kart. Niektóre zdolności wymykają się zasadom, inne wprost im przeczą. Tutaj tok rozumowania jest taki:
Instrukcja odnośnie łamania lodów lodołamaczami mówi:
Runner używa lodołamaczy do oddziaływania i łamania
podprogramów lodu. Lodołamacz może oddziaływać tylko na
lód, który ma siłę równą lub mniejszą od lodołamacza.
Nie ma jednak mowy, że lody mogą być łamane tylko i wyłącznie za pomocą lodołamaczy. Nie można ich łamać niczym ot tak o, ale jeśli jakaś karta umożliwia ci łamania lodu za pomocą jej efektu, to może go łamać, nawet jeśli nie jest lodołamaczem. Co więcej - jeśli taka karta nie jest lodołamaczem, to nie musisz równać siły tej karty do siły lodu, bo ten warunek dotyczy tylko lodołamaczy.
O zdolnościach trwałych kart instrukcja mówi:
Zdolności trwałe
Zdolności trwałe mają ciągły wpływ na grę, dopóki zawierająca
je karta jest aktywna i spełnione są wszystkie wymienione na
niej warunki. Nie są uruchamiane i nie wiążą się z dodatkowymi
kosztami. Przykład zdolności trwałej to karta Dane empiryczne,
która mówi „każdy lód chroniący ten serwer ma +1 siły”.
Inny przykład zdolności trwałej:
Runner może wydac >click<, by złamac dowolny podprogram Heimdalla 1.0. Jest to odrębny efekt i nic w nim nie ma mowy o żadnych lodołamaczach ani niczym innym. Jest prosta informacja - Heimdalla możesz łamać klikami.
Ostatnie o czym warto pamiętać to:
Złota zasada
Jeśli tekst karty stoi w sprzeczności z zasadami
niniejszej instrukcji, karta ma zawsze pierwszeństwo.
I może jeszcze inaczej, od drugiej strony - Ty napisz nam, gdzie w instrukcji jest napisane, że żeby w ogóle łamać podprogramy lodu, trzeba mieć lodołamacz, który ma tyle siły co lód. Podpowiem - nigdzie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jest napisane tylko, że aby lodołamacz mógł oddziaływać z lodem (czy to go łamać czy robić z nim inne rzeczy), musi mieć tyle siły co on. Co chcę powiedzieć - jeśli w instrukcji lub na karcie nie ma czegoś napisanego, to tego czegoś nie ma
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)